/spanien/barcelona/forum/26364.aspx/spanien/barcelona/forum/26364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-16 18:53
Min dröm trupp:

Valdes
Joquira

Puyol
Mexes
Marquiz
Navarro
Mario
Oleguer
Lopez

Motta
Rochemback
Xavi
Ronaldihno
Iniesta
Quaresma
L.Garcia
Van der vart
Davids
Sanchez
Robihno

Torres
Saviola
S.Garcia
Bojinov
Barcelona Izquierda
2004-02-16 19:55
Om nu Bojinov är så bra som det sägs, så känns det ju tråkigt om vi missar honom, men jag motsäger mig ändå en sådan värvning.
Jag tycker helt enkelt inte att det är rätt tid för den typen av köp.
Hade vi haft ett "färdigt" lag, så hade vi kunnat kosta på oss att dammsuga världen på talanger, men vårt lag är just nu under uppbyggnad, och jag tycker att vi har för många luckor i vår startelva för att slänga ut 80-90 millar på en 17-åring.
Dessa luckor måste först fyllas med säkra kort, så att vi får en uppställning som känns komplett, sen kan vi börja värva för framtiden.
Barcelona OJOJOJ...som barca leker
2004-02-16 20:25
vem tror ni vinner mot valencia????
Barcelona Loran
2004-02-16 18:42
Barca vill ha två lovande storstjärnor....
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-18 17:00
var har ni fått att Mexes e offensiv ifrån?
Han är en back vi behöver men han e fan inte offensiv.
En som däremot e offensiv o bra är Riise som jag hoppas på då Liverpool även vill ha Overmaars.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-18 17:00
var har ni fått att Mexes e offensiv ifrån?
Han är en back vi behöver men han e fan inte offensiv.
En som däremot e offensiv o bra är Riise som jag hoppas på då Liverpool även vill ha Overmaars.
Barcelona Loran
2004-02-16 21:07
mmm.... Stoichkov tränar anfallarna.. ungdomslaget, och hjälper Tixi Begiristain (eller vad han nu heter) när det gäller transvers.. Han såg matchen Lecce- Milan, för att då titta på firma Bojinov - Chevanton...
Barcelona Loran
2004-02-16 20:50
Barca_91: as- tränare menas = assisterande tränare
Barcelona Barca_91
2004-02-16 20:48
Han skulle kanske vara bra om han var lite billigare.

P.S Vi har inte Stoichkov som tränare...än;)
Barcelona Loran
2004-02-16 19:26
Barca_91: Grabben, man dömmer inte spelare innan man sätt dem spela... Titta på honom... Han skakade bort Milans försvar igår när det slutade 1-1 mellan Milan och Lecce... Jag blir förbannad när du säger sådär... Han är en av världens bästa talanger.. Man måste kunna lite om fotboll innan man skriver det du nyss skrev.... man kan säga att han är som TOrres, men i Italien...
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 17:57
B_a_r_c_a: A de sant...men tror knappast att Santos kommer sälja honom för 30 mili EU. Max 20=)

Barca_91: MM Saviola Ronaldinho och Robinho Samtidigt skulle det bli samba på Camp Nou

Saviola påminer mig en hel det och Romario han behöver lägga på lite KG och sen lite bollkontroll.
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 17:57
B_a_r_c_a: A de sant...men tror knappast att Santos kommer sälja honom för 30 mili EU. Max 20=)

Barca_91: MM Saviola Ronaldinho och Robinho Samtidigt skulle det bli samba på Camp Nou

Saviola påminer mig en hel det och Romario han behöver lägga på lite KG och sen lite bollkontroll.
Barcelona Barca_91
2004-02-16 17:18
Läs länken.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-18 17:35
Barca Barca:
Jag håller helt med dig och att om vi skulle ha både Ronaldihno och Robihno i vårt Barca så skulle vi vinna mycket, men tänk på att han minst kommer att kosta 30 miljoner euro vilket är va Barca har tänkt att lägga ut på alla nya värvningar på sommarn
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-18 16:56
Valses:
Du måste driva med oss på riktigt om du säger att vi ska byta bort requilme och Rustu+30 miljoner mot Torres. Personligen tycker jag inte att han e värd mer än 30 miljoner euro.Jag tycker att med de pengarna och alla spelare som ska bytas och säljas så borde vi kunna få 2 backar och en anfallre och en mittfältare som är unga stjärnor. Alltså med alla spelare som ska säljas så har vi 50 miljoner euro och det är mycket pengar. Tänk att Mexes är värd ca 5 miljoner så vi borde kunna handla in många unga stjärnor.
Barcelona Barca_91
2004-02-16 15:55
Om Barca skulle överklaga Davids utvisning och det skulle gå igenom vad skulle hända då?
Har det någonsin fungerat att "ändra" ett rött kort?!
Barcelona Barca_91
2004-02-16 19:19
Vem är Bojinov???
Nu gör vi samma misstag som förut vi köper in mediokra spelare och dom sitter och nöter bänken hela säsongen eller så spelar dom och bänner friläge efter friläge.

Vi ska satsa på "riktiga" spelare såna som är välkända och sätter sina lägen.

Ingen Bojinov!
Barcelona Loran
2004-02-16 18:44
titta länktipstet
Barcelona juanito
2004-02-16 19:40
Håller helt med Barca_91..

Det finns två alternativ: 1. Man värvar Bojinov för att han ska ersätta Kluivert (eller Saviola). Är det på så sätt är det en stor chansning. För stor för att jag ska gilla det. 2. Bojinov värvas som back-up. Kommer han billigt (vilket Lecce nog inte vill) är det naturligtvis trevligt men 80 miljoner är för mycket. Som sagt, det är bättre att satsa på en världsstjärna..
Barcelona Tompa
2004-02-24 09:33
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta när vi pratar med varandra men dock inte i fallet Källström. Jag vidhåller att han definitivt inte är mogen (nej, Barca ska inte värva spelare som "kanske blir jättebra", nu krävs spetskvalitet) för Barca vars ambition är att vara världens (även resultatmässigt) bästa klubb. Jag ser Källström som en defensiv mittfältare (han är faktiskt ganska långsam) och på den fronten har dessutom Barca gått om spelare. Visserligen ska spelare som t.ex Gerard bort men vi har nu Xavi, Davids, Motta och spelare från canteran som är på väg upp. Tilläggas ska ju också att att det är en himla skillnad på att dominera en B-liga som Allsvenskan faktiskt är och att dominera i La liga. Tror de flesta håller med mig om detta

Vad gäller Buffon är det minst lika osannolikt att Barca värvar honom som att vi lyckas locka över Henry. Nu har dessutom Valdes skött sig riktigt bra, då är det onödigt att lägga ner åtskilliga hundratals miljoner på en målvakt. De pengarna behövs istället för att förstärka de positioner som MÅSTE förstärkas för att Barca ska bli bäst igen, nämlingen anfallet och mittförsvaret.
Barcelona Tompa
2004-02-24 09:33
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta när vi pratar med varandra men dock inte i fallet Källström. Jag vidhåller att han definitivt inte är mogen (nej, Barca ska inte värva spelare som "kanske blir jättebra", nu krävs spetskvalitet) för Barca vars ambition är att vara världens (även resultatmässigt) bästa klubb. Jag ser Källström som en defensiv mittfältare (han är faktiskt ganska långsam) och på den fronten har dessutom Barca gått om spelare. Visserligen ska spelare som t.ex Gerard bort men vi har nu Xavi, Davids, Motta och spelare från canteran som är på väg upp. Tilläggas ska ju också att att det är en himla skillnad på att dominera en B-liga som Allsvenskan faktiskt är och att dominera i La liga. Tror de flesta håller med mig om detta

Vad gäller Buffon är det minst lika osannolikt att Barca värvar honom som att vi lyckas locka över Henry. Nu har dessutom Valdes skött sig riktigt bra, då är det onödigt att lägga ner åtskilliga hundratals miljoner på en målvakt. De pengarna behövs istället för att förstärka de positioner som MÅSTE förstärkas för att Barca ska bli bäst igen, nämlingen anfallet och mittförsvaret.
Real Madrid Dani
2004-02-20 21:39
Xavi!
Här kan du köpa tröjan! Jag har dock inte idats kolla upp leveransvillkor, det får du göra själv =)
Barcelona Dani
2004-02-20 21:39
Xavi!
Här kan du köpa tröjan! Jag har dock inte idats kolla upp leveransvillkor, det får du göra själv =)
Spanien Kjell
2004-02-20 20:25
Loran

Om han nu "lekte" med Milans försvar som du påstår, så undrar jag varför han inte gjorde något mål.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-16 18:31
Barca_91:
Jo, jag håller med dig men jag tycker att vi ska ha 3-4 äldre stjärnor som kan hjälpa alla våra talanger att utvecklas.

Tänk om vi behåller alla våra unga spelare och köper Robihno,Van dert vart, Torres,Bojinov,Mexes och ta hem Rochemback också och hämta Koeman.Jag kan svära att inom de närmaste 5 åren så kommer Barca att vinna det mesta. men det är bara att drömma om sånt
Barcelona Barca_91
2004-02-16 17:50
Jag lägger mej ner och skriker om vi ens förhandlar om honom.
Vi ska satsa på unga spelare är det inte det Barca står för?!
Barcelona Loran
2004-02-17 16:56
15 milj euro... som Lecce säger
Barcelona Tompa
2004-02-16 13:30
Hossi:
Sakta i backarna nu. Visst är det jätteskönt att Barca äntligen spelar bra fotboll igen men och tro att vi ska kunna fajtas om ligatiteln är helt orealistiskt. Om vi skulle komma ikapp Deportivo så är det mycket bra och vi ligger 15 poäng efter Real Madrid om jag inte räknat fel med 15 matcher kvar.

Till att börja med väntar nu två riktigt svåra bortamatcher och att vinna dem blir sannerligen inte lätt även om det givetvis inte är omöjligt.
Barcelona Tompa
2004-02-16 13:30
Hossi:
Sakta i backarna nu. Visst är det jätteskönt att Barca äntligen spelar bra fotboll igen men och tro att vi ska kunna fajtas om ligatiteln är helt orealistiskt. Om vi skulle komma ikapp Deportivo så är det mycket bra och vi ligger 15 poäng efter Real Madrid om jag inte räknat fel med 15 matcher kvar.

Till att börja med väntar nu två riktigt svåra bortamatcher och att vinna dem blir sannerligen inte lätt även om det givetvis inte är omöjligt.
Barcelona Los Culés
2004-02-17 20:15

Loran det ser ut som du vill ligga med Bojinov eller?
Annons: