/spanien/barcelona/forum/264.aspx/spanien/barcelona/forum/264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcagurl
2016-09-14 13:38
Köp neymar för två miljarder någon! Do it! Sen köper vi in dybala för 800-900mille, möjligtvis runt miljarden nånting. Vore väl inte helt fel :) men är glad över att han faktiskt är kvar. Dock tycker jag att hans agent ska söka nya äventyr för sig själv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-09-14 13:28
Eh inget att lipa över, vill neymar lämna så får han lämna. Det är bara att köpa ut honom, 220 miljoner € ligger det på nu. Det är bara att ta för sig för den som vill
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 13:19
Dessutom bör klubben tvinga Neymar att sparka den där idioten han har till agent, som alltså öppet avslöjar att han jobbade för att Neymar skulle gå till PSG.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 13:15
Jag hoppas att Barça anmäler PSG till Fifa alternativt stämmer dem. Kan ej vara ok, se länktips. Avskyr verkligen PSG och det svin dem har till president....
Barcelona Kröjff
2016-09-14 00:17
Coach Pep Hyllas den som hyllas bör. Och att du även fick Xaviesta att visa livstecken, kan du också ta åt dig äran av. Skrev i mitt förra inlägg att det varit en ren fröjd att läsa inläggen du skrivit senaste tiden. Och du svarade så småningom att din mening inte var att fungera demoraliserande på forumet. En sådan tanke slog mig dock aldrig, ty då hade det varit mig helt främmande att skriva att det var en ren fröjd att ta del av din lägesanalys och ditt sätt att uttrycka densamma. Så Tack! Från"Er"beundrare.
Barcelona Junta Dimision
2016-09-14 00:16
@enkos:

Möjligtvis, å andra sidan så vill ju folk som jobbar och har köpt biljetter till matchen kunna gå och se den.
Barcelona Davids3
2016-09-14 00:09
Den vändningen Suarez gjorde vid första målet var helt magisk (för att inte tala om Messis assist).
Här kan ni se när Cavani försöker sig på något sånt :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-13 23:58
@Rambla~:

Hade så bra dag att jag glömde bort att Barca spelade kväll. I min vana klickar man in här så vips! läser man ditt inlägg innan man ens vet hur matchen blev.

Och jag säger att jag skriver under ditt inlägg. De nya spelarna ska slussas sakta så att deras självförtroende får växa exponentiellt. Har minnet av att Pep brukar behandla så nya spelare. Visste kan Lucho starta med B-laget om Barca möter någon division 3 lag. That's it!. Jag tål inte mer än så.

Nu får jag kollar upp hur matchen gick. Får kanske kolla hela matchen imorgon :-)..

Go Morgon..
Barcelona Davids3
2016-09-13 23:53
Match efter match, sitter jag och tänker för mig själv vad för jäkla tranformation Sergio Roberto har genomgått. Jag tror inte jag har skådat något liknande tidigare. Jag har försökt skrolla tillbaka något år här på forumet för att läsa vad som skrevs om honom då, men det var lite omsidigt så kunde inte hitta. Men helt sjukt är detta! Han är en råvara som Busq, fast med mer hjärta!
Barcelona enkos
2016-09-13 23:35
Tråkigt att City -Gladbah spelar 20.45 imorgon samtidigt som andra matcher. 18.00 hade varit mycket bättre.
Barcelona Vampíro
2016-09-13 23:31
Luis Enrique: "Iniesta is unique. We used to be teammates so everything he knows he learned from me" Crack.
Barcelona enkos
2016-09-13 23:30
Det jag inte gillade ikväll var att Suarez först visade 6 fingrar och sedan sju för kameran.. med andra ord skrattade åt Celtic och det uppskattas inte .
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-13 23:28
Bara jag som tycker synd om Celtic. Stakars lilla Celtic. Men bra show av oss :)
Barcelona Blaugrana91
2016-09-13 23:18
[QUOTE=Felix-Forca Barca!]Missade första halvlek, så fråga: Kan någon sammanfatta Andre Gomes 1 halvlek vs 2 halvlek? Tyckte han visade många fina kvaliteer i andra! [/QUOTE] Han höjde sig ordentligt i andra. I första såg han riktigt nervös ut
Barcelona Felix-Forca Barca!
2016-09-13 23:16
Missade första halvlek, så fråga:
Kan någon sammanfatta Andre Gomes 1 halvlek vs 2 halvlek?
Tyckte han visade många fina kvaliteer i andra!
Barcelona koeman92
2016-09-13 23:16
All in all måste jag sägs att detta var en oerhört fantastisk match. Ren och skär underhållning, även om jag gärna ville se flera byten (i synnerhet hos MSN). Nog den bästa matchen vi har gjort under hela 2016.

Känner att det finns några spelare under denna match som inte kom med i poängtavlan, men som ändå bör få mycket beröm över dagens insats:

Umtiti - Satan vad bra han är! Redan sin första säsong och han är så säker. Riktigt trygg med bollen, gör klockrena brytningar och inger ett lugn till såväl backlinjen som mittfältet. En spelare som jag anser går spikrakt in i startelvan under alla kommande stormatcher. Mascherano får dessvärre börja avlasta med honom och Busquets vid behov.

Sergi Roberto - Killen är överallt. Jag är så glad att Lucho hade tålamod med honom. Felfritt passningsspel och är alltid följsam i såväl försvaret och anfallet. Underlättar för både mittfältet och anfallet genom att sköta sitt defensiva jobb galant och alltid göra sig tillgänglig vid anfall. Känns även så skönt att ha en La Masia produkt som går in i startelvan igen efter så många år.

André Gomes - Var en av de spelarna som täckte mest mark och hade högst passningsprocent och antal passningar. Skötte sitt jobb på ett tillfredsställande vis utan konstigheter. Hoppas han kan utvecklas ytterligare framöver. Han kommer garanterat att göra det jobbigt för Denis Suárez.

Förövrigt hoppas jag även att Barcadinhos son förutser flera liknande resultat för oss framöver;)

Bona nit! Visca el Barca!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-13 23:13
Coach seger idag, taktiken perfekt! 1. Spelade med ett bra lag. 2. Tidigt byte på Busquets(viktig vila) 3. Låter offensiva spelarna spela ihop sig inför viktiga matchen mot A.Madrid(poäng tapp där och...).
Barcelona Stright outa Barca
2016-09-13 23:12
[QUOTE=DM1982]Har kanske inte laddats upp ännu, annars kan man se matcherna på Viaplay fyra timmar efter matchstart. [/QUOTE] tackar
Barcelona DM1982
2016-09-13 23:11
[QUOTE=Stright outa Barca ]Vart kan man se matcher i repris? nån hemsida? [/QUOTE] Har kanske inte laddats upp ännu, annars kan man se matcherna på Viaplay fyra timmar efter matchstart.
Barcelona Vampíro
2016-09-13 23:10
Fan vad bra Messi är. Godnatt.
Barcelona Nemesis 10
2016-09-13 23:07
Gabriel

Tänkte precis samma sak, tycker Zlatan har blivit överdrivet hyllad den senaste tiden efter flytten till United. Han har aldrig riktigt kunnat levererat i CL och jag tror att det verkligen sitter i huvudet på honom för han har kvalitén,

Barcelona Stright outa Barca
2016-09-13 23:04
Vart kan man se matcher i repris? nån hemsida?
Barcelona Gabriel
2016-09-13 22:58
Värst vad Niva hyllar Zlatan i Champions League studion (i diskussionen kring avsaknaden av honom nu när Cavani då ska vara spetsen). Nog för att Zlatan är en världsklass fotbollsspelare och en jävligt mycket bättre spelare än vad Cavani är, men jag finner det bara smått ironiskt att använda Zlatan som exempel på framgång i en turnering som Champions League när spelaren i fråga faktiskt aldrig vunnit Champions League. Man ska inte heller glömma att Zlatan faktiskt oftast brukar underprestera i den här turneringen när det gäller som allra mest, inte så sent som bara i våras när PSG spelade hemma mot City. Zlatan missade i den matchen 2 solklara frilägen och en straff, är det kanske det exemplet Niva vill lyfta fram som den stora skillnaden mellan dagens PSG och förra säsongens? Jag undrar då...
Barcelona Gabriel
2016-09-13 22:52
Förbaskat tråkigt att det ska behövas klagas efter en 7-0 vinst och propaganda fotboll. Alltid är det något som är fel!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-09-13 22:51
Nu känns det som säsongen kan börja på RIKTIGT, iniesta tillbaka på plan i form och vår trio äntligen återförenade för första gången denna säsong. ( ! ) Har fortfarande bitter eftersmak från helgen men låt oss hoppas att den bekvämligheten och loja inställningen är något vi inte får se längre på ett bra jävla tag. Satt också och tänkte på att vi har en halvtuff grupp samt våra chanser till vinst i gruppen mot Pep. Men kom snabbt på att det egentligen inte spelar någon roll om vi slutar etta i cl-gruppen då vi trots det hela tiden får mardrömsmotstånd i slutspelet..
Barcelona Dûssel
2016-09-13 22:46
@ElRaval:

Handlar om att undvika att viktiga spelare blir skadade sa till att spela in en bra spelare i laget. Men sånt verkar inte du fatta ?.
Barcelona Vampíro
2016-09-13 22:45
"Kullor".
Barcelona I.Cuenca
2016-09-13 22:43
en ok start!!!
Barcelona neymar JR
Har någon missat något eller? Varken Messi eller suarez startade mot alaves, tydligen har lucho "kulor". Ett jävla ståhej trots en fantastisk underhållande match. MSN njöt och briljerade, säsongen är lång och Paco kommer få sina matcher.
Barcelona Andresito
@Blaugrana91:

MSN startar tillsammans för första gången på 4 månader, det gäller att olja in maskineriet. Att Suárez får smälla dit två bollar som på resultattavlan inte betyder något väger tyngre än att han får vila i 20 min.

Allt handlar om att sätta en bra grund och därefter bibehålla den, inte att försöka uppnå en högstanivå med massa hack i speltiden och åka på däng mot lag som Alavés.
Annons: