/spanien/barcelona/forum/26385.aspx/spanien/barcelona/forum/26385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
arman
2004-05-15 12:10
---------------------Valdés----------------------
Belleti........Puyol......Marquez........??GvB??
-------------Xavi---??????---davids---------------
..................ronaldinho......................
------Ruud van Nistelrooy....Kluivert............
Förslag till någon innermitt??? jag hade gärna viljat see ett sådant här barcaa!!!!!!!! *vet inte riktigt varför.. men jag gillar kluivert!!! vad säger ni??

Kanske cocu eller X. Alonso!!!
Barcelona Andreas
2004-05-15 14:03
Trezeguet närmar sig Barcelona....
Barcelona Valdés
2004-05-15 15:45
Juanito; när jag skrev att jag gärna ser att Sandro Rossells inflytande ökar på bekostnad av Laportas svarade Du...."På Cruyffs bekostnad menar du väl" och på detta svarar jag - till viss del, eftersom det också finns andra "tomtar" som påverkar Laporta tex Rijkaard och Txiki.

JAG; Det finns inte något annat svar på Din fråga än att det måste handla om kärlek...kärleken gör en blind och pga detta erbjuds Van Bronch ett 3-årskontrakt.

Vad det gäller transferrykten har vi väl snart så många holländare i laget att vi får söka oss ner till hollands lägre divisioner för att hitta spelare.

Sedan är det bara och beklaga att en av Spansk fotbolls största personligheter är död - Jesus Gil.
Barcelona Andreas
2004-05-15 14:03
Trezeguet närmar sig Barcelona....
Barcelona Gustaf
2004-05-19 14:04
kubala//

Du skriver att han kan bli en bra fotbollsspelare för ett storlag. För att han ska bli det måste han få speltid. Det finns inte en chans i världen att han utvecklas på bänken. I Sporting petade han Ronaldo men idag är det ombytta roller. Ronaldo har efter en tveksam start gjort flera bra insattser i United. Varför? Sir Alex såg hans talang och gav han chansen. Rijkaard ser inte Quaresmas och så länge han inte gör det kommer han inte bli något.

Xavi måste spela. Tror inte heller på någon 442 diamant version. Ronaldinho gör inte ett skit i defensiven och om Davids skulle vara ensam defensiv mittfältare skulle man tappa hans offensiva löpningar som är ett farligt vapen framåt. Jag tycker helt enkelt att det inte vore något bra val att köra 442.
Barcelona Patrik
2004-05-19 15:09
Izquierda

Om domaren dömmer en straff när han inte ser situationen gör han ett regelbrott. Då gör han sitt jobb illa. Spelaren filmar inte för att han tycker att det är så jävla roligt att filma, utan för att vinna matchen, vilket delar min åsikt. Att göra allt för att vinna.

Tro nu inte att jag uppmuntrar filmningar, jag njuter ju inte av det. Helst skulle jag slippa allt spelförstörande (filmingar, sparka bort bollen, hands, flytta fram frisparkar etc). Men det viktigaste kommer alltid att vara att vinna matchen och därför har jag svårt att fördöma Ronaldinho. Det krävdes för att vinna, alltså okej, enligt mig.

Vi må ha olika åsikter, jag respekterar dina. Låt oss släppa detta nu.

Barcelona Patrik
2004-05-19 15:09
Izquierda

Om domaren dömmer en straff när han inte ser situationen gör han ett regelbrott. Då gör han sitt jobb illa. Spelaren filmar inte för att han tycker att det är så jävla roligt att filma, utan för att vinna matchen, vilket delar min åsikt. Att göra allt för att vinna.

Tro nu inte att jag uppmuntrar filmningar, jag njuter ju inte av det. Helst skulle jag slippa allt spelförstörande (filmingar, sparka bort bollen, hands, flytta fram frisparkar etc). Men det viktigaste kommer alltid att vara att vinna matchen och därför har jag svårt att fördöma Ronaldinho. Det krävdes för att vinna, alltså okej, enligt mig.

Vi må ha olika åsikter, jag respekterar dina. Låt oss släppa detta nu.

Barcelona Camparn på nou
2004-05-19 14:35
Mina realistiska drömvärvningar till barca för nästa säsong.

Milito eller Mexes som ny mittback

Mancini från Roma som ny högerback om inte Puyol får spela där.

Jerome Rothen från Monaco som höger mittfältare han har allt...

Luis Fabiano eller Drogba helst båda fast det är önsketänkande.
Är lite kluven hurvida Fabiano skulle lyckas i spanska ligan då han floppade i franska men det verkar som om han har utvecklats mycket plus att han själv helst av allt skulle vilja gå till barca.
Barcelona little_x
2004-05-15 12:33
ska drogba över till oss elle??
Barcelona Andresinho
2004-05-15 14:50
Dani!
vem tror du kommer att bli bänkad av dom 2?
arman
2004-05-15 14:05
--------------Valdez----------------
---------Puyol-----Marquez----------
Belleti------------------Gio Van.Bro
--------Xavi--------Davids-----------
-------------Ronaldinho-----------
---L Garcia----------------Luque
--------------Trezeguet-------------

Trezeguets kontrakt går juh ut.. davids med... Luque kan man nog byta till sig på nått sätt!! Som några andra sade härr barca behöevr inte byta ut alldeles för många spelare oo behöver verkligen inte köpa in sånna som bouma...!!! Denna 11:a ser verkligen farliga ut !! FRAMTIDEN SER LJUS UT!!! hoppass!! :)
Real Madrid Dani
2004-05-15 14:16
Andresinho!
"Navarro???
Var ifrån har ni fått iden att han e bra!
Allvarligt grabben va bara med en tid när barca hade ingen vänsterback ..."
-Han imponerade åtminstone på mig innan han blev skadad och i princip missade resten av säsongen.

"Fattar inte att ni gnäller om Gio Van Bro ..."
-Inte? Att man spelar skapligt offensivt väger definitivt inte upp att man i pricip aldrig är på rätt plats i förvarsarbetet. Åtminstone inte om man är back! Må vara att han är innermittfältare egentligen, men han sköter inte sitt defensiva jobb. Och att, som någon nyligen gjorde, jämföra GvB med Roberto Carlos känns mer som ett skämt...

Jag började nästan gråta när jag såg det där om Bouma....
Barcelona Dani
2004-05-15 14:16
Andresinho!
"Navarro???
Var ifrån har ni fått iden att han e bra!
Allvarligt grabben va bara med en tid när barca hade ingen vänsterback ..."
-Han imponerade åtminstone på mig innan han blev skadad och i princip missade resten av säsongen.

"Fattar inte att ni gnäller om Gio Van Bro ..."
-Inte? Att man spelar skapligt offensivt väger definitivt inte upp att man i pricip aldrig är på rätt plats i förvarsarbetet. Åtminstone inte om man är back! Må vara att han är innermittfältare egentligen, men han sköter inte sitt defensiva jobb. Och att, som någon nyligen gjorde, jämföra GvB med Roberto Carlos känns mer som ett skämt...

Jag började nästan gråta när jag såg det där om Bouma....
Barcelona ZonD
2004-05-15 12:43
Juanito: Det fanns dock inte bara holländare nämnda i artikeln. Bouma, Mexes, Boumsong och gabríel Milito. Tar man bort Wilfred Bouma är de andra kanonvärvningar. Men, värvar man Bouma vet jag inte vad jag gör (Plantera en bomb hos rijkaard?). Jag tycker att styrelsen gjort ett strålande jobb men värvar de Bouma nu kommer jag, likt dig Juanito, tappa all respekt för styrelsen.
Barcelona JAG
2004-05-15 03:28
Nej, jag förstår inte det. Hur kan en spelare som har i stort sett underpresterat hela säsongen, som inte ens platsar i truppen i ett lag kan komma att vara ordinarie i ett annat lag som Barça och sedan efter det erbjudas 3års kontrakt? Och inte att tala om Navarro, Oscar Lopez. En spelare som har den högst procent felpassningar i laget, som är varken bra framåt eller bakåt, en spelare som är SÅ osympatisk och saknar alla kvliteér för att spela i Barça bla bla bla... Kan någon förklara det för mig?
Barcelona Davids
2004-05-16 23:42
Nu får man fan inte släppa denna andra platsen, man ska vinna nästa match så enkelt e det bara....å då skulle jag gärna vilja se nån annan än ronaldinho göra mål, tycker han betyder för mycket för barca å fasar över vad som skulle hända utan honom tyvärr..fler spelare måste komma fram till nästa säsong...
arman
2004-05-15 12:14
Barcelona Ostholm
2004-05-15 00:01
Kollade precis på Villareal-Valencia, Belletti, wow!

Hade knappt sett killen förut men måste säga att han imponerade på mig. Ständigt delaktig i offensiven, intelligent spel och snabbhet. Defensiven fick man inte se så mycket prov på men hans snabbhet lär knappast en nackdel, han var iaf. med i defensiven de gånger han behövdes...

För det priset Barca får betala och med den attityden han visar upp är han ett mycket bra nyförvärv.

Det enda negativa är väl att Gabri (om han nu är skadefri) lär bänkas till förmån för Belletti nästa säsong...
Barcelona juanito
2004-05-15 12:21
Barça vill tydligen värva en back som är duktig i luftrummet. EMD rapporterar att man är intresserade av Wilfred Bouma från PSV. Värvar dom honom så tappar jag fan all respekt för styrelsen. Nästa säsong så kan nog Rijkaard motivera sina bänkanden med att spelarna inte talar holländska.
Barcelona Patrik
2004-05-16 23:41
Dani

När Real filmar till sig straffar är det bara domaren som är inkompetent och ska hängas ;)
Barcelona Andresinho
2004-05-16 23:50
I dag har har Barcelonas Kapten Luis Enrique spelat sin sista match för klubben och man kan bara säga:
Tack Lucho för dom 8 åren du vissade vilja,Kämparglöd,underbar fotboll och grymt ledarskap.
Tack Lucho!
Tack!
Barcelona Patrik
2004-05-16 23:41
Dani

När Real filmar till sig straffar är det bara domaren som är inkompetent och ska hängas ;)
Barcelona kubala
2004-05-19 14:23
Gustaf//
Speltid får man inte som ung spelare. Speltid förtjänar man genom inställning på träningar och matcher. En som förtjänar speltid är Iniesta, som har fått mindre chanser än Quaresma, men hela tiden jobbat för laget.
Real Madrid Ike
2004-05-19 10:05
Camparn på nou:
Reijkaard har sagt att det kommer spelas ett 442 spel nästa säsong.
Jag kan inte se Xavi bredvid "Davids" som 1 av 2 DM.
Xavi spelar ju inte precis som Höger Ytter... :)
Vet att Quaresma spelade imponerande under för säsongen, och att han var galen i sporting.
Med spel tid kommer Quaresma bli riktigt bra.
Jag för en vill verkligen se Quaresma spela nästa säsong, annars vore det nästan ett brott att inte låna ut han, så han får spel tid.
PS.
Jag röstade på Oleguer :D
Barcelona juanito
2004-05-19 10:53
Gustaf: Högerkanten är väl inget problem? Luis Garcia har skött sig bra och jag tycker att han ska vara kvar nästa säsong. Luque är inget alternativ längre. Depor vill ha för mycket. Tjugo miljoner Euro är han definitivt inte värd!
Barcelona *Guardiola*
2004-05-16 23:29
Är det nån som vet en länk där man ser spanska juniorlandslagen?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 19:27
Andreas; ärligt talat minns jag inte men jag vet att det har varit på tal, då han på hemsidan uttalat sig om att han vill ha så mycket katalaner i laget som möjligt om han kommer in, så länge det inte hindrar oss från att vara bäst i världen.

Ps X.Alonso kommer delvis från barcelona, något som talar för att han väljer oss.

Pelayo; skönt att för en gångs skull inte behöva ta strid med dig ;)
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 19:27
Andreas; ärligt talat minns jag inte men jag vet att det har varit på tal, då han på hemsidan uttalat sig om att han vill ha så mycket katalaner i laget som möjligt om han kommer in, så länge det inte hindrar oss från att vara bäst i världen.

Ps X.Alonso kommer delvis från barcelona, något som talar för att han väljer oss.

Pelayo; skönt att för en gångs skull inte behöva ta strid med dig ;)
Barcelona ZonD
2004-05-15 10:18
Bellettis match igår

Första halvlek

Slog en 60-70 meters krossboll från egen planhalva som friställde Anderson.

Sprang upp och ner längs sin högerkant och gjorde det riktigt svårt för Garrido.

Hade ett tung skott en bit utanför straffområdet som gick i ribban

Andra halvlek

Fortsatte att springa upp och ner längs HELA högerkanten. Dock mindre nu eftersom valencia började pressa

Visade sig gång på gång vara en spelare som inte slog bort en pass i onödan.

Om man ska klaga på nånting så var det att han två ggr i rad upphävde en offside fälla.
I övrigt en mycket imponerande insats och värvingen känns mycket bra så här långt
Barcelona juanito
2004-05-15 12:03
JAG: Håller med dig men utveckla gärna detta ;-)

en spelare som är SÅ osympatisk
Annons: