/spanien/barcelona/forum/2634.aspx/spanien/barcelona/forum/2634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona gozo1
2015-05-12 21:37
Aså skärp er man väljer o inte pressa för högt för att ha en bättre kontroll som vi har haft
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
Katalano Well spoken! Vissas krav på perfektionism i Barca börjar bli smått irriterande kan jag tycka.
Barcelona Maestro Xavi
@Barcelonistas:

Haha! jag sade exakt samma sak! =)
Barcelona Barcelonistas
Gabriel du hade inte ens sagt final även pm vi hade haft en ledning på 10-0.
Barcelona enkos
2015-05-12 21:36
Bayern måste vinna andra halvlek med 5-0 för att vi ska missa Berlin
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Vad tycker ni om den passiva taktiken idag???

Vi pressade hårt och var organiserade i försvaret för veckan mot dem. De hade bara ett skott på mål. Ikväll däremot kommer de genom varje lucka när vi bara står och låter deras mittbackar och XAbi A att välja och vraka vilken pass de ska slå.

Vad tycker ni om taktiken och vad vill ni ändra till nästa halvlek???
Barcelona Messidinho_10
Vi är världens bästa lag punkt slut.
Barcelona Barcelonistas
Blaugrana91 - vi möter FC Bayern borta inte Getafe. Du har för stora krav.
Barcelona Gabriel
Sen Ter Stegen. Vilken bjässe! Om Neuer hade sin match förra veckan har Ter Stegen sin idag. Han har räddat oss 3 ggr!
Barcelona Leo y Cesc

Hade vi bara haft 50% av våran press med oss från Camp Nou så hade denna match varit mycket lättare för våra spelare.

Istället väljer man att vara passiva i försvaret och lutar sig tillbaka på 3-0. Tur att vi har Messi-Suarez-Neymar annars hade detta gått åt helvete.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-12 21:35
Att spela med denna effektivitet i munchen är något som man endast kan hylla. Inget annat. Man möter fan inte getafe borta.
Barcelona NoGo™
Vi måste täcka ytorna å inspelen bakom vårat mittfält! Annars ser de rätt bra ut! Fokus på fasta situationer sen i andra, deras första mål ska inte få hända!

Vamos nu!
Barcelona enkos
Jag tycker att Iniesta är så slö och så lat, tappar bollar så lätt mitt på plan och Bayern snabbt ställer om , vakna nu kompis
Barcelona Lionel Messi n10
Inget och klaga på vi leder 2-1 på Allianz Arena och vi har en halvlek kvarvi måste fortsätta med våra vassa kontringar och fina samspel mellan våra 3 anfallare. Lite mer bollinnehav hade inte skadat annars så kör vi!
Barcelona Gabriel
Fan vad underbart mina bröder. 2-1. Nu ska det helt otroligt väldigt mycket till. Vill inte säga FINAL innan matchen är slut, men ja. Älskar att vi blivit mer direkta i vårat spel. Detta är enbart Luis Enriques förtjänst, vi hade aldrig gjort 5 mål på Bayern München på 135 minuter med bollinnehavsfotboll. Att vi dessutom inte släppt våran filosofi utan använder en mix gör att det bara är underbart att se. Jag njuter!
Barcelona Katalano
Att ni klagar grabbar. Ni är pinsamma tycker jag. Helt fantastiskt att leda matchen på bortaplan mot Bayern. Vi har bästa möjliga elva på planen också. Njut av detta istället! Så sjukt bortskämda vi är som Cules.
Barcelona Luis "Lucho" Enrique
Vilken halvlek man blir bjuden på!

Vi kanske inte spelar vår possesion fotboll ikväll men för mig så spelar det ingen roll. Vi kom hit för att göra vårt jobb och se till att säkra finalbiljetten, vilket jag tycker vi är på väldigt god väg att göra.

MSN, finner inga superlativ för dessa tre herrar där framme.

Och Ter Stegen!!!! Vilka räddningar han har stått för i första halvlek. Zubis bästa köp som sportchef, om han ens nu var det?
Barcelona Yaya24
katalanerna, Busquets, Iniesta, Pique är under all kritik, speciellt pique är riktigt usel, kan inte ens rensa en boll ordentligt. TER STEGEN KUNG
Barcelona I.Cuenca
2015-05-12 21:34
Riktigt bra halvlek och vi leder finns inget att klaga på att klara nu är helt idiotiskt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
@Ali G:

Lägg ner för fan. Vi är i CL final, 5-1 mot Bayern med en halvlek kvar.

Det är din kommentar som är bedrövlig.

:) no harsh feelings dooo
Barcelona enkos
Vad har jag skrivit idag grabbar?
MSN dödar matchen innan den 30 min :)
Barcelona BARCA-més que un club
Det står i stjärnorna att detta är Barca år detta är Vår CL år
vamosss toooo BERLIIINNNNNNNN
Barcelona Andrés V
Undra vad Pep sa till Messi
Barcelona Barcelonistas
Ali G - ditt inlägg är ännu mer bedrövligt
Barcelona Blaugrana91
[QUOTE=Barcelonistas]Fattar inte hur blaugrana91 kan klaga. Njut min vän. Njuuuuut [/QUOTE] Passningsspelet är fullständigt bedrövligt, visst vi är effektiva, men som sagt passningsspelet är katastrof. Nej trots ledning och antagligen finalplats så är jag väldigt missnöjd.
Barcelona Vampíro
2015-05-12 21:33
[QUOTE=Andresito]Song är inte heller med. [/QUOTE] Hur ligger det till med Chygri...?
Barcelona koeman92
Mascherano och Iniesta ut, Mathieu och Xavi in
Barcelona gozo1
Tycker inte att nån i Barca har varit dålig så sluta snälla klaga . Det är normal att Bayer med 4 mål underläge försöker mer.
Barcelona Illusionista
Som jag ser det just nu. Bayern pressar för livet vilket gör det svårt för Barcelona och Barcelona vill ju dra ner på tempot lite vilket blir svårt och man får inte kontroll över bollen. Dessutom kör Bayern centralt med alla sina mittfältare och har övertag mot våra 3 vilket leder till att man ofta kommer rättvända med fart mot Pique och Mascherano.. det har skapat oreda i Barcas försvar vilket gör att Bayern kommit till en del lägen. Så kontrollerar vi mittfältet lite mer nu i andra med eventuella byten och/eller ändrar taktik så tror jag pumpen går ur Bayern snart. Vill se Mascherano, Busq och Xavi på mitten senast i minut 65-70. Eller Mascherano, Xavi och Rakitic. Minns när folk sa att Messi var beroende av Iniesta och Xavi och att han aldrig skulle göra många mål eller många bra matcher utan de två.. jo tjena..
Barcelona neymar JR
2015-05-12 21:32
Komigen nu Bayern måste göra minst 5 mål, allt är klart. Spelarna vet att dom är klara för final Lite mer kontroll på bollen så är jag nöjd
Annons: