/spanien/barcelona/forum/26386.aspx/spanien/barcelona/forum/26386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alx
2004-05-20 16:51
Tack Tomasz. Eftersom den franska kanalen TV5 brukar ingå när man betalar för TVE så hoppas jag att du har rätt. (Info: TV5 finns hos UPC på hyperbandet och den finns inte i digital-tv-utbudet)
Barcelona ronnie10
2005-03-10 17:10
Vi har ju ett ruggigt lag, vad klagar alla på?

puyol - edmilson - marquez - sylvinho
(beletti, gabri, gio)
motta (gerard, albertini)
xavi - deco (iniesta)
eto'o maxi ronnie
(larsson, giuly messí)

med det laget vi har(utan alla dessa förbannade skador) skulle vi definitivt kunna vinna cl och ligan.

Efter varenda jävla förlust ska vi värva en jävla massa spelare, gubbar nu får ni fan ta och se till materialet vi har. Vi har inte hur mycket pengar som helst.

Vi har inte nån ryss som kan ge oss stålar som Ch?£$ki har, och frågan är om vi vill ha det? Vill vi sälja vår själ? Jag vill inte det.
Barcelona larson power
2005-03-10 17:23
ronnie10-John Terry det kallar jag själ!
Barcelona Hadinho
2005-03-10 17:28
Jag använde inte någon av de du nämnde :)
Barcelona Joan Laporta
2005-03-10 18:47
David Magnusson

Jag tycker inte något av dina alternativ var bra förutom Del Horno. Om Rijkaard "omskolar" Marquez till defensiv mittfältare, har vi ändå Puyol,Edmilson och Oleguer. Skulle hellre se Miltio än både Andrade och Perea. Kompany har jag inte sett så mycket av...

Högerkanten håller jag inte heller me om nån direkt värvning utan mer att försöka ta hem Saviola. Maxí borde spela centralt och sen tar Eto'o och Dinho plats på kanterna. Sjävklart kommer vi ha tillgång av Henke,Iniesta och Guily och framför allt talangen Messí

Helst ingen reklam på tröjorna, men ett måste är ett måste. Hoppas verkligen att det inte blir nått fult märke på dem, inget alls egentligen.
Barcelona Hadinho
2005-03-10 18:31
larson dags för dig o börja hålla på the blues lr?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-10 18:10
Lucho

Återköpsklausul eller inte, jag tror inte Luis Garcia kommer tillbaka. Däremot skulle jag inte säga nej till Riquelme mot Luque..

larson power

Haha, ja, han har ett utpräglat norra-london hjärta! Mer än halva vårt lag var från våra egna. Tänk att det är laget som gäller, inte en enda spelare.

Ingen fara, jag tror eran ungdomsakademi kommer igång snart.
Barcelona Camparn på nou
2004-05-19 06:55
Fan jag börjar tröttna på dom här på sidan som röstar på Ronaldinho som matchens bästa spelare oavsett om han har spelat bra eller inte.
Mot Santander var han stora delar av matchen osynlig men till hans fördel ska sägas att dom andra på listan inte direkt gjorde några monster match heller fast jag tycker att spelare som Xavi och Oleguer var klart bättre.
Barcelona Barca_91
2004-05-18 20:09
När kommer matchrapporten?
Barcelona larson power
2005-03-10 17:52
Ronnie10- John Terry den killen har mer själ en de 6 spelarna har tillsammans!
Barcelona ronnie10
2005-03-10 17:27
Hadinho, jag vill också sälja/köpa lite spelare. Men vissa tror ju verkligen att barça har obegränsat med pengar och kan köpa ferdinand, nesta, terry och joaquín hux flux...

Larson power, vad jag vet hade barcelona 6 spelare i startelvan spelare som kommer mer eller mindre från egna led. Det kallar jag själ.
Gerard, Xavi, Valdés, Puyol, Oleguer, Iniesta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-18 16:36
Izquierda:
Håller med om det där med översittarstilen.
Jag har många gånger fått försvara mig från folk som säjer "Zidanes går inte att göra bättre", typ.
Om man lägger fram en åsikt ska man inte relaterade den till mer en sig själv, eller kanske skrivna ord, Och Absolut INTE till "alla fotbollskunniga"
Van Bommel vet jag f ö inget om mer än att han är bland de tio dyraste def. mitt på cm 03-04.
Kanske samma sak som Holländaren har sett.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-18 16:36
Izquierda:
Håller med om det där med översittarstilen.
Jag har många gånger fått försvara mig från folk som säjer "Zidanes går inte att göra bättre", typ.
Om man lägger fram en åsikt ska man inte relaterade den till mer en sig själv, eller kanske skrivna ord, Och Absolut INTE till "alla fotbollskunniga"
Van Bommel vet jag f ö inget om mer än att han är bland de tio dyraste def. mitt på cm 03-04.
Kanske samma sak som Holländaren har sett.
Athletic David Magnusson
2005-03-10 18:43
Så som jag ser det finns de stora svackorna (ja, det finns sådana) i dagens barcelona på kanterna, framförallt defensivt.

Vi är i desperat behov av en bättre vänsterback än Gio, mitt, inte särdeles realistiska drömalternativ på den positionen till nästa år är Del Horno som redan idag har allt för att spela på den positionen i FC Barcelona. Sen behöver vi täcka upp med en riktigt tuff och resolut mittback, drömmarna vore Jorge Andrade, Vincent Kompany eller Luis Perea, himmelskt bra spelare alla tre även om åtminstone Andrade och Kompany torde vara svindyra.

En värvning av en god högerkantspelare är också högprioriterat då Giuly är ojämn och mycket skadad. Här har jag mycket svårt att hitta realistiska och bra alternativ i dagsläget. Men jag skulle gärna se en vänsterfotad spelare för att på så sätt kunna hota centralt på samma sätt som Ronaldinho på den andra kanten. Yeste är en favoritlirare som dessutom skulle göra våra frisparkar dödliga nästa år. Samtidigt skulle han vara en utmärkt backup till både Xavi och Ronaldinho.

Fördelen med alla dessa spelare är att det är kvalitetsspelare i rätt åldrar, nackdelen är ironiskt nog den samma. Athletic, Atletico, Deportivo och Anderlecht är alla kända för att hålla hårt i sina spelare, vilket innebär att mycket pengar behövs. Kanske dags att bita i det sura äpplet och acceptera sponsrade tröjor nästa år för att ha råd att hålla jämna steg med europaeliten?
Barcelona Izquierda
2004-05-18 16:25
Patrik//
"För övrigt har jag aldrig spytt galla över en spelare som filmar till sig en straff, däremot mot domaren som inte ser det uppenbara"

Menar du verkligen att du hellre spyr galla på en som försöker göra sitt jobb, men som kanske blir skymd precis i det avgörande ögonblicket, än en som med berått mod försöker fuska sig till fördelar? Jag är glad att jag inte lever i din moraliska värld.

Holländaren//
Kan bara instämma i juanitos inlägg.
Dessutom har jag oerhört svårt för debattörer som har den typen av uppblåst bror-duktig-attityd som du uppvisar när du skriver att "dominanten Mark van Bommel... är en av världens tio bästa defensiva mittfältare i mina och de flesta sportkunnigas ögon."
Du menar alltså att vi som inte tycker att han ens är i närheten av topp 10 är okunniga?
Att insinuera att alla som inte håller med om ens subjektiva åsikt skulle vara okunniga är ett jävligt lågt sätt att försöka vinna en diskussion på.
Barcelona Lucho
2005-03-10 17:22
Hadinho: Luque är egentligen striker men har skolats om till ytter. Att använda honom på mittfältet vore nog ingen bra idé.
Barcelona Alx
2004-05-20 15:18
Gaucho: De matcher som visas denna helg är:
Sön 23 maj 19:00 Valencia - Albacete
21:00 Real Madrid - Real Sociedad
Barcelonas match visas alltså inte. Den går däremot att beställa på TV2.no (søndag kl 21:00 Zaragoza - Barcelona), men man måste ha bredband på 512 Kbps eller snabbare. Kvaliteten är helt ok, betydligt bättre än de gratisalternativ som då och då dyker upp.

Är det någon som vet om dagens match mellan Frankrike och Brasilien visas på någon kanal? (FIFA firar något jubileum)
Barcelona Tomasz
2004-05-20 16:09
Tyska ZDF visar matchen, eftersom jag har den i mitt kabeltv-utbud så tror jag många andra har den också. Kanaler som sänder matchen (listan är taget från ett annat forum):

SF2
Ned 2
TSR2
TSI2
STV2
HRT-TV2
Romania 1
SLO-TV2
Alpha TV
RAI Uno
La 2 (Delay 21;30)
ZDF
TF1
TV5 Europe
TV5 Afrique
Tv5 Orient
Alpha TV
RTP1 (Delay 21:30)

Förutom Ronaldinho och Belletti så kan man hålla ett extra öga på Trez, Fabiano, Guily och Baptista som Barcelonas klubbledning lär ha visat intresse för.

Barcelona Hadinho
2005-03-10 17:14
ronnie10 förstärkningar i truppen sitter aldrig fel! och för några veckor sen var inte vår bänk precis bra...Ifall flera spelare blir skadade måste man ha bra backup. När så många spelare som blev skadade i år så har vi lyckats ganska bra MEN det håller inte i CL och det är inte kul när Ronaldinho tvingas att spela med småskador varje match?

Lite fel från Rijkaard också, han måste börja rotera. Själv är jag verkligen rädd och hoppas att han vet vad han gör...
Barcelona Joan Laporta
2005-03-10 18:43
Grattis Eto'o 24 år :)
Barcelona Patrik
2004-05-20 14:38
Nu går det för långt. Att likställa en filmning med doping är befängt. Snart likställer väl någon filmningar med uppgjorda matcher också.

Jag tycker den överdrivet utsatte Björn Runström ger en klockren kommentar i dagens sportblad.

"Är det okej att filma till sig en straff?
- Nej, man ska aldrig filma till sig en fördel. Däremot ska man tänja så mycket man kan på reglerna. Jag är uppfostrad med att man ska vinna till varje pris."
Barcelona Patrik
2004-05-20 14:38
Nu går det för långt. Att likställa en filmning med doping är befängt. Snart likställer väl någon filmningar med uppgjorda matcher också.

Jag tycker den överdrivet utsatte Björn Runström ger en klockren kommentar i dagens sportblad.

"Är det okej att filma till sig en straff?
- Nej, man ska aldrig filma till sig en fördel. Däremot ska man tänja så mycket man kan på reglerna. Jag är uppfostrad med att man ska vinna till varje pris."
Barcelona juanito
2004-05-20 15:08
Patrik: Okej, jag kan erkänna att jag gick lite långt när jag jämnställde doping med filmning. Men hur som helst. Den perfekta värld som Valdés nämner är en utopi men varför inte sträva mot att det ska vara så bra som möjligt? Ett utmärkt exempel vore att hålla hårt på "fair play"-principer. Eller har jag fel?
Barcelona Andreas
2004-05-20 10:59
Izquierda//
Håller med! Ett mittbackspar bestående av Puyol-Milito eller Puyol-Mexes går inte av för hackor. Angående Kluiverts ersättare så lär det bli någon i trion Trezéguét-Eto'o-Fabiano.
Barcelona ZonD
2004-05-18 16:37
Holländaren: Jag kan rabbla upp minst 10 spelare som är bättre än van bommel. Och det utan att ens bry mig om de 3 största ligorna. Han är inget för Barca, medelålders holländare har vi överflöd av ändå.
Barcelona Andreas
2004-05-20 10:59
Izquierda//
Håller med! Ett mittbackspar bestående av Puyol-Milito eller Puyol-Mexes går inte av för hackor. Angående Kluiverts ersättare så lär det bli någon i trion Trezéguét-Eto'o-Fabiano.
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-10 17:13
Intressant läsning i Sportbladet

Samuel Eto`o " Någon i Chelseas bänk kallade mig en apa av skit"

Det är en jävligt stor skandal.
Barcelona Barca Barca
2005-03-10 16:51
En ny mittback är ett måste tycker JAG tills nästa säsong, då snackar jag om en bra mittback ingen edmilson eller den typen. Marquez ska i första hand spela som defensiv mittfältare. Motta får ta o vikariera eller om vi behöver lite krafft på mittfältet så kan Motta få spela istället för Deco eller Xavi. Det kan hända eller det kommer att hända så att Puyol eller hans mittbackskolega blir skadad så kan Marquez flyttas ner och Motta få spela som defensiv mitt. Marquez kommer också behöva vila nån match då kan Motta spela.
Barcelona Barca Barca
2005-03-10 16:51
En ny mittback är ett måste tycker JAG tills nästa säsong, då snackar jag om en bra mittback ingen edmilson eller den typen. Marquez ska i första hand spela som defensiv mittfältare. Motta får ta o vikariera eller om vi behöver lite krafft på mittfältet så kan Motta få spela istället för Deco eller Xavi. Det kan hända eller det kommer att hända så att Puyol eller hans mittbackskolega blir skadad så kan Marquez flyttas ner och Motta få spela som defensiv mitt. Marquez kommer också behöva vila nån match då kan Motta spela.
Barcelona Camparn på nou
2004-05-19 06:58
Ike du bänkar en högpresterande Xavi mot en omogen Quaresma.. varför?
Annons: