/spanien/barcelona/forum/26355.aspx/spanien/barcelona/forum/26355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mach1
2005-03-08 23:39
Vi förlorade en match där vi inte borde ha förlorat!! Har man 2-1 i bagaget och ska spela på borta plan så spelar man förfan inte offensivt, iaf inte dom första 20 min då dom gjorde 3 mål(flyt och tur) på kontring eller snabba omställningar!!!! reijkaard förlorade matchen, allt är ju hans fel, jag fattar fortfarande inte hur detta gick till?!! Jag menar har man behov av att göra mål så ska man anfalla, men har man inget behov av det så ska man bara lugna ner spelet och försöka rolla bollen på mitten än att anfalla.....
Hade vi haft en annan tränare så hade vi aldrig förlorat matchen, aldrig aldrig!!!
Espanyol Ibra
2005-03-08 23:38
Aimar#21
//
21 ? är det din ålder eller ditt skonummer ??
Jaså....din IQ ....det förklarar en del....
och du , du tryckte fel nånstans
Du vet , det finns STORA och små..människor
OCH
Såg vi samma match ??
Jag blir faktiskt något illamående, dock ej äcklad, av dina kommentarer............
Du gav dålig förlorare ett ansikte !!!
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 23:41
Jag kommer inte på sist jag va så ledsen. Allt känns tomt och det kommer ta ett tag innan det känns bra igen. Nu måste vi sammla oss och ta ligan. Ska sova nu, kanske mår lite bättre imon.

Grattis Chelsea.
Barca_BEST
2004-04-27 20:51
Adde:
hahaha xD vilkar hejar du på i sverige o englnad?

Just nu är BArca lätt ett av de bästa lagen i världen varför?jo,kolla in deras form o kolla in resultaten mot de bra lagen.....vann deportvio borta valencia borta madrid borta mcyket bra av Barca men OM vi får kvala till CL och OM vi förlorar kvalet ajajajaja då blir det inte så roligt det kan jag lova er men det e mycket kvar...fixar vi en 2:a plats blir jag fett glad
em1l
2005-03-09 15:14
http://www.fcbarcelona.com/eng/noticias/noticias/n05030817.shtml

WOW vad vill du igentligen?
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-03-08 23:41
Ibra//

Illamående eller äcklad, SITSAMMA!!! En jämn match som slutade helt åt h-te (ur barçaögon).
Gå och kritisera inlääg någon annanstans. Fattar du inte att vi sörjer!
Barcelona Ridvaldo
2004-04-27 17:33
det blev långt igen, men så är det när man brinner för sitt BARCA!

det som oroar mig nu är att real har fortvarande fördel!om vi hade förlurat så skulle jag säga att real har vunnit men jag vill hävda att de kan göra det ändå!
tänk på detta:
La Coruna är nyckeln (möter real hemma nästa)!
LC hade inte bästa manskap i senaste matchen och kommer, även om de spelar med bästa laget, inte att kämpa ihjäll sig för redan på tisdag så spelar de CL semin mot porto!Mycket tala för en motiverad real vinner och då är ligan vunnen för de!
Valencia ska spela uefa-cupen och även om de kanske inte satsar max på den så sliter de men framför allt är laget inte i form på sistonen!
Barca ska vinna alla återstående matcher men det som kan hända är att vi kommer tvåa efter real!
Jag vet att jag är pesimistisk nu men jag försöker se saker klart!
Som jag sagt innan är jag jätte nöjd med en andra plats efter valencia men vi får se hur det ser ut om en månad!
Spanien Juve_no1
2005-03-08 23:36
Förstår mig inte på "småbarn" som här i efterhand kommer in och skriver att chelsea är ett köpelag, och att de köpt sig titalr, i fall det var möjligt skulle inte alla lag göra det?
Chelsea HAR köpt spelarna och tränaren för att vinna titlarna, inte TITELN i säg!
Varför kan ni inte bara konstatera att Chelsea VAR det bättr laget, vilket lag är så ruskigt effektiva som de, att de göra 3-0 efter 20 min?
Kom igen, svälj stoltheten grabbar, Barca är och förblir ett bra lag, JA de vinner med klass, det gör chelsea också, vad gör barca spelarna mer värdiga människor än de i chelsea, det är trots allt människor vi pratar om.
Jag tycker att Barcas insats var OK, stundtals bra, och borde ha satt sina chanser.
Men chelsea var effektivast och vann, helt rättvist i mina ögon, önska bara att fler människor väljer hedern framför att blunda med ögon och konstatera sånt som inte är sant.

Kom igen nu grabbar, ni är bättre än så!
Dessutom andra som säger att chelsea åker ut nästa, ja kanske, men med robben OCH drogba tillbaks blir det inte utan strid!

Tackar för mig:)
Gonatt!
Spanien Aimar#21
2005-03-08 23:33
HEJSAN GRABBAR JAG VILL BARA SÄGA EN SAK: OCH DET ÄR ATT JAG HAR 100% MEDKÄNSLA FÖR BARCA...FÖRRA ÅRET NÄR MITT FAVORITLAG DEPORTIVO LA CORUNA ÅKTE UT CHAMPIONS LEAGUE MOT FITT-MOURINHO (HATAR HAN) SÅ SVED DET VERKLIGEN I HJÄRTAT MED TANKE PÅ ATT DET DÄR VAR DEPORS CHANS ATT BEVISA ATT VI KUNDE TA DEM RIKTIGT STORA TITLARNA! VI SPELADE 0-0 BORTA MOT PORTO OCH ALLA INKL. JAG TRODDE ATT DEPOR VERKLIGEN VAR I FINALEN..JAG TRODDE ALDRIG DEPOR SKULLE KASTA BORT EN SÅDAN CHANS MED TANKE PÅ ATT VI OXO VAR I TOPPFORM DET ÅRET...MEN DET ÄR BARA O RYCKA UPP SIG GRABBAR...NI TAR LIGATITELN I ÅR UTAN PROBLEM...TÄNK PÅ ALLA DEPOR FANS SOM VISSTE ATT CL-TITELN VAR DET ENDA VI SKULLE KUNNA TA FÖRRA ÅRET, LIGAN VA HELT BORTA...MEN JAG RYCKTE UPP MIG EFTER ETT TAG COH VISSTE ATT DEPOR ÄR ETT TOPPLAG SOM KANSKE TAR SIG DIT IGEN...OCH JAG ÄR SÄKER PÅ ATT BARCA TAR CL INOM DEM NÄRMASTE 2-3 ÅREN...EN SAK SKA NI ALDRIG GLÖMMA...HUR MYCKET ÄN CHELSEA VINNER SÅ KOMMER DEM ALDRIG KOMMA UPP I BARCA-KLASS...NI VINNER MED KLASS DOM VINNER MED PENGAR...DET E SYND ATT ETT LAG SOM CHELSEA ENS FÅR VARA MED O SPELA FOTBOLL...DOM KÖPER TILL SEJ TITLAR...MEN DET ALLRA VIKTIGASTE ÄR ATT NI INTE KÖPER TILL ER TITLAR UTAN VINNER MED KLASS SOM ETT RIKTIGT FOTBOLLSLAG...KOM IGEN NU BARCA RYCK UPP ER OCH TA LIGATITELN NU!!!....VIVA DEPOR OCH SPANSK FOTBOLL!!!
Espanyol Ibra
2005-03-08 23:29
Delindster//
Såg vi samma match ??
Jag blir faktiskt något illamående, dock ej äcklad, av dina kommentarer............
Du gav dålig förlorare ett ansikte !!!

Barcelona Gabriel
2004-04-27 23:21
Angående om det var Figos tackling eller ej så är jag så himla trött på att ta upp det här igen men Puyol sa idag att han fortfarande har kvar dobbmärken på foten ifrån figos tackling. Puyol är knappast någon som går ut offentligt för att dra ner sin förre detta lagkamrat. Tro mig då hade han inte skyddat Figo från alla pengar, flaskor och grishuvuden av barcapubliken från förra säsongen.
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-27 22:45
komigen grabbar lite snack ska det vara, det är ju världens största derby. vi måste kunna diskutera, tråkigt om man bara ska lämna matchen bakom sig.
DET är kul med att real fansen kommer hit o skriver fortsätt med det. det är inte ofta vi möts. men snälla lägg ner snacket om att puyol filma det förstör hela.
Kong1
2005-03-09 15:08
Pinsamt att läsa spelarnas kommentarer inför matchen om att Barcaspelarna var säkra på avancemang :) Man kan ju bara skratta åt det.
Barcelona Delindster
2005-03-08 23:10
jag håller med Johan Cruyff jag blir äcklad av chelsea, har man så många miljarder att köpa för så kan man ju inte köpa ett lag som bara kan försvara och spela på kontring. man köper ju in ett lag som barca som kan spela fotboll.

jag är en romantiker när det gäller fotboll och jag måste säga att det här är en förlust för fotbollen. barca har ett bollinnehav på nästan 70 procent, chelsea backar hem och spelar på kontring. jag är mer beviken på att chelsea kan få vinna genom att spela så jävla fotboll än att vi åker ut. samtidigt kan man ju se det så här, att vi inte kan vinna mot ett lag som backar hem och spelar på kontring är för dåligt, har man ett 70 procentigt bollinnehav ska man vinna. underbetyg till våran backlinje jag var livrädd varje gång chelsea fick bollen. oron var ju befogad det blev farligt var ända anfall chelsea fick. att släppa in fyra mål mot ett defensivt lag är för dåligt.

valdes blev ju dessutom interferad på 4-2 målet, man är väl lite färgad men jag tycker det såg ut som en frispark, i alla fall på gränsen till en frispark.

tyvärr är det bara att konstatera att truppen inte är tillräckligt bred för att spela i champions league. kändes som att truppen breddades bra inför säsongen men på grund av alla skador är den för tunn. startelvan har ju sett nästan likdan ut hela säsongen och de senaste matcherna har det inte sett alls bra ut. jag var riktigt orolig innför kvällens match med tanke på resultaten i det senaste matcherna. tyvärr så var inte heller den oron obefogad 3-0 efter tjugo minuter. sedan reste sig grabbarna och gjorde en bra match trots allt. har varit speciellt orolig för ronaldinho, han har inte stått att känna igen senaste tiden men idag lyfte han sig och visade vilken underbar spelare han är.

ja jag är i alla fall glad att jag känner att jag verkligen håller på rätt lag. jag blir så glad av att se barca spela så underbar fotboll.
däremot förstår jag inte hur man kan hålla på ett lag som chelsea, tänk och plåga sig igenom en hel säsong med sån jävla skitfotboll.

vi spelar i alla fall bäst fotboll i världen, vi har världens bästa fotbollsspelare och vi behöver ju inte oroa oss om vilka som vinner la liga i år. egentligen om vi tänker efter borde vi vara gansk glada trots att vi precis har åkt ut champions league.

leve den vackra fotbollen! leve barca!
Real Madrid RilleReal
2005-03-08 23:22
Ämne: Ja kan hålla med de ....
Konstigt resonemang, vadå hellre åka ut nu än i semin alternativt finalen. Det skulle väl kännas bra för klubben och dess fans att få i alla fall nosa på europaframgång!? Att åka i åttondelen är inget annat än ett stort fiasko! Även om eran lottning var tuff.

Viva Real
Real Madrid mast
2005-03-08 23:18
som ni ser på min tröja är jag inte inbiten barca fan. Är dock stort fan av spansk fotboll och lider med er ikväll. Finns för tillfället inget lag på denna jord jag hatar mer än chelsea, de spelar tråkig fotboll och har ett jävla flyt. Heja på er och ni var det bättre laget, men vad kan man göra?

Hoppas real blir lottade mot chelsea i kvarten och slår ut dem, vore riktigt skönt då portugisens bästa egenskap är att snacka skit.

väl kämpat, ni förtjänar bättre"

Spanien Juv3ntuZ
Ämne: giuly:

jag håller....
USD
om du har sett mycke serie a så kanske du skulle ha sett att hans lagkamrat Il captaino har överglänst honom och är utan tvekan seriens bästa mittback, mycket tack vare thuram såklart.
btw blir de inte lite förvirrande för en mångsidig fan som du? :) vem ska du hålla på imorrn? vinnaren? :D
Barcelona Viktor Munoz
2005-03-08 23:11
Kid Congo:

Nästan aldrig så vinner lag som har gått igenom flera tuffa drabbningar på vägen. Och Chelsea var illa ute idag. Dom hade det flyt man behöver för att vinna. I en mycket jämn match så vann dom ändå med 4-2. Nästa match så kommer tillfälligheterna knappast att gå deras väg. Och både Milan, Real, Bayern Munchen och Lyon är minst lika bra.
Jag är helt säker. De kommer inte vinna.
Nog om det nu, vi får vänta på bevis.

Barcelona Izquierda
2004-05-02 11:54
"Han har allt som Cocu har och lite till."
Rätt mycket till, om vi ska va ärliga ;)

Jag tror också absolut att Baraja skulle klara den rollen. Tror inte att han är för offensivt lagd. Han har allt som krävs av en defensiv innermitt och skulle lyfta vårt mittfält ytterligare en nivå.
Barcelona Viktor Munoz
2005-03-08 23:11
Kid Congo:

Nästan aldrig så vinner lag som har gått igenom flera tuffa drabbningar på vägen. Och Chelsea var illa ute idag. Dom hade det flyt man behöver för att vinna. I en mycket jämn match så vann dom ändå med 4-2. Nästa match så kommer tillfälligheterna knappast att gå deras väg. Och både Milan, Real, Bayern Munchen och Lyon är minst lika bra.
Jag är helt säker. De kommer inte vinna.
Nog om det nu, vi får vänta på bevis.

Barcelona Barça-fan
Jag vill kalla det en skandal att guily får plats till att spela i startelvan i ett lag som barca efter hans grovt underpresterande en längre tid. Låt unga, hungriga och vassa Maxi Lopez känna lite mer på bollen. Detta är absolut inte någon ursäkt till varför vi förlora idag utan detta har konfunderat mig en längre tid.

När det gäller Chelsea-mnatchen är det bara att gratulera dom. Inga bittra miner här inte, fotboll är fotboll. Naturligtvis ska man här på forumet direkt skramla ihop X antal orsaker och åtgärder till varför det blev som det blev och vad man ska göra åt detta. Såvitt jag vet så leder vi fortfarande ligan och då är det inte fy skam att åka ut i åttondelen mot självaste Chelsea. Upp med hakorna och hissa upp flaggorna för barca reser sig alltid.

//David
Kid Congo Powers
2005-03-08 23:04
USD:

Mopp på huvudet är häftigt. Terry är aningen långsammare än Puyol, dock är han snäppet vassare i huvudspelet. Ska vi kalla det oavgjort?
Real Madrid USD
giuly:

jag håller både på juve o chelsea så ja har en rätt bra aning om va ja snackar om. Terry är stensäker i försvaret och har varit ett antal säsonger. Han gör mål också. Det är väl meningen med spelet? eller kanske jag som missuppfattat allt? är ju endast 17,5 så man vet aldrig.

Juv3ntuZ:

Jag har sett en hel del. Utan tvekan har Thuram varit bra MEN han är ändå inte bättre än varken puyol eller terry. så enkelt är det.
Real Madrid ¤Hala Madrid¤2005
2005-03-08 23:25
Tråkiga tider barca lider och svider
Barcelona Barca Barca
2005-03-08 23:19
Ja kan hålla med de felsta här att vi behöver en mittback, Eto måste höjja sig. Men Valdes ska LÅNAS ut var det ett skämt eller vad.

Nr1
Vi gjorde för mycket misstag i försvaret för att vinna en sån match. Kan ta ett exempel vid 4-2 målet, i fotbollen så har man alltid en spelare i första stolpen och en spelare i andra.

Nr2
Eto måste börja bli lite kyligare i avsluten, ja skyller inte förlusten på honom men hade det blivit mål där så hade vi varit vidare.

Nr3
Ikväll visade vi hur fotboll ska spelas, vi ska vara stolta, visst åkte vi ut men nu kan det bara bli bättre. Spelarna koncetrara sig på ligan och imon några omgångar så kan vi ta stort kliv mot liga guldet. Så allt ligger i spelarnas händer.

Nr4
Hällre åka ut nu, än att göra det i semi eller att förlora finalen. Tro mig det kan verkligen svida.

Nu tar vi ligan och gör några grymma köp på sommaren och CL guldet är våran 05-06

Men nu kommer jag till de ja inte hade velat säga, Grattis Chelsea ni kanske inte vann rättvist men i fotbollen ränkas målen inte bollinnehavet.

Visca EL Barca
Barcelona Giuly
2005-03-08 23:14
USD

sheeeeet bara för Terry gör Mål måste han fan i mej inte vara Världens bästa mittback ..du har ju knappt sett va Thuram gör för Grejer han e världens Bästa Mittback tillsamans med Puyol:)
Barcelona Barca Barca
2005-03-08 23:19
Ja kan hålla med de felsta här att vi behöver en mittback, Eto måste höjja sig. Men Valdes ska LÅNAS ut var det ett skämt eller vad.

Nr1
Vi gjorde för mycket misstag i försvaret för att vinna en sån match. Kan ta ett exempel vid 4-2 målet, i fotbollen så har man alltid en spelare i första stolpen och en spelare i andra.

Nr2
Eto måste börja bli lite kyligare i avsluten, ja skyller inte förlusten på honom men hade det blivit mål där så hade vi varit vidare.

Nr3
Ikväll visade vi hur fotboll ska spelas, vi ska vara stolta, visst åkte vi ut men nu kan det bara bli bättre. Spelarna koncetrara sig på ligan och imon några omgångar så kan vi ta stort kliv mot liga guldet. Så allt ligger i spelarnas händer.

Nr4
Hällre åka ut nu, än att göra det i semi eller att förlora finalen. Tro mig det kan verkligen svida.

Nu tar vi ligan och gör några grymma köp på sommaren och CL guldet är våran 05-06

Men nu kommer jag till de ja inte hade velat säga, Grattis Chelsea ni kanske inte vann rättvist men i fotbollen ränkas målen inte bollinnehavet.

Visca EL Barca
Real Madrid USD
2005-03-08 23:08
Kid Congo Powers :

Jag vill ha Puyol på en stabil andra plats med en bra bit ner till nästa som enligt mig är Ferdinand. Men han e på väg utför tyvärr.

Men utan tvekan är Puyol en mittback i yppersta världsklass som skulle platsa i ALLA lag. Även mitt kära chelsea.
Barcelona ackish
Ämne: Jag har inte heller ....
Det här handlar om fotboll? Inte om människor. Det handlar om vissa som inte förstår att ibland i fotboll går det lite snett, då behöver man inte ta ut sin naivhet över spelare i ett lag som man påstår "älska".
Real Madrid Zidane_5
2005-03-08 23:27
fina ord
Annons: