/spanien/barcelona/forum/26403.aspx/spanien/barcelona/forum/26403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-05-20 12:20
SPORT skriver idag att både Kluiverts och Overmars dagar i klubben nu är räknade. Barça kommer hjälpa de båda att hitta nya klubbar under sommaren. Jag tror det är bäst för båda parterna att bryta upp.

Juanito//
Nä, Christanval var inte speciellt lyckad i Barça men Mexés är också en väldigt mycket bättre fotbollspelare än honom. Men Mexés har ändå inte spelat i La Liga så det är väl inte givet att han lyckas trots att hans talang ser mycket stor ut.
Barcelona Barca_91
2004-05-17 22:02
ZonD:
Jag säger att han kommer lära sig under tiden han växer.
Jag sa inte att han skulle lära sig efter en dag.
Barcelona juanito
2004-05-17 17:16
Barca_91: Men om Barça som igår spelar dåligt och vinner på grund av en felaktig straff så är det helt okej att vinna på det sättet?
Barcelona Barca_91
2004-05-17 20:31
Jag borde nog räknas som en av "de yngre".
Och jag tycker inte filmningar är bra, men det är så fotbollen är nu, många spelare filmar, inklusive Ronaldinho.

Det enda jag bryr mig om i den där matchen är att Barca tog 3 viktiga poäng.
Ronaldinho har straffats förut för hans filmningar genom att få gula kort.
Men han lär sig...han är ung och har en lång kariär framför sig.
Barcelona Izquierda
2004-05-20 10:48
Måste säga att det är mycket glädjande att Barca drar vettiga slutsatser av hur det har sett ut på plan den här säsongen. Vi har hela säsongen sett hur sårbart försvaret sett ut, och nu verkar det som att det är en mittback av världsklass som jagas. Det gläder mig. Det troliga köpet av Belletti vittnar iofs om att Puyol blir kvar i mitten (vilket jag ju egentligen inte vill), men får vi dessutom Mexés eller Milito så kommer vi att ha ett av världens bästa mittbackspar, och vi behöver trygghet bakåt om vi ska kunna spela den ohämmade offensiva fotboll som Barca normalt sett står för.
Det tråkiga är att Márquez lär ryka nu. Han är uppenbarligen inte Rijkaards favorit, och har fått utstå många konstiga bänkningar under säsongen. Jag unnar honom all framgång, vart än han nu må hamna.
Barcelona ZonD
2004-05-17 20:12
Pelayo: som du ser är det delade meningar härinne. De flesta av de lite äldre inser att filmningar är fel medans andra yngre forums medlemmar (inget ont menat, alla ska ha sina egna åsikter) verkar mer tycka att bara ens egna lag vinner på det så är det OK med filmningar. För övrigt kan jag bara inte strunta i att kommentera en viss Zidane som du inte för så länge sedan höjde till skyarna. Han har på senare tid varit helt ur balans och varit grinig som få. Men, vem vet, "världens bäste spelare" är inte van vid motgångar och inte vet hur man ska hantera det. En sak är i alla fall säker. Han hanterar de inte rätt. Du kanske fortfarande tycker att Zidane är bättre än vad Ronaldinho är nu.
Barcelona Puyol_20
2004-05-17 19:26
Tycker raul får för mycket skit emot sig,,,det finns bara en hollywood spelare i real laget o det är beckham,,han e så sorglig me sina försök att hopppa när moståndaren e på en,me det ska de se ut värre än det e(skandal spelare) ,tror han att spanska ligan e som engenlska ligan?? en fin höger fot säger många men det e allt han har,,tilbax till engelska ligan me din dina hollywood fasoner
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-17 16:33
Vänta här lite nu?!

Ser jag inte Barca-fans som försvarar Ronaldinhos filmning med att "så länge man gör allt som krävs för att vinna" (för att då inte tala om de extremfall som tycker det var rättvist eftersom Ronaldinho "filmar så snyggt")?

Vågar de stå för sina uppfattningar i ALLA lägen så utgår jag från och med nu att dessa kommer vara knäpptysta utifall att säg Ronaldo filmar riktigt uppenbart och tilldelas straff i 90:e minuten mellan Real-Barcelona vid ställningen 1-1 eller 0-1 till Barcelona.

Tysta leken börjar nu.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 18:11
JAg ska ABSOLUT inte ta ställning i frågan om Ronaldinhos filmning.
Att vi disskuterar det delar oss bara i två läger, Vi ska ju vara glada att vi gick om marängerna.
Synd att filmningen inte kom i en annan match eller att vi inte gjorde fler mål.
Då hade den inte varit avgörande och vi hade kunnat avfärda den som dålig stil men "vi hade ändå vunnit".
Jag tror dock att alla är glada över att vi vann.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 18:11
JAg ska ABSOLUT inte ta ställning i frågan om Ronaldinhos filmning.
Att vi disskuterar det delar oss bara i två läger, Vi ska ju vara glada att vi gick om marängerna.
Synd att filmningen inte kom i en annan match eller att vi inte gjorde fler mål.
Då hade den inte varit avgörande och vi hade kunnat avfärda den som dålig stil men "vi hade ändå vunnit".
Jag tror dock att alla är glada över att vi vann.
Barcelona Puyolinho
2004-11-06 22:35
Vare någon som harde i början avmatchen när en av komenatorerna sa att Belletti hade inlägg av värdsklass :S:S:S
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:38
Sätt till hela matchen tycker jag Barca förtjänade vinsten.
Även i andra matcher så har Barca förtjänat att vinna men inte vunnit.
Barcelona Patrik
2004-05-17 16:31
Tompa

Jag förstår givetvis din poäng, fotboll ska vara fotboll, inga brutala tacklingar, filmningar liknande spelförstörande moment. Tänk om det varit så, helt underbart. Men så är det inte nu.

Jag vill bara vinna till vilket pris som helst. Göra mål är det enda som räknas, inte fint spel.

Däremot kan jag hålla med någon här som sa att pressen är större att Barca spelar fint än vinner. Okej, det är viktigt, trots ligavinst men med dåligt spel skulle vi vara lika kritiska som vi var för ett halvår sedan. Däremot skulle det vara värre att komma 7-10 och spela bländande fotboll.
Barcelona Patrik
2004-05-17 16:31
Tompa

Jag förstår givetvis din poäng, fotboll ska vara fotboll, inga brutala tacklingar, filmningar liknande spelförstörande moment. Tänk om det varit så, helt underbart. Men så är det inte nu.

Jag vill bara vinna till vilket pris som helst. Göra mål är det enda som räknas, inte fint spel.

Däremot kan jag hålla med någon här som sa att pressen är större att Barca spelar fint än vinner. Okej, det är viktigt, trots ligavinst men med dåligt spel skulle vi vara lika kritiska som vi var för ett halvår sedan. Däremot skulle det vara värre att komma 7-10 och spela bländande fotboll.
Barcelona Der Afro
2004-05-17 23:37
Visst får ni försvara filmningen om ni vill, men lova att inte gnälla det minsta nästa gång vi förlorar en match på grund av en filmning.

Tyckte spelet rasade ihop efter att LE byttes ut. Innan det tycktes spelarna kämpa extra mycket för att han skulle få en fin avslutning. Efter bytet verkade färre bry sig.

Barcelona juanito
2004-05-20 11:02
Dags att börja förse Barça-spelarna med doping-preparat eller? Det blir ju allt vanligare i idrottsvärlden och tänk vilka fördelar man skulle missa om man inte hoppar på det tåget..
Barcelona Der Afro
2004-05-17 23:37
Visst får ni försvara filmningen om ni vill, men lova att inte gnälla det minsta nästa gång vi förlorar en match på grund av en filmning.

Tyckte spelet rasade ihop efter att LE byttes ut. Innan det tycktes spelarna kämpa extra mycket för att han skulle få en fin avslutning. Efter bytet verkade färre bry sig.

Barcelona Gabriel
2004-11-06 22:22
Riktigt skönt med ännu en seger, dessutom mot ett "topplag". Deportivo har inte imponerat, sant men trots allt så har dom kvalitéer i laget och det kan ingen undgå.

Men härregud, det var längesen jag såg en back bli så lekt av en och samma spelare under samma match. Oleguer var helt ute i sin egna värld när Munitis kom, och då är ändå inte Munitis någon speciellt världsspelare. Jag sitter här i min svarta värld och tänker hur det ska gå ifall han för möta någon riktigt skicklig kantspelare.

Det är viktigt att Rijkaard tar upp detta på träningarna nu, för det var Gio som lämnade mycket utrymme på sin, speciellt under deras kontringar och då var Oleguer tvungen att gå ut på kanten och försvara och det är tydligt att han känner sig osäker där.

Gio har imponerat i år, framför allt offensivt. Idag var han bra offensivt, helt ok defensivt men det finns ändå sker att jobba med.

Det häller bara att hoppas att Belletti inte skadade sig allvarligt. Vi behöver nog honom till Real Madrid matchen.
Pep Guardiola
2004-11-06 22:09
Ämne: Någon som vet den bä....
Jag har fört lite statistik från varje match denna säsongen...om du vill kan jag sammanställa lite åt dej och skicka något till dej genom mail.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-21 13:28
Jag tycker att Barca bordet nu värva Mexes innan nån annan gör det och sälja Marquiz till Inter. Sen ska man värva Ballack/Xabi eller Baptista nu när Cocu ska sluta. Försöka få Rothen. sen någon av Fabiano eller Drogba.
Barcelona Hadinho
2004-11-06 22:07
Ämne: Ämne: Xavi he....
Pep, ligger nått i det du säger :)
Valencia Benni Tess
2004-05-21 14:50
Drogba går inte till Barcelona. Han går till Hollywood FC... ;-)
Pep Guardiola
2004-11-06 22:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Eto'o har gjort en mycket bra säsong så här långt. Men "Hadinho" du får tänka på att Real Madrid väntar efter Betis och att Eto'o har startat varje match så här långt och dessutom är det viktigt att hålla igång Henrik Larsson.
Barcelona penta
2004-05-22 18:59
min källa för luis fabianos sak är estadao.com.br
Pep Guardiola
2004-11-06 22:03
Ämne: Xavi helt utmärkt! D....
I och med att vi inte spelade som jag ville idag så tycker jag vi gör en del förändringar mot Betis nästa helg.
Valdes
Damía-Puyol-Oleguer-Navarro
Xavi/Deco-Gerard/Marquez-Iniesta
Giuly-Larsson-Ronaldinho
Pep Guardiola
2004-11-06 22:00
Hoppas verkligen inte att det var någon allvarlig skada Belletti drog på sig. Det såg onekligen otrevligt ut.

Barcelona gör en mycket bra match idag. Det var bud på flera mål för Barca, men även Deportivo hade chanser i andra. Tycker att Gio ryckte upp sig i andra halvlek efter en bedrövlig. Marquez gör en utav sina bästa matcher i "blau-grana". Xavi är skillnaden mellan oavgjort och vinst i denna matchen.
Pep Guardiola
2004-11-06 19:41
Så här hoppas jag vi startar i kväll.
Valdes
Belletti-Oleguer-Puyol-Navarro
Iniesta-Marquez-Deco
Giuly-Eto'o-Larsson

Vi vilar Xavi och van Bronckhorst. Det är viktigt att vi vilar vissa spelare och dessa borde vi kunna vila i kväll. I nästa match mot Betis startar vi med.

Valdes
Damia-Oleguer-Puyol/Marquez-van Bronckhorst
Iniesta-Gerard-Xavi
Giuly-Larsson-Eto'o/Ronaldinho

Då vilar vi Deco, Eto'o/Ronaldinho och Puyol/Marquez. Xavi tar kaptensbindeln om Puyol vilar.

Viktigt att vi vilar spelare och vi vet att Rijkaard gillar att rotera spelare. Och de spelare som spelat mycket denna säsong måste vara utvilade mot Real Madrid i "el clasico".
Real Madrid Dani
2004-05-21 13:49
Är det någon som har erfarenhet av fcbarcelona.com:s webbshop? Hur det fungerar med frakt, fraktkostnad, leveranstid etc...

Jag är nämligen rejält sugen att shoppa lite: Barcakalsingar, LE-tröja, LE-poster och kanske något mer.
Barcelona Dani
2004-05-21 13:49
Är det någon som har erfarenhet av fcbarcelona.com:s webbshop? Hur det fungerar med frakt, fraktkostnad, leveranstid etc...

Jag är nämligen rejält sugen att shoppa lite: Barcakalsingar, LE-tröja, LE-poster och kanske något mer.
Barcelona Woofi
2004-05-21 12:35
Nån som vet nått bra sida för "rykten/silly season" när det gäller Barca? (där det står i "klartext" och inte forum som här) =)
Annons: