/spanien/barcelona/forum/26341.aspx/spanien/barcelona/forum/26341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pat-w
2004-02-12 17:36
gaucho du vet att man bara fåspela med elva man va....
Barcelona Tompa
2004-02-19 13:50
JAG:
Ser att du gärna skulle vilja ha Nedved. För egen del kan jag säga att han i mitt tycke är en av världens absolut bästa spelare, dessutom har han ett riktigt stort hjärta oavbsett om han representerar landslaget eller Juventus. Ett mittfält med både Ronnie och Nedved skulle vara nästan oslagbart. Dessutom blir det inga problem med EU-passet nu när Tjeckien blir medlem.

Det som talar mot honom är åldern. Tror Nedved är 31 år och sålunda ingen framtidsman. Och ag ser helst att de nya spelare som köps in under sommaren är högst 28 år. Främsta prioritet under sommaren måste ändå vara en ny center och en mittback, helst en vänsterback med.
Barcelona Tompa
2004-02-19 13:50
JAG:
Ser att du gärna skulle vilja ha Nedved. För egen del kan jag säga att han i mitt tycke är en av världens absolut bästa spelare, dessutom har han ett riktigt stort hjärta oavbsett om han representerar landslaget eller Juventus. Ett mittfält med både Ronnie och Nedved skulle vara nästan oslagbart. Dessutom blir det inga problem med EU-passet nu när Tjeckien blir medlem.

Det som talar mot honom är åldern. Tror Nedved är 31 år och sålunda ingen framtidsman. Och ag ser helst att de nya spelare som köps in under sommaren är högst 28 år. Främsta prioritet under sommaren måste ändå vara en ny center och en mittback, helst en vänsterback med.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-12 21:47
Izquierda:
Jag tycker att det va bra med Riise för han är bra och liverpool vill ha overmars så jag tror att vi kan byta honom mot overmars som vi inte har nån nytta av
Barcelona Izquierda
2004-02-12 14:27
Bopi//
Vi borde hellre satsa på Monacos andre yttermittfältare...där har vi en riktig lirare!
Tyvärr är det väl kört för Quaresma om han kommer..
Spanien RONALDINHO
2004-02-12 00:57
Mera top 5 dribblers ranking.skulle vara mycket tacksam då,TACKAR också Davids och camparn på nou för deras svar till mig
Barcelona Anders
2004-02-12 14:52
Juanito
jag kanske är helt fel ute men har för mig att Riquelme var i praktiken klar för athletico nån månad innan han skrev på för Barça! det va nått med hans personliga avtal som de inte kunde komma överens om (tror att det va nått med skatterna)
men som sagt detta är bara något jag fått för mig!
Barcelona Opartisk Ronaldinho Fan
2004-02-12 14:45

Izquierda // vem menar du?
Barcelona Bopi
2004-02-12 09:32
http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder022004/11022004.htm
Barcelona Barca_91
2004-02-12 18:18
Koeman vet hur man utvecklar unga talanger...
Barcelona Izquierda
2004-02-12 09:03
Holländaren//

Ingen kan i alla fall komma och säga att de spelare du föreslår inte skulle passa in i dagens Barca.
Hasselbaink och van Hooijdonk har precis allt en genomsnittlig spelare i FC Barcelona ska ha:

* De har nåt 30-strecket
* De är medelmåttor
* De är från Holland
* De har sina bästa år bakom sig

Ta-daa!
Det enda problemet är att de kanske skulle känna sig lite ensamma om nu Barca gör allvar av sina planer att rensa ut holländarna ur truppen, men om Rijkaard stannar så stannar köps säkert både van Brockhorst och Davids loss, så det ska nog lösa sig.
Barcelona Davids
2004-02-11 23:52
Mina 5 bästa dribblers är..

1. Joaquin
2. Henry
3. Ronaldinho
4. Figo
5. C.Ronaldo
ShortRound
2004-02-12 18:00
Saviola är en grym spelare och talang han behöver bara en tränare som ger honom förtroende så kommer han blomma ut på riktigt ska ni se.
Barcelona ashkan
2004-02-12 01:48
Nä, nu blev de fel..var i mitten av mars. lite flummig, sorry.
Barcelona pat-w
2004-02-12 17:44
tycker du vi släpper in för mkt mål eller tycker du vi gör för lite mål...(gaucho)

Barcelona ashkan
2004-02-12 01:46
15 april släpps biljetterna till VÅRAN Uefacup-final.
För vi kommer att komma dit, Mm, så äre! ;)
Barcelona Laudrup
2004-02-15 19:45
3-1 Luis garcia, helt sjukt va bra vi spelar...
Real Madrid Joshua
2004-02-15 19:39
Det ser bra ut för er. Varför har ni inte spelat såhär förut?

Var är Kluivert?
Barcelona Patrik
2004-02-15 15:02
PUYOL=Hjärta

Han har börjat förstå vad det handlar om.

Rijkaard: "El objetivo del Barça es ganar siempre" ("Målet för Barca är att alltid vinna"), saxat från sport.es

Jag tror det vore bra att ha honom kvar i alla fall säsongen ut. Tycker det känns ganska bra just nu. Självförtroendet är större.

Barcelona Patrik
2004-02-15 15:02
PUYOL=Hjärta

Han har börjat förstå vad det handlar om.

Rijkaard: "El objetivo del Barça es ganar siempre" ("Målet för Barca är att alltid vinna"), saxat från sport.es

Jag tror det vore bra att ha honom kvar i alla fall säsongen ut. Tycker det känns ganska bra just nu. Självförtroendet är större.

Barcelona juanito
2004-02-15 11:33
Ord kan inte beskriva min besvikelse över att se Cocu istället för Motta (eller Iniesta även om det vore lite väl otroligt). Skulle kunna skriva en A4 om hur jävla less jag är på Rijkaard men jag antar att det inte är så intressant att läsa.

Satt och funderade och kom på att Barça (förutom mot Albacete och Puchov) inte gjort en riktigt bra match den här säsongen. Har jag fel?
Barcelona Johan Cruyff
2004-02-15 13:51
Värt att notera kring Real Madrid är att dom fortfarande är skyldiga 18 milj euro för Ronaldo.

Kanske får dom 'sälja' tillbaka honom?
Skulle va kul att se Ronaldo anhängarna i Madrid vad dom skulle säga......
Barcelona Barcaa
2004-02-19 10:19
tjena grabbar är det någon som vet om davids är avstängd mot valencia eftersom han blev utvisad senast mot atletico madrid?
Barcelona Barca_91
2004-02-14 13:22
Camparn på nou:
Det var några som hade spammat och skrivit lite olika saker men redaktionen har tagit bort det.
Barcelona Barca_91
2004-02-13 21:59
Kolla på Valencias forum...
Barcelona Barca_91
2004-02-19 10:52
Ja va kul äntligen kom det vi väntat på matchrapporten:D
Tog bara 4 dagar;)

Förresten "Izquierda" du är grym på att skriva!;)
Barcelona Izquierda
2004-02-19 03:39
Jag utgår ifrån att Barca kommer att spela 4-2-3-1 även nästa säsong, oavsett om Rijkaard stannar (hemska tanke) eller ej. Detta är det klart dominerande spelsystemet i Spanien, och jag skulle bli förvånad om någon tränare skulle beordra Barca att spela annorlunda, inte minst med tanke på att vår trupp i nuläget är ganska så anpassad till detta spelsätt (vi har exempelvis bara tre renodlande anfallare).
Detta innebär att vi också i fortsättningen kommer att spela med två defensiva mittfältare, "pivotes".
I nuläget är det de gamla holländska farbröderna Edgar Davids och Phillip Cocu som innehar dessa positionerna. Davids har i mitt tycke hållt världsklass sedan han kom till Barca, medan Cocus spel lämnar mycket i övrigt att önska.
En inte allt för vågad gissning är att Cocu inte ingår i truppen nästa säsong, och huruvida Davids gör det står skrivet i stjärnorna. Han vill själv fortsätta i blaugrana, men han är 31 i år, och inte precis ett framtidsnamn.
Om det nu inte skulle bli så att vi skriver kontrakt med Davids och Cocu, vilka är det då som tar hand om pivoterollerna?
Ja som det ser ut för tillfället så återstår i så fall Xavi, Motta och Gerard. Det ryktas dock om att Gerard kommer att säljas, vilket i så fall lämnar oss med Xavi och Motta.
Båda dessa spelare gillar jag, men de har sina brister.
Xavi är en mycket skicklig passningsspelare med bra spelförståelse och bra skott, men han saknar en viktig egenskap som en pivote egentligen måste ha, nämligen bollvinnarens. Xavi är inte tillräckligt brytsäker och inte tillräckligt fysisk i sitt spel. Han vinner helt enkelt inte tillräckligt många bollar.
Vad Motta beträffar, så är han en mycket lovande defensiv mittfältare, men han känns inte som ett säkert kort. Han var bra under Antic, men har inte övertygat under Rijkaard. I varje fall inte i mina ögon. Nu har han visserligen varit skadad, och kanske varit i en tillfällig svacka. Jag tror fortfarande på Motta, men det skulle kännas tryggt med ytterligare en pivote av klass för att stärka konkurrensen, och det är här Fabio Rochemback kommer in i bilden.
Han är visserligen Brasse (har väl inget eu-pass?) och övertygade visserligen inte så länge han spelade i den blå-röda tröjan, men alla rapporter jag läst och hört har pekat på att han utvecklats rejält i Portugal, och när han nu blivit uttagen i Brasiliens landslagstrupp så vore det nästan tjänstefel av Barcas ledning om de inte åtminstone diskuterade en framtid för honom i klubben.
Säljer vi Rochemback, så måste vi värva en ny pivote, och det känns onödigt. Om nu Rochemback är på väg att spela in sig i det brasilianska landslaget, så är han definitivt en man för Barca. Det som stör är förstås hans icke-eu-status, men som jag ser det så skulle vi kunna sälja Saviola (jag vet att många vill halshugga mig nu) som jag inte tycker har de egenskaper som krävs för att vara ensam forward, vilket han blir i ett 4-2-3-1-system, och att vi kommer att fortsätta att spela 4-2-3-1 var ju själva förutsättningen för hela det här inlägget.
Vi behåller alltså Ronaldinho och Márquez, och sen tar vi tillbaka Rochemback och säljer Saviola.
Innan ett sådant här beslut tas krävs självklart noggrant övervägande. Rochemback är i nuläget inget säkert kort, här krävs seriös och noggrann scouting först, och Saviola har ju faktiskt sett pigg ut på sistone, så ett helt enkelt beslut är det verkligen inte, men jag tror jag jag förespråkar det i nuläget.
Hoppas nån orkade läsa det här inlägget som kanske blev väl långt.
Barcelona Gaucho
2004-02-19 00:32
pat-w - Vart har du hört om att Barca har köpt Olivier? Förresten vem är det? Menar du Ricardo Oliveira som spelar i Valencia? Ge gärna mer info om detta, gärna en länktips...
Barcelona pat-w
2004-02-19 12:27
Ashkan och gaucho/
oliver är en japansk kamikazistriker som nätar hela tiden..problemet är att han e en seriefigur.
..
men han e där uppe bland stjärnorna(super mac o grabbarna) :o)

Barcelona Tompa
2004-02-19 11:17
Barca 91:
Angående matchrapporten så borde den givetvis kommit upp mycket tidigare. Själv kan jag bara säga att jag från början inte tagit på mig att skriva någon matchrapport den här veckan. Men någonting måste ju upp så jag gjorde en "brandkårsutryckning", vilket har varit fallet flera andra gånger med. Vet att det inte funkat något vidare senaste tiden. En del av oss har varit bortresta, andra har väldigt mycket att göra. Hoppas att det blir bättre snart. Det flöt mycket bättre för oss i höstas.

Det blir f.ö tufft att ersätta Davids i helgen!
Annons: