/spanien/barcelona/forum/26401.aspx/spanien/barcelona/forum/26401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
arman
2004-05-17 09:27
Det som ni säger är italienska stilar är tyvär hela världens stil!!!! ta en titt på matcher i brasilien...portugal... SPANIEN... england... överallt så filmas det nu för tiden... det tillhör spelet numera... gillar inte att ni trackar på italien bara!!
Real Madrid JRC
2004-05-17 00:04
Med tanke på vad som hände på Barcamatchen och Real Madridmatchen idag, så vill vi i framtiden INTE ha några förstörande gnällspikar, som påstår att Real Madrid får hjälp med domarna!

De spanska domarna är lite dåliga, men framförallt så förstoras deras misstag upp så mycket att de gör fler misstag bara pga pressen att inte göra fler.

Media och vissa fans förstorar upp saker så mycket att domarna dömer matcher med tanke på vad som har hänt i tidigare matcher, istället för vad som händer i den matchen de dömer för tillfället.

Så för alla vår skull och La ligas skull SLUTA MED konspirationsteorierna!!

Lycka till!
Real Madrid Ike
2004-05-17 09:09
Filmningar är aldrig roliga.
Men hela la liga filmar nu för tiden, hur länge sen vare valdes fick ett rött kort och vi fick straff mot oss för valdes peta på en spelare?

Filmningar sker, bara naivt att säga att det inte spelar någon roll va andra gör, vi ska inte filma.
Barcelona Bopi
2004-05-16 23:54
som jag ALLTID har sagt!!...Spaniens domare e dåliga!!..bra att man utnyttjar de!! men det e ju inte rätt!!
Barcelona juanito
2004-05-20 15:43
Alx: Har också letat i tv-tablån efter Brasilien mot Frankrike men det enda alternativet verkar vara Internet..
Barcelona Izquierda
2004-05-20 13:16
juanito//
Dopingvinklingen har jag själv varit snuddande nära att ta upp flera gånger, men har inte vågat eftersom jag trodde att det skulle orsaka en hopplös vredesstorm här inne.
Förespråkar man fusk med argumentet att "alla andra gör det ju" så blir det svårt att fördöma doping. Det handlar om att bryta mot fotbollens regler för att skaffa det egna laget fördelar. Hur var det nu ni sa... "man ska göra allt för att vinna". Eller?
Barcelona Patrik
2004-05-18 19:55
Izquierda
"Menar du verkligen att du hellre spyr galla på en som försöker göra sitt jobb, men som kanske blir skymd precis i det avgörande ögonblicket, än en som med berått mod försöker fuska sig till fördelar?"

Va?!

Håller med dig att många här inne använder sig av maktutövning. Jävligt fegt.
Barcelona Patrik
2004-05-18 19:55
Izquierda
"Menar du verkligen att du hellre spyr galla på en som försöker göra sitt jobb, men som kanske blir skymd precis i det avgörande ögonblicket, än en som med berått mod försöker fuska sig till fördelar?"

Va?!

Håller med dig att många här inne använder sig av maktutövning. Jävligt fegt.
Barcelona Holländaren
2004-05-18 19:35
Eftersom ingen annan föreslår holländare och med tanke på att värvningar av just holländare inte är helt ovanliga i det här laget så ser jag det som att mina spekulationer är betydligt troligare än alla tankar på Mexés, Trezeguet, Bojinov osv. Dessutom så är mina tankar ofta relaterade till något uttalande som Rijkaard gjort.
Real Madrid Ike
2004-05-19 00:45
Izquierda:
Ja, något problem med det eller?
Måste man skriva om ronaldinho filma eller inte, eller om det är rätt eller inte, som med puyol grejjen som höll i sig i en vecka?
Om inte du gillar något nån skriver, ge en vettig kommentar, istället för nå uppnosigt svar, eller nämn det inte.
Blir så irriterad på upnosiga dö kommentarer.
Barcelona Tompa
2004-05-18 16:47
Angåenden holländaren:
Jag tycker inte det är värt att kommentera hans inlägg, tror han i första hand är ute efter att provocera. Tycker inte heller att ni som känner är irriterade över hans många gånger väldigt dumma inlägg ska ösla energi på att besvara dem. Har han någonsin föreslagit ett enda nyförvärv som INTE är holländare? Jag tror inte det.

Gabriel:
Börjar också blir mer och mer på att Dinho verkligen har ett riktigt Barcahjärta och inte bryr sig om ryssens smutsiga miljoner/miljarder. Tryr vi kan vara ganska säkra på att Ronaldinho stannar i Barca många år till.
Barcelona Tompa
2004-05-18 16:47
Angåenden holländaren:
Jag tycker inte det är värt att kommentera hans inlägg, tror han i första hand är ute efter att provocera. Tycker inte heller att ni som känner är irriterade över hans många gånger väldigt dumma inlägg ska ösla energi på att besvara dem. Har han någonsin föreslagit ett enda nyförvärv som INTE är holländare? Jag tror inte det.

Gabriel:
Börjar också blir mer och mer på att Dinho verkligen har ett riktigt Barcahjärta och inte bryr sig om ryssens smutsiga miljoner/miljarder. Tryr vi kan vara ganska säkra på att Ronaldinho stannar i Barca många år till.
Barcelona Alx
2004-05-20 16:51
Tack Tomasz. Eftersom den franska kanalen TV5 brukar ingå när man betalar för TVE så hoppas jag att du har rätt. (Info: TV5 finns hos UPC på hyperbandet och den finns inte i digital-tv-utbudet)
Barcelona ronnie10
2005-03-10 17:10
Vi har ju ett ruggigt lag, vad klagar alla på?

puyol - edmilson - marquez - sylvinho
(beletti, gabri, gio)
motta (gerard, albertini)
xavi - deco (iniesta)
eto'o maxi ronnie
(larsson, giuly messí)

med det laget vi har(utan alla dessa förbannade skador) skulle vi definitivt kunna vinna cl och ligan.

Efter varenda jävla förlust ska vi värva en jävla massa spelare, gubbar nu får ni fan ta och se till materialet vi har. Vi har inte hur mycket pengar som helst.

Vi har inte nån ryss som kan ge oss stålar som Ch?£$ki har, och frågan är om vi vill ha det? Vill vi sälja vår själ? Jag vill inte det.
Barcelona larson power
2005-03-10 17:23
ronnie10-John Terry det kallar jag själ!
Barcelona Hadinho
2005-03-10 17:28
Jag använde inte någon av de du nämnde :)
Barcelona Joan Laporta
2005-03-10 18:47
David Magnusson

Jag tycker inte något av dina alternativ var bra förutom Del Horno. Om Rijkaard "omskolar" Marquez till defensiv mittfältare, har vi ändå Puyol,Edmilson och Oleguer. Skulle hellre se Miltio än både Andrade och Perea. Kompany har jag inte sett så mycket av...

Högerkanten håller jag inte heller me om nån direkt värvning utan mer att försöka ta hem Saviola. Maxí borde spela centralt och sen tar Eto'o och Dinho plats på kanterna. Sjävklart kommer vi ha tillgång av Henke,Iniesta och Guily och framför allt talangen Messí

Helst ingen reklam på tröjorna, men ett måste är ett måste. Hoppas verkligen att det inte blir nått fult märke på dem, inget alls egentligen.
Barcelona Hadinho
2005-03-10 18:31
larson dags för dig o börja hålla på the blues lr?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-10 18:10
Lucho

Återköpsklausul eller inte, jag tror inte Luis Garcia kommer tillbaka. Däremot skulle jag inte säga nej till Riquelme mot Luque..

larson power

Haha, ja, han har ett utpräglat norra-london hjärta! Mer än halva vårt lag var från våra egna. Tänk att det är laget som gäller, inte en enda spelare.

Ingen fara, jag tror eran ungdomsakademi kommer igång snart.
Barcelona Camparn på nou
2004-05-19 06:55
Fan jag börjar tröttna på dom här på sidan som röstar på Ronaldinho som matchens bästa spelare oavsett om han har spelat bra eller inte.
Mot Santander var han stora delar av matchen osynlig men till hans fördel ska sägas att dom andra på listan inte direkt gjorde några monster match heller fast jag tycker att spelare som Xavi och Oleguer var klart bättre.
Barcelona Barca_91
2004-05-18 20:09
När kommer matchrapporten?
Barcelona larson power
2005-03-10 17:52
Ronnie10- John Terry den killen har mer själ en de 6 spelarna har tillsammans!
Barcelona ronnie10
2005-03-10 17:27
Hadinho, jag vill också sälja/köpa lite spelare. Men vissa tror ju verkligen att barça har obegränsat med pengar och kan köpa ferdinand, nesta, terry och joaquín hux flux...

Larson power, vad jag vet hade barcelona 6 spelare i startelvan spelare som kommer mer eller mindre från egna led. Det kallar jag själ.
Gerard, Xavi, Valdés, Puyol, Oleguer, Iniesta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-18 16:36
Izquierda:
Håller med om det där med översittarstilen.
Jag har många gånger fått försvara mig från folk som säjer "Zidanes går inte att göra bättre", typ.
Om man lägger fram en åsikt ska man inte relaterade den till mer en sig själv, eller kanske skrivna ord, Och Absolut INTE till "alla fotbollskunniga"
Van Bommel vet jag f ö inget om mer än att han är bland de tio dyraste def. mitt på cm 03-04.
Kanske samma sak som Holländaren har sett.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-18 16:36
Izquierda:
Håller med om det där med översittarstilen.
Jag har många gånger fått försvara mig från folk som säjer "Zidanes går inte att göra bättre", typ.
Om man lägger fram en åsikt ska man inte relaterade den till mer en sig själv, eller kanske skrivna ord, Och Absolut INTE till "alla fotbollskunniga"
Van Bommel vet jag f ö inget om mer än att han är bland de tio dyraste def. mitt på cm 03-04.
Kanske samma sak som Holländaren har sett.
Athletic David Magnusson
2005-03-10 18:43
Så som jag ser det finns de stora svackorna (ja, det finns sådana) i dagens barcelona på kanterna, framförallt defensivt.

Vi är i desperat behov av en bättre vänsterback än Gio, mitt, inte särdeles realistiska drömalternativ på den positionen till nästa år är Del Horno som redan idag har allt för att spela på den positionen i FC Barcelona. Sen behöver vi täcka upp med en riktigt tuff och resolut mittback, drömmarna vore Jorge Andrade, Vincent Kompany eller Luis Perea, himmelskt bra spelare alla tre även om åtminstone Andrade och Kompany torde vara svindyra.

En värvning av en god högerkantspelare är också högprioriterat då Giuly är ojämn och mycket skadad. Här har jag mycket svårt att hitta realistiska och bra alternativ i dagsläget. Men jag skulle gärna se en vänsterfotad spelare för att på så sätt kunna hota centralt på samma sätt som Ronaldinho på den andra kanten. Yeste är en favoritlirare som dessutom skulle göra våra frisparkar dödliga nästa år. Samtidigt skulle han vara en utmärkt backup till både Xavi och Ronaldinho.

Fördelen med alla dessa spelare är att det är kvalitetsspelare i rätt åldrar, nackdelen är ironiskt nog den samma. Athletic, Atletico, Deportivo och Anderlecht är alla kända för att hålla hårt i sina spelare, vilket innebär att mycket pengar behövs. Kanske dags att bita i det sura äpplet och acceptera sponsrade tröjor nästa år för att ha råd att hålla jämna steg med europaeliten?
Barcelona Izquierda
2004-05-18 16:25
Patrik//
"För övrigt har jag aldrig spytt galla över en spelare som filmar till sig en straff, däremot mot domaren som inte ser det uppenbara"

Menar du verkligen att du hellre spyr galla på en som försöker göra sitt jobb, men som kanske blir skymd precis i det avgörande ögonblicket, än en som med berått mod försöker fuska sig till fördelar? Jag är glad att jag inte lever i din moraliska värld.

Holländaren//
Kan bara instämma i juanitos inlägg.
Dessutom har jag oerhört svårt för debattörer som har den typen av uppblåst bror-duktig-attityd som du uppvisar när du skriver att "dominanten Mark van Bommel... är en av världens tio bästa defensiva mittfältare i mina och de flesta sportkunnigas ögon."
Du menar alltså att vi som inte tycker att han ens är i närheten av topp 10 är okunniga?
Att insinuera att alla som inte håller med om ens subjektiva åsikt skulle vara okunniga är ett jävligt lågt sätt att försöka vinna en diskussion på.
Barcelona Lucho
2005-03-10 17:22
Hadinho: Luque är egentligen striker men har skolats om till ytter. Att använda honom på mittfältet vore nog ingen bra idé.
Barcelona Alx
2004-05-20 15:18
Gaucho: De matcher som visas denna helg är:
Sön 23 maj 19:00 Valencia - Albacete
21:00 Real Madrid - Real Sociedad
Barcelonas match visas alltså inte. Den går däremot att beställa på TV2.no (søndag kl 21:00 Zaragoza - Barcelona), men man måste ha bredband på 512 Kbps eller snabbare. Kvaliteten är helt ok, betydligt bättre än de gratisalternativ som då och då dyker upp.

Är det någon som vet om dagens match mellan Frankrike och Brasilien visas på någon kanal? (FIFA firar något jubileum)
Barcelona Tomasz
2004-05-20 16:09
Tyska ZDF visar matchen, eftersom jag har den i mitt kabeltv-utbud så tror jag många andra har den också. Kanaler som sänder matchen (listan är taget från ett annat forum):

SF2
Ned 2
TSR2
TSI2
STV2
HRT-TV2
Romania 1
SLO-TV2
Alpha TV
RAI Uno
La 2 (Delay 21;30)
ZDF
TF1
TV5 Europe
TV5 Afrique
Tv5 Orient
Alpha TV
RTP1 (Delay 21:30)

Förutom Ronaldinho och Belletti så kan man hålla ett extra öga på Trez, Fabiano, Guily och Baptista som Barcelonas klubbledning lär ha visat intresse för.

Annons: