/spanien/barcelona/forum/26344.aspx/spanien/barcelona/forum/26344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona södan
2003-12-12 20:00
ja det gör vi kl.20.00 tv 4+
Barcelona pat-w
2003-12-13 09:41
diggar södan
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:05
Varför inte köpa Zambrotta till vänsterback. Vi behöver en hårt arbetande back med bra uppspel. Zambroota är mycket underskattad på de områderna fast han har några av de säkraste "crossarna" i världen.

Mitt lag: (lite abstrakt men antagligen vägvinnande.

Rustu

Gabri Puyol Van Bouten Zambrotta

Xavi/Motta

Kluivert
Quaresma Ronaldinho Saviola

Trezegeut
Barcelona södan
2003-12-12 20:04
så här borde barcas startelva se ut

Valdes/Rustu (dags form avgör)

pyoul......Marquez.....Mario.....van bronkhorst

Quaresma.....xavi......Ronaldinho....Overmars

Kluivert.....Saviola
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:05
Varför inte köpa Zambrotta till vänsterback. Vi behöver en hårt arbetande back med bra uppspel. Zambroota är mycket underskattad på de områderna fast han har några av de säkraste "crossarna" i världen.

Mitt lag: (lite abstrakt men antagligen vägvinnande.

Rustu

Gabri Puyol Van Bouten Zambrotta

Xavi/Motta

Kluivert
Quaresma Ronaldinho Saviola

Trezegeut
Barcelona Bopi
2003-12-12 18:09
spelar vi på tv i helgen!!!!??
Barcelona Ostholm
2003-12-09 14:49
No.1 på inköpslistan är självklart en riktigt bra back som kan komplettera Puyol. Sedan skulle inte en riktigt bra vänsterback skada heller, det är tveklöst en av lagets sämsta positioner.

Valdés
Gabri - Puyol - NYFÖRVÄRV 1 - NYFÖRVÄRV 2
Gerard/xavi - Motta/xavi
Quaresma - Ronaldinho - Luis Garcia
Kluivert

Det viktigaste för laget just nu är att backlinjen får tillbaka sitt självförtroende och att övriga laget kan lita på den. Om de "fyra" forwards får mer eller mindre fria roller så kan offensiven bli mycket intressant, det är viktigt att Quaresma och Luis Garcia ligger högt upp i plan, i linje med Kluivert i många lägen...

För övrigt verkar jag vara ensam om att förorda Valdés i målet men det är inget nytt...
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-11 15:04
rustu har pratat med laporta , får jag inte chansen så tänker jag bryta kontraktet, laporta ser allvarligt på det och vill inte förlora världsmålvakt, och har lovat att ta upp det med reijkard. händer det inget innan uppehållet, så har rustu rättigheten att lämna klubben, han har fått erbjudande både från tyskland och england, samt atletico..
enligt turkiska sport tidningarna.
hoppas barca gör valet som passar de bäst..
Barcelona Davidsito
2003-12-12 00:05
Med tanke på alla spekulationer om nyförvärv så tycker jag iaf att vi på gräsrotsniva borde tänka logiskt och klart (vi vet ju sedan tidigare att höjdarna i barca nästan aldrig gör det).. När man hör folk säga att vi ska lägga ut hundratals miljoner på spelare vi inte behöver såsom Joaquin för "att han är bra" blir man ju fundersam.. Jag vill se en smart värvning för en gång skull.. Viduka, nja kanske är lite tveksam, han spelar lika ojämnt som Leeds.. Henry vore ju drömmen men som sagt för dyr.. Cissés målfabrikation är jag osäker på, hur många mål gör han i franska? annars också han en underbar spelare med framtiden framför sig... ah nu kom jag på det köp Viduka billigt till januari och spar sedan pengarna och köp cissé till sommarn..¨
Hejdå
Barcelona Izquierda
2003-12-13 12:10
Lite olika bud vad gäller laguppställningen.
Håller med juanito om att det börjar bli irriterande med Rijkaards eviga plottrande i laguppställningen. Det tyder på att han inte riktigt vet hur han vill ha det, och det är inte bra. Dock verkar det som om Marquéz äntligen får chansen som mittback, det ska bli kul att se honom igen. Tråkigt bara att det ska krävas en avstängning på Puyol för att han ska få spela.
Om nu inte Ronaldinho kan vara med, så hoppas jag verkligen att Rijkaard tar sitt förnuft till fånga och sätter Rüstü mellan stolparna. Annars lär vi snart tvingas vinka farväl till en av världens bästa målvakter, och det vore en fet jävla skandal. Då har Rijkaard slarvat bort vad som kunde bli en nyckelspelare!
Barcelona pelé
2003-12-11 20:13
Kommer hirsto stiockov bli anställd som en assisterande tränare till rijkaard,hoppas de men vi har ju en annan ass.tränare henk ten cate eller vad han heter...hoppas hirsto kan tillföra något bra till barca.

sen vill jag till sommaren att rijkaard får sparken och Hirsto blir manager i barca då kan vi nog få se på off.fotboll....och så en målskytt av rang och en bra mittback som e stark på huvudet och en vänster back också sen får de gärna komma några andra nyförvärv.......hoppas min dröm blir verklighet...Forca Barca!!!
Barcelona juanito
2003-12-11 16:07
BARCA BLOD: Tror du att Juventus släpper Trez eller att Man Utd säljer van Nistelroy mitt i säsongen? Knappast! Dessutom deltar dom flesta kvalitetsanfallarna i någon av europa-cuperna vilket medför att dom inte kan spela i UEFA-cupen. Jag ser det som en bättre lösning att låna en anfallare och istället satsa på att värva en världsklassanfallare till sommaren.
Barcelona Gottwald
2003-12-09 12:40
Att Henry skulle komma till barça e bara att glömma, han rycktas till real nu när ronaldo vill lämna o han berömer spelarna i real, så Henry kommer aldrig komma till barça.

JAg tycker inte vi ska köpa någon anfallare utan en back, låt saviola o Kluivert spela tillsamnas istället för varannan match så kommer det gå....
Jag tror det är det att vi måste spela med två anfallare ustället för en... det e därför som vi inte gör mål...

Forza Barça
Kluivert#9
2003-12-09 12:28
En ny anfallare till Barca? isåfall ska det inte vara någon medelmåtta, isåfall en världsklass spelare. Men det tror jag inte att vi har råd med. Jag läste att Hasselbank var p åväg till oss, det hoppas jag verkligen INTE!! han är för gammal, 31 år och hans karriär är påväg ner. Dessutom, Kluivert har hittat formen och sen tycker jag att Saviola ska få spela mer än ahn gör nu.

Forza Barca!!
Barcelona pelé
2003-12-11 14:13
det här är Barcas lista av tilltänkta nyförvärv som anfallare:Mark Viduka,29 år
Jimmy Floyd Hasselbaink,32 år
Henrik Larsson,32 år
Mateja Kezman,25 år
Thierry Henry,26 år

varför kaqn vi aldrig satsa på en talang av klass

henry e ju svin grym man arsenal släpper inte honom,mateja kezman kanske vi får men han gör en massa mål i holländska ligan men nhar inte gjort ett endaste mål i champions league så han har lite att bevisa,henke e ju grym man e för gammal,jimmy e kass

vi ska ju ha en målskytt av rang som klarar att göra massa mål i världens bästa liga och då måste barca fundera mer på dessa nyförvärv,henry e den enda som jag tycker e i rätt ålder,gör massa och assist men då kommer det ett annart problem att vi kan ite köpa han.......FÖR FAN BARCA TÄNK IGENOM ERA NYFÖRVÄRV!
Barcelona Juan Román Riquelme
2003-12-15 11:31
Många i detta forumet vill se Boumsong i Barcelonas tröja. Tyvärr så blev han idag/igår köpt av Rangers.

Jag tycker att det vi behöver i backlinjen är en rutinerad, stark huvudspelare. Ayala skulle jag mer än gärna se på Nou Camp. Vi skulle kunna få honom för 15 miljoner euros. Det var summan som Valencia begärde förra året men Barca vägrade lägga ut mer än 12 miljoner på honom. Inte speciellt smart. Istället köptes Marquez som får spela varannan match... Mexes är även han ett tänkbart alternativ. Inte för att han är alltför rutinerad, men han är en mycket stabil back och en bra huvudspelare.

Barcelona, mas de un club!
Kluivert#9
2003-12-11 15:42
E det inte någon mer än jag som tycker att spelet stannar upp hela tiden när Ronaldinho får bollen? jag tycker att han är en väldigt bra spelare, men han måste dribbla en kille innan han släpper vidare bollen, det är snyggt att titta på men inte så effektivt...vad tycker n iandra??
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-11 14:57
varför ska vi vänta till sommaren, nu när vi håller på att missa cl plats, tro mig, för gör vi det kommer inte någon av de ni räknat upp.
våra forward får tillräcligt med bollar, men missar de chans efter chans klart att de inte får lika många, expel hur många målchanser hade real? hur många målchanser fick ronaldo? jo en enda vad blev resultatet, 2-0 till real,. det är efektivt det är vad vi behöver, kezman är vad vi behöver...
Barcelona Davidsito
2003-12-13 13:24
Ostholm:
Jag syftade iofs mest gaspart eran. Men iofs är det bara Ronadlinho av de nya som än så länge bevisat att han kan ta en plats i startelvan.. Jag tror mycket på Quaresma men han är fortfarande ung. Garcia har överraskat positivt men han har inte det där extra.. Marquez och Rüstu borde få fler chanser..

Bröndby var det ja! Så i Februari bär det av till Danmark då!! vill bara uppmana alla barcafans här på forumet att åka och kolla matchen Live.. Spelarna behöver allt stöd de kan få, Bröndby är inget lätt lag att slå på deras hemmarena, det är fysiskt mycket starka.. Hoppas att man får se en nya spjutspets då med! sankta lucia
Barcelona professorn
2003-12-15 00:18
Vad barca behöver förstärka är framförallt backlinjen. Föryngring är nödvändigt då man för tillfället ens funderar på att använda gamla rävar som Andersson/Reiziger. Nej för tusan, köp in minst två backar av hög klass. Hade inte heller tackat nej till en central spelfördelare av rang. Kanterna fixar Motta/Quaresma och kommer göra det bättre för varje match!
-------------------------------------------------
Ännu en klockren analys - brought to you by professorn.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 19:12
Synd på Kluivert. Dilemmat är annars enligt mig var reiziger ska spela. Jag vill ha honom på kanten och kanske mario i mitten med puyol.
hoppas att Ronnie o saviola hittar varandra i anfallet.
Forza Barca
Real Madrid 10-Luis Figo
2003-12-08 22:40
Alx//

Ja du har rätt...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 19:12
Synd på Kluivert. Dilemmat är annars enligt mig var reiziger ska spela. Jag vill ha honom på kanten och kanske mario i mitten med puyol.
hoppas att Ronnie o saviola hittar varandra i anfallet.
Forza Barca
Spanien 10-Luis Figo
2003-12-08 22:40
Alx//

Ja du har rätt...
Barcelona Bopi
2003-12-08 21:08
Gabriel :tror inte jag heller....men om det e sant...så e det COOLT...
Barcelona Alx
2003-12-08 22:32
10-Luis Figo: Ignorera sådana kommentarer, de är bara onödiga.
Barcelona pelé
2003-12-12 13:14
Ja då får vi möta bröndbt vad bra då kan man se matchen på dansk tv....ps köp adriano!!!...nu när parmas ägare har 5 miljarder i skulder och dessutom e han perfekt för den ensama anfallaren
Barcelona Juan Román Riquelme
2003-12-09 11:59
Absolut! Nya spela ska in! I första hand ska vi köpa en försvarare, helst Ayala om jag fick välja! Med att köpa anfallare kan vi vänta med! Kluivert var bra mot Madrid och gjorde ett mycket viktigt mål, såväl för Barca, matchen och för han själv. Om han inte blir bättre än vad han spelat under inledningen av säsonger så kan man fundera på nyförvärv, fast han är ju bara 27 år gammal, så jag tvivlar att han inte kommer att nå gammal form igen!

Kilo;

Du glömde en på släng ut listan: Rikjard!
Barcelona Xavi
2003-12-14 11:19
Izquierda//

Jag såg dom inte äns

Holländaren//

Jag tycker Reiziger är betydligt bättre än Cocu
Barcelona Tompa
2003-12-12 10:00
forts. från förra inlägget

Men sen för att på allvar ta upp kampen med Real måste givetvis både anfall och försvar förbättras, inget snack om den saken. Värvar man bara rktigt smart inför nästa säsong tror jag Barca kan ta över tronen i Spanien inom en ganska nära framtid. De flesta av Reals stjärnor är runt 30 år eller mer. De blir inte bättre och det kommer bli svårt att ersätta dem när Zidane, Figo mfl kommer sluta ungefär samtidigt.
Annons: