/spanien/barcelona/forum/26391.aspx/spanien/barcelona/forum/26391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pat-w
2004-05-07 01:37
ngn som vet var man kolla var det står i matcherna i copa liberatores...
sao paulo matchen helst
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-05 16:45
Förstod att man skall bli hudflängd av den kollektivistiska pöblen, patetiskt hur så få individer (Anders, Gustaf etc.) har förmågan att tänka själva utan bara lyssnar på vad andra säger. Det är ett faktum att Ronaldinho blev pinsamt nedplockad av Salgado allena och att den tidigare kom in och briljerade när Figo redan utvisats. Sedan att Ronaldinho blir Jesus och de tre vise männen och allt vad det heter för att han gjort lobben (något som knappast var mer avancerat än Xavis kontrollerade mål) och överskuggar de verkliga lirarna (Puyol och Valdés) i den matchen, är så pinsamt så man vet inte vart man skall vägen.

Att ens hålla Ronaldinho före Puyol skall jag inte behöva försvara, det faller på sin egen orimlighet och dumhet.

Om man sedan vill införa en staty över Ronaldinho för att han klackar (vem kan inte klacka?) fram en Saviola som redan springer Eriksgatan fram vid ett vidhöppet, närmast flygplatsbaneaktigt, försvarsområde, bör nog ta en funderare över vad fan man sysslar med egentligen.

JAG skriver:

"Är övertygad om att Peppayo (K.A.K.A 40-70) hade hållit Ronaldinho som världens, utan tvekan bästa fotbollsspelare genom tiderna om han hade varit spanjor"!;)

Du kan kanske försöka hålla dig till korrekt tonart när du tilltalar mig (som typ respektera stavningen och allt det där) även om jag ifrågasätter din brasilianske pojkvän?!
Barcelona Valdés
2004-05-06 23:37
Anders; vi talar presens, det är nuet som är av intresse inte vad som presterades för 6 år sedan.

Vad menar Du med objektiva åsikter - vem har objektiva åsikter ( bara för att man inte är Barcelonasupporter så är man ju inte utan egna intressen eller...) och likadant vad i det som signaturen Pelayo (A.K.A 14-79) påstår är "roligt".

Jag tycker också att det är kul med diskussioner men ett krav bör man kunna ställa för att diskussionerna inte skall hamna på "sandlådenivå" och det är att man förklarar och motiverar vad man faktiskt menar.
Barcelona Anders
2004-05-06 22:48
tycker själv att det bara är roligt att Pelayo kom med lite nya inlägg.. däremot så behöver det ju inte leda till att han får utstå svar som det är sandlådenivå på! det är bara att inse att det är faktiskt är större att han avgjort en vm-final än att göra assist mot madrid! men att Pelayo lyfte fram Xavi verkar inte spela någon roll! (något han antagligen inte skulle gjort om han va madridista)

Pelayo! tycker att det är trevligt att få höra lite objektiva åsikter ibland...

hur objektiv man än försöker vara så går det inte att va när man håller på Barcelona och diskuterar Ronaldinho
Barcelona barcapimp
2005-03-09 23:53
Några ändringar jag vill se till nästa säsong.
Köp Baptista,byt system till 4-4-2 och sälj Gio.Då kommer förmodligen många problem vara lösta.Däremot vill jag ha kvar Oleguer i laget,dock som reserv.
Barcelona barcapimp
2005-03-10 00:34
Puyol_21
Jag har bara velat ha bort en spelare(Gio).Och om du har följt Barca så vet du vad jag menar.Påstå inte att vi som vill ha nya spelare är medgångssupportrar.
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 23:28
Forts.

Att alla tycker Ronaldinho är bra är ingen orsak att börja kritisera men fullt naturligt att göra på saker som man har synpunkter på, vilka varit MINDRE bra. Vilket jag också gör (och som inte alls är något fenomen bland Blaugranas - tänker närmast på "Gustaf" etc.).

Ronaldinho filmar ja! Då har någon sagt "det gör ju alla". Ger två fel ett rätt kan man ju fråga sig. Detta är inte på något sätt att nedtona hans kvalifikationer på planen fast det är å andra sidan inte direkt hedervärd ur ett idrottsligt perspektiv.

Att Figo är slut sade jag (om jag inte missminner mig) i första tråden och var återigen ett stickspår på de spelare som allra tydligast dominerat fotbollen och dominerar fortfarande, varav jag genom att säga det menade att han bör uträknas ur hela diskussionen, ändock upprepas det om och om igen i diskussionen. Antingen förstår vi inte varandra eller så vill vi inte förstå.
Dessutom räknas Nedved som världens bästa fotbollspelare enligt tidigare utmärkelser, det kan man tycka vad man vill om, men bör samtidigt framhållas tills motsatsen bevisas.
Så tills dess gamla saker ältas fram och tillbaka utav diverse tidigare diskussionsunderlag försvårar det ju därmed av empiriska skäl för undertecknad att föra fram nya teser eftersom gamla måste revideras och stöpas och blötas kontinuerligt, med risk för att hela diskussionen urvattnas och urladdas.

PS! Ronaldo avgjorde semifinalen mot Turkiet. Ronaldinho "avgjorde" kvartsfinalen mot England med ett misslyckat inlägg och tack vare en målvaktstavla av den kritiserade David Seaman.
Barcelona the_dog
2005-03-10 00:18
nej, vi säger bara vad vi tycker....jag har ALLTID tyckt att Oleguer och Gio inte håller
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 10:28
Ja där bröts den sviten. Celta borta är en svår match oavsett deras tabelläge och i det här fallet ännu svårare pga deras tabelläge. Nu såg jag inte matchen men att en dip i spelmässigt skulle komma torde vara ganska troligt och nu när segerchansen i ligan är borta är det risk att vi faller igenom lite, men oavsett så har vi gjort en kanonsäsong. För första gången på flera år har vi en fungerande offensiv och framförallt en tydliga linjer defenstivt. Det ska Riijkard ha en eloge för att han lyckats med. Att våran trupp är lika bra som Real Madrids är nog det mest enögda jag hört. Visst dom har en ganska tunn trupp men de spelare de har håller alla yttersta världsklass. Det gör inte våra. Det vore sorgligt att göra sig av med Kluivert. Han har stått upp för klubben i media trots att han mer eller mindre blivit hånad av den nya klubbledningen. Trez är inte bättre. Han skulle floppa. (om han nu köps hoppas jag självklart att jag är ute och hojjar). Tills nästa år borde truppen inventeras på följande sett:
VALDES - Behåll och satsa på
RUSTU - sälj om han vill lämna. Är en icke EU spelare och borde därför inte få vara kvar.
REIZIGER - Borde få vara kvar. Har varit riktigt bra i vår.
MÁRQUEZ - Vara kvar. Har dock inte övertygat när han varit skadefri, men han borde få stanna åtminstone ett år till. Dock icke EU.
PUYOL - Kommentar överflödig. Ovärderlig.
COCU - Har varit bra i vår och har varit mycket bra under sin Barcelona tid. Är dock klart på nedåtgående och borde nog släppas. Vi har trots allt Motta som kan spela i den rollen.
BRONCKHORST - Har också gjort en bra vår. Om han är billig-köp, annars kanske man borde leta efter en annan. Är dock klart underskattad av många. Svårt att hitta vänsterbackar, väl?
MARIO - Har inte sett tror jag. Är ändå född -82, så kan släppas till förmån för yngre.
ÓSCAR LÓPEZ - Har varit bra när han spelat. Tycker också, som många andra att han borde fått mer speltid, men han kanske har varit usel i träning. Kvar.
OLEGUER - Kvar, har höjt sig och borde få gå före mexaren.
RODRI - har ej sett, men är ung och kanske ska behållas.
FERNANDO - Har ej spelat i år. Var väl ganska bra när han fick chansen under Rexach och borde ha potentialen för att spela mer, men jag har inte sett honom efter skadan.
DAVIDS - KÖP. Nyckel för balansen. Jag minns hur många okunniga jävlar som inne på det här forumet sågade hans inlåning. Patetiskt okunniga. Han är mycket nyttig med sitt agressiva spel.
XAVI - Som någon sa. Har fått stå i skuggan av Ronnie men har varit fantastisk den här våren. Nyckel spelare.
RONALDINHO - Nyckel.
GERARD - Håller inte måttet med boll för att spela centralt i Barca. Är dock mycket lojal och om han vill borde han vara kvar som backup.
GABRI - Behåll. Hjärta i båda betydelserna. Kan användas på många ställen. Dock inte som ordinarie i förstaelvan.
LUIS ENRIQUE - Tack och bock. Ska ha kvar en plats i truppen bara på iställningen, men hans speltid borde gå till en ung lovande spelare nästa år.
MOTTA -Dags att ta det sista steget till en klasspelare. Måste tyglas, men besitter en stor talang.
INIESTA - Nästa storspelare. Vilken speluppfattning och mkt bra funktionell teknik. Kvar såklart.
ROS - Vet inte vem det är men kan definitivt säljas.
SAVIOLA - Har varit bra i vår. Hans spelsinne är kanske bäst i Barcelona men det behövs för han fysik är som alla ser, och vet inte den bästa. Kanske inte som nia i Barca, men går ju inte att sälja nu. Han är en av få som skulle må bra av ett annat spelsystem.
KLUIVERT - Behåll. Otroligt bra form innan han blev skadad i våras. Har inte fått spela sedan dess, vilket enligt media berott på både det ena och det andra. En klass spelare.
OVERMARS - Tack och adjö. Hans snabbhet gör att han fortfarande i sina bästa stunder är riktigt bra, men han är alldeles för ojämn. Håller inte måttet och borde få lämna.
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 10:28
Ja där bröts den sviten. Celta borta är en svår match oavsett deras tabelläge och i det här fallet ännu svårare pga deras tabelläge. Nu såg jag inte matchen men att en dip i spelmässigt skulle komma torde vara ganska troligt och nu när segerchansen i ligan är borta är det risk att vi faller igenom lite, men oavsett så har vi gjort en kanonsäsong. För första gången på flera år har vi en fungerande offensiv och framförallt en tydliga linjer defenstivt. Det ska Riijkard ha en eloge för att han lyckats med. Att våran trupp är lika bra som Real Madrids är nog det mest enögda jag hört. Visst dom har en ganska tunn trupp men de spelare de har håller alla yttersta världsklass. Det gör inte våra. Det vore sorgligt att göra sig av med Kluivert. Han har stått upp för klubben i media trots att han mer eller mindre blivit hånad av den nya klubbledningen. Trez är inte bättre. Han skulle floppa. (om han nu köps hoppas jag självklart att jag är ute och hojjar). Tills nästa år borde truppen inventeras på följande sett:
VALDES - Behåll och satsa på
RUSTU - sälj om han vill lämna. Är en icke EU spelare och borde därför inte få vara kvar.
REIZIGER - Borde få vara kvar. Har varit riktigt bra i vår.
MÁRQUEZ - Vara kvar. Har dock inte övertygat när han varit skadefri, men han borde få stanna åtminstone ett år till. Dock icke EU.
PUYOL - Kommentar överflödig. Ovärderlig.
COCU - Har varit bra i vår och har varit mycket bra under sin Barcelona tid. Är dock klart på nedåtgående och borde nog släppas. Vi har trots allt Motta som kan spela i den rollen.
BRONCKHORST - Har också gjort en bra vår. Om han är billig-köp, annars kanske man borde leta efter en annan. Är dock klart underskattad av många. Svårt att hitta vänsterbackar, väl?
MARIO - Har inte sett tror jag. Är ändå född -82, så kan släppas till förmån för yngre.
ÓSCAR LÓPEZ - Har varit bra när han spelat. Tycker också, som många andra att han borde fått mer speltid, men han kanske har varit usel i träning. Kvar.
OLEGUER - Kvar, har höjt sig och borde få gå före mexaren.
RODRI - har ej sett, men är ung och kanske ska behållas.
FERNANDO - Har ej spelat i år. Var väl ganska bra när han fick chansen under Rexach och borde ha potentialen för att spela mer, men jag har inte sett honom efter skadan.
DAVIDS - KÖP. Nyckel för balansen. Jag minns hur många okunniga jävlar som inne på det här forumet sågade hans inlåning. Patetiskt okunniga. Han är mycket nyttig med sitt agressiva spel.
XAVI - Som någon sa. Har fått stå i skuggan av Ronnie men har varit fantastisk den här våren. Nyckel spelare.
RONALDINHO - Nyckel.
GERARD - Håller inte måttet med boll för att spela centralt i Barca. Är dock mycket lojal och om han vill borde han vara kvar som backup.
GABRI - Behåll. Hjärta i båda betydelserna. Kan användas på många ställen. Dock inte som ordinarie i förstaelvan.
LUIS ENRIQUE - Tack och bock. Ska ha kvar en plats i truppen bara på iställningen, men hans speltid borde gå till en ung lovande spelare nästa år.
MOTTA -Dags att ta det sista steget till en klasspelare. Måste tyglas, men besitter en stor talang.
INIESTA - Nästa storspelare. Vilken speluppfattning och mkt bra funktionell teknik. Kvar såklart.
ROS - Vet inte vem det är men kan definitivt säljas.
SAVIOLA - Har varit bra i vår. Hans spelsinne är kanske bäst i Barcelona men det behövs för han fysik är som alla ser, och vet inte den bästa. Kanske inte som nia i Barca, men går ju inte att sälja nu. Han är en av få som skulle må bra av ett annat spelsystem.
KLUIVERT - Behåll. Otroligt bra form innan han blev skadad i våras. Har inte fått spela sedan dess, vilket enligt media berott på både det ena och det andra. En klass spelare.
OVERMARS - Tack och adjö. Hans snabbhet gör att han fortfarande i sina bästa stunder är riktigt bra, men han är alldeles för ojämn. Håller inte måttet och borde få lämna.
Barcelona ZonD
2004-05-06 22:05
jag går hellre än gärna tillbaka till ditt (Pelayo) argument om att Ronaldinho har varit MINDRE IMPONERANDE i 2/35 matcher. Först och främst, den du ständigt jämför med, Zidane, har gjort minst det tredubbla antalet "mindre imponerande" matcher. Ja, det stämmer att han var bättre än Ronaldinho i Real matchen, men sett genom hela säsongen är det inget snack om vem som har varit bäst. Och att Ronaldinho inte har varit bra mot de stora lagen stämmer inte heller enligt mig.

Real Madrid (B): Godkänd i överkant
Valencia (B): Gödkänd
Deportivo (B): Helt outstanding!
Celtic (B): Lysande
Celtic (H): godkänd (var den enda om stog för kreativiteten)

I övrigt har han varit dominant i de landslagsmatcher han har spelat. Man ska även ha i åtanke att det är hans första säsong i en riktigt stor Liga.

Förresten, disskussionen verkar ju handla om huruvida ZZ eller Ronaldinho är bäst i världen. Jag måste tyvärr göra dig (Pelayo) besviken men Zidane är fel spelare att jämföra med. För 1 år sedan hade det varit rätt men nu är både Henry och Totti bättre (enligt mig ska väl tilläggas) och även förra året var Zidane inte mer än nr. 2 efter Nedved. Detta är ju givetvis en smaksak och de flesta tycker nog olika.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-09 23:51
acfanatico

Tror ändå att de spanska "bottenlagen" är bättre än de italienska.. :-P

Har sett reprisen från vinnarmålet och jag måste hålla med om att det är tydlig obstruktion av Carvalho på Valdés. Tror ändå att det är lite svårt för domarn att se sådant vid hörnor.

Som sagt, nu kan vi koncentrera oss på ligan. bona nit
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-03-09 23:53
fy fan vad skönt det känns att real åkte ut ... nu kan de inte säga nåt
Barcelona kubala
2005-03-10 00:01
Ämne: acfanatico

Tror ä....
Givetvis så kan domaren missa det. Men enligt flera spanska tidningar så såg linjemannen det och istället för att springa mot mittplan så viftade han med flaggan och gjorde honom uppmärksam på det. Colina såg men brydde sig inte.
Barcelona Super-Barca
2004-05-06 21:50
först o främst ska BARCA sikta in sig på att få ha kvar Davids o sen ska BARCA försöka värva Didier Drogba ingen trez lr nistelrooy tack !!!
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-06 19:29
är det nån mer änm mig som kollar på matchen???

MYCKE MYCKE underhållande match...
Barcelona Viktor Munoz
Fast Spanien har inga lag kvar i kvarten. Ett svart år för spansk klubbfotboll. Andra året i rad som Spanien inte är bäst så man får väl erkänna att dominansen för tillfället är slut.
Barcelona Viktor Munoz
Fast Spanien har inga lag kvar i kvarten. Ett svart år för spansk klubbfotboll. Andra året i rad som Spanien inte är bäst så man får väl erkänna att dominansen för tillfället är slut.
Barcelona RiZzo
2005-03-09 23:54
Men kolla vilken spel vi körde på che hemma plan vi förde matchen från start.
Vilket lag skulle kunna göra de så som Barcelona gjorde de??
Barcelona Andreas
2004-05-09 12:57
Viktor Munoz//
Kan du berätta vilka fem matcher på rad som Kluivert gjorde mål i?
Barcelona Andreas
2004-05-09 12:57
Viktor Munoz//
Kan du berätta vilka fem matcher på rad som Kluivert gjorde mål i?
Barcelona Tompa
2004-05-06 21:06
Jag sitter vid en dator i Spanien just nu och laser med noje debatten Dinho vs Zidane. Det har ar min uppfattning:
Sett till hela sasongen har Dinho varit klart battre an Zidane. Kan dock halla med om att jag vantat mig mer av honom mot Celtic och Real. Zizou overpresterade dock inte heller i El clasico och har sett ordentligt trott och sliten ut sista tiden.

Barcelona Tompa
2004-05-06 21:06
Jag sitter vid en dator i Spanien just nu och laser med noje debatten Dinho vs Zidane. Det har ar min uppfattning:
Sett till hela sasongen har Dinho varit klart battre an Zidane. Kan dock halla med om att jag vantat mig mer av honom mot Celtic och Real. Zizou overpresterade dock inte heller i El clasico och har sett ordentligt trott och sliten ut sista tiden.

Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-06 18:16
Fan va skönt att Barca satsar på att värva spelare som Luque, Van der vart och Fabiano. Jag tror att Van der vart kommer att hamna i Barca nu när Overmars kanske hamnar i Ajax och han kan spela på alla positioner förutom deffensiva delen, sen Luque är kung på sin kant när han spelar bra och Fabiano spelar bra tillsammans med Ronaldinho i landslaget så att han ska inte ha några problem i Barca. Sen att vi ska värva de spelarna +en back(Balletti) som förstärker backlinjen och att man tar hem Rochemback om han får EU-pass behövs för att vi ska vara med i CL och i ligan och om ni har följt CL så har lagen inte pallat med både ligan och CL så vi behöver bredtrupp.
de ska försvinna nu:
L.Enrique-Ersätts antagligen av Van der vart som kan spela över allt nästan
Overmars-Luque som ersättare som har Barca hjärta
COcu- Rochemback(hoppas att han får EU pass bara)
Kluivert-Luis Fabiano
Sen Balletti förstärker försvaret;)
Real Madrid Ike
2004-05-11 21:12
Blaugrana_1899:
Eftersom med 4 3 3 kör vi med 3 defensvia mittfältare nu, 2 offensiva och 1 anfallare. Davids, Xavi Cocu.
Till skillnad mot 4 4 2 där det är 2 deffensiva och 2 offensiva + 2 anfallare.
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 12:35
Han gjorde ju mål typ fem matcher i rad i början av det här året. Om han ska säljas ska han ersättas med Henry, Vieri (iofs gammal) Morientes eller någon av deras kaliber, inte Trez. Vi kommer ångra ett sådant byte.

Guardiola:
Håller med, mkt intressant.
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 12:35
Han gjorde ju mål typ fem matcher i rad i början av det här året. Om han ska säljas ska han ersättas med Henry, Vieri (iofs gammal) Morientes eller någon av deras kaliber, inte Trez. Vi kommer ångra ett sådant byte.

Guardiola:
Håller med, mkt intressant.
Barcelona RiZzo
2005-03-09 23:37
Hej barca bröder.
Vill bara säga att den första vi ska skylla på vid 4-2 målet e Gerard som står 2 meter från terry. visst Carvalho håller fast valdes men de va svårt o se de.
Barca_BEST
2004-05-09 11:55
Barca_91
faktiskt han e orutinerad mycke ung :P

Andreas:
håller med dig varför sälja KLuivert han var ju skit grym från början sen skadad han ska vi behålla :D

Relay:
jag tycker attt vi ska ha kvar Rustu nu när Barca har Träningsmatcher på sommaren kanske han kan visa upp sig :D men Valdes e självklar o andra sidan tänk om Valdes blir avstäng elr Skadad så man måste ha en bra reserv :D
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-08 11:23
istellet för att alla skulle berömma våra spelare och framförallt ronaldinho som har lyft laget bäst och har vart bäst i barca och världen, så säger vissa "fans" här inne att han e si och så försvinner i stormatcher....har zidane henry totti eller vilka ni kallar bäst i världen aldrig varit dålig (plus att ronaldinho inte var dålig mot real) men vi säger dålig nån match....???
komigen grabbar sluta klaga eller tjafsa o börja på ett ny argument,,,
Annons: