/spanien/barcelona/forum/26377.aspx/spanien/barcelona/forum/26377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2004-11-04 11:33
Det verkar som att grabbarna i Real Madrids redaktion är nöjda med ett oavgjort resultat borta mot dynamo kiev. I så fall är jag den första att gratta Los Blancos(?).
Barcelona Gabriel
2004-11-03 23:54
Sonde

okej, men jag har inte DC..problem :P det är adobre premiere pro jag söker alltså..

Smuts

Snälla ingen här inne bryr sig vad du säger. Inte dom i Juves forum heller, jag pratade precis med kompisar.Vi var och kollade på bayern-juve så nämnde jag nån i barcas forum som var så rolig och var milanfan.haha alla visste vem det var, dom sa att han smuts alltid bråkar på juves forum också..ska man ta han på allvar..inte jag :D
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 16:24
"Svamlet" om Reals eventuell samröre med regeringen och de exempel du framför var några stickspår i debatten (det medges) men icke desto mindre var det uttryck och konkreta exempel på den absoluta subjektivitetens sanning som b la du ger uttryck för.
Kommentarer om hur jag mår och om vad som saknas mig är däremot stickspår av en helt annan art men som är desto tydligare exempel på den paradox som uppstår när en person pratar om "ovidkommande svammel" som blott och allena är något som motdebattanten dras med.

I övrigt borde du ta intryck och lärdom av "Anders" - en signatur som uppenbarligen inte behöver lägga argument och faktapåstående man inte använt eller svängt sig med för att begripa vad jag menar.

*Blev lite rörigt i och med det begränsade utrymmet, men jag tror det framkommer det mesta.*

=)
Barcelona Puyolinho
2004-11-04 00:23
Vilken vecka det har varit för mig !!!
Först så vinner Barcelona över Milan
Sen idag så vinner Juventus över Byren.M
OCH sen sist MEN inte MINST Assyriska FF Vinner över ÖRgryte i det allsvenska kvalet !!!
YESSS ! Vilken vecka hoppas nu bara att Barca kan fylla upp ett litet hål med Seger mot Deportivo !!
Barcelona Cricce
2004-11-04 12:27
Riktigt skön seger. Dinhos mål var ju fullständigt underbart. Skrek rätt ut till övriga familjens "glädje" =)
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 00:07
Smuts:
Ja, för Barca leder sin serie ganska överlägset och Milan har en bit kvar till Juve. Milan förlorar mot Messina på hemmaplan och ger bort poäng till Livorno. Sen är det (som sagt) endast tillfälligheter att Milan lyckas komma undan med 1-0 på San Siro och att Barca inte vinner med 3-1 eller 4-1 igår..

Men du har rätt, vi får se när alla matcher spelats klart och säsongen är slut. Du verkar f.ö. lika seriös som ditt nick, jag börjar se lite troll-tendenser.
Barcelona Andreas
2004-05-06 19:17
Ett stort minus angående Luis Fabiano är hans humör. Han ska tydligen ha ett riktigt hett humör. I Brasilien kallas han till och med för "Djuret".
Barcelona Andreas
2004-05-06 19:17
Ett stort minus angående Luis Fabiano är hans humör. Han ska tydligen ha ett riktigt hett humör. I Brasilien kallas han till och med för "Djuret".
Barcelona Anders
2004-05-06 15:18
Tror inte att Pelayo med allt han sagt vill säga att Ronaldinho är en dålig spelare på något sätt, det har framgått att han tycker att Ronaldinho är en världsspelare! det han vill få fram (som jag ser det) är mer att varför ska Ronaldinho få all uppmärksamhet när det finns spelare som Xavi och Puyol som är minst lika viktiga. vem här inne hyllade GVB efter hans pass till Kluivert mot real. den va mins lika läcker som Ronaldinhos passning till Xavi, sen att Xavi gjorde en svårare sak när han gjorde mål verkar ingen bry sig om! så for barça vinner hyllas Ronaldinho jämt och ständigt. fast mot real skulle jag hellre lyfta fram andra spelare.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-03 22:13
Smuts, hur gammal är du..? Barca har visat att dom är bättre än Milan. I Milano var det en jämn kamp där Barca skapade vassast chanser spelade finast fotboll och förtjänade minst en pinne trots att en tredjedel av truppen saknades pga skador. I denna matchen var det spel mot ett mål. Vi får se vad som håller i det långa loppet. Gå vidare med livet istället, det är bl.a. toppmatcher mot Roma och Depor snart.. Men detta är Barcas år, det vet alla vid det här laget..

Visca el Barca!
Barcelona Kluivert9
2004-11-04 00:49
Ämne: Det skulle vara jätt....
mmm jag fick det av en kompis när han fixa min data. Det är version 1.5, tror det finns nån nyare...Har iaf inte prövat det ännu men du kan få det om du vill?
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 14:28
pat -w,

läs vad jag skriver människa! Jag skriver inte att han är dålig, men att det är skillnad på att briljera mot Celta i vardagslunken och att plocka fram det lilla extra när det verkligen gäller.

Vad jag sett verkar alla rörande eniga om att han står utom kritik, något som knappast stimulerar debatten eller utvecklar synen på laget.
Dessutom är det jävligt tråkigt när alla tycker samma sak :-)

*Nej, jag gillar inte Stoichkov*
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-05-25 16:50
Det viktigaste enligt mig inför nästa säsong, det är att förstärka backsidan rejält. Barcelona borde inte ha kvar "gio" och Reiziger, för att isället köpa någon ny riktigt bra back, en riktig stjärnback. Jag tycker sett till hela säsongen att det är backbesättningen som sviktat mest, köp därför in nya bra backar!!Tycker att mittfältet och anfallet ser mkt bra ut...
Barcelona Izquierda
2004-05-25 18:03
Makelele vore en dröm. Inte nog med att han tillhör världseliten när det gäller bollvinnare, det skulle dessutom var en skönt sätt för honom att få revasch på real. Dock måste han i så fall ses som Cocus ersättare. Vi måste fortfarande ha en ny Davids. Jag hade gärna sett Baraja där, men vi lär inte ha råd med båda, om vi samtidigt ska värva vänsterback, mittback och anfallare.

Henke i Barca? Enda goda skälet till det som jag kan se, är att de defensiva mittfältspositionerna plötsligt blivit prio ett nu när varken Davids eller Cocu stannat. Det är bara att inse att det kommer att kosta att ersätta dessa två (vi får ju inte pengar för någon av dem) och då finns det inte längre lika mycket pengar att köpa anfallare för.
Alltså erbjuder vi Henke ett kort kontrakt och satsar på ett crack på den positionen nästa säsong i stället.
...fast Barcas traditioner på värvningsfronten är ju inte alltför stolta, så det skulle inte förvåna mig ett dugg om Henke erbjuds ett treårskontrakt med astronomisk lön och ses som nummer ett de tre kommande åren. Suck.
Barcelona Barca Barca
2004-05-07 21:46
Ska vi köpa en anfallare så säger ja bara DROGBA, han är bäst. Såg matchen i Uefa-Cupen. Så som han springer,jobbar, löper, kämpar, han gör mål allt. Tänk er Drogba--Saviola
-----------Ronaldinho

Läste att Barca är intresserade av Romas högerback Mancini. I mina ögon är han en av världens bästa högerback. Han dominerar på högerkanten. Kanske ibland lite för offensiv, köper vi han så har Laporta ännu en gång gjort mig lycklig.

Barcelona Barca Barca
2004-05-07 21:46
Ska vi köpa en anfallare så säger ja bara DROGBA, han är bäst. Såg matchen i Uefa-Cupen. Så som han springer,jobbar, löper, kämpar, han gör mål allt. Tänk er Drogba--Saviola
-----------Ronaldinho

Läste att Barca är intresserade av Romas högerback Mancini. I mina ögon är han en av världens bästa högerback. Han dominerar på högerkanten. Kanske ibland lite för offensiv, köper vi han så har Laporta ännu en gång gjort mig lycklig.

Barcelona Barca Barca
2004-11-03 21:37
Smuts: Sluta lipa mannen...ska ja fixa näsdukar eller???

Skönt att Real Madrid har kviterat... spanska fotboll håller hög klass;)
Barca_BEST
2004-05-25 20:32
shoOO

vad händer med Riquelme?? ska vi inta ha tebax han likadant Rochenback? vi måste ha de 2 spelarna vad har hänt med Gerard?
Barcelona Barca Barca
2004-11-03 21:37
Smuts: Sluta lipa mannen...ska ja fixa näsdukar eller???

Skönt att Real Madrid har kviterat... spanska fotboll håller hög klass;)
Atlético Smuts
2004-11-03 21:53
Barca Barca

Varför skulle jag lipa för? Det är Milan som avgör huruvida de ska hamna först i gruppen eller inte, det verkar ju onödigt att sitta och lipa över det.

Kolla tabellen innan du yttrar dig.
Barcelona jandelin
2004-11-04 13:52
Det är bra att dom vinner mot milan och målet som ronaldinho är inte så dumt. Nu är dom klara för åttondelsfinal.
Barcelona BARCA BLOD
2004-11-03 19:17
Hej på er alla cule, kul att vara tillbaka hem från Barcelona. Kom hem idag, som sagt jag var där med B_a_r_c_a från forumet.
Ni får ursäkta om det blir för långt, men vill dela med mig känslan och glädjen.
(saknat forumet)
--
Sa jag inte det tidigare, bli inte förvånade om det är ovanligt högt ljud på campnou...
vi satt på tribuna 1 , 4:de raden vid hörn flaggan.
Med andra ord satt vi rätt så nära Boixox nois. Helt underbara killar i mitt tycke, de kanske beter sig illa då och då men det är killar som låter.
synd att jag inte satt där, vi satt typ bland (pansionerade) och familjer.
Men inget kunde få oss att hålla tyst. Vi ställde oss upp och ljublade, buade, vislade. Helt underbar känsla.
Fick alla med i takten.Stämmningen var på topp.
-
första halvlek började milan rätt så ok, så vi fick se lite men bara lite grann av barca spelarna, eftersom de inte hade så mycket att göra på sin plan halva.

Men andra halvlek var helt Galet, ====))) ojojoj
Jag hade döpt denna match till Stjärnornas krig, men jag hade fel för det var bara 11 stjärnor på plan. Tyckte synd om de som satt på andra sidan av tribuna för bollen var knappt på den sidan.

Det fanns många höjd punkter, bl a i början av matchen blev boixox nois helt galna, de börja svära och göra tecken, peka finger åt barca suportrarna, anledningen var att alla satt helt, tysta, villket de hade rätt i försig eftersom ibland kändes det som om de var där bara för nöje och ibland att det inte satt någon alls på läktarna.
Som sagt jag drogs med i strömmen, jag stälde mig upp och börja vifta med armarna, sjöng =))).

På uppvärmningen, slog deco och ronaldinho lång bollar till varan, precic vid långsidan, stog många jonalister jämnside med linjen.
Ronaldinho kan bara inte ha så dålig känsla, han "råkade" träffa mer jonalisterna än deco ==)) och avslutade alltid med ett diskret leende i ´på läpparna, villket såg lite komiskt ut.
Tror inte att någon annan la märket till det än mig.

Men nåting som jag fortfarande ryser för när jag tänker på det är, när ronldinho gjorde målet och sprang mot oss, detta slog allt jag vart med om, den känslan kan jag bara inte förklara.
Till er alla som undra, JA bättre än att få orgasm.
Alla från publiken sprang mot planen gubbar, barn, kvinnor, alla som satt tysta t o m själv klart var vi oxå där =))),
oooo shiiiit viste inte vad jag skulle göra, så jag gjorde allt på ett, jubla,filma tog kort, dansa, skrek, vifta med kameran allt. Och när han väl tog av sig tröjan blev stämningen på allra högsta grad.
Jag såg i hans ögon och det var som att säga jag älskar er (barcasuportrar).
Jag älskar fc barcelona. Det var vekligen med hjärtat han ljublade, har aldrig sett något liknande tidigare, varken på tv eller live.
Tänkte på er vid slut signalen, Synd att ni som älskar barca ska missa en sån match.
skulle vara skoj om alla de som kan iaf åka på en liknande match.
---
tillmatchen da, ja har läst alla inlägg, ni har ju sagt det mesta.
Men en grej som vi måste skilja åt är att Milan inte hade någon tanke om att spela defensivt, utan det var barcas kungliga spel gjorde att de tvingades till det för att inte bli förnedrade, då menar jag målmässigt. Milan kundde inget annat helt enkelt, det är bara att inse och acceptera.....
Barcelona Puyolonho
2004-11-04 01:54
Ämne: Det är möjligt, men ....
Har precis kommit hem från en mycket intressant och underhållande i Barcelona=)!Fick till och med chans att se en match på Camp Nou/Nou Camp och det blev lyckligtvis Barca-Milan. En match som jag tycker var väldigt bra från barcas sida förutom 15 min in på matchen och 5 min efter milans mål. dock efter Barcas så välbehövliga kvittering var det en otrligt bra match från barcas sida=). Det var en upplevelse må jag säga och jag rekommenderar det starkt:P.Puyol har jag tyckt vart bra men under Milan matchen så visade han stort prov på stor klass som tillhör världens bästa back i stort sett. Sen så har han sådant lugn men tar ändå det säkra före det osäkra!En härlig spelare!
Barcelona Adde
2004-05-06 09:30
Aj, aj att Quaresma blir borta =(
Barcelona juanito
2004-05-04 23:32
Gabriel: Spelarhumör och sinnelag är olika saker men ditt inlägg kanske inte var seriöst menat?
Real Madrid Ronnie
2004-05-04 23:50
Gustaf,
Men du är nog goo, först snackar du om att Ronaldinho viker ner sig i viktiga matcher vilket han gjort men att du sen säger att Zidane är nr ett för att han är som bäst i viktiga matcher! LOL!! Om inte jag minns fel så har han varit värdelös 3 av de 4 senaste matcherna!!
Barcelona Ronnie
2004-05-04 23:50
Gustaf,
Men du är nog goo, först snackar du om att Ronaldinho viker ner sig i viktiga matcher vilket han gjort men att du sen säger att Zidane är nr ett för att han är som bäst i viktiga matcher! LOL!! Om inte jag minns fel så har han varit värdelös 3 av de 4 senaste matcherna!!
Barcelona juanito
2004-05-06 12:37
En annan mindre rolig nyhet.. Enligt The Daily Express så har Owens agent haft möte med Barcelona. Är det någon spelare jag inte tror på så är det honom. Som många andra engelska spelare så ger han överskattningen ett ansikte.
Barcelona juanito
2004-05-06 11:44
EMD säger att Luis Fabiano kan bli den anfallare som värvas. Han har gjort imponerande många mål denna säsong och sägs vara en spelare som Ronaldinho förstår sig på. En sak som tar emot dock.. han saknar EU-pass och nästa säsong får man bara (enligt EMD) ha två icke-européer på planen. Köper vi honom så finns det fem i laget. Även om Rustu försvinner och Saviola blir spansk medborgare så måste fortfarande en spelare bort och jag tror inte att Marquez petar Ronaldinho.

En till sak. AS säger att Gabri är nära Ath Madrid. Skulle vara förbannat synd. En ung, duktig, egen spelare som alltid ger 100 procent ska fan inte offras bara för att Rijkaard vill ha kvar sina polare! Den enda anledningen jag skulle kunna tänka mig att offra Gabri vore om Torres gick i motsatt riktning. Dessutom kan Iniesta komma att lånas ut till Madrid-klubben men med en köp-option. Hoppas verkligen att det är spekulationer. Annars kommer jag aldrig att förlåta ledningen.
Barcelona ZonD
2004-05-06 17:03
Anders: man ska inte ge upp så lätt ;)
Annons: