/spanien/barcelona/forum/2632.aspx/spanien/barcelona/forum/2632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2015-05-02 18:57
Messi har satt en ny standard för skytteligor i fotboll fr o m idag. Nämligen infört ett handikappsystem á la golfen. Om Ronaldo i all sin patologiska självupptagenhet är medveten därom och får möjlighet att "putta från" elva meter mot Sevilla ikväll, så lär portugisen nog darra alldeles extra på manschetten. Debaclet blir ju dubbelt om han missar. Och sätter Cristiano Ronaldo den, så räknas "putten" som handikapp. Snacka om singelspelare. Lionel "Scratch" Messi är störst och bäst. Fore!!
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-02 18:57
@ElRaval:

Det är väl ett skämt med tanke på att många kallade honom "överviktig" inledningsvis på säsongen.
Barcelona ElRaval
2015-05-02 18:56
Angående straffsparken så kan jag tänka mig att det var ett sätt att ge tillbaka.

Messi efter sitt mål: "Du får nästa"

Neymar innan straffen: "Hade vi inte en deal?"

Typ något sådant :)
Barcelona ElRaval
2015-05-02 18:51
@Maestro Xavi:

Kallas Suarez för tjockisen eller vad är grejen? haha
Barcelona ElRaval
2015-05-02 18:49
@Barca4life98:

Han är helt efterbliven. Är inne i samtliga forum och varje gång jag går in i Puertan skäms jag för deras skull.

För övrigt skulle vi givetvis spelat en helt annan fotboll om Messi hade försvunnit. En fotboll som inte hänger lika mycket på Messi. Jag är säker på att det hade blivit riktigt bra det med, men han är helt klart gräddet på moset och den som gör oss Kanske allra bäst i världen just nu.

En match mot Cordoba är dock ingen värdemätare och jag tycker fortfarande att det är minimal fördel Bayern just inför CL pga deras fysik, Pep, samt faktumet att returmötet spelas på Allianz och vi tidigare har sett hur dem hämtat upp underlägen där.

Hur som helst är jag nöjd med matchen. Inte minst Suarez, Messi och Alves.
Barcelona Davids3
2015-05-02 18:48
@Maestro Xavi:

Sen att Rafinha fotobombar haha :D
Stoichkov90
2015-05-02 18:48
@Barca4life98:

Killen påstod för någon vecka sen att Barca skulle få det tufft mot Cordoba på bortaplan. Japp, 0-8 säger nog en hel del....
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-02 18:47
HAHA kolla på denna bild. Macherano är alldeles för skön! Observera Rafinha!
Barcelona Davids3
2015-05-02 18:46
Tog en screenshot på Suarez när Messi gör målet.
Han blir brutalt tacklad i straffområdet (skulle varit straff i vanliga fall?), men sen ser han Messi gör mål blir glad sedan går upp och springer till Messi och Neymar, så jävla härligt haha :D
Barcelona Heisenberg
2015-05-02 18:36
@enkos:

Kan ha fel, men har för mig att det var minut 1,2 och 66.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 18:35
Messi snor målet från Neymar!!!!!!!

Vilka f****** Aftonbladet är
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 18:34
Hahah sorry men El Pasillo alltså... Utan Messi är vi lika bra som Valencia? Dom förlora t.o.m mot Valencia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona xdssdf2
2015-05-02 18:34
CORDOBA VS BARCELONA 2/5/15 HIGHLIGHTS
Barcelona Davids3
2015-05-02 18:33
Suarez var den sista rätta pusselbiten när han värvades. Vågar nästan påstå att vi inte hade haft en chans till trippeln om det inte vore för honom.
Barcelona enkos
2015-05-02 18:29
Messis mål i 46 min är det första någonsin i just 46 minut tror jag. Saknas väl nu bara mål i 1 minut för att komplettera alla 1-90
Barcelona Vampíro
2015-05-02 18:27
Messi gav även bort en straff till Ibra en gång i tiden. Mot Zaragoza 2010 då Zlatan stod för en av de sämsta insatserna i modern tid, hans avslut var fruktansvärt horribla. Men sportbladet be like: "Här hotar Messi med att spränga universum".
Barcelona enkos
2015-05-02 18:25
Messi, vilken människa vilken geni , i lch med att han gav straffet till Neymar skickade han en tydlig känga till Penaldo
Barcelona Suarez9
2015-05-02 18:21
@socccerfan1:

Hahahaha det har du rätt i
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-02 18:20
Barcelona have now scored 105 Liga goals so far this season, 2 away from the club record of 2012/2013.
Barcelona socccerfan1
2015-05-02 18:18
Suarez9 Du måste förstå vad de menar , benz uppgift är att passa Ronaldo. (Sanning)
Barcelona DM1982
2015-05-02 18:18
Bra match men det som var finast att se var de återhållsamma firandena när laget ledde. Det är ödmjukt att ta det lite lugnt när man är så överlägsen, annars blir det lätt för mycket.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-05-02 18:17
Det spelar ingen roll vad som sades. Messi gav bollen till Neymar och Neymar gjorde mål. Messi kunde ha sagt nej, som Zlatan brukar göra. Han valde istället att vara en gentleman o ge bort bollen.
Barcelona Suarez9
2015-05-02 18:17
För första gången går ja in på puertan läser någon som jämför suarez med benz. Att suarez har både fler mål och assist. Så svarar en benz har inte samma roll.

BENZEMA ÄR EN NIA.

och förutom de så är det suarez första säsong och var avstängd de 2 första månaderna. Hur vågar man jämföra suarez med benz?
2015-05-02 18:14
Thiery Henry

Lugn bror så du inte inte får kramp i fingrarna.
Jag sa bara hur situationen såg ut från min vinkel. That's is!!

Nu sa du också hur den såg ut från din vinkel.

Men ändå, inte för att jag tycker att det så värst intressant att diskutera det.

När har du sett Neymar eller någon annan spelare gå fram till Messi och säga lycka till med straffen???
Barcelona Smogen
2015-05-02 18:12
@Leo y Cesc:

Galet hur överlägsen Messi är på den listan, och galet att Kane är med där.
Barcelona Barcadinho.
2015-05-02 18:09
Observera att alla de senaste 16.00 matcher slutade med tre pinnar (Valencia, Esp o Cordoba)

Vad ska förbundet hitta på nästa säsong - spela kl 10.00 ? :P
Barcelona Thierry Henry
2015-05-02 18:08
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Herregud. Du har ingen aning om vad Neymar sa till Messi innan straffen. Antagligen så sa han bara" sätt den nu" eller nått i den stilen. Varpå Messi ger bort straffen då han inser att det står 6-0 och Neymar ej har gjort mål än och missat mycket samt redan släppt ett mål till honom där han hade öppet mål från 20 cm. Neymar verkar va en av dom ödmjukaste spelarna vi har i laget och vill nog mer än någon annan att Messi ska vinna skytteligan. Men alla i den situationen insåg att Neymar behövde målet mest. Messi behöver inte ett gratis mål till för att fäkta av Cristiano i skytteligan. Han leder redan skytteligan och barca har klart enklare motstånd kvar än real. Att alla i top 3on gör mål och är bra betyder nog mer för Messi och hela laget än att han får peta in en straff och gå från 1 till 2 mål framför Cristiano i en j@vla betydelselös skytteliga
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-02 18:06
Känns Så jävla bra mu gubbar!!!!!!
2015-05-02 18:04
Hehehe, hur många av gick in och tryckte på gilla knappen i R.Madrid's forum. Visst var killen ärligt..

Min favo var "Messi gjorde en CR7 och gav bort straffen till Kaka. (Det var inte en match där skytteligan stod på spel).

Varför bryr jag mig ens.
Hej då... Får hålla tummarna idag att Sevilla ger samma kamp som de gav oss mot våra rivaler ikväll. Men det kommer inte att hända..

Barcelona 100% AntiMadridista
2015-05-02 18:04
Flexus De har glömt att vi ledde med 5p (om jag minns rätt) i början på säsongen. Deras ledare El Pasillo försvinner så fort det går bra för Barca och dåligt för Madrid. I första halvlek var han kaxig, men när andra halvlek började så försvann han. Borde anmäla honom till #trolljägarna.
Annons: