/spanien/barcelona/forum/26383.aspx/spanien/barcelona/forum/26383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-05-08 09:41
Alla ni som säger att Dinho inte är världens bästa spelare.
Bara för att han inte lekte mot Real Madrid var för att hela laget spelade så bra så man såg knappt hur bra Ronaldinho spelade.
Och det där var hans riktiga stormatch, visst matcherna mot Valencia och Depor var ganska stora med de är ingenting jämfört med El Clásico.

Vänta bara om 1-2 år kommer alla tycka han är världens bästa spelare utan tvekan,men jag tycker redan han är världens bästa spelare nu.

Jag tippar 3-0 till oss idag.
Barcelona Andreas
2004-05-08 11:32
Eftersom det ryktas om nya högerbackar hela tiden (t.ex. Mancini, Rekarte och Belletti) verkar det som man tänker fortsätta med Puyol i mittförsvaret. Bra eller dåligt? Nja, Puyol gör ju bra ifrån sig var han än spelar men det verkar ju som klubben har bestämmt sig.
Barcelona Andreas
2004-05-08 11:32
Eftersom det ryktas om nya högerbackar hela tiden (t.ex. Mancini, Rekarte och Belletti) verkar det som man tänker fortsätta med Puyol i mittförsvaret. Bra eller dåligt? Nja, Puyol gör ju bra ifrån sig var han än spelar men det verkar ju som klubben har bestämmt sig.
Barcelona Xavi
2004-05-08 10:45
Barca Barca//

Det där kan ju gå. Men tror du Roma vill släppa Mancini? Hyfsat billigt blir det ju också.

Mancini 10-15 mille

Drogba 10-15 mille
Barcelona Der Afro
2004-05-08 10:39
Ike: http://dyn.tv2.no/webtv/ om du kan tänka dig att betala. Annars så är det http://www.soccerstreams.com som gäller, men det brukar ju inte fungera så bra.
Barcelona Super-Barca
2004-05-08 00:08
E de nån som vet om man kan se Barcas match Celta vigo på nätet gratis?
Barcelona Der Afro
2004-05-08 10:39
Ike: http://dyn.tv2.no/webtv/ om du kan tänka dig att betala. Annars så är det http://www.soccerstreams.com som gäller, men det brukar ju inte fungera så bra.
Barcelona Dinho
2004-05-11 22:05
Den eventuella värvningen av Ballack kan ha sin förklaring att vi behöver en kille som gör runt 10 mål på en säsong på mittfälet. Som det är nu får vi vara glada om någon av de kommer upp i 5 men jag är mycket kluven eftersom jag är en stor beundrare Motta ser jag gärna att han får chansen
Barcelona Andreas
2004-05-07 18:57
Jag är inte säker men kostade inte Makaay mellan 18-21 miljoner euro när Bayern München köpte honom från Deportivo. Då hade han vunnit skytteligan samt guldskon och var en av europas bästa målskyttar. Att då Luque skulle kosta mer är ju ett skämt!
Barcelona Johan #17
2004-05-09 15:31
Andreas

De ligger nått i de du säger. :)
Barcelona Andreas
2004-05-07 18:57
Jag är inte säker men kostade inte Makaay mellan 18-21 miljoner euro när Bayern München köpte honom från Deportivo. Då hade han vunnit skytteligan samt guldskon och var en av europas bästa målskyttar. Att då Luque skulle kosta mer är ju ett skämt!
Barcelona *Guardiola*
2004-05-09 11:56
Är det ingen som tänkt på att Cavenaghi i River Plate skulle vara en perfekt 9ia i Barca?
vann argentinska skytteligan, iskall avslutare och hyfsat stor & stark. Född 83 och är en av de största målgörarna inom U21-världen just nu. Sen så kan han väl inte kosta sådär grymt mycket pengar och han har EU-pass ska tilläggas
Barcelona Barca_91
2004-05-09 10:34
Oleguer har dragit på sig två straffar på två matcher.

Orutin?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-08 10:33
Fan va skönt det vore om både real och Valencia förlorade den här omgången, då skulle vi gå förbi real madrid och bara ha 2 poäng upp till valencia. Jag tror att real spelar lika idag och vi vinner och då är vi förbi och att valencia förlorar imorn mot sevilla som vill spela i europa när man ligger 2 poäng ifrån UEFA cup platserna.
Barcelona Barca_91
2004-05-09 10:06
Amunt Valencia C De F:
Ni förtjänar ligasegern.
Ni har varit stabila genom hela säsongen, och ni har lyckats att inte komma in i någon svacka.
Men jag tycker vi förtjänar andra platsen och Real får nöja sig med 3 plats.
Barcelona Gustaf
2004-05-08 00:13
Skulle gärna se Mancini Barcelona, han har imponerat grymt på mig. Skulle passa perfekt till höger i anfallet. Jag vill verkligen ha en riktig ytter som kan slå inlägg på anfallern och bredda spelet. Med t.ex. Dinho och van der vaart/Iniesta på kanterna blir det trångt i mitten och jag vill alltid ha en naturlig ytter.

Valdés//
Ja, Ronaldinho gjorde bra grejer mot Real Madrid men med tanke på priset och med tanke på att många anser honom vara världens bästa fotbollsspelare just nu räcker inte det. Jag vill se Ronaldinho dominera mot ett storlag innan jag kallar honom världens bästa och det kan du inte säga att han gjorde mot Real Madrid. Om du nu ändå tycker det tror jag inte vi kommer så mycket längre i det här snacket.
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-07 23:34
jag tycker inte att man ska köra men ronaldinho strax bakom anfallet utan till höger med friare roll......givetvis vill ja spela med både saviola och dne nye anfallaren DROGBA (hoppas) men de kommer det inte bli om rijkaard kör med samma spelsystem.....en ny högerback o en ny vänsteranfallare o en anfallare......

Mancini-Puyol-Marquez-Van.B
--Xavi----Rocky----Davids--
---Ronaldinho---Rothen----
----------Drogba----------

om och hoppas vi har råd....så ser jag fram emot dehär laget...
---
Real Madrid Ike
2004-05-08 09:48
Kan man se matchen idag på nätet? då den inte visas på tv..

------------Valdes-------------
Mancini-Puyol-Oleguer-Zambrotta
---------xavi-Davids-----------
Iniesta--------------Ronaldinho
-------Trez--Saviola-----------
Real Madrid Ike
2004-05-08 01:01
Vad är det jag läser om Mancini här?
Är det bara något "vi vill ha?"
Eller är det något som helst fakta bakom det hela?
Vore ju underbart att få honom till barca, finns inte mycket bättre ytterbackar än honom.
En sak som ja tycker är kasst, är att Barca kommer köpa loss V.bronkhorst troligtvis.
Han är helt ok offensivt, men defensivt totalt inkompetent tyvär... är väll mittfältare också egentligen?
Barcelona Barca Barca
2004-05-07 22:55
Xavi: Ja ska berätta hur ja menar.
Jo. Värvar vi Mancini som högerback. Så slipper Xavi dra sig ut åt höger kanten så mycket eftersom Mancini täcker upp hela höger kanten så otriligt bra.
----------Valdes
--Xavi----?Ny?---Davids
--------Ronalinho
-----Saviola-Drogba

Den start 11:an liknar mer en 4-1-2-1-2. Men
4-3-3 har funkat otroligt bra så ja tycker att vi ska fortsätta så.

Som sagt det återstår att se.
Barcelona Barca Barca
2004-05-07 22:55
Xavi: Ja ska berätta hur ja menar.
Jo. Värvar vi Mancini som högerback. Så slipper Xavi dra sig ut åt höger kanten så mycket eftersom Mancini täcker upp hela höger kanten så otriligt bra.
----------Valdes
--Xavi----?Ny?---Davids
--------Ronalinho
-----Saviola-Drogba

Den start 11:an liknar mer en 4-1-2-1-2. Men
4-3-3 har funkat otroligt bra så ja tycker att vi ska fortsätta så.

Som sagt det återstår att se.
Barcelona Xavi
2004-05-07 22:29
Barca Barca//

Ronaldiniho som Offensiv inerrmittfältare. Hur ska vi göra då? både du och jag vet att Xavi aldrig skulle kunna klara av en ensam pivoteroll. Men har du nåt annat alternativ? bänka Xavi? 3-backslinje?

Nä, jag ser helst att vi spelar så här.

--------------------Valdes---------------------

--------Ny mittback-----Oleguer/MARQUES------

-Puyol-------------------------------Ny v back-

----------------------Davids----------------------

----------------------Xavi------------------------

------L.Garcia/Inesta/Qauresma--------Dinho-------

--------------N Forwad---------Saviola-----------
Barcelona polly
2004-05-11 12:54
Gabriel/

Jag tänkte på videos som te.x 100 mål.. Filmer om Braca under 90-talet eller liknande. //Polly
Barcelona Patrik
2004-05-07 22:42
Barca Barca

Jag håller med. Drogba är helt fantastiskt bra. Jag blev ruggigt imponerad när de spelade mot Inter. För bra för franska ligan iaf.

Andreas
Att sälja en spelare mellan två klubbar i samma liga trissar upp priset rejält.
Barcelona Patrik
2004-05-07 22:42
Barca Barca

Jag håller med. Drogba är helt fantastiskt bra. Jag blev ruggigt imponerad när de spelade mot Inter. För bra för franska ligan iaf.

Andreas
Att sälja en spelare mellan två klubbar i samma liga trissar upp priset rejält.
Barcelona Barca Barca
2004-05-08 20:05
--------Valdes
Reziger-Marquez-Oleguer--Van.B
----Xavi---Cocu---Davids
-Iniesta-Saviola--Ronaldinho
Barcelona Barca Barca
2004-05-08 20:05
--------Valdes
Reziger-Marquez-Oleguer--Van.B
----Xavi---Cocu---Davids
-Iniesta-Saviola--Ronaldinho
Numancia Zeinedine
2004-05-08 19:35
Ronaldinho har varit väldigt bra i år men jag vet inte om man än kan säga att han är världens bästa spelare. Detta eftersom han inte visat sin klass mot topplagen. Han har varit bra mot "botten och mittenlagen" men har inte visat sin klass vare sig mot Depor, Valencia eller Madrid. Inte heller mot Celtic om man nu ska kalla dem topplag.

Det är ingen tvekan om att Ronaldinho tar över Zidane som kung. Men tiden är inte inne så länge han inte visar att han kan spela samma fotboll som han gör mot de sämre lagen i toppmatcherna.

Men men...enligt min mening är det Ronaldnhos och Davids förtjänst att ni ligger så bra till som ni gör. Xavi och Saviola har varit bra de också men har inte saknats så mycket som de två förstnämnda gjorts då de inte spelat.
Barcelona Barça-fan
2004-05-08 21:49
Barca_BEST, en andra plats o vi är direktkvalificerade. Så visst finns det något att spela för!
Barcelona Relay
2004-05-09 11:08
Jag tycker vi ska sälja Rustu för vi behöver honom inte sedan kan man ju undra vad Kluivert gör i laget när han nu inte gör några mål.
Annons: