/spanien/barcelona/forum/26378.aspx/spanien/barcelona/forum/26378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-05-25 01:46
Tycker att ledningen gör helt rätt i att inte erbjuda Davids ett långt kontrakt. Tanken att Davids vid 35 års ålder skulle håva in tjugo miljoner kr får mig att rysa. Näe, numer säger jag spontant nej så fort holländare och 30+ finns med i bilden så länge det inte handlar om försälning. Personen Davids kommer jag definitvt inte att sakna men spelaren Davids kommer jag väl sakna i ungefär ett år (förhoppningsvis inte ens det). Sedan kommer man att tacka ledningen för att dom inte förlängde med holländaren som vid denna tidpunkt ruttnar bort på Chelseas bänk..
Atlético roban
2004-05-24 23:22
förresten, vem är den där belletti?
ngn som jag har missat? vilket lag spelar han i? å från vilket land?
är han typ utlånad från barca lr ngt eftersom alla verkar tycka han är självklar inför nästa säsong?

till alla som hoppas på emerson i barca nästa säsong så har han tidigare sagt att han bara vill gå till juve och inget annat gäng.
jag tror också vi kan glömma totti i barcatröjan som några har hoppats på. om han går till ngt lag så går han till real. själv hoppas jag absolut att han stannar i roma.
Real Madrid Ronaldinho Gaucho
2004-05-13 14:23
----------Valdes-----------
Belleti-Puyol-Oleguer-V.bh-
-------Xavi----Davids------
Luque-----------------Dinho
-------Drogba-Saviola------

Skulle helst vilja backlinjen såhär:

Puyol - Samuel - Oleguer - V.BH(Zambrotta?)
Spanien Kenneth
2004-05-24 22:41
Davids ville vara kvar i Barcelona. Dock hade han vissa villkor som Laporta inte kunde uppfylla. Det råder inga tvivel om att Davids är en girig spelare som främst är ute efter den feta plånboken - därför bär han blåsvart nästa säsong.

Tips: Köp Xabi Alonso innan Real Madrid hugger på bytet.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-05-25 15:05
Henke på väg till Barca, ashäftigt. När jag föreslog honom som en av de tänkta nyförvärven så sa folk att ja inte visste va jag snackade om, men om han nu skulle komma så tror jag faktiskt att de skulle bli lite av en sucée. Känner bara på mig det!
Barcelona Xaviola
2004-05-13 19:58
Baraja i Barca är inte särskilt troligt. OM Valencia skulle sälja honom skulle han vara extremt dyr, och dessutom passar han inte in i Barcas spelstil.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-13 15:32
Jag TROR att jag har genomskådat Barcas värvningstrategi.
Om två år kommer troligen laget till stor del bestå av brassar och folk från Barcelona.
Jag tror det görs så här!

i år värvas:
Fabiano(ung brasse)
X.Alonso(barca har lovat att låna ut honom till Soceidad första året, ung och kommer ursprungligen från barca)
Beletti(halvgammal brasse)
Louque(katalan ganska ung)
Davids(inga pengar)
GvB(billig)

Valdes
Beletti Puyol Oleguer GvB
Cocu Davids
Xavi
Louque Dinho
Fabiano

Vi kommer att sälja:
Reiziger
Kluivert
Overmars
Enrique
Gerard
Riquelme

Nästa år kommer Cocu sluta och Alonso att anlända.
Vi plockar även hem Navarro o Rochemback.

Valdes

Beletti Puyol Oleguer Navarro
X.Alonso Rochemback
Xavi
Loque Dinho
Fabiano

Bänk:
Saviola
Pique
Iniesta
O.Lopez

Inte så dumt, eller otroligt
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-13 14:12
Tänk fan om man kunde få Samuel från Roma och byta mot Marquiz+100 miljoner, Ballack från Bayern och byta mot Motta+100 miljoner, Luque från deportivo och byta mot Luis Garcia+100 miljoner och köpa Drogba för 200 miljoner.
Då skulle vi ha världens bästa lag.
--------Valdes--------
----Samuel--Puyol-----
Balletti---------V.Bron
--Ballack-----Davids--
---------Xavi---------
--Luque--------Dinho--
--------Drogba--------

På bänken:
Joquera, Oleguer, Lopez,Navarro, Mario
Iniesta, Quaresma, Gerard, Saviola och 2 nya spelare från Barcas ungdomslag som Iniesta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-13 15:32
Jag TROR att jag har genomskådat Barcas värvningstrategi.
Om två år kommer troligen laget till stor del bestå av brassar och folk från Barcelona.
Jag tror det görs så här!

i år värvas:
Fabiano(ung brasse)
X.Alonso(barca har lovat att låna ut honom till Soceidad första året, ung och kommer ursprungligen från barca)
Beletti(halvgammal brasse)
Louque(katalan ganska ung)
Davids(inga pengar)
GvB(billig)

Valdes
Beletti Puyol Oleguer GvB
Cocu Davids
Xavi
Louque Dinho
Fabiano

Vi kommer att sälja:
Reiziger
Kluivert
Overmars
Enrique
Gerard
Riquelme

Nästa år kommer Cocu sluta och Alonso att anlända.
Vi plockar även hem Navarro o Rochemback.

Valdes

Beletti Puyol Oleguer Navarro
X.Alonso Rochemback
Xavi
Loque Dinho
Fabiano

Bänk:
Saviola
Pique
Iniesta
O.Lopez

Inte så dumt, eller otroligt
Barcelona Xaviola
2004-05-13 19:54
En bra värvning vore Rafael van der Vaart från Ajax. Han vill dessutom spela i Barca.
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-14 19:21
Puyol=hjärta,

Tidningen "Goal" har också ansett Puyol varande "överskattad".
Jag tycker tidningen "Goal" är kantig!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-11 06:41
Jag tycker att man ska satsa på några spanska spelare nu ockå, skulle man kunna få Luque och Xabi Alonso så skulle det vara bra för då skulle vi ha minst 5 spelare med i spanska landslaget. Sen får man Balletti och fabiano som också är landslag spelare i världens bästa lag nu.

----------Valdes----------
------Puyol--Oleguer------
Balletti----------V.Bronch
-------Xabi---Davids------
-----------Xavi-----------
----Dinho--------Luque----
-----Fabiano/Drogba-------
Barcelona Puyol_20
2004-05-17 16:05
Dani: Ronaldinho giv ju fram med bollen till luis enrique o fråga han om han ville ta den,,ja tyckte det va rätt så tydligt av kropps språket men vill du ha ytterliga bevis på de,,bör du gå in på hemsidan eller fråga nån som kan spanska som såg matchen för han sa vill du ta den på spanska ;)
Barcelona Davids
2004-05-16 22:34
Patrik: håller med dig.totalt allt som gäller är att vinna...det är precis som när man spelar juniorfotboll om man inte vinner så lyckas man inte.....
Barcelona Holländaren
2004-05-19 19:36
Anledningen till Kluiverts medverkan i EM-truppen lär vara den att han är en missförstådd men duktig fotbollsspelare.
Barcelona juanito
2004-05-13 19:57
Jag: Tro mig, jag är en av dom sista som vill se Ronaldinho försvinna men jag ser ett liv utan honom också. Att han fick sitt riktiga genombrott i Barça tror jag berodde mycket på spelarna omkring honom och med en Kaka, Rosicky eller Valeron skulle nog laget gå riktigt bra nästa säsong. Robinho var ett dåligt exempel från min sida. Jag ser honom som Ronaldinhos arvtagare men han är inte mogen ännu. Om några år är han dock välkommen..

Xaviola: Belletti har italienskt pass..
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-13 19:53
Xaviola

aa det har han ett italienskt..så han tar inte upp nån icke eu plats....och en sak till har jag o säga....varför ändvänder eller vill folk använda saviola som ytter spelare ofensiv om saviola ska va nått OM..då ska han va topp BARA inget annat....så mycke hälre o spela med luis garcia...eller bäst ere med Iniesta

--------Valdes--------
----Puyol----Chivu?----
Belletti---------V.Bron
--Baraja------Davids--
---------Xavi---------
--Iniesta-----Gaucho--
--------Drogba--------

kanske lite dyrt men om de går skulle de vara bäst...
Barcelona Patrik
2004-05-19 16:03
Izquierda

Givetvis blåser domaren för att han tycker att det är straff. Men det var du som målade upp en situation där domaren var skymd.

Om vi tar Ronaldinhos filmning, en väldigt skicklig sådan, ger jag inte domaren någon skuld.

Jag tänkte mer på sådana situationer som Raul mot Valencia. Jag tror inte att Raul filmade dock, däremot var det givetvis inte straff. Att det blev straff där, det blir jag lite sur på.

Tycker jag att det är okej att fuska för att vinna? Så länge fusket blivit godkänt av domaren, Ja.

För övrigt, skulle domaren missa att jag lade till några extra hotell på mina gator i Monopol? ;) Givetvis fuskar jag inte själv i olika situationer bara för att jag tycker så här. Det kan vara värt att tillägga.
Barcelona Patrik
2004-05-19 16:03
Izquierda

Givetvis blåser domaren för att han tycker att det är straff. Men det var du som målade upp en situation där domaren var skymd.

Om vi tar Ronaldinhos filmning, en väldigt skicklig sådan, ger jag inte domaren någon skuld.

Jag tänkte mer på sådana situationer som Raul mot Valencia. Jag tror inte att Raul filmade dock, däremot var det givetvis inte straff. Att det blev straff där, det blir jag lite sur på.

Tycker jag att det är okej att fuska för att vinna? Så länge fusket blivit godkänt av domaren, Ja.

För övrigt, skulle domaren missa att jag lade till några extra hotell på mina gator i Monopol? ;) Givetvis fuskar jag inte själv i olika situationer bara för att jag tycker så här. Det kan vara värt att tillägga.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-05-19 20:43
däremot förstår jag inte varför reiziger blir uttagen och inte mechiot!
Barcelona S.W.A.T
2004-05-19 18:33
Quaresma måste bort från barcelona för så längge Rajjkared är kvar i barca så kommer han inte att få spela! ja blir så förbanda när en ungtalng inte får spela som kan växa mycket o gör mycket för barca! skulle Quarsema flytta från barca så skulle ledningen i barca ångra sig som fan senare i framtiden! för att han kommer att bil en stor fotbollspelare
Barcelona fcb-hjärtat
2004-05-13 15:40
tja alla barca fans så som det ser ut just nu kommer vi bli världens bästa lag men det e vi ju nu också...
barca kommer att göra värvningar och mkt bra värvningar som drogba ballack belleti luqe och mer .... vem e gerrard pique
Barcelona Tompa
2004-05-25 09:36
Davids lämnar oss alltså med största säkerhet. Visst har han betytt mycket för Barcas fantastiska vårsäsong men Barca överlever utan honom med! Det är mycket lättare att ersätta en slitvarg än ett geni som Ronaldinho! Vill han tjäna mer i Europas största loserklubb (som jag anser Inter är) så kan han dra. Om han är ute efter titlar så kommer han inte vinna några där i alla fall...

Den bästa lösningen hade givetvis varit att han stannat men nöjer han sig inte med 2 milj euro om året plus bonus så... Tycker också Laporta gjorde rätt som inte erbjöd mer än ett tvåårskontrakt.
Barcelona Tompa
2004-05-25 09:36
Davids lämnar oss alltså med största säkerhet. Visst har han betytt mycket för Barcas fantastiska vårsäsong men Barca överlever utan honom med! Det är mycket lättare att ersätta en slitvarg än ett geni som Ronaldinho! Vill han tjäna mer i Europas största loserklubb (som jag anser Inter är) så kan han dra. Om han är ute efter titlar så kommer han inte vinna några där i alla fall...

Den bästa lösningen hade givetvis varit att han stannat men nöjer han sig inte med 2 milj euro om året plus bonus så... Tycker också Laporta gjorde rätt som inte erbjöd mer än ett tvåårskontrakt.
Barca_BEST
2004-05-13 07:17
asså ni måste se den här kolla in alla barca fans :P http://f.playahead.com/28cb0bf3d4024d718546c493
512bf611/share/828682160536445c94baa80b534f7b37.jpg
Zaragoza Tobbot
2004-05-24 21:39
Hej,undrar om Quaresma är intressant för Barcelonas a-lag. Själv skulle jag vilja se honom i Manchester United med Cristiano Ronaldo.
Real Madrid Ike
2004-05-13 15:38
Puyol=hjärta:
hehe låter fint det :)
Barcelona polly
2004-05-13 14:00
Nån som har koll på Gerard Pique??
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-05-19 20:42
kluivert är en duktig fotbollspelare å de visar han i holländska landslaget de e därför hen är given där!
Barcelona juanito
2004-05-25 11:52
Katalonien mot Brasilien idag. Enligt EMD så spelar Sergio Garcia, Iniesta och Valdés från start. Dessutom finns gamla bekantingar som Guardiola (som utsågs till bästa spelare i Quatar i år) och Jordi Cruyff med på planen. I Brasilien finns det framförallt två spelare som är extra intressanta: Ronaldinho och Belletti (som spelar från start).
Annons: