/spanien/barcelona/forum/26325.aspx/spanien/barcelona/forum/26325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-27 00:33
REAL FAN###1

eheheh bajs på pelé
Det var förr i tiden. Snubben hade aldrig klarat sig i dagens fotboll :D
Vi har en kille som kan bli bättre än den som var störst genom tiderna. DIEGO MARADONA!!!!
Vad sa jag?
Jag sa DIEGO MARADONA!! ;)

Valdés

Väldigt bra analys, men jag hade aldrig orkat skriva det själv. Man förväntar sig att Barça fans ska kunna sånt. Iallafall, tack för ett meningsfullt inlägg.
Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-27 00:10
aboo/ real kommer ta hem ligan i år!!
vi har den nye pele.
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 23:43
Valdés//
Synnerligen en intressant och bra analys, där jag håller med i det mesta faktiskt. Skillnaden är väl att du klarar av att klä det i ord i motsats till mig. Ja att du orkar ta dig tid dessutom. Tack för givande läsning. ;)
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-26 23:40
REAL FAN###1

Vi får se VI FÅR SE,,,den som skrattar sist skrattar bääääääääääst vi får se
Barcelona Valdés
2005-08-26 23:26
Mago_10; pga att inlägget innehöll för många ord försvann halva Etóo;

Styrka – otroligt snabb och teknisk. Precis som Ronaldinho kan han ensam sysselsätta ett helt försvar. Är en pådrivare och även han har en utpräglad vinnarskalle.

Svaghet – är lite av en humörspelare som kan varva otroliga prestationer med oförklarliga missar.
Barcelona MrDeco20
2005-08-26 23:24
Matchen imorrn:

VI dominerar spelet och skapar några heta chanser...vi sätter 2 och den som gör målen blir då Eto'o......0-2 till Barca imorrn..Det tror jag att det blir....Tippat på det! VInner 4000 kronor om det går in...spännande,,spännande...
Real Madrid Mago_10
2005-08-26 23:13
Ämne: Analys och bedömning....
vadå så du menar att Eto'o inte har några svagheter eller?
Barcelona Valdés
2005-08-26 23:00
Analys och bedömning av förmodad Rijkaardelva vid säsongsinledningen;

Valdés

Styrka – begåvad med otroliga reflexer. Han är en ledare på plan som tycker om att styra och ställa i eget straffområde.

Svaghet - positionsspelet (han har bla en tydlig tendens att springa ned såväl med- som motspelare i egna straffområdet). Behöver också förbättra spelet med fötterna.

Belletti

Styrka - snabb och stark. Duktig man mot man såväl offensivt som defensivt. Irrationell.

Svaghet – visar ojämnt intresse för att delta i defensiven. Irrationell, svår att läsa också för de egna medspelarna då även det ”enkla” spelet görs svårt av Belletti och likadant kan passningar och inlägg hamna precis var som helst.

Edmilson

Styrka – huvudspelet och har god spelförståelse. Han är även tekniskt duktig och en god passningsspelare. Gjorde en hel del mål på fasta situationer i Lyon.

Svaghet – långsam och stundtals nonchalant.

Puyol

Styrka – världens bästa försvarsspelare. Snabb och brytningssäker. Spelar väldigt aggressivt men är duktig på att hitta nivån då han sällan är ”ful” och obehärskad. Han har även en god teknik.

Svaghet – kan ibland vara lite för ”het” och tenderar att ta ett alltför stort ansvar vilket gör medspelarna passiva.

Gio

Styrka – har ett fint skott och är duktig på att löpa med offensivt. Största förtjänsten ligger nog ändock i att han kommer ifrån Holland (och därigenom förtjänar en ordinarie plats enligt Rijkaard).

Svaghet – slarvig i offensiven (även om det blivit bättre). Defensivt vår största säkerhetsrisk då han är ”kass” man mot man och likadant värdelös i positionsspelet. Det är ingen slump att han var inne på fyra av fem baklängesmål mot Chelsea trots att han endast tilläts spela två halvlekar.

Marques

Styrka – identiska med Edmilson. Tillsammans med Deco är han vårt lags mest underskattade spelare. I mina ögon är han en av världens bästa pivotes. För att vinna matcher behöver man ha bollen och Marques ser till att motståndarna har den under kontroll under väldigt lite tid varje match.

Svaghet – också här identiskt med Edmilson

Deco – förmodligen världens smartaste fotbollspelare vilket visar sig såväl offensivt som defensivt. Han gör viktiga mål, passar till mål och vinner boll. Försöker alltid hitta lösningar i djupled. Lagets mest utpräglade vinnarskalle.

Svaghet – något långsam och oerhört temperamentsfull.

Xavi

Styrka - vid sidan om Deco är han vår andra mittfälltsdvärg och även han en i det närmaste komplett mittfälltare (trots sin ringa längd). Väldigt tekniskt skicklig, han gör få misstag sett över en hel säsong.

Svaghet – gör lite för få mål och spelar ibland onödigt mycket i sidled istället för att försöka hitta lösningar i djupled.

Giuly

Styrka – snabb och rörlig. Han har också ett mycket fint tillslag på framförallt volley och halvvolley.

Svaghet – spelar man i Barcelona behöver man vara vän med bollen eftersom motståndarnas låga försvarsspel kräver god bollbehandling i hög fart och likadant att man kan lura ett par av alla de motståndare som parkerat i eget straffområde. Under föregående säsong visade Giuly upp dessa kvalitéer häpnadsväckande sällan och de inlägg som han försökte sig på att slå var (likaså oftast) bedrövliga. Hade han gjort mål på 25% av frilägena hade han vunnit skytteligan överlägset. Spelet med boll behöver förbättras avsevärt.

Ronaldinho

Styrka - tekniskt helt överlägsen och väldigt snabb såväl med som utan boll. Lyfter sig mot bättre motstånd och inger respekt hos motståndarna och trygghet och glädje hos medspelarna. Världens bästa fotbollspelare alla kategorier. En underhållare som gör att man kommer på sig själv med att sitta och skratta under match.

Svaghet – lite loj emellanåt och ibland är han också lite för mycket av underhållare.

Etóo

Styrka – otroligt snabb och teknisk. Precis som Ronaldinho kan han ensam sysselsätta ett helt försvar. Är en pådrivare och även han har en utprägla
Barcelona BarZelona
2005-08-26 22:51
Hej,

Hur kan jag få tag i biljetter till matchen Barcelona - Valencia den 21 september?
Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-26 22:35
isik/ ja tror att ni åker ut före men ja hoppas att i slutet att det blir vi två...
Barcelona Valdés
2005-08-26 22:32
Gamla möjligheter och lika gamla problem.....

Efter att ha sett de båda mötena mot Real Betis i supercupen och likadant Gamperfinalen mot Juventus kan man konstatera att allt liknar fjolårssäsongen;

Det är många spelare som deltar i offensiven, mängder av målchanser skapas och vi spelar en rörlig anfallsfotboll

Tre av fyra i försvarsposition går inte att lita på. Sällan har väl ett lags hela defensiv varit så beroende av en enda spelare. För att ta djup bakom våra ytterbackar krävs minst en riktigt snabb mittback och med en eventuell långtidsskada på Puyol kan det därför bli katastrof.

Visst är det bra med bredd om flertalet spelare får ”luftas” då och då. Rijkaard har ett stort ansvar att inte ”spela sönder” någon av våra nyckelspelare.

I truppen finns även blivande världsstjärnor - Iniesta och Messi (men även Maxi Lopez får väl räknas hit). Inför det andra supercupmötet plockades Messi och Maxi bort ifrån spelartruppen i sista sekunden för att bereda plats åt Gio och Marques. Ingen spelare blir bättre av att inte få spela och därför hoppas jag att samtliga tre supertalanger får ordentligt med speltid under året och gärna på bekostnad av äldre spelare såsom Giuly, Larsson och Ezquerro.

Frank Rijkaard har förhoppningsvis lärt sig av sina tidigare misstag så att man slipper se dem upprepas i år.

Jag tror dock på Sandro Rossells lagbygge och klarar vi oss utan långtidsskador på nyckelspelare vinner vi ligan. I CL behöver vi ha lite flyt mot grisfotbollspelande lag såsom Liverpool, Chelsea och Juventus då Laporta helt obegripligt valt att inte göra nödvändiga förstärkningar av defensiven.

Veckans hittills klart bästa – Leo Messi - en stor underhållare med otrolig teknik, kvickhet och spelsinne.

Veckans hittills sämsta får delas mellan Gio som (med undantag av det fantastiska målet) gav orden bedrövligt osäker ett ansikte och en kropp mot Juventus, Rijkaard som lät Henke springa omkring och skarva åtminstone 30 minuter för länge istället för att också låta Maxi få ordentligt med speltid (återigen mot Juventus) samt Laporta och Txiki vilka borde ställas inför rätta för total brist på kompetens och kunnighet kring Messis EU-pass.
Barcelona isik
2005-08-26 22:31
REAL FAN###1

Nej, ni åker ut i kvarten :-)
Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-26 22:22
tror ni att vi kommer att mötas i cl finalen?
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 22:07
Sonde//
Den gode Pontus har väl ändå varit med mest under laliga helger, han och Kenta Olhsson vill jag minnas.

Messi//
Jaha, ja men då så sparar han honom säkert, precis kommit tillbaka från skada han också ju.
Barcelona Sonde
2005-08-26 21:57
Två 'nyförvärv' på TV4+, Magnus Hedman och Jesper Blomquist. Ursäkta, men vafan ska de tillföra? Räckte det inte med att Johan Mjällby och tomten från Örebro förpestade alla laligasfans helger? När ska de börja fundera på att ta in folk som faktiskt kan något.

Under deras första år vill jag minnas att de tog in en del folk från SF, bland annat var ju ex-redaktören på Barcelona sidan - "Alx" - gäst i studion. Betydligt mer intressant än föredettingarna.
Barcelona baarca
2005-08-26 21:57
asså e det bara jag som tyker att gio SUGER?????
Barcelona Messi
2005-08-26 21:20
La_Rambla

Maxi har ett italienskt pass så det är inte därför, utan Rijkaard har helt enkelt valt att inte ta med honom av taktiska skäl.
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 21:18
White Magic 05-06//
Tackar för superlativen.
Det finns 2st golden boys att följa detta år i La Liga. Messi och er Robinho, ska bli synnerligen intressant.
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 21:17
Ämne: Beautiful_Barça//
H....
Angående att Maxi inte är med i truppen. Eu-regeln max 3?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-26 21:03
Ämne: Jag måste bara säga:....
För det första kul att du kommer in och är posetiv fast du är från den vita sidan.

Håller med dig om Messí, är lika imponerad av han och om han blir ordinarie och världsstjärna får tiden avgöra, han är ju trots allt ung men som det ser ut nu med hans talang och kvalité så kan han ju gå hur långt som helst!
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-26 21:02
White Magic 05-05

Tack för de kommentarerna :) Giuly kommer säkert att börja på högerkanten de inledande matcherna men om han är lika dålig som han var största delen av förra säsongen så tar nog Messi högerkanten. Men det som han har visat på försäsongen så kommer han att blir svår att peta. Men jag hoppas på att Rijkaard roterar.
Real Madrid White Magic 05-06
2005-08-26 21:00
Jag måste bara säga: Messí!!! Vilken lirare.

Grym talang ni har. Måste gratulera er.
Gör inte samma misstag som med Fabregas.
Han har en lysande framtid framför sig, hoppas bara att ingen skada sätter stopp för honom.
Tror ni att han blir ordinarie nästa säsong?
Valladolid libbe
2005-08-26 20:46
Super talangen messi kommer bli en större stjärna en robinho vänta o se, en blivande världspelare helt klart.
Såg han mot senast i barca-juve och han fullständigt ägde! Helt ofattbart för att vara född 87. Han snurrade upp cannavaro till läktaren och det är sannerligen inte lätt!
Capello hade efter matchen också blivit förtrollad av hans magi och öste med superlativ.
Se upp för messi säger jag bara!

http://www.goal.com/NewsDetail.aspx?idNews=82107&progr=0

Barcelona baarca
2005-08-26 20:26
haallå har ni märkt att maxi e typ utanför grabbarna i barca?
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-26 20:21
REAL FAN###1

Lampard är bättre på att skjuta och slå frisparkar men Xavi kan också slå frisparkar och han har bra skott men det är väldigt jämnt mellan de två.

Beautiful_ Barça

At present, Messi is registered as a foreign player due to a number of bureaucratic problems and is therefore unable to play in official matches. He denied that this would cause any problems: "I've been told that I have to wait a few days and then it'll all be sorted out quickly".

Där säger han att det kommer att ta några dagar så det kanske inte tar 2 månader.

Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-26 19:47
vem e bäst lampard el xavi? var ärliga.
Barcelona Kamelen
2005-08-26 19:46
Att Robben började på bänken senaste matchen visar bara vilken bredd dem har, otroligt.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-26 19:43
Chelsea har inte mycket bättre trupp. Del Horno är en förstärkning, Crespo lite grann. Essien ser jag inte som att han tillför truppen något nytt. Han kommer inte att platsa. Iofs. så roterar Mourinho väldigt mycket, men en sak är säker: De har en jävligt BRED trupp.
Barcelona Kamelen
2005-08-26 19:43
Beautiful_Barça//
Hedman? Han lär ju inte vara något vidare han heller.
Varför är då Maxí inte med i truppen om han nu är frisk?
Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-26 19:39
asså om ni möter chelski igen i cl kvarten så kommer det inte bli lätt för er att slå dem då dom har en mkt bättre trupp än förra året.
men trots att ja e real fan så skulle ja bli så jä*la glad om ni slog ryss chelski!!
Annons: