/spanien/barcelona/forum/26395.aspx/spanien/barcelona/forum/26395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-05-17 16:44
Patrik: Jag vill bara vinna till vilket pris som helst. Göra mål är det enda som räknas, inte fint spel.

Måste vara trist att hålla på Barça där fotbollsfilosofin är den motsatta.
Spanien Zorro
2004-05-14 14:43
Vad händer kring Xavi? Är han "availible" som man säger...? För det lär kosta oss uppemot £15-20 miljoner för att få Xavi Fernandez till oss vilket jag ser som en "omöjlighet" då Xavi är ert barn?

Hur som helst kan man ju gå på Gunde's spår och säga
Ingeting är omöjligt =)

// Manchester United fan
Real Madrid Ike
2004-05-18 23:26
Jag vet inte varför men jag är riktigt förväntans full att se belletti spela. (i barca tröjjan då)
Säljs Marquez behövs det defenetivt införskaffas en mittback, annars är det nog lugnt på den fronten.
En vänster back är det nog ingen som skulle tacka nej till. :)
Roligt att Barca är efter Xabi Alonso, vore roligt att se han i barca bredvid Davids.(som förhoppnings vis skriver på ett kontrakt för barca.)
Mitt.Yttrar, har vi ju L.Garcia,Quaresma,Ronaldinho,(Iniesta)
Jag tycker inte Luque är nödvändig eller nån annan heller för den delen.
Sen kommer det smaskiga, är som man vore 10 och väntar på att julklapparna ska komma.
Vem/vilka blir dom nya ANFALLARNA?! :)
Fabiano är 1 jag VILL ha i Barca.
Inte sett killen ett dugg faktist, bara läst och hört om honom, vet inte varför men han är mitt första val av anfallare.
Gillar honom utan att veta vem det är, av nån konstig anledning.
1 vänster back
(1 mittback, om maquez säljs)
1 def.mitt + (Kontrakt till Davids)
1-2 Anfallare.

Läste nånstans, att barca snackat med inter om en bytes affär, Adriano och saviola inblandade.
(tror det va elmundodeportivo.es eller sport.es)

------------Valdes---------------
Belletti-Puyol-Oleguer-V.bh(ny?)
-------Xabi--------Davids--------
Quaresma--------------Ronaldinho
-------Fabiano--Drogba-----------

Skrivs mycket rykten om att barca vill ha Etoo dessa dagar.
Real Madrid Ike
2004-05-14 10:29
ok, mitt fel. Hade för mig att ja lästa nånstans att han skulle komma tillbaka iår. Säkert fel.

Luis Fabiano säger att hans dröm är att spela i barca.
Personligen tror jag det är Fabiano som kommer vara vår nya 9á, och det är jag nöjd med.

Ballack är väldigt het på att komma till barca,
Och barca verkar ha lagt, eller ska lägga ett bud på 10miljoner euro +1 spelare till bayern.
Men första valet är fortfarande Xabi Alonso, därefter ballack.

ManUnited är intreserade av Xavi, och sägs vilja erbjuda forlan +pengar för honom då dom vet att barca är ute efter en ny 9á.

"((Stod nånting om Ruud, om chealse skulle köpa ronaldinho för köp klausen skulle barca ha råd med ruud eller nånting. FÖRSTOD nästan INGENTING av det där sista så.. kan nästan ha stått vad som helst :) ))"

länk till folk som faktist KAN spanska :)
http://www.elmundodeportivo.es/20040514/NOTICIA154955537.html

Ronaldinho och Puyol verkar bli klara till Racing matchen.
Davids är fortfarande en osäkerhet.

Barcelona Viktor Munoz
2004-05-14 02:06
Nu ska vi ta det lilla lugna här. Det går inte att värva spelare till höger och vänster. Dessutom behövs kontinuitet och då ska det kanske värvas alltför mycket.

Andreas: Ok han gjorde inte mål flera matcher i rad men han gjorde mycketmål under dec/jan. Vår klart bästa målskytt då.
Dessutom ska du sluta stirra dig blind på statistik (iofs brukar brist på fotbollsförståelse innebära att statistik anv som argument) för Kluivert är riktigt bra i spelet utan boll. Och att ha en spelare som gör en hel del mål, spelar fram till en hel del och dessutom bidrar otroligt mycket i själva speletär ju lite av en dröm.
Sen det där med lönen, gick inte han ner i lön och det var därför som hans utköps klausul blev löjligt billig. Har för mig att lönen var knuten till utköpspriset. Men all min info kommer från tidningen och hur mycket vet dom egentligen.
Barcelona juanito
2004-05-19 10:50
Häda icke! Klart att Xavi ska spela. I vintras när Rijkaard placerade honom lite högre upp i banan är det få spelare som varit lika jämnbra som Xavi i spanska ligan. För mig finns det få spelare i Barça som är lika självklara som Xavi i startelvan..

Jag skulle kunna tänka mig att man går ner på en defensiv mittfältare och spelar en form av diamant med Xavi som den i innermittfältet med offensiva uppgifter. Detta skulle ju möjliggöra att Barça kan spela med ytterligare en anfallare. I så fall vore inte Davids att tänka på då jag gärna ser en tyngre spelare tillsammans med Xavi. Sure, Cocu är ett alternativ men han saknar aggressivitet. Om Motta fått spela lite mer så att man visste var man hade honom hade han kanske varit en lösning. Ett intressant alternativ vore Xabi Alonso. Han är tillräckligt bra defensivt sett för att klara av uppgiften. (Det ryktas ju att Laporta vill värva honom men låna ut honom till la Real en säsong.)

(Checkade Xavis statistik denna säsong. Tio assist och fem mål sammanlagt enligt AS. Imponerande! Ronaldinho har exempelvis passat fram till sju mål)
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-14 02:06
Nu ska vi ta det lilla lugna här. Det går inte att värva spelare till höger och vänster. Dessutom behövs kontinuitet och då ska det kanske värvas alltför mycket.

Andreas: Ok han gjorde inte mål flera matcher i rad men han gjorde mycketmål under dec/jan. Vår klart bästa målskytt då.
Dessutom ska du sluta stirra dig blind på statistik (iofs brukar brist på fotbollsförståelse innebära att statistik anv som argument) för Kluivert är riktigt bra i spelet utan boll. Och att ha en spelare som gör en hel del mål, spelar fram till en hel del och dessutom bidrar otroligt mycket i själva speletär ju lite av en dröm.
Sen det där med lönen, gick inte han ner i lön och det var därför som hans utköps klausul blev löjligt billig. Har för mig att lönen var knuten till utköpspriset. Men all min info kommer från tidningen och hur mycket vet dom egentligen.
Barcelona Andreas
2004-05-17 17:50
Det har pratats en hel del om Real Madrids "Zidanes y Pavones". D.v.s Reals "fantastiska" ungdomsarbete. Själv måste jag säga att Barças ungdomsarbete är mycket bättre. Reals produkter: Raúl, Casillas, Guti, Juanfran, Pavón, Borja, Rubén, Bravo, Núñez, Cambiasso, Miñambres, Portillo och Mejía.
Barças produkter: Puyol, Valdés, Xavi, Motta, Gabri, LG, Navarro, Oscar, Sergio, Iniesta, Oleguer, Jorquera, Gerard, D.Sanchéz, Dani Tortolero, Peña och Ros. Barcelonas egna produkter håller klass rakt igenom, det kan man precis inte säga om Reals.

Barcelona Andreas
2004-05-17 17:50
Det har pratats en hel del om Real Madrids "Zidanes y Pavones". D.v.s Reals "fantastiska" ungdomsarbete. Själv måste jag säga att Barças ungdomsarbete är mycket bättre. Reals produkter: Raúl, Casillas, Guti, Juanfran, Pavón, Borja, Rubén, Bravo, Núñez, Cambiasso, Miñambres, Portillo och Mejía.
Barças produkter: Puyol, Valdés, Xavi, Motta, Gabri, LG, Navarro, Oscar, Sergio, Iniesta, Oleguer, Jorquera, Gerard, D.Sanchéz, Dani Tortolero, Peña och Ros. Barcelonas egna produkter håller klass rakt igenom, det kan man precis inte säga om Reals.

Real Madrid nr9 magic
2004-05-17 21:13
ni gick förbi oss i ligan nu och även om ja verkligen ogilalr barcelona så förtjänar ni att ligga 2:a...men jag tycker att det är bra på grund av en annan anledning...nu msåte real madrid skita i asien turnen och träna riktig försäsongsträning för att senare kvala in till CL....nästa års real madrid kommer vinna allt i sin väg om man värvar rätt... :D....lycka till i sista omgången förresten...underskatta inte real zaragoza...även om dom inte ska vara problem för barca som befinner sig i bra form just nu men manb vet aldrig...vi såg ju mot celta....
Barcelona ZonD
2004-05-17 20:54
Barca_91: Vad menar du med att han lär sig. Han gjorde ju e filmimng så sent som igår. Han har uppenbarligen inte lät sig nått av det ännu. Det ska dock sägas, Ronaldinho är världens bästa spelare även om han filmar eller ej. Att han gör det är bara ett litet minus.
Barcelona Holländaren
2004-05-17 20:28
Puyol: Hmm, den engelska ligan är inte direkt känd för att rent fysiskt vara mindre tuff än den spanska och det finns en anledning till det: Den är inte mer ansträngande rent fysiskt.
Barcelona Izquierda
2004-05-19 00:31
Patrik//
Det jag skrev till dig var en kommentar till det du skrev om vem du helst spyr galla på, domaren eller filmaren.

Holländaren//
Måste säga att jag tror att en värvning av Mexés är betydligt mer trolig än en av van Hooijdonk som du föreslog för ett tag sedan.

Ike//
Du vill gärna berätta för oss att du vill ha Fabiano i Barca, trots att du aldrig sett honom spela och inte ens vet varför du gillar honom?
Ok!

Nej minsann, jag tror bestämt att jag börjar bli grinig. Dags att sova.
Mexés & Drogba till Barca!
Barcelona Tompa
2004-05-17 18:03
Andreas:
Det är bara att instämma angående Barcas och Reals ungdomsarbete!
Barcelona Andreas
2004-05-17 16:49
Enligt SPORT så kommer Barcelona att spendera ungefär 40 miljoner euro i sommar på nya spelare. Bland annat på två anfallare. Jag antar att det handlar om en central och en ytterforward. Även försvaret ska tydligen förstärkas och frågan är om Marquez får stanna om en ny mittback kommer.
Barcelona Tompa
2004-05-17 18:03
Andreas:
Det är bara att instämma angående Barcas och Reals ungdomsarbete!
Barcelona Andreas
2004-05-17 16:49
Enligt SPORT så kommer Barcelona att spendera ungefär 40 miljoner euro i sommar på nya spelare. Bland annat på två anfallare. Jag antar att det handlar om en central och en ytterforward. Även försvaret ska tydligen förstärkas och frågan är om Marquez får stanna om en ny mittback kommer.
Barcelona Patrik
2004-05-19 11:10
Izquierda
Ska en domare döma straff om han är skymd och inte ser situationen?

Givetvis ska han inte det utan bör ta hjälp av linjemannen även kallad assisterande domare. Dömmer han ändock straff (utan att ta hjälp) är det ett horribelt misstag. Okej?

Håller, för övrigt, med dig om att vi borde köpa Drogba. Kvalitetsspelare rakt igenom som garanterat kommer att leverera. Kolla in honom ikväll, ni kommer inte bli missnöjda! (Bara för att jag skrev det kommer han att vara sämst på plan iof)
Barcelona ZonD
2004-05-20 20:43
Någon som har något tips på hur man kan söka för att hitta en webb TV som sänder matchen (France-Brazil)
Barcelona Patrik
2004-05-19 11:10
Izquierda
Ska en domare döma straff om han är skymd och inte ser situationen?

Givetvis ska han inte det utan bör ta hjälp av linjemannen även kallad assisterande domare. Dömmer han ändock straff (utan att ta hjälp) är det ett horribelt misstag. Okej?

Håller, för övrigt, med dig om att vi borde köpa Drogba. Kvalitetsspelare rakt igenom som garanterat kommer att leverera. Kolla in honom ikväll, ni kommer inte bli missnöjda! (Bara för att jag skrev det kommer han att vara sämst på plan iof)
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:38
"Sett" ska det vara inte "Sätt".
Barcelona maykel
2004-05-17 14:56
Cabbage

du måste skicka de där videorna till blade_91_91@hotmail.com
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:05
Juanito:
Om Valencia tappar poäng är det orättvist eftersom de spelat bra.
Om Real Madrid tappar poäng tycker jag det är bra eftersom de ska lära sig att man inte kan köpa ihop ett lag.

Jag tycker Real Madrid inte förtjänar att vara så högt upp de är.
Barcelona juanito
2004-05-17 16:46
Barca_91: Du skriver: Dinhos filmning var inte rätt, men det kan vara väldigt viktigt i kampen om andra platsen.

Hur kan man tolka det på något annat sätt?
Barcelona Tompa
2004-05-17 16:21
cheito_guacho:
Du vill kanske att man även ska sätta betyg och poäng på filmningarnas "kvalitét och väga in det i slutresultatet efter som Ronnies filmning var "fotbollens konst"?

Filmning är filmning - det spelar iongen roll om man faller med "stil" eller riktigt pinsamt som t.ex Solari (tror jag det var) mot Mallorca förra omgången och filmningar ska aldrig försvaras. Spelar ingen roll att Ronaldinho är världens bäste spelare och momentet innan utförde en gudomligt vacker fint. Och filmningar kan heller aldrig försvaras med motiveringen att alla filmar. Det är filmningarna som ska stävjas och jag gör vad jag kan genom att säga som det är - filmningar är fusk! Men för dig (och flera andra här) verkar det OK att filma bara egna laget vinner på det. Jag tycker det är en förfärlig inställning.
Barcelona Tompa
2004-05-17 16:21
cheito_guacho:
Du vill kanske att man även ska sätta betyg och poäng på filmningarnas "kvalitét och väga in det i slutresultatet efter som Ronnies filmning var "fotbollens konst"?

Filmning är filmning - det spelar iongen roll om man faller med "stil" eller riktigt pinsamt som t.ex Solari (tror jag det var) mot Mallorca förra omgången och filmningar ska aldrig försvaras. Spelar ingen roll att Ronaldinho är världens bäste spelare och momentet innan utförde en gudomligt vacker fint. Och filmningar kan heller aldrig försvaras med motiveringen att alla filmar. Det är filmningarna som ska stävjas och jag gör vad jag kan genom att säga som det är - filmningar är fusk! Men för dig (och flera andra här) verkar det OK att filma bara egna laget vinner på det. Jag tycker det är en förfärlig inställning.
Barcelona Frazzé
2004-05-20 21:09
Kan man se Frankrike-Brasilien på webb-tv?..Tack för svar!
Barcelona ZonD
2004-05-20 21:20
Frazze: Har letat en halvtimme nu utan framgång. Hittar du nått (eller om nån annan gör det) länka här då
Barcelona Barca_91
2004-05-20 20:49
Quaresma är skadad va?
Han kommer inte spela mot Sverige i U-21 Em, fan!
Barcelona juanito
2004-05-17 16:15
Barca_91: Om Valencia felaktigt fråntas tio poäng så skulle du alltså inte ha några problem med det då Barça vinner ligan..
Annons: