/spanien/barcelona/forum/26371.aspx/spanien/barcelona/forum/26371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2005-03-08 23:19
Ja kan hålla med de felsta här att vi behöver en mittback, Eto måste höjja sig. Men Valdes ska LÅNAS ut var det ett skämt eller vad.

Nr1
Vi gjorde för mycket misstag i försvaret för att vinna en sån match. Kan ta ett exempel vid 4-2 målet, i fotbollen så har man alltid en spelare i första stolpen och en spelare i andra.

Nr2
Eto måste börja bli lite kyligare i avsluten, ja skyller inte förlusten på honom men hade det blivit mål där så hade vi varit vidare.

Nr3
Ikväll visade vi hur fotboll ska spelas, vi ska vara stolta, visst åkte vi ut men nu kan det bara bli bättre. Spelarna koncetrara sig på ligan och imon några omgångar så kan vi ta stort kliv mot liga guldet. Så allt ligger i spelarnas händer.

Nr4
Hällre åka ut nu, än att göra det i semi eller att förlora finalen. Tro mig det kan verkligen svida.

Nu tar vi ligan och gör några grymma köp på sommaren och CL guldet är våran 05-06

Men nu kommer jag till de ja inte hade velat säga, Grattis Chelsea ni kanske inte vann rättvist men i fotbollen ränkas målen inte bollinnehavet.

Visca EL Barca
Barcelona Giuly
2005-03-08 23:14
USD

sheeeeet bara för Terry gör Mål måste han fan i mej inte vara Världens bästa mittback ..du har ju knappt sett va Thuram gör för Grejer han e världens Bästa Mittback tillsamans med Puyol:)
Barcelona Barca Barca
Ja kan hålla med de felsta här att vi behöver en mittback, Eto måste höjja sig. Men Valdes ska LÅNAS ut var det ett skämt eller vad.

Nr1
Vi gjorde för mycket misstag i försvaret för att vinna en sån match. Kan ta ett exempel vid 4-2 målet, i fotbollen så har man alltid en spelare i första stolpen och en spelare i andra.

Nr2
Eto måste börja bli lite kyligare i avsluten, ja skyller inte förlusten på honom men hade det blivit mål där så hade vi varit vidare.

Nr3
Ikväll visade vi hur fotboll ska spelas, vi ska vara stolta, visst åkte vi ut men nu kan det bara bli bättre. Spelarna koncetrara sig på ligan och imon några omgångar så kan vi ta stort kliv mot liga guldet. Så allt ligger i spelarnas händer.

Nr4
Hällre åka ut nu, än att göra det i semi eller att förlora finalen. Tro mig det kan verkligen svida.

Nu tar vi ligan och gör några grymma köp på sommaren och CL guldet är våran 05-06

Men nu kommer jag till de ja inte hade velat säga, Grattis Chelsea ni kanske inte vann rättvist men i fotbollen ränkas målen inte bollinnehavet.

Visca EL Barca
Real Madrid USD
2005-03-08 23:08
Kid Congo Powers :

Jag vill ha Puyol på en stabil andra plats med en bra bit ner till nästa som enligt mig är Ferdinand. Men han e på väg utför tyvärr.

Men utan tvekan är Puyol en mittback i yppersta världsklass som skulle platsa i ALLA lag. Även mitt kära chelsea.
Barcelona ackish
2005-03-08 23:18
Ämne: Jag har inte heller ....
Det här handlar om fotboll? Inte om människor. Det handlar om vissa som inte förstår att ibland i fotboll går det lite snett, då behöver man inte ta ut sin naivhet över spelare i ett lag som man påstår "älska".
Real Madrid Zidane_5
2005-03-08 23:27
fina ord
Barcelona Bopi
2005-03-08 23:21
någon som såg om dom höll i Valdes vad 4 målet...??
Barcelona Viktor Munoz
Delindster:

Håller med om romantiker biten. Men vi får ändå skylla oss själva. Vi kommer inte riktigt upp i en normal nivå och då vinner inte fotbollsromantiska lag. Det är baksidan med hålla på Barca. Men vi är världens mest underhållande lag.

När det gäller 4-2 målet så blir inte Valdes interferad nog för en frispark. Hade varit ett felaktigt domslut att döma bort det målet.
Däremot är Lampard offside på 2:a målet när Kezman skjuter. Och då spelar det ingen roll att bollen tar på en Barca spelare. Är han offside när skottet avlossas så ska målet dömas bort. Tyvärr så gjorde det inte det.
Barcelona Majsan
2005-03-08 23:11
Fy fan.

Har aldrig varit så lycklig och så olycklig i en och samma match.

Att se Lampard maska på slutet får mig att hoppas att det finns en särskild plats reserverad för honom i det där stället, ni vet, inte himlen, utan det andra. Och förresten hoppas jag det finns plats där åt alla som kan vara stolta över att vinna på ett sådant sätt. Jämför gärna med Etoós stenhårda press på Chelsea-försvaret, även när Barca hade 2-3 och kvartsfinalen i sin hand.

Om jag ska traditionsmässigt gnälla på något, så var det faktiskt så som jag såg det fruktansvärd offside på ett av deras mål, tror det var 2-0, den när deras spelare slår in en retur från Valdes. Men det hjälper ju ingen när pipan har ljudit.

Fy fan.
Barcelona Sebbeee
2005-03-08 23:13
TrueRealFan//
Tråkigt att se en så omogen 'fotbolls suporter'.
Om man kan säga det om dig äns.

Ja, hur som helst.
Chelsea va bättre å va mer effektiva.
Hade inte vart lättare med en Robben på plan.

Fast måste säga att Ronaldinho's mål är bland det kyligaste jag sett i CL i år.

Over and out.
Barcelona Viktor Munoz
Delindster:

Håller med om romantiker biten. Men vi får ändå skylla oss själva. Vi kommer inte riktigt upp i en normal nivå och då vinner inte fotbollsromantiska lag. Det är baksidan med hålla på Barca. Men vi är världens mest underhållande lag.

När det gäller 4-2 målet så blir inte Valdes interferad nog för en frispark. Hade varit ett felaktigt domslut att döma bort det målet.
Däremot är Lampard offside på 2:a målet när Kezman skjuter. Och då spelar det ingen roll att bollen tar på en Barca spelare. Är han offside när skottet avlossas så ska målet dömas bort. Tyvärr så gjorde det inte det.
Real Madrid USD
2005-03-08 23:05
Truerealfan:
snälla. har du inget ordentligt att säga kan du lika väl hålla käften! *ursäkta grova språket*

Barcelona är ett väldigt väldigt bra lag och dom var knappast underlägsna Chelsea, som är mitt lag i england ;), utan var bara ineffektiva.

Och du säger att dom suger. Hur kommer det sig att vi ligger ÅTTA!!!! poäng efter dom i ligan?
Real Madrid USD
2005-03-08 23:05
Truerealfan:
snälla. har du inget ordentligt att säga kan du lika väl hålla käften! *ursäkta grova språket*

Barcelona är ett väldigt väldigt bra lag och dom var knappast underlägsna Chelsea, som är mitt lag i england ;), utan var bara ineffektiva.

Och du säger att dom suger. Hur kommer det sig att vi ligger ÅTTA!!!! poäng efter dom i ligan?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-03 00:05
Fan va skönt spel Saviola och dinho har nu, de hittar nästan alltid varandra och spelar så grymt ihop:)
Barcelona Andresinho
2004-05-02 23:57
Världens mest undebaraste fotboll spelas i barcelona,fan va grymt och se ronnie och gänget spela helt underbart.
ingen tvekan att barca e det bästa laget just nu i spanien.
Barcelona Gaucho-10
2004-05-02 00:17
faaaaan va gött real förlora.. de är synn om dom :P
Barcelona Gabriel
2004-05-02 00:27
Inför varje omgång som går så höjs optimismen. Jag försöker intala mig själv om att det faktiskt kan gå, men samtidigt vill jag ta det försiktigt med att leka alltför mycket med denna tanke eftersom jag inte vill riskera att bli alltför besviken.
Valencia har nu allt i deras egna händer så man undrar vad som cirkulerar runt deras tankar just nu.
Med 4 omgångar kvar att spela så hade jag aldrig trot att vi skulle kommit ikapp topplagen om ligan och just därför så är jag redan hur nöjd som hällst.
Ifall någon som hällst chans ska kunna finnas kvar måste en match tas i taget. Imorgon möts toppen mot botten, men det här spelar ingen som hällst roll imorgon då espanyolspelarna kommer att gå ut för att vinna matchen. Detta vill jag påstå eftersom de måste säkra spel till nästa år i La Liga. det kommer inte bli det traditionella defensiva espanyol som söker sig efter kontringar imorgon.
Det har pratats en hel del om Quaresma inför matchen. Han skulle ju som sagt få chansen, men jag kommer (enligt mig) med dåliga nyheter då Rijkaard åter igen gjorten sen förändring. Han väljer att istället låta Overmars spela med motiv att han blev imponerade av honom mot Real Madrid.
Quaresma kommer att vara på bänken och Cucu i försvaret.
Barcelona Gabriel
2005-03-09 19:57
em1

självklart svarar jag. Visca El Barça betyder ungefär som "heja Barça" du har säkerligen hört Forza Roma/Inter/juve osv från italien man kan säga att detta är som ungefär samma sak fast från Katalonien.
Deco_Barça
2005-03-09 19:24
Vet någon vart man kan ladda ner Ronaldinhos mål mot chelsea?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-02 23:48
Fan va skönt med ännu en seger, alla spelarna visade klass idag ocg framför allt vilja.

ashkan:
Jag tycker att Ronaldo börjar tappa mkt nu på sista tiden och det är nästan så att han inte rör sig alls på plan, men han är farlig men vi behöver rörliga och målfarliga..en ronaldo för 5 år sen. Kanske köpa Fabiano nu som sägs vara grym.
Barcelona Valdés
2004-05-02 23:31
En otrolig uppvisning som gör att man sitter och skrattar högt vid ett flertal tillfällen. En av matchens absoluta höjdpunkter - när Ronalidinho skojat så mycket att Espanyolförsvararna på grund av yrsel fäller varandra. Att talangerna Motta och Iniesta får och tar chansen var också riktigt roligt. Hoppas bara att inte Quaresma åkte på en allvarlig skada.
Barcelona Super-Barca
2004-05-02 22:45
OjOjOOjOj Baaaaaaaaaarcelona 3-1 vilket spel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Porre
2004-05-02 23:33
Synd bara att inte rijkaard gjorde bytena tidigare, roligt att se när Quaresma kom in, han har fart och det händer något när han kommer in, hoppas skadan inte var allt för allvarlig så han kan få spela nästa match, men det kan bli tufft för honom när Iniesta gör en grym match! som du säger Barca Barca så var det prov på Moralen, Diciplinen, tekniken, balasen, passningspelet. UNDERBART!
Barcelona Super-Barca
2004-05-02 22:07
1-1 Roooooooooooonaldinho
Barcelona Barca Barca
Som sagt 100% njutning. MEN fyfan va taskit för Quaresma det såg riktigt farligt ut. Och nu får man typ som en hat mot Wome.

Men vilket jävla match Barca gör. Det visar styrka i Moralen, Diciplinen, tekniken, balasen, passningspelet. Ärligt talat Barca är just nu spanska ligansk bästa lag.

Mitt tips gick rätt. ;)
Barcelona Barca Barca
Som sagt 100% njutning. MEN fyfan va taskit för Quaresma det såg riktigt farligt ut. Och nu får man typ som en hat mot Wome.

Men vilket jävla match Barca gör. Det visar styrka i Moralen, Diciplinen, tekniken, balasen, passningspelet. Ärligt talat Barca är just nu spanska ligansk bästa lag.

Mitt tips gick rätt. ;)
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-05-02 23:27
YES! fan va gött! där satt den! 3 säkra poäng! tjohoo!
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-09 18:32
Fan va besviken man var efter första 20 igår alltså......

Men saken är den att om man vill vinna CL så måste man ha spelare i världsklass på varje position.Typ Milan, eller Real Madrid(Chelsea har bara bra försvar) Det har tyvärr inte vi i dagens läge. Tänkte inventera elvan från igår och ge mitt omdöme.

VALDES: Mkt bra målvakt. Är med i topp 3 i Spanien tillsammans med Casillas och Canizãres.
Men han har inte den pondusen och rutinen som en CL-vinnande lag behöver längst bak. Typ, Kahn, Schmeichel, Buffon eller Casillas. Håller inte CL toppklass i år.

BELLETTI: Underskattad. En av världens bästa offensiva högerbackar. Han är ingen pajas i defensiven heller som många säger, men han måste förbättra det spelet. Håller klart i ett lag som vinner CL.

PUYOL: Världens bästa mittback tillsammans med Terry, Nesta och Ferdinand. Har ingen svaghet, möjligtvis lite för kort i vissa dueller.
Håller naturligtvis CL toppklass.

OLEGUER PRESAS: Blandar och ger. Funkar i La Liga mot de flesta lag. I CL håller han tyvärr inte måttet och är en av faktorerna till varför vi åkte ut igår. Får ta på sig 1-0 målet. Pojklagsklass ibland. Funkar dock som reserv.
Ingen CL klass.

GIO: Igår visade han va många antytt i snart två år. Han är kass. Tamigfan helt värdelös igår. Får ta på sig både 1 och två noll. Även Bellettis självmål på Camp Nou. Håller ej CL klass.

GERARD: Pajas nummer två. Fråga; Vad gör snubben vi Terrys 4-2 mål?? Kolla på reprisen så får ni se hur jävla dåligt han markerar, detta trots att han vet om livsfaran. Håller i ett mittenlag i La Liga, inte i ett lag som vill vinna CL.

XAVI: En mkt bra spelare. Fast när man mäter tunga Enelska lag som Chelsea så väger han för lätt. Håller dock mycket hög klass.

DECO: Våran bästa spelare tillsammans med Eto'o, Dinho och Puyol. Tog Porto till Cl vinst på egen hand förra året. Kan drälla lite mkt ibland. Ett geni.

INIESTA: Mkt bra spelare fast håller inte i CL slutspel än. Måste bli mer rutinerad. Är för liten och lätt i vissa matcher.

ETO'O: Är världens bästa forward i år. Är dock så hårt bevakad att han inte syns så mycket ibland. Typ som igår. Håller världsklass.

RONALDINHO: Världens bäste spelare.

Så var är det slutsatsen av denna lilla inventering. Jo, vi är inte tillräckligt bra för att vinna CL än. Hade vi slått Chelsea igår så hade vi nog åkt mot Milan till slut ändå som är kompletta på alla positioner. Tyvärr så funkar det så. När Porto vann förra året så hade de ett svinbra lag med en kaxig tränare.

Som vi vet så behöver vårt lag byta ut vissa spelare och sätta in nya. Kanske till och med ändra spelsystem. Kolla på Guily, förra året dominerade han i ett 4-4-2 system. Ända till finalen då han inte var med.

Men: Oleguer, Gerard och Gio ut. Edmilson, Marquez och Ashley Cole in så vinner vi CL garanterat. Det är i försvaret vi är kassa.

Annars så tycker jag personligen att vi skall kunna ändra spelsystem och spela med en stark center när vi som igår möter lag med stentuffa backar på 3 meter. Typ så här:

Valdes
Belletti-Puyol-Edmilson-Sylvinho
------------Marquez
Guily--------Deco(Xavi)--Ronaldinho
--------Eto'o-Maxi Lopez

Jaja, nog tjötat.

Sorry för det massiva inlägget.
Barcelona Barca_91
2004-05-02 23:24
100% njutning!
Valencia M.D
2004-05-02 22:22
Underbart spel av Barcelona! Hoppas man värvar bra till nästa år och rensar bort "skiten", då kan Barca bli att räkna med i Europa igen.. De är helt klart på rätt väg.

La Liga (fotboll är konst)
Annons: