/spanien/barcelona/forum/26362.aspx/spanien/barcelona/forum/26362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-02-24 09:33
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta när vi pratar med varandra men dock inte i fallet Källström. Jag vidhåller att han definitivt inte är mogen (nej, Barca ska inte värva spelare som "kanske blir jättebra", nu krävs spetskvalitet) för Barca vars ambition är att vara världens (även resultatmässigt) bästa klubb. Jag ser Källström som en defensiv mittfältare (han är faktiskt ganska långsam) och på den fronten har dessutom Barca gått om spelare. Visserligen ska spelare som t.ex Gerard bort men vi har nu Xavi, Davids, Motta och spelare från canteran som är på väg upp. Tilläggas ska ju också att att det är en himla skillnad på att dominera en B-liga som Allsvenskan faktiskt är och att dominera i La liga. Tror de flesta håller med mig om detta

Vad gäller Buffon är det minst lika osannolikt att Barca värvar honom som att vi lyckas locka över Henry. Nu har dessutom Valdes skött sig riktigt bra, då är det onödigt att lägga ner åtskilliga hundratals miljoner på en målvakt. De pengarna behövs istället för att förstärka de positioner som MÅSTE förstärkas för att Barca ska bli bäst igen, nämlingen anfallet och mittförsvaret.
Barcelona Tompa
2004-02-24 09:33
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta när vi pratar med varandra men dock inte i fallet Källström. Jag vidhåller att han definitivt inte är mogen (nej, Barca ska inte värva spelare som "kanske blir jättebra", nu krävs spetskvalitet) för Barca vars ambition är att vara världens (även resultatmässigt) bästa klubb. Jag ser Källström som en defensiv mittfältare (han är faktiskt ganska långsam) och på den fronten har dessutom Barca gått om spelare. Visserligen ska spelare som t.ex Gerard bort men vi har nu Xavi, Davids, Motta och spelare från canteran som är på väg upp. Tilläggas ska ju också att att det är en himla skillnad på att dominera en B-liga som Allsvenskan faktiskt är och att dominera i La liga. Tror de flesta håller med mig om detta

Vad gäller Buffon är det minst lika osannolikt att Barca värvar honom som att vi lyckas locka över Henry. Nu har dessutom Valdes skött sig riktigt bra, då är det onödigt att lägga ner åtskilliga hundratals miljoner på en målvakt. De pengarna behövs istället för att förstärka de positioner som MÅSTE förstärkas för att Barca ska bli bäst igen, nämlingen anfallet och mittförsvaret.
Real Madrid Dani
2004-02-20 21:39
Xavi!
Här kan du köpa tröjan! Jag har dock inte idats kolla upp leveransvillkor, det får du göra själv =)
Barcelona Dani
2004-02-20 21:39
Xavi!
Här kan du köpa tröjan! Jag har dock inte idats kolla upp leveransvillkor, det får du göra själv =)
Spanien Kjell
2004-02-20 20:25
Loran

Om han nu "lekte" med Milans försvar som du påstår, så undrar jag varför han inte gjorde något mål.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-16 18:31
Barca_91:
Jo, jag håller med dig men jag tycker att vi ska ha 3-4 äldre stjärnor som kan hjälpa alla våra talanger att utvecklas.

Tänk om vi behåller alla våra unga spelare och köper Robihno,Van dert vart, Torres,Bojinov,Mexes och ta hem Rochemback också och hämta Koeman.Jag kan svära att inom de närmaste 5 åren så kommer Barca att vinna det mesta. men det är bara att drömma om sånt
Barcelona Barca_91
2004-02-16 17:50
Jag lägger mej ner och skriker om vi ens förhandlar om honom.
Vi ska satsa på unga spelare är det inte det Barca står för?!
Barcelona Loran
2004-02-17 16:56
15 milj euro... som Lecce säger
Barcelona Tompa
2004-02-16 13:30
Hossi:
Sakta i backarna nu. Visst är det jätteskönt att Barca äntligen spelar bra fotboll igen men och tro att vi ska kunna fajtas om ligatiteln är helt orealistiskt. Om vi skulle komma ikapp Deportivo så är det mycket bra och vi ligger 15 poäng efter Real Madrid om jag inte räknat fel med 15 matcher kvar.

Till att börja med väntar nu två riktigt svåra bortamatcher och att vinna dem blir sannerligen inte lätt även om det givetvis inte är omöjligt.
Barcelona Tompa
2004-02-16 13:30
Hossi:
Sakta i backarna nu. Visst är det jätteskönt att Barca äntligen spelar bra fotboll igen men och tro att vi ska kunna fajtas om ligatiteln är helt orealistiskt. Om vi skulle komma ikapp Deportivo så är det mycket bra och vi ligger 15 poäng efter Real Madrid om jag inte räknat fel med 15 matcher kvar.

Till att börja med väntar nu två riktigt svåra bortamatcher och att vinna dem blir sannerligen inte lätt även om det givetvis inte är omöjligt.
Barcelona Los Culés
2004-02-17 20:15

Loran det ser ut som du vill ligga med Bojinov eller?
Barcelona Loran
2004-02-17 20:11
Andreas// du har helt rätt... Men han har en fantastisk framtid, och spelar efter sommaren i en storklubb, vilkken storklubb det nu blir får vi se, det kan bli Barca..
Barcelona Relay
2004-02-23 22:24
Jag sörjer fortfarande att Reyes gick till Arsenal. vilken lirare Barcelona kunde köpt. sedan suktar jag fortfarande att se Buffon i Barcatröjan. Kim Källström skulle kanske också vara ett vettigt köp för framtiden. Tompa håller inte med mig om Källström men jag ger mig inte.
Det börjar se bra ut i ligan flera sköna vinster i ligan samt fjärdeplats och CL plats. Det börjar se ljust ut. År dom mörka gisselåren över månne?
Kan man sträcka på sig inför dessa horder av fans till engelsk fotboll och stolt säga att man är Barcelona fan. Det har fan i mej inte varit roliga år.
*sträcker på sig*
Barcelona Barca_91
2004-02-19 11:27
Tompa:
Ok;)
Men fråga "Izquierda" om han vill skriva han skriver ganska bra...
Barcelona Tomasz
2004-02-24 10:26
Läste precis att Tristante Oliva, Spaniens mest respekterade domare, kommer dömma vår match mot Depor. Lucky us!! =P
Real Madrid Dani
2004-02-16 16:49
Jag tror inte att Davids idotiska utvisning kommer att överklagas, det var två solklara gula (det senare borde varit ett rött direkt), vid det första hindrar han en snabb frispark för A Madrid = gult kort. Den andra varningen var inte så mycket att säga om alls....
Jag håller med om att Davids slet och täckte ytor mycket bra, men hans passningsspel lämnar mycket övrigt att önska... För att inte tala om humöret. Suck.
Målet tycker jag inte var Cocus, utan till Reizigers, Marquez' och Puyols. Reiziger stötte upp och lämnade ytan där Atleticospelaren löpte ut och slog inlägget (Reiziger borde dock fått veta att han skulle falla). Sedan gick Marquez ut mot "inläggaren", varpå målskytten (vad jag är dålig på namn...) blev omarkerad. I det läget ska Puyol flytta över och markera målskytten, men istället tvingades Cocu kliva ned. Inte Cocus mål!
Jag tycker fortfarande inte att försvaret håller Barca-klass, och en riktigt bra mittback måste vara högsta prioritet.

De enda negativa jag kan hitta är Davids fruktansvärt idiotiska utvisning och Reizigers/Marquez'/Puyols uppträdande vid Atleticomålet...
Det fanns mycket positivt, vilket spel vi hade i första... Detta bådar gott även om programmet är svårt ett par veckor fram! Men det kan gå!
Ronaldinho är en fröjd att se, likadant är det med Xavi och Saviola.
Barcelona Los Culés
2004-02-18 18:01

Dani/// jag kunde inte ha sagt det bättre.
Barcelona Dani
2004-02-16 16:49
Jag tror inte att Davids idotiska utvisning kommer att överklagas, det var två solklara gula (det senare borde varit ett rött direkt), vid det första hindrar han en snabb frispark för A Madrid = gult kort. Den andra varningen var inte så mycket att säga om alls....
Jag håller med om att Davids slet och täckte ytor mycket bra, men hans passningsspel lämnar mycket övrigt att önska... För att inte tala om humöret. Suck.
Målet tycker jag inte var Cocus, utan till Reizigers, Marquez' och Puyols. Reiziger stötte upp och lämnade ytan där Atleticospelaren löpte ut och slog inlägget (Reiziger borde dock fått veta att han skulle falla). Sedan gick Marquez ut mot "inläggaren", varpå målskytten (vad jag är dålig på namn...) blev omarkerad. I det läget ska Puyol flytta över och markera målskytten, men istället tvingades Cocu kliva ned. Inte Cocus mål!
Jag tycker fortfarande inte att försvaret håller Barca-klass, och en riktigt bra mittback måste vara högsta prioritet.

De enda negativa jag kan hitta är Davids fruktansvärt idiotiska utvisning och Reizigers/Marquez'/Puyols uppträdande vid Atleticomålet...
Det fanns mycket positivt, vilket spel vi hade i första... Detta bådar gott även om programmet är svårt ett par veckor fram! Men det kan gå!
Ronaldinho är en fröjd att se, likadant är det med Xavi och Saviola.
Barca_BEST
2004-02-17 21:44
shooo

har nån managerzone.com

adda mig som polare:Wipede :D
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 19:00
Barca_91: Håller med dig.

Jag förstår ni kanske inte alltid har tid med att skriva match Raport men ha nån som kan lägga ner tid på det, Gabril och Izquierda tycker jag skulle vara bra. Ni bestämmer men jag tycker att de är nåt för Barcas redaktion.

Aimar är skadad och kan missa Barca matchen.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 19:00
Barca_91: Håller med dig.

Jag förstår ni kanske inte alltid har tid med att skriva match Raport men ha nån som kan lägga ner tid på det, Gabril och Izquierda tycker jag skulle vara bra. Ni bestämmer men jag tycker att de är nåt för Barcas redaktion.

Aimar är skadad och kan missa Barca matchen.

Visca EL Barca
Real Madrid Dani
2004-02-18 17:59
Valdés!
Det jag menar - utan att håna eller nedvärdera någon - är att en hel del uttalar uttalar sig om spelare de inte sett spela över huvud taget... Förut var det van Buyten som alla skulle ha, nu är det Robinho (hur ofta - frånsett ett svt-inslag - har han visats i svensk tv?) och en bulgar som ska värvats för en herrans massa miljoner - vars främsta merit är en tunnel på Maldini... Sen ska fantasisummor betalas för spelare, halvkassa Barcaspelare ska säljas för en hel del euro....

Så till din fråga:
Jag är intresserad av Barca och allt runtomkring - spelare, tränare, styrelse, skulder, rykten om spelare, vilka som ska köpas och säljas efter säsongen m.m. m.m.
MEN, jag önskar en lite högre nivå, och - framförallt - motivering till varför Barca ska handla på ett visst sätt.
Barcelona Dani
2004-02-18 17:59
Valdés!
Det jag menar - utan att håna eller nedvärdera någon - är att en hel del uttalar uttalar sig om spelare de inte sett spela över huvud taget... Förut var det van Buyten som alla skulle ha, nu är det Robinho (hur ofta - frånsett ett svt-inslag - har han visats i svensk tv?) och en bulgar som ska värvats för en herrans massa miljoner - vars främsta merit är en tunnel på Maldini... Sen ska fantasisummor betalas för spelare, halvkassa Barcaspelare ska säljas för en hel del euro....

Så till din fråga:
Jag är intresserad av Barca och allt runtomkring - spelare, tränare, styrelse, skulder, rykten om spelare, vilka som ska köpas och säljas efter säsongen m.m. m.m.
MEN, jag önskar en lite högre nivå, och - framförallt - motivering till varför Barca ska handla på ett visst sätt.
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 17:25
Mexes är ingen back som vi behöver..tycker faktis han kommer att spela som defensiv mitt snart.

angående Bonijov/ Kille blev världens största talang på en dag asså ärligt talat jag visste inte vem han var för än i måndas. Jag kan inte säga nåt för jag har aldrig set honom spela. Men jag TROR knappas att han är bättre än Robinho och tror absolut inte att han kommer bli större än Robinho. Asså killen är trollklarl med bollen han gör 4 överstegsfinter sen drar han zlatan finten(Den som Ronaldinho drog mot Zaragoza) direkt efter. Han kommer bli riktigt stor och bäst att vi tar honom snart annars försvinner han ur våra händer.

Föresten den som många kallar för zlatanfinten(Den som Ronaldinho gjorde mot Zaragoza) det var Romario som kom på den, så ni bara vet=)

har nån hört nåt om Davids??

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-02-18 17:25
Mexes är ingen back som vi behöver..tycker faktis han kommer att spela som defensiv mitt snart.

angående Bonijov/ Kille blev världens största talang på en dag asså ärligt talat jag visste inte vem han var för än i måndas. Jag kan inte säga nåt för jag har aldrig set honom spela. Men jag TROR knappas att han är bättre än Robinho och tror absolut inte att han kommer bli större än Robinho. Asså killen är trollklarl med bollen han gör 4 överstegsfinter sen drar han zlatan finten(Den som Ronaldinho drog mot Zaragoza) direkt efter. Han kommer bli riktigt stor och bäst att vi tar honom snart annars försvinner han ur våra händer.

Föresten den som många kallar för zlatanfinten(Den som Ronaldinho gjorde mot Zaragoza) det var Romario som kom på den, så ni bara vet=)

har nån hört nåt om Davids??

Visca EL Barca
Barcelona Loran
2004-02-17 20:40
74 inloggade , men ingen skriver :(...

Barca vinner mot Valencia, och jag tror tyvär inte att barcas överklagelse angående Davids kommer att lyckas, men man får hoppas på det bästa :D
Barcelona Valdés
2004-02-18 18:06
Dani; du skriver att du efterfrågar en högre nivå men kanske framförallt en motivering till valda ställningstaganden. Jag håller helt med Dig angående motiveringarna men jag förstår inte varför man skall göra en åtskillnad mellan en högre nivå och motiveringar, medför inte motiveringar en högre nivå? Eller med andra ord, vad menar Du egentligen med en hög nivå ( om inte detta är detsamma som motiveringar ), står Du själv för en hög nivå, motivera gärna Ditt svar?
Real Madrid Dani
2004-02-18 18:14
Valdés!
Med högre nivå menar jag att man inte ska håna och skriva saker som ett par killar här inne nyligen gjort - i det fallet rena personangrepp. Jag kommer inte ihåg vilka de var, men de blev väl avstängda i alla fall!?!
Du frågar om jag själv står för en hög nivå. Och jag måste säga att jag tycker att jag gör det - eller åtminstone eftersträvar att göra det... Jag motiverar varför jag tycker att en viss spelare ska spela, en tränare ska sparkas eller ett nyförvärv ska göras. Jag försöker också använda vårdat språk och respektera andra på forumet.
Barcelona Valdés
2004-02-18 17:53
Dani och Kluivert#9; vad vill Ni diskutera - ge gärna ämnesförslag.
Barcelona Valdés
2004-02-18 15:09
Flertalet härinne verkar redan vara fokuserade på nästa säsong och kommande värvningar.

Istället för att göra den typen av värvningar som vi gjort de senaste åren - många och mindre bra - hoppas jag att man koncentrerar sig på de spelarpositioner där behoven är som störst och köper det bästa som finns att få till dessa positioner. Det är helt värdelöst att varje år i det närmaste ha en helt ny spelartrupp,( och i den nuvarande finns det en hel del talanger att ta tillvara på ).

Jag ser helst att man inte förnyar kontrakten med Cocu, Van Bronch, Reiziger och L. Enrique samt att man säljer Overmaars, Kluivert, Gerard, Riquelme, Rochembach ( eventuellt om han inte utvecklas till en världsspelare ) och Rüstü ( för hans egen skull ).

Enligt mig är en topforward tillsammans med en ny mittback aldra viktigast och då vill jag se Torres tillsammans med Mexes eftersom dessa båda är unga och talangfulla och besitter egenskaper som gör att de kommer att dominera i många år. Spelarförsäljningar(na ovan ), banklån på ca 30 milj euro och ett troligt införande av tröjreklam gör att det tom kommer att finnas pengar över efter dessa två spelarköp.

Har inte Saviola utvecklats till en världsklasspelare hoppas jag att vi köper in Adriano om två år ( gäller att tänka långsiktigt ) tillsammans med en ny defensiv mittfälltare då Davids troligtvis har blivit för gammal och valet faller i så fall på Xabi Alonso ( om inte Rochembach som sagt utvecklats mycket ).

Champions leaguemästarna 05/06 blir då ( ordinarie/reserv );
Jorquera/Valdés, Gabri/Ologuer, Puyol/Ologuer, Mexes/Marques, O. Lopez/Mario( kanske behövs ett nyförvärv även här ), Motta eller Xabi Alonso, Xavi eller Xabi Alonso, L. Garcia/Quaresma, Ronaldinho/Iniesta, Torres/S. Garcia och Adriano.

Tränare L. F Scolari
Annons: