/spanien/barcelona/forum/26376.aspx/spanien/barcelona/forum/26376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Doggelito
2004-02-24 15:46
Bopi vi måste kvala
Barcelona Gaucho
2004-02-22 02:29
Fy Faaaaaaaaaaaaaaaaaan Va skönt !! (ursäkta språket)Det var länge sen jag kände mig så glad efter en Barca seger... Jag tycker att vi spelade bra och smart. Jag vill inte klaga på hur defensivt vi sepalde idag för att det går inte spela med ett lag som Valencia väldigt offensivt. Jag kommer ihåg att Real gjorde samma sak när de mötte Valencia i cupen på bortaplan, dock vann de också.

Men nu glömmer vi Real.. Jag måste bara ta och be om ursäkt för Raijkaard, för att jag trodde aldrig att han skulle vända allt det negativa som Barca hade innan Santander.. Han vände allt det och nu önsakar jag honom lycka till..

Nu är det Depor nästa vecka och där ska vi FAN ta och vinna också !!!
Barcelona Doggelito
2004-02-24 15:44
Kan vi inte köpa Drogba han är så grym
Barcelona Xavi
2004-02-27 20:19
Är det sant att i lånekontraktet med Juve om Davids att det finns en Klaseul där vi kan köpa Trez för 25 mille euro? vad säger ni, är han värd det?
Barcelona Andreas
2004-02-22 11:01
Vadés//

Jag tror att Trezeguet skulle bli en bra värvning. Detta eftersom Barcelona redan idag har så många spelare som kan slå den avgörande passningen. Vi behöver däremot anfallare som ta till vara på dessa passningar, en säker målskytt alltså och därför är Trezeguet ett mycket bra val. Dessutom är Trezeguet ruggit bra på huvudet och han kan använda båda fötterna. Sedan gör du inte 24 mål i Serie A om du inte en ypperlig målskytt.

Nu väntar Deportivo på Riazor och då är Davids tillbaka och jag tror att han kommer att behövas. Skönt förresten att A.Madrid tappade poäng i går.
Barcelona Andreas
2004-02-22 11:01
Vadés//

Jag tror att Trezeguet skulle bli en bra värvning. Detta eftersom Barcelona redan idag har så många spelare som kan slå den avgörande passningen. Vi behöver däremot anfallare som ta till vara på dessa passningar, en säker målskytt alltså och därför är Trezeguet ett mycket bra val. Dessutom är Trezeguet ruggit bra på huvudet och han kan använda båda fötterna. Sedan gör du inte 24 mål i Serie A om du inte en ypperlig målskytt.

Nu väntar Deportivo på Riazor och då är Davids tillbaka och jag tror att han kommer att behövas. Skönt förresten att A.Madrid tappade poäng i går.
Barcelona giovani
2004-02-22 01:42
Vad är det med folk?

Jag var jävligt glad att Barca vann överlycklig faktigst. Men det var långt ifrån det spel man fick se föraa veckan. Det var länge sen jag såg barca göra så här många fel pass i en o samma match. Den enda som var riktigt bra var Ronaldinho och försvarana. Men passningsmässigt sög hela laget bakifrån till längst fram. Det fanns inget spel alls.

Nu kanske man ska fråga sig vad förväntar jag mig i en borta match mot Valencia efter sån här säsong. Inte specielt mycket. Barca är på väg uppåt helt klart men jag tänker inte lura mig själv att dom spelade bra idag. Inte en chans.
Barcelona Patrik
2004-02-22 01:23
Storlaget Barcelona! fan va skönt!
Barcelona Patrik
2004-02-22 01:23
Storlaget Barcelona! fan va skönt!
Barcelona Bopi
2004-02-24 16:39
Doggelito : e du säker...
Real Madrid Ronnie
2004-03-02 22:59
Chivu är bara på lån än så länge i Roma med har jag för mig...
Barcelona Ronnie
2004-03-02 22:59
Chivu är bara på lån än så länge i Roma med har jag för mig...
Barcelona Lucho
2004-11-01 21:41
Pep Guardiola: Gerard är tillbaka efter sin månadslånga frånvaro pga skada och finns med i spelartruppen inför morgondagens match..

Barça - Milan haussas rätt rejält i medier men ärligt talat så tror jag inte på någon större underhållning imorgon. Milan kommer väl till spel med Scheva, Kaka, åtta försvarare och en målvakt.
Barcelona Valdés
2004-02-22 10:16
Laget gjorde en hjälteinsats igår, en fantastisk seger som gör att man går runt med ett fånleende även den här veckan.

Rijkaard förtjänar beröm, defensiven ser idiotsäker ut och precis som någon annan skrev så slog vi Valencia med deras eget spel.

Offensivt har vi världens bästa fotbollsspelare och han räcker långt. Ronalidinho dribblar och passar som ingen annan just nu, han bryter spelmönster och lyfter kvalitén även på medspelarna då hans geni smittar av sig. Utan Ronaldinho är ex Xavi bara en bra spelare men med honom är han riktigt bra. Vårt beroende av Ronaldinho är dock oroande stort, vad händer om han blir skadad igen.

Ryktena säger att nästa säsongs stora värvning är Trézéguet och jag hoppas att det inte är sant. Vi behöver fler spelare i världsklass som kan skapa chanser på egen hand och inte är helt beroende av andras framspelningar. Laporta pratar om ett nytt dreamteam och vad som var typiskt för detta lag var bla att vi hade tre spelare som efter soloprestationer kunde avgöra matcher; Laudrup, Stoichkov och Romario, alla dessa var irrationella och några av världens tre bästa på sin respektive position.

Eftersom vi har mycket små möjligheter att ta hem ligan i år hoppas jag att Deportivo gör det, ett lag som spelar rolig fotboll och som inte gynnas av domare.
Pep Guardiola
2004-11-01 21:07
El clasico den 21 november på Camp Nou

Ett datum då många Real- och Barcafans längtar till. Vi minns alla griskastningen på Luis Figo och fjolårets möte på Camp Nou, förlust med 2-1. Kanske får vi se Jimmy Jump i action, hoppas inte det.
Barcelona Puyolinho
2004-11-01 18:19
När kommer artikelt Inför Barcelona - Milan ??
Real Madrid Ike
2004-02-22 01:31
Måste säga att dommaren gjorde ett djävligt bra jobb. Han skötte verkligen sitt jobb, och blåste aldrig nån straff för alla filmningar som valencia gjorde i straff området.

2 av filmningarna skulle varit gula kort, och en valencia spelare fick bollen på handen i valencias straff område.

Säger det bara för att ja inte vill ha några valencia kommentarer om hur dommaren dömmde åt barca´s håll.

Saknaden av davids var minimal.
Och aimar var borta från valencia så, var sin nyckelspelare var borta.

Måste bara berömma valdes också, vilken underbar målvakt.
Saviola jobbade på och försökte, men det är inte mycket han kunde göra mot ett defensivt barcelona som bara sköt långa höga bollar mot han, specielt inte när han har spanska ligans största? och bästa mittbackar mot sig.

Det kändes som, om ett defensivt barca skulle göra mål på valencia så skulle det vara på en fast situation, och så blev det också.

Jag gillar olguera och oscar lopez starkt, 2 stycken orädda kämpande backar, även om dom inte är dom största spelarna, så sköter dom sitt jobb.

puyol olguera marquez O.lopez
skulle nog bli en underbar back linje att köra med.

Mittfältet fungerade defensivt mycket bra, och xavis passningar, hittade ofta rätt destinaktion, men det va inte ofta de tre muskitörerna ronaldinho saviola L.garcia kom igenom, Valencias mur av spelare.
Den kritiserade delen av Barcelona funkade bäst idag, och gav oss segern, dvs defensiven.

Ska nog sluta kritisera reijkard nu, men berömma honom kommer jag inte heller göra förän säsongen är över, och vi spelat fortsatt bra.
Barcelona Tomasz
2004-02-24 12:18
1-2 - Direktkvalificerade till Champions League
(Real Madrid, Sociedad förra året)

3-4 - Kval till Champions League
(Depor, Celta)

5-6 - Uefacupen
(Valencia, Barça)

Vinnaren i Copa del Rey - Uefacupen
(Mallorca)

Finns även möjlighet att kvala in till Uefacupen via Intertoto (se Villareal).
Barcelona Jmac
2004-02-24 10:39
Bopi:..........
1:an tom 4:an i La Liga går direkt till CL.
5:an o 6:an går till UC.

Jontteeeeeee:...........
Jag vill nog se Poyol på en kant istället för i mitten. Han är en typisk kant-spelare. Jag tycker att man hämmar hans löpstyrka och brytsäkerhet när han spelar på mitten i backlinjen. Innan Van Gal klev in i Barca så var han (enligt mig) bäst i värden, det är han fortfarande, men när Van Gal satte in Poyol på mitten så tyckte jag att man inte såg lika mycket av Poyols styrka. En fyrbacks linje med Poyol och (håll i er) R.Carlos på kanterna skulle sätta darr i alla motståndarlag.
Annars så tycker jag att Laguppställningen är hyfsat OK, min skulle se lite annorlunda ut.

-------------------Henry------------------
-------Robinho---Ronaldinho---Diego-------
-------------Makelele----Davids-----------
-----Zambrotta---Chivu---Nesta---Poyol----
-------------------Valdes-----------------

Omöjligt, men kul tanke. Kan R.Madrid så kan vi.
Barcelona Kimpaa
2004-02-25 22:26
ingen som vet om det finns biljetter kvar till matchen mot bröndy imorgon?
Barcelona Barca Barca
2004-02-25 20:48
Jag vill inte ha Vieri i Barca överhuvetaget. Han är absolut ingen spelare för Barca. Vi behöver en anfallare av klass som är mellan 20 år och 27 som har spelar i Europa.

Torres/ vore underbart att se i Barca tröjan. Kanske en aning för dyr men OM Atl.Madrid accepterar ett bud på 200-250 mili så varför inte.

Trezeguet/ Kanske än sån anffalare som vi behöver. Han stor stark bra på nicka och sätter de lägen han får. En sak som jag gillar med honom. När han får bollen, antingen släpper han den direkt eller så avslutar han.

Vieri/ Jag säger bara en sak. Snälla köp inte han.

Henry/ Vilken anfallare. Snabb, strak, avslutare av rang, passningar ja han har allting. Men fågan är om Arsenal vill släppa han eller om han vill släppa Arsenal.

Sheva/ Springer mycket vill gärna ha bollen. Jobbar hårt. O tror inte nu att jag menar att han är en Gattuso, Beckham Davids eller nån. Men för att vara en anfallare så springer han mycket.

Om jag skulle få välja en av de så skulle jag ha tagit Torres. Men ett problem med Torres. Han har inte spelat Champions League.

Men Saviola har alltid varit min favorit och hoppas han stannar kvar eller bättre sagt att Laporta inte säljer honom. Vi får inte sälja han då gör vi ett stort misstag. Laporta kommer ångra sig när vi har sålt han.
Barcelona Jmac
2004-02-24 10:39
Bopi:..........
1:an tom 4:an i La Liga går direkt till CL.
5:an o 6:an går till UC.

Jontteeeeeee:...........
Jag vill nog se Poyol på en kant istället för i mitten. Han är en typisk kant-spelare. Jag tycker att man hämmar hans löpstyrka och brytsäkerhet när han spelar på mitten i backlinjen. Innan Van Gal klev in i Barca så var han (enligt mig) bäst i värden, det är han fortfarande, men när Van Gal satte in Poyol på mitten så tyckte jag att man inte såg lika mycket av Poyols styrka. En fyrbacks linje med Poyol och (håll i er) R.Carlos på kanterna skulle sätta darr i alla motståndarlag.
Annars så tycker jag att Laguppställningen är hyfsat OK, min skulle se lite annorlunda ut.

-------------------Henry------------------
-------Robinho---Ronaldinho---Diego-------
-------------Makelele----Davids-----------
-----Zambrotta---Chivu---Nesta---Poyol----
-------------------Valdes-----------------

Omöjligt, men kul tanke. Kan R.Madrid så kan vi.
Barcelona Barca_91
2004-02-25 20:18
Majsan:
Jag håller med dig!
Barca ska inte byta Saviola och Marques var det mot Vieri.
Ok,han är bra men inte så bra.
Alla vi vet att Vieri är en grym spelare när han har en bra dag men om det går emot honom då blir han tjurig och sånt,det behöver vi inte alls i Barca för det kan komma tider i Barca då ingenting fungerar och då behöver vi någon som Davids eller Puyol!Som fortsätter att kämpa även om vi ligger under med 5-0(även om det inte händer så ofta)

Ingen Vieri!
Barcelona Barca Barca
2004-02-25 20:48
Jag vill inte ha Vieri i Barca överhuvetaget. Han är absolut ingen spelare för Barca. Vi behöver en anfallare av klass som är mellan 20 år och 27 som har spelar i Europa.

Torres/ vore underbart att se i Barca tröjan. Kanske en aning för dyr men OM Atl.Madrid accepterar ett bud på 200-250 mili så varför inte.

Trezeguet/ Kanske än sån anffalare som vi behöver. Han stor stark bra på nicka och sätter de lägen han får. En sak som jag gillar med honom. När han får bollen, antingen släpper han den direkt eller så avslutar han.

Vieri/ Jag säger bara en sak. Snälla köp inte han.

Henry/ Vilken anfallare. Snabb, strak, avslutare av rang, passningar ja han har allting. Men fågan är om Arsenal vill släppa han eller om han vill släppa Arsenal.

Sheva/ Springer mycket vill gärna ha bollen. Jobbar hårt. O tror inte nu att jag menar att han är en Gattuso, Beckham Davids eller nån. Men för att vara en anfallare så springer han mycket.

Om jag skulle få välja en av de så skulle jag ha tagit Torres. Men ett problem med Torres. Han har inte spelat Champions League.

Men Saviola har alltid varit min favorit och hoppas han stannar kvar eller bättre sagt att Laporta inte säljer honom. Vi får inte sälja han då gör vi ett stort misstag. Laporta kommer ångra sig när vi har sålt han.
Barcelona juanito
2004-02-26 10:55
Erra: Eller så kan man kontakta den svenska Barcelona-föreningen och via dom få hjälp med att köpa biljetter till Barça-matcher. Följ bara länken ovan..
Barcelona ZonD
2004-02-26 12:58
Jag sa inte att det var endast en framtids investering utan jag menade på att han fortfarande är ung och kommer att spela fotboll i minst 13-14 år till. Sergio Garcia däremot är en spelare som inte håller för tillfället. Däremot kommer han utan tvekan att bi en mycket bra spelare. Jag anser dock att en klubb som barca ska ha 3 anfallare som alla är bra redan nu.
Barcelona ZonD
2004-02-26 12:20
Juanito: Stuttgrt har stora ekonomiska problem och har redan gått ut och sagt att de blir tvungna att släppa sina nyckelspelare till sommaren.
Barcelona ZonD
2004-02-26 11:39
Ville bara ta upp det här med anfallarna igen. En spelare som jag anser redan är bra och har potential att bli ännu bättre är Kevin Kuranyi. Bra huvudspel, säker avslutare, brasilinsk teknik. Han bör heller inte kosta för mycket då han spelar i en liten klubb som stuttgart. Nu säger jag inte att det ska vara den enda spelaren som barca köper, för det vore ännu ett av de fruktade riskköpen. Det säger säger är istället att man säljer Kluivert och köper en av de anfallarna det snackas om redan nu. trezeguet osv men att man också köper kuranyi som backup och en spelare för framtiden. Då har vi 3 mycket bra anfallare och kan lägga pengar på en bra vänster atlernativt mittback
Villarreal Roger
2004-02-26 06:25
Någon som vill vara med i min damliga? id 9381!
Espanyol janne8
2004-02-26 09:10
Det har varit slutsålt sedan länge, lid ni i norra sverige dvs norr om skåne. Bor man här nere har det varit lättare att få tag i biljetter och den danska televisionen direktsänder matchen.
Annons: