/spanien/barcelona/forum/26392.aspx/spanien/barcelona/forum/26392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Djurik-barcelona
2005-05-15 03:16
Guldet är vårt!! Mycket efterlängtat, men inte oväntat med ett så starkt lag o framförallt med så bra moral som Barcelona har, alla har kämpat till 100%...
Känns som att det är läggdags nu, jag får fortsätta fira imorgon.

Levante spelade bra idag o spelarna var skakis, men det lyckades ändå =).
Barcelona livoz
2005-05-15 10:52
Ämne: Grattis till vinsten....
även om man heter Roberto Carlos!!!
Barcelona pat-w
2004-04-21 18:20
FUnkar det för någon o kolla på länken till mtchen..
Real Madrid Ronnie
2004-03-04 21:53
Alx kanske beror det på att hela Sociedad inte spelar bra iår som Xabi går sämre, men jag håller med dig jag är så förbannat trött på impuls köp av Barca! Så jag tycker med att man ska avakta.
Barcelona Ronnie
2004-03-04 21:53
Alx kanske beror det på att hela Sociedad inte spelar bra iår som Xabi går sämre, men jag håller med dig jag är så förbannat trött på impuls köp av Barca! Så jag tycker med att man ska avakta.
Barcelona Tomasz
2004-03-04 20:46
Gaucho...

Jag är nästan helt säker på att Xabi Alonso aldrig har spelat i Barça, han är väl inte katalan heller. Vart har du fått det ifrån?
Barcelona Anders
2004-04-21 18:47
juanito:
om jag kommer ihåg rätt så tyckte van gaal att Ronaldo inte hade rätt inställning pga. att han va och spelade golf i brasilien när inter hade CL-kval! Real ville sälja Morientes till Barça för att finansiera en del av Ronaldo köpet men Morientes sa nej!
Real Madrid Ike
2004-03-04 19:35
Celtic nästa då..
Själv hade velat att lottningen varit anorlunda,
tror celtic är mycket hungrigare och mer peppade att möta ett stor lag som barcelona, än vad barca är att möta celtic.
Celtic är defenetivt ingen brondby som barca kan sova sig igenom.
Självklart är barca ett bättre lag, men trots det tror jag att dom måste spela bra för att ta sig vidare.
Skulle inte förvåna mig om ett hungrigt Celtic ställde till det för oss.
Men celtic är nog det lilla problemet som inte är för svårt att lösa.
Det stora problemet kommer om/när vi vinner mot dom, då står till 99% chans roma för motståndet,
vilket är klart en av dom bästa lagen i världen.

Att vinna mot roma är ingen direkt omöjligthet, men blir nog den svåraste matchen i uefa-cuppen för vår del.

Vill åter igen kritisera reijkard för sin feghet och svaghet.
Att byta ut L.Garcia mot Gabri och låta Quaresma sitta på bänken är bara för mycket.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:48
Anfallare:

Saviola 3 Att göra mål som ensam anfallare under 1.70 imponerar.
Saviola får chansen att visa upp sig på riktigt nästa säsong(Rikjaard har uttalat sig om att det kommer spelas med två "rena" forwards nästa säsong)
Har ävn visat god karaktär och aldrig klagat på bänken.
Måste dock bli lite mer Tajmad nästa säsong.

Kluivert 1 Största besvikelsen
25 mål?
SÄLJ KILLEN!

Overmars 1.5 Ständigt överskattad.
Gör ingentig på eghen hand. Springer inte ens!
SÄLJ!

L. Garcia 2 Har för lite "star quality" för att vara ordinarie i ett anfall som vårt.
De som jobber i det tysta ska finnas på mitten och inte vara anfallare.

Ronaldinho: 4.5 Äntligen har Ledningen ersatt en nyckelspelare. Vår nya Rivaldo har kommit.
Dock en trevligare, mindre divig och bättre RIVALDO!

S. Garcia 1.5 Har ju knappt spelat men är kanske nåt för framtiden.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:48
Anfallare:

Saviola 3 Att göra mål som ensam anfallare under 1.70 imponerar.
Saviola får chansen att visa upp sig på riktigt nästa säsong(Rikjaard har uttalat sig om att det kommer spelas med två "rena" forwards nästa säsong)
Har ävn visat god karaktär och aldrig klagat på bänken.
Måste dock bli lite mer Tajmad nästa säsong.

Kluivert 1 Största besvikelsen
25 mål?
SÄLJ KILLEN!

Overmars 1.5 Ständigt överskattad.
Gör ingentig på eghen hand. Springer inte ens!
SÄLJ!

L. Garcia 2 Har för lite "star quality" för att vara ordinarie i ett anfall som vårt.
De som jobber i det tysta ska finnas på mitten och inte vara anfallare.

Ronaldinho: 4.5 Äntligen har Ledningen ersatt en nyckelspelare. Vår nya Rivaldo har kommit.
Dock en trevligare, mindre divig och bättre RIVALDO!

S. Garcia 1.5 Har ju knappt spelat men är kanske nåt för framtiden.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:41
Mittfältare:

Cocu 3.5 Pappa i laget och är en av de få som jobber i det tysta.
Hoppas vi kan behålla honom ännu en säsong och sedan ge honom det tack han förtjänar.

Davids 4 Mannen bakom uppryckningen. Kanske inte alltid övertygar på plan men är tillsammans med Cocu Maskinrummet som har hållit ihop holländska landslaget i många år, och nu även barca.

Xavi 3 Spelar inte spektakulärt men har fått en bra lekkamrat i Ronaldinho.
Vår nya spelstrateg.

Iniesta 2 Ingen kan väl tvivla på kapaciteten i denna unga man.
Om vi låter honom växa i tröjan som en barcaprofil har vi inom några år det mest kreativa mittfältet i La Liga. (Iniesta-xavi-?)

Gerard 2 Med målet på Mestalla som största merit har gerard inte nått några höjder i Barca.
Känns inte riktigt som ett Barca-hjärta.

Motta 2 Har inte heller övertygat men att sälja en så komplett mittfältare vore tjänstefel av Laporta.
Utvisningarna imponerar inte av annars så lugna Motta.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:41
Mittfältare:

Cocu 3.5 Pappa i laget och är en av de få som jobber i det tysta.
Hoppas vi kan behålla honom ännu en säsong och sedan ge honom det tack han förtjänar.

Davids 4 Mannen bakom uppryckningen. Kanske inte alltid övertygar på plan men är tillsammans med Cocu Maskinrummet som har hållit ihop holländska landslaget i många år, och nu även barca.

Xavi 3 Spelar inte spektakulärt men har fått en bra lekkamrat i Ronaldinho.
Vår nya spelstrateg.

Iniesta 2 Ingen kan väl tvivla på kapaciteten i denna unga man.
Om vi låter honom växa i tröjan som en barcaprofil har vi inom några år det mest kreativa mittfältet i La Liga. (Iniesta-xavi-?)

Gerard 2 Med målet på Mestalla som största merit har gerard inte nått några höjder i Barca.
Känns inte riktigt som ett Barca-hjärta.

Motta 2 Har inte heller övertygat men att sälja en så komplett mittfältare vore tjänstefel av Laporta.
Utvisningarna imponerar inte av annars så lugna Motta.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:33
jag tänkte göra en liten resumé av spelarnas säsonger.....

Målvakter:
Rustu 1, Skulle blivit en av de stora, gjorde misstag och blev bänkad. Har iaf visat lagkänsla o stöttat sina kamrater på bänken.

Jorcuera 2, HAr varit strålande de matcher han spelat men kan inte få mer än en tvåa då han mest suttit på bänken.

VAldes 3,5 Har varit en klippa därbak och vi har nog fått en ny cantera som ska vara boast i elvan.

BACKAR:
GVB 2,5 har inte vatt säker defensivt men ändå täckt kanten bra de flesta matcherna denna säsongen. Bra Kondition!

Reiziger 3,5 En av de bästa. Har varit underskattad men kanske borde få mer uppskattning.
Blev till och med uttagen i Ola Anderssons drömelva till EM.
Fysiskt sätt den bästa i laget!

Oleguer 3 Har nu på senare tid visat sig bli en riktig klippa bredvid Puyol.
Behåll honom!!!

Marquez 2,5 Har flyttat lite fram och tillbaka från startelvan men då han har varit ordinarie ett par matcher i sträck har han visat ig nyttig.
Tveksamt om han ska få ta upp en I- EU plats.

Puyol 4 Har varit enormt viktig för försvaret men tyvärr har han tagit lite för lite offensiva initiativ för att dra in toppbetyg.
Är dock enligt mig den viktigaste spelaren i laget.

O. Lopez 1.5 Har inte fått chansen att visa upp sig

Mario 1 ???????? spelat ????????

Gabri 2 Inte övertygat då han sällan har spelat.
Kan nog vara ett bra bytesverktyg.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-18 13:33
jag tänkte göra en liten resumé av spelarnas säsonger.....

Målvakter:
Rustu 1, Skulle blivit en av de stora, gjorde misstag och blev bänkad. Har iaf visat lagkänsla o stöttat sina kamrater på bänken.

Jorcuera 2, HAr varit strålande de matcher han spelat men kan inte få mer än en tvåa då han mest suttit på bänken.

VAldes 3,5 Har varit en klippa därbak och vi har nog fått en ny cantera som ska vara boast i elvan.

BACKAR:
GVB 2,5 har inte vatt säker defensivt men ändå täckt kanten bra de flesta matcherna denna säsongen. Bra Kondition!

Reiziger 3,5 En av de bästa. Har varit underskattad men kanske borde få mer uppskattning.
Blev till och med uttagen i Ola Anderssons drömelva till EM.
Fysiskt sätt den bästa i laget!

Oleguer 3 Har nu på senare tid visat sig bli en riktig klippa bredvid Puyol.
Behåll honom!!!

Marquez 2,5 Har flyttat lite fram och tillbaka från startelvan men då han har varit ordinarie ett par matcher i sträck har han visat ig nyttig.
Tveksamt om han ska få ta upp en I- EU plats.

Puyol 4 Har varit enormt viktig för försvaret men tyvärr har han tagit lite för lite offensiva initiativ för att dra in toppbetyg.
Är dock enligt mig den viktigaste spelaren i laget.

O. Lopez 1.5 Har inte fått chansen att visa upp sig

Mario 1 ???????? spelat ????????

Gabri 2 Inte övertygat då han sällan har spelat.
Kan nog vara ett bra bytesverktyg.
Barcelona Gaucho
2004-03-04 19:07
rykterna säger att Barca är intresserade i Xavi Alonso och Luque. För de första så skulle jag bli jävligt glad om vi fick Alonso och Luque men jag tycker att det är så jäkla dumt av Barca att första när de va unga så släppte eller sålde man de och nu försöker man köpa tillbaka de. Hade vi sparat Alonso, Arteta och Luque så skulle vi ha haft ett stor lag med bara catalaner.

--------------------Valdes------------------------

Gabri------------Puyol----oleguer---------O. Lopez

---------------Motta--------------Alonso----------

Inisesta---------------Xavi--------------l. Garcia

-------------------Sergio Garcia------------------

Bänk -- Jorquera, Ros, David Sanchez, Arteta, Rodri, Navarro, Gerard och Santamaria
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-04 17:46
Sen tro mig att det är kanske inte va det bästa att möta Celtic nu, men jag garanterar om Barca slåt ut dem vilket de säkert kommer att göra så kommer de att vinna UEFA cupen säkert. Barca har inte stött på nåt bra lag än och det är bättre att möta nån nu så att man får ännu bättre självförtroende.
Barcelona Ham$inHo11
2004-04-18 10:20
om man ska köpa en riktigt bra anfallare som gör mål...o att vissa här inne säger att drogba har blommat ut rätt sent...och att vi ska satsa på unga spelare....varflr inte Alberto Gilardinho..killen e 21 år dödlig i straffområdet har gjort 18 mål i SERIE A......o kan man göra mål där...ja du, då kan man göra mål var som hälst.....

Barca4Life
Barcelona Anders
2004-04-21 18:42
blir lite lessen när man läser detta!
Barcelona Gaucho
2004-03-04 23:53
Tomasz och Alx, jag tror att jag har hört fel om det där med Alonso! Jag borde ha kollar efter de!

SORRY !!! ;=)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-04 17:43
Alltså jag tycker att vi borde köra mer offensivt nästa säsong det här med 4-3-3 funkar och så men när vi köper bra försvar till nästa säsong så borde vi köra med 4-2-3-1

-----------Valdes-------------
------Marquiz-Mexes-----------
Puyol----------------Zambrotta
--------Xavi--Davids----------
--Ronnie--Requilme--Luque-----
------------Torres------------
Och om ni undrar varför jag har Requilme så tycker jag att han är en stjärna som jag alltid ha gillat, jag vet att han inte skulle borde komma tillbaks men jag vill se honom igen i Barca tröjan.
em1l
2005-05-15 01:56
ska dra nu mina barca bröder sov gott:D
för det kommer jag göra iaf:D
Barcelona Tompa
2004-04-18 10:46
Ham$inHo11:
Du nämner Gilardino som ett alternativ som nyförvärv till anfallet. Och det är klart, killen är ju största utropstecknet (åtminstone anfallsmässigt) den här säsongen i Serie A. Och visst, som du säger, gör man så många mål i italienska ligan så kan man ösa in mål i vilken annan liga som helst. Och Parma har stora ekonomiska problem, så visst är han ett bra alternativ. Mitt förstal är dock (och förblir så) Fernando Torres.
Barcelona Lamiah
2005-05-15 06:32
det känns helt sjuukt asså....overkligt hahah =D kom hem preciiis..satt med några barcapolare...segerdans o allt vad det innebääär =D haha sjuukt grymt asså =D
em1l
2005-05-15 01:31
Anderground_barca

haha visst gör du så:)
Barcelona Tompa
2004-04-18 10:46
Ham$inHo11:
Du nämner Gilardino som ett alternativ som nyförvärv till anfallet. Och det är klart, killen är ju största utropstecknet (åtminstone anfallsmässigt) den här säsongen i Serie A. Och visst, som du säger, gör man så många mål i italienska ligan så kan man ösa in mål i vilken annan liga som helst. Och Parma har stora ekonomiska problem, så visst är han ett bra alternativ. Mitt förstal är dock (och förblir så) Fernando Torres.
Luva
2005-05-15 01:07
Ämne: Väldigt moget beteen....
Ronnie: Då ska du se hur Barcafansen bär sig åt på Reals forum. Pero no mal humor. Det är bara fjortisar som håller på så, inget att bry sig om. ;-)
Grattis till ligasegern, den är ni värda.
Men huka er Barca. Nästa säsong är det Reals tur. :-D
Real Madrid McManus
2005-05-15 03:07
Bopi:
Jo, den går att hata.
Men, än en gång, grattis! Ni förtjänade ligasegern.
Real Madrid McManus
2005-05-15 03:06
Ronnie:
Varför inte kolla matchen på Bernabeu istället? ;)
Barcelona JAG
2004-04-20 15:40
Aimar#21: jag tror faktist inte det. Porto spelar samma snabba tekniska fotboll som Depor gör men jag har Porto som ett snepp vassare.

Som man vet så ryktas det värsta, att Barça ska köpa loss Van Bronkshit i sommar. Någon som vet priset på honom? 6 milj euro? Har fortfarande svårt att smälta att man inte väljer att satsa på Del Horno tex. Van Bronkshit gjorde tom en dålig insats mot Malaga senast. Läste någonstans att Van Bronk. var ett av de mest misslyckade värvningar som Arsenal hade gjort på senare tid. Det förvånar mig inte. Men det är lungt, i Barça är han ohotad på sin plats i startelvan.
Barcelona Tomasz
2004-04-20 11:25
Varför skrev Sergio nytt kontrakt med Barça? Visst är det konstigt, Sergio skulle kunna ta en ordinarie plats i ett lag som Betis, kanske bilda radarpar med Torres i Atlético. Misstänker att Laporta o Co lovat att han mer speltid nästa säsong. Eftersom det inte har snackats om ngn ersättare till Lucho kan förhoppningsvis Sergio tar hans plats och blir a-lagsspelare på heltid. Som när Oleguer tog Patriks plats i truppen.
Annons: