/spanien/barcelona/forum/26393.aspx/spanien/barcelona/forum/26393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-05-26 16:29
Här tre små nyheter om Barça, samtiliga enligt www.elbarca.dk;

Rosell är i Brasilien för att förhandla med Baptista, som verkar vara tänkt som Davids ersättare om inte holländaren stannar.

Det pratas också om att förbättra Dinhos kontrakt en aning och i samma veva höja klausulen från 100 miljoner euro till 300 miljoner euro.

Rosell ska även förhandla med São Paulo om Luis Fabinao.
Barcelona Andreas
2004-05-26 16:29
Här tre små nyheter om Barça, samtiliga enligt www.elbarca.dk;

Rosell är i Brasilien för att förhandla med Baptista, som verkar vara tänkt som Davids ersättare om inte holländaren stannar.

Det pratas också om att förbättra Dinhos kontrakt en aning och i samma veva höja klausulen från 100 miljoner euro till 300 miljoner euro.

Rosell ska även förhandla med São Paulo om Luis Fabinao.
Barcelona Izquierda
2004-05-28 11:32
Jaha, för att bringa lite klarhet i den här silly season-röran:

Enligt Laporta är det 4-6 spelare som ska värvas inför kommande säsong. Belletti och van Bronckhorst är två av dem.
Då återstår två "säkra" och sedan eventuellt ett eller två till.
De två spelartyper som ledningen räknar med att köpa är sannolikt en anfallare och en innermitt med mer eller mindre defensiva kvalitéer.
När det gäller anfallaren är David Trezeguet och Luis Fabiano de två namn det talats om ett bra tag nu.
Mittfältaren verkar bli någon ur trion Edgar Davids, Michael Ballack eller Julio Baptista.

När dessa två positioner förstärkts kan det alltså vara sluthandlat. Men det kan också bli ett eller två ytterligare nyförvärv, och då är det troligtvis en mittback och/eller en offensiv kantspelare det handlar om. Det har ju bl.a. talats om att Overmars ska ersättas.
När det gäller mittbackar så är det mest Milito och Mexes som nämnts här på forumet, men vilka kantspelare skulle kunna tänkas bli aktuella? Luque blir väl för dyr om vi ska släpa hit både Trezeguet och Ballack?
Barcelona Gabriel
2004-05-27 23:40
Camparn på Nou

Jo, Carvalho hade inte varit helt fel. Detta kan jag säga eftersom jag med glädje följt Portos fina spel under hela säsongen, och inte bara i Champions League. Därmed har jag ockdå haft möjlighet att följa Carvalho.

Jag tror inte att han går till Juventus, utan att Maurinho tar med sig ohnom till Chelsea...

Det hade varit roligt att se Puyol och Carlvalho i mitten, de båda skulle säkert förså varandra perfekt. Risken är bara den att kommentatorerna lär få problem att se skillnad på dom:P
Real Madrid Ike
2004-05-28 12:29
Det står att Chelsea är ute efter Ronaldinho som iglar, ringer honom och hans agent varje dag.
Chelsea säger att pengar inte något problem.
En av anledningarna varför rossel åkte till brasilien är att veta allt som händer runt Ronaldinho.
Själv har Ronaldinho sagt att han inte kommer åka till chelsea.
Barcelona Andreas
2004-05-26 16:13
Jag tycker inte att rensningen var så dålig.
Rüstü: Kommer inte att saknas.
Reiziger: Vad jag sett och hört så verkar Belletti var en bättre högerback än holländaren.
Cocu: Han är 33 år och vägrade gå ner i lön, då kan han sticka. Ballack som ersättare vore inte fel. Dessutom är Motta också ett bra alternativ.
Overmars: Hög lön till en spelare som knappt spelar. Kommer definitivt inte att sakans.
Kluivert: Tack och adjö! Nu får du skaffa dig din skyhöga lön på något annat ställe. En ersättare kommer att köpas in. Även Saviola och Sergio är bra alternativ.
Davids: OM Davids försvinner är han den enda spelaren jag kommer att sakna.

Barcelona Andreas
2004-05-26 16:13
Jag tycker inte att rensningen var så dålig.
Rüstü: Kommer inte att saknas.
Reiziger: Vad jag sett och hört så verkar Belletti var en bättre högerback än holländaren.
Cocu: Han är 33 år och vägrade gå ner i lön, då kan han sticka. Ballack som ersättare vore inte fel. Dessutom är Motta också ett bra alternativ.
Overmars: Hög lön till en spelare som knappt spelar. Kommer definitivt inte att sakans.
Kluivert: Tack och adjö! Nu får du skaffa dig din skyhöga lön på något annat ställe. En ersättare kommer att köpas in. Även Saviola och Sergio är bra alternativ.
Davids: OM Davids försvinner är han den enda spelaren jag kommer att sakna.

mw
2004-05-28 10:11
Tompa, Milito har ett Italienskt pass.
Barcelona Tompa
2004-05-28 10:10
Hur är det med Milito, har han EU-pass eller inte? Har han det tycker jag hon vore ett kanonköp till vår backlinje till nästa säsong. Tror inte Zaragoza skulle begäre en förmögenhet för honom.

Ballack? Tror han skulle tillföra mycket på Barcas mittfält ifall Davids försvinner, vilket allt tyder på. Ballack är en väldigt bra hårt arbetande mittfältare som dessutom gör väldigt mycket mål med tanke på positionen. Fast Bayern München lär begära en astronomisk summa för att släppa honom...
Barcelona Tompa
2004-05-28 10:10
Hur är det med Milito, har han EU-pass eller inte? Har han det tycker jag hon vore ett kanonköp till vår backlinje till nästa säsong. Tror inte Zaragoza skulle begäre en förmögenhet för honom.

Ballack? Tror han skulle tillföra mycket på Barcas mittfält ifall Davids försvinner, vilket allt tyder på. Ballack är en väldigt bra hårt arbetande mittfältare som dessutom gör väldigt mycket mål med tanke på positionen. Fast Bayern München lär begära en astronomisk summa för att släppa honom...
Barcelona Joan Laporta
2005-03-11 18:29
Kharles_Kubala

hahaha bra sagt min vän :)
Real Madrid Rille...
2004-05-28 11:38
Vad har hänt med Márquez, duger han inte till?
Barcelona SportingC
2004-05-30 00:02
Jag är livrädd för att Barca ska släppa Quaresma till nåt annat lag......där kommer han säkert att bli en världstjärna....det finns många exmpel som tex nyss nämda Henry men också Viera och Bergkamp.
jag tycker att man ska låta Quaresma spela några matcher från start även fast han gör en dålig match,det är så ungatalanger ska hanteras.....
Barcelona Barca_91
2004-05-26 15:40
Jag ville se en rejäl rensning och det gjorde vi men inte de spelarna jag ville ha bort.
Cocu ville jag ha kvar särskilt nu när Davids med stor sannolikhet inte kommer fortsätta.
Sen Gvb var jag ganska säker på att han inte skulle spela med oss nästa år.

Vi kommer inte ha en lika bred trupp som nu nästa år känns det som.
Hoppas vi bara inte går i den fällan som Real gjorde!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-26 16:39
Något jag har funderat på är om verkligen Gio kommer fortsätta på vänsterbacken.
Han kanske flyttas in i mitten där han hör hemma(RYYYS).
Hoppas att vi tänker förnuftigt o låter han springa till vänster där han iallafall gör lite nytta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-26 16:39
Något jag har funderat på är om verkligen Gio kommer fortsätta på vänsterbacken.
Han kanske flyttas in i mitten där han hör hemma(RYYYS).
Hoppas att vi tänker förnuftigt o låter han springa till vänster där han iallafall gör lite nytta.
Zaragoza rete
2004-05-27 17:48
vet ni om det blir någon match mellan milan-barcelona i sommar lr?

FORZA MILAN
Real Madrid Ronnie
2005-03-11 19:10
Fredde, känner igen det där, jag var alltid Barcelona men det var inte förens VM-94 som jag verkligen fastna för dem och främst Hristo och Romario, även om favoriten var Roberto Baggio!
Barcelona Der Afro
2005-03-11 21:23
Det är uppenbart att en del, ingen nämnd ingen glömd, är avundsjuka för att deras lag inte står för något vettigt. "Stolthet" är nyckelordet här. En del lag har det, andra inte.

Bra skrivet förresten av giovani och några till!
Barcelona Ronnie
2005-03-11 19:10
Fredde, känner igen det där, jag var alltid Barcelona men det var inte förens VM-94 som jag verkligen fastna för dem och främst Hristo och Romario, även om favoriten var Roberto Baggio!
Barcelona Der Afro
2005-03-11 21:23
Det är uppenbart att en del, ingen nämnd ingen glömd, är avundsjuka för att deras lag inte står för något vettigt. "Stolthet" är nyckelordet här. En del lag har det, andra inte.

Bra skrivet förresten av giovani och några till!
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-03-11 18:34
tja... e det nån som har länk ti första matchen mot athletco ... svara snabbt
Barcelona Izquierda
2004-05-26 12:27
Om vi ska ha en icke-eu-spelare sittandes på bänken (syftar på Márquez) så kan vi lika gärna sälja honom. Han kommer att komma in och övertyga och sen blir det samma hopplösa problem som det var ett tag under den gångna säsongen. Bättre att sälja honom i så fall, och lägga de pengarna på en spelare med eu-pass, så att vi slipper bänka "för bra" spelare pga icke-eu-regeln.
För övrigt är jag inte man att förstå hur Oleguer kan peta en spelare av Márquez kaliber, men så heter jag ju heller inte Frank Rijkaard.
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:50
Ike//
Länk?
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:50
Ike//
Länk?
Chelz!
2005-03-11 18:33
Tompa // "I fråga om titlar är ni LÅNGT, LÅNGT efter de riktiga storklubbarna. Och det vet du och det svider... "

Där har du tyvärr fel, jag håller inte på Chelsea för att det är ett lag som tar en massa titlar och vinner ligan varannat år. Jag håller på Chelsea för att det är mitt lag helt enkelt, om vi nu skulle åka ner i division 3 så skulle det inte betyda något förutom att man såklart skulle vara besviken. Men det är laget man håller på inte hur många titlar laget har.
Spanien Fredde
2005-03-11 18:19
Messí -

citat:

"Jag valde Barcelona p.g.a det fina passningsspelet och för att vi är en storklubb."

Ledsen men jag måste ha missförstått dig.

citat:

"Om jag var Chelseasupporter skulle jag skämmas över klubbens historia."

Detta reagerade jag på från början, nu verkar du dock övergett den linjen och gått över på att folk på "The Shed" kallar oss storklubb.

Tompa - Det enda jag har retat mig på var Messís enormt olyckliga ordval om att jag skulle skämmas över att vara en Chelseasupporter för att inte klubben vunnit tillräckligt med titlar. I övrigt har jag samma respekt för er som för alla andra supportrar. Medgångsfans eller ej!
Valencia Valencianista
2004-11-08 00:43
visst får vi ta mycket skit just nu, helt rätt dessutom.
Men jag tror att vi kommer kämpa om ligaguldet i vår igen.

Om jag inte minns helt fel hade ni en MYCKET sämre höst än oss förra säsongen, och ni knep andra platsen ändå.

Men ni har onekligen ett fantastiskt flyt.
Barcelona Jairzinho
2004-05-29 16:57
Giuly vore en grymt bra värvning, han är en av fotbollsvärldens formstarkaste mittfältare. Att jämföra Giuly med Luis Garcia är orättvist gentemot Luis Garcia, det är klasskillnad! Luis Garcia är en extremt enfotad spelare som sällan har imponerat på mig. Han viker alltid inåt i banan när han spelar på högerkanten, vilket ofta drar ner farten i anfallen, och han är inte i närheten av Giuly när det gäller snabbhet och i Luis avslut finns så mycket mer att önska. Jag tycker Garcia verkar vara ödmjuk och han är en bra lagspelare, men Giuly är så mycket bättre.
Prislappen som sägs ligga runt 100 miljoner är för mig ett riktigt bra pris. Köp Giuly, snälla!
Barcelona ZonD
2004-05-26 12:02
Jag har blivit förvånad förr över hur mycket Laporta har lyckas pressa ner priserna. Först var det Marquez där det först ryktades om 8 miljoner euro plus christanval. Det slutade ju som vi vet med att han kom för 4 miljoner euro utan någon spelare. Också när det gäller Trezeguet har priset gått ner rejält. Från att ha ryktats om 25m euro + Gabri/Motta till 12-15 m euro. Vad jag vill säga är att om man värver Luis Fabiano (vilket jag verkligen, verkligen hoppas) så kommer det inte bli för något galet pris. Jag litar på Laporta.
Annons: