/spanien/barcelona/forum/26370.aspx/spanien/barcelona/forum/26370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barca_BEST
2004-03-01 07:10
OMG såg på sporten nyss på tv4 då så såg jag luques miss asså OMG hur fan kan man missa min morsa hade gjort mål där!!!!!!!!!!!!hur kan han missa asså det e fan omögligt att skjuta över han kan inte sova i natt
Barca_BEST
2004-03-01 06:56
fan vad skönnt 3-2 man blev fan ,lite skraj när de gjorde 3-1 o 3-2
Barca_BEST
2004-03-01 06:56
sportingc

vad snackar de om brasilien e knappast ett eu lag..........
Barcelona SportingC
2004-03-01 01:39
Från kommentatorn på 4+: Brasilien och Portugal kommer att mötas i EM-slutspelet i sommar......
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-03 22:32
GVB är godkänd och visar sina toppkvaliteter. Har ett av de vackraste löpstegen jag sett.
Barcelona juanito
2004-02-29 16:18
Jag undrar egentligen hur Rijkaard tänkt sig att talanger ska ta klivet till att bli etablerade i dagens Barça. I vanliga fall brukar det ju fungera som så att unga spelare gör bra ifrån sig och därför får fortsatt förtroende. Så har det inte skett under Rijkaards tid i Barça. Iniesta och Sergio Garcia har jag tjatat om så många gånger tidigare så jag tänkte istället ta Quaresma som exempel. Han gjorde en bra match mot Albacete men efter det har han bara fått göra ett inhopp. Är det inte uppenbart att det hämmar hans utveckling!? Jag tycker inte att Quaresma ska vara ordinarie ännu men i vissa matcher har Luis Garcia kört fast och då ska portugisen (och inte Overmars!) banne mig in.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-03 22:32
GVB är godkänd och visar sina toppkvaliteter. Har ett av de vackraste löpstegen jag sett.
Barcelona Gaucho
2004-02-29 14:55
Raijkaard har inte tagit med Quaresma i truppen till Depor matchen. Är han skadad eller ? Om han är det inte så har jag svårt å förstå varför han är inte med.

Juanito jag håller med dig, jag har inte heller börja acceptera Rijkaard trots hans fina svit. Han låter en talang som Quaresma sitta på bänken, hur ska han kunna utvecklas när han inte får spela? Det är Raijkaards fel att Quaresma inte har gjort ifrån sig, han får ju inte spela!!

Och en sak som gjortd mig arg är att han lät Overmars hoppas in istaället för Luis Garcia, jag hoppades på att se Quaresma istället för Luis G. mot Depor eftersom Luis verkar vara lite ur form. han spelade inte så bra mot Bröndby...Jag hoppas bara att han inte spelar med Overmars istället för Luis G. mot Depor för att då kommer jag att bli riktigt arg. Hellre Luis G. istället för Overmars som är snabb och det är de ända han har, och från andra sida s¨å orkar han bara spela en halvlek..
Barcelona Tompa
2004-02-29 13:30
Måste säga att jag blir mer och mer imponerad av Ronaldinho för varje match som går. Naturligtvis visste man redan innan han kom till Barca att det var en väldigt bra spelare men jag trodde faktiskt inte han skulle vara så här bra redan första säsongen. Jag tror faktiskt "Ronnie" redan är världens bäste. Vad tycker ni andra?

Forca Barca!
Barcelona Tompa
2004-02-29 13:30
Måste säga att jag blir mer och mer imponerad av Ronaldinho för varje match som går. Naturligtvis visste man redan innan han kom till Barca att det var en väldigt bra spelare men jag trodde faktiskt inte han skulle vara så här bra redan första säsongen. Jag tror faktiskt "Ronnie" redan är världens bäste. Vad tycker ni andra?

Forca Barca!
Barcelona Tompa
2004-02-29 13:25
Mach 1:
Det är väl inget att bry sig om vad Figo säger? Han lämnade Barca p g a pengarna punkt slut. Tror faktiskt inte han trivs bättre där (bortsett från lönen) än han gjorde i Barca. Vad katten ska han säga som Realspelare? Att Barca var mycket bättre? Låt honom hållas. Förhoppningsvis har han dåligt samvete innerst inne.
Barcelona Tompa
2004-02-29 13:25
Mach 1:
Det är väl inget att bry sig om vad Figo säger? Han lämnade Barca p g a pengarna punkt slut. Tror faktiskt inte han trivs bättre där (bortsett från lönen) än han gjorde i Barca. Vad katten ska han säga som Realspelare? Att Barca var mycket bättre? Låt honom hållas. Förhoppningsvis har han dåligt samvete innerst inne.
Barcelona Izquierda
2004-02-29 22:37
Fan det här blev onödigt spännande..
Barcelona Laudrup
2004-02-29 21:23
1-0 till Barca. Ronaldinho.
Valencia Benni Tess
2004-02-29 21:29
Jävlar va snyggt mål!
Jompdinho
2004-02-29 21:28
Saviola
Barcelona Davidsito
2004-03-03 14:51
Skönt att få se Kluivert igen.. Om han är 100% frisk så ber jag till gud att han får spela.. Är han fortfarande lite halvskadad tycker jag man ska spela med sergio garcía första halvleken.
Om ni tror att barcas nuvarande form beror på att Kluivert varit skadad så är ni väldigt blåögda.. Saviola har sumpat bra mycket fler målchanser än Kkuivert iår.. Tycker om Saviola men hans avslut är alltid så jävla tama han borde ha gjort dubbelt så många mål.. Men visst nu på slutet har han spelat upp sig! Jag tycker vi ska köra med både saviola & kluivert på topp och köra med fyrmanna mittfält. Gaucho-Xavi- Cocu-garcia...Van der vaart är en underbar spelare men jag ser han inte som en naturlig ytter.. Tycker han är bättre när han spelar som släpande anfallare.. Skulle vara grymt att se honom i barca!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-03 13:30
Ike;
jag tror inte på din uppställning.
Anledningen till romas underbara försvar är att de har haft det kanske bästa kantspelet på nittiotalet, med svepande offensiva backar som candela-cafu och nu candela-manchini.
Finns dessa alternativ i vår trupp???
Quaresma o Ronnie är bra spelare men de är knappast den typen av spelare som kan täcka en hel kan. Skulle vi spela så skulle vi ställa upp så här:
Oleguer-Chivu-Samuel
Puyol GVB

Nä, det få bli fyrbackslinje i fortsättningen. Skulle däremot inte tacka nej till Samuel eller Chivu.

Ikväll vinner vi med 3-0 Ronnie 2, L. Enrique ett.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-03 13:30
Ike;
jag tror inte på din uppställning.
Anledningen till romas underbara försvar är att de har haft det kanske bästa kantspelet på nittiotalet, med svepande offensiva backar som candela-cafu och nu candela-manchini.
Finns dessa alternativ i vår trupp???
Quaresma o Ronnie är bra spelare men de är knappast den typen av spelare som kan täcka en hel kan. Skulle vi spela så skulle vi ställa upp så här:
Oleguer-Chivu-Samuel
Puyol GVB

Nä, det få bli fyrbackslinje i fortsättningen. Skulle däremot inte tacka nej till Samuel eller Chivu.

Ikväll vinner vi med 3-0 Ronnie 2, L. Enrique ett.
Barcelona Izquierda
2004-03-03 11:40
juanito//
Håller definitivt med dig. Mest upprörande är det att han inte vågar satsa på Iniesta och Quaresma, eftersom dessa redan har bevisat att de håller på den här nivån, och mot bättre motstånd än Bröndby dessutom. Det är m.a.o. ingen risktagning att spela med dessa. Samma sak med högerbackspositionen. Det är exempel på extremt kortsiktigt tänkande att spela med Reiziger i stället för Gabri där. Men nu har Rijkaard hittat en elva som funkar, och då verkar han inte vara beredd att rucka på den, oavsett omständigheter.

När det gäller Luque-diskussionen börjar jag bli lite orolig. Det har varit väldigt tyst på Torres-fronten på sistione och jag är lite rädd att de drömmarna har gått i kras, och att man nu tänker försöka värva Luque som center i stället. Luque är en jättebra spelare, men Barca ska ha en center av yppersta världsklass. De som inte tycker att Torres är det redan, kommer att få se honom bli det inom de närmsta åren.

3-0 mot Bröndby, Xavi och Luis García x2.
Barcelona Will
2004-02-29 13:31
Juanito//

Håller med dig. När Rijkaard tillträdde snackades det om en ny era och en storsatsning för framtiden. Vad har hänt med det, det är helt obegripligt att han vägrar spela de unga talanger vi har som i framtiden skulle kunna bilda ett nytt storlag, och istället satsar på avdankade spelare...dom du räknade upp. Har lite svårt att få det att gå ihop. Men men man kan alltid hoppas att det blir bättre efter den här säsongen, vill man satsa långsiktigt måste man ha tålamod.
Barcelona Viking
2004-03-03 13:21
Är det så himla seriöst att tro att barca kommer ha en chans att kunna värva superstjärnor i form av schevsenko eller henry? Finns verkligen pengarna där? Man har ju hört om hur kass ekonomi baraca har i dags läget.
Borde inte Rijkard pröva sig fram men våra lovande spelare på avbytarbänken...Så att dom får lite rutin, så att barca för en gång skull kan öppna en säsong med lite segrar..
Jompdinho
2004-02-29 21:27
VILKET MÅÅÅÅÅLLL!!!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-29 17:39
Ikväll hoppas jag få se denna elva.

Valdés
Reiziger Oleguer Puyol O.Lopez
Cocu
Xavi Davids
Gabri Ronnie Iniesta
Saviola

När vi möter bättre motstånd brukar antalet defensiva spelare öka så jag tror däför på Gabri o Iniesta.

Till er som inte tycker att vi behöver fler anfallare eller att vi ska spela bådfe Kluivert, Ronnie, Saviola o Q på planen tillsammans måste jag säja har fel.

Jag har kollat upp de matcher där dessa fick spela och då var både defensiven o anfallet "obalanserat".
Behåll nya spelsystemet och köp in en riktig 9:a.
P.s Overmaars är de´n sista jag vill se ikväll.
Cocu hyser jag stor respekt för då han inte sitter på en jättelön.
Är extremt viktig på och utanför plan.
Kom gratis och har varit en tacksam spelare.
Dessutom är han defensiv mittfältare och dessa bespottas tyvärr alltför ofta ofötjänt.
Synd att Cocu ínte kan få samma status som tex L, Enrique.
Men tillbaka till Overmars. Jag blir mörkrädd av att tänka på faktumet att Overmars var dyrare än Ronaldinho.
Han tillför absolut ingenting och sitter på en saftig lön.
jag känner att Overmars enbart har varit till ondo för Barca, och det är synd att vissa nämner honom i samma sammanhang som Cocu.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-29 17:39
Ikväll hoppas jag få se denna elva.

Valdés
Reiziger Oleguer Puyol O.Lopez
Cocu
Xavi Davids
Gabri Ronnie Iniesta
Saviola

När vi möter bättre motstånd brukar antalet defensiva spelare öka så jag tror däför på Gabri o Iniesta.

Till er som inte tycker att vi behöver fler anfallare eller att vi ska spela bådfe Kluivert, Ronnie, Saviola o Q på planen tillsammans måste jag säja har fel.

Jag har kollat upp de matcher där dessa fick spela och då var både defensiven o anfallet "obalanserat".
Behåll nya spelsystemet och köp in en riktig 9:a.
P.s Overmaars är de´n sista jag vill se ikväll.
Cocu hyser jag stor respekt för då han inte sitter på en jättelön.
Är extremt viktig på och utanför plan.
Kom gratis och har varit en tacksam spelare.
Dessutom är han defensiv mittfältare och dessa bespottas tyvärr alltför ofta ofötjänt.
Synd att Cocu ínte kan få samma status som tex L, Enrique.
Men tillbaka till Overmars. Jag blir mörkrädd av att tänka på faktumet att Overmars var dyrare än Ronaldinho.
Han tillför absolut ingenting och sitter på en saftig lön.
jag känner att Overmars enbart har varit till ondo för Barca, och det är synd att vissa nämner honom i samma sammanhang som Cocu.
Real Madrid carlos
2004-02-29 21:34
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Depor vänder på detta
Jompdinho
2004-02-29 21:27
Davids är kung
Barcelona juanito
2004-02-29 12:38
Jag är ledsen men jag kan inte börja acceptera Rijkaard trots hans fina svit. Enligt spansk media så ryktas ju en rad spelare vara på väg bort i sommar. Bland dom finns Kluivert, van Bronckhorst, Overmars, Reiziger, Gerard och Luis Enrique. Ändå är dessa ständigt inblandade i startelvan eller på bänken. Hur kan Rijkaard få tillåtelse att agera så kortsiktigt? Iniesta, som är en av dom större talangerna inom spansk fotboll, får tio ynkliga minuter mot Bröndby och det är den enda speltid han har fått sedan han kom tillbaka från skadan. Sergio Garcia får, trots att han ofta gör mål för spanska u21-laget, inte ens följa med som avbytare när Kluivert är skadad. Quaresma får inte heller följa med då Rijkaard väljer att satsa på Overmars. Det gör mig verkligen upprörd. En annan "framtidsspelare" som lämnas utanför truppen är Mario. Hur kan man köpa en spelare som hos tränaren inte ens platsar på bänken?? Vad är problemet egentligen? Värvningsansvarige Txiki verkar vilja en sak medan Rijkaard har andra planer. Oerhört trist!

Näe.. Rijkaard (men även dom andra i styrelsen)lämnar mycket i övrigt att önska.
Barcelona Jäglin
2004-02-29 12:14
Figo är judas..
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-29 20:28
2:a platsen hägrar.
Valencia tog stryk av Espanoyl.
Vinner vi i kväll har vi chans på en hedrande andraplats.
Annons: