/spanien/barcelona/forum/26316.aspx/spanien/barcelona/forum/26316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Ronaldinho_Eliten
2003-12-03 20:40
vårt försvar suger hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

min pappa hejar på real han tycker att vårt försvara e lika uselt som deras
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Tomasz
2004-01-07 19:41
Fatta om man väljer att ta in Davids, han paras ihop med Mr.Untouchable, Cocu. Då har vi Gerard, Motta och Xavi på bänken. Är verkligen en matchotränad Davids så mycket bättre än dom vi har? Mitt förslag är att försöka få det att funka med de pivoter som finns att tillgå. Sen kan ju inte Davids spela i UEFA-cupen så man måste få igång någon av dom man har redan i vilket fall.

Rijkaard har för övrigt bekräftat att man bett Laporta om nyförvärv i januari. Då blir det väl Davids, förstår att han vill ha in någon som kan hålla han i handen när de vita näsdukarna översvämmar Camp Nou. Det tydliga budskapet är att Rijkaard fortsätter allt på spelarna, hans självkritik är verkligen lika med noll.
Barcelona Caspian
2004-01-08 00:13
Jag skrev häromdagen att man borde göra sig av med sina älsklingar och då uttrycktes att Kluivert oxå borde få gå. Jag håller verkligen med på det fotbollsmässiga planet men ekonomiskt tror jag inte att det är möjligt att kontraktera en annan anfallare i nuläget. Försvarare kostar betydligt mindre och Kluivert är inte särskilt attraktiv på marknaden för tillfället så att byta anfallare är nog inte möjligt i dagsläget. I övrigt håller jag helt och hållet med. Barca borde släppa honom till sommaren och satsa på nytt blod.

Angående van Buyten måste jag dock säga att det jag sett av honom har imponerat. Han är stor, stark, dominant i luftrummet - såväl offensivt som defensivt - men till skillnad från exempelvis Patrik Andersson tycker jag att han har ett något rappare steg. Dock är franska ligan något långsammare än den spanska så det är självklart inte möjligt att fullständigt avgöra.

Att vi sedan har kvar spelare som Dani i truppen är för mig fullständigt obegripligt. Rijkaard har sagt att han vill ha en (alltså 1) förstärkning och det är väl inte omöjligt att det tyvärr är Davids han åsyftar. Dock verkar ledningen inte alls stötta detta förslag eftersom man vill ha mer långsiktiga lösningar.

Frågan är egentligen hur bra vinterköp har fungerat tidigare. Erfarenheten säger oss väl att de inte fungerar i allmänhet så om vi ska knyta någon till oss tycker jag att det ska vara en långtidssatsning. Defensivt vore Juanfran och nyss nämnde van Buyten goda satsningar även om det är möjligt att Man U satsar på belgaren nu när Rio är avstängd. Då har vi nog ingen chans. Offensivt vore Luque, som ju är katalan och en spelartyp som jag tror passar Barca, ett gott alternativ. Eftersom Depor redan har Pandiani och Tristan vore det kanske inte helt omöjligt. Han är ett framtidsämne med målfarlighet och framför allt speed i sitt spel, vilket jag tycker att vi behöver.

Om vi bara kan få en halvårslösning anser jag faktiskt att det är bättre att låta bli. Vi har inte råd att slösa mer på chansningar vi inte ens själva tror på.

---------------Rüstü---------------
-----------------------------------
Gabri--Puyol--Reiziger-v.Bronckhorst
------Xavi-----------Motta---------
Ronaldinho----------------Iniesta--
-------Saviola------Kluivert-------
Barcelona Izquierda
2004-01-08 07:31
Bortförklaringarna fortsätter att hagla från NEJkaards håll.
På sista tiden har han ju annars gett enskilda spelare skulden för att det har gått dåligt. Unga spelare som Quaresma och Luís García har fått knivar i ryggen, och senast var det Rüstü som fick skulden för det dåliga resultatet.

Nu lanserar vår tragiske tränare en ny teori om varför Barca spelar sämre än någonsin: Vi saknar BALANS! Det är inget fel på mentaliteten, säger han, men vi saknar den balans som många andra lag har. Därför vill han ha in en förstärkning snarast (syftar sannolikt på Davids), och så längtar han efter att få tillbaka Gabri och Motta, eftersom dessa spelare har balans, enligt honom.
Vad fan menar han? Vad är det som Gabri och Motta har, som de andra saknar? Exakt vad menar han med "balans"?
Om startelvan är obalanserad, så är det väl hans uppgift att ta ut en annan elva? (Det gör han iofs hela tiden...), men det verkar inte vara det han menar. När han pratar om 'balans' så verkar han syfta på en egenskap som vissa spelare har, men som tydligen allt för många i Barca saknar. Och det ligger alltså inte på det mentala planet.
Lösningen måste alltså vara att köpa in en massa spelare som har egenskapen balans, och det verkar ju bara vara NEJkaard som vet vilka detta är.
En bättre lösning tror jag vore att göra sig av med honom. Han griper desperat efter halmstrån, och vägrar erkänna att det råder dålig stämning i laget, att spelarna inte har något förtroende för honom, och han vägrar att rannsaka sig själv. Självkritik är en viktig egenskap, men han väljer i stället att yra om 'balans', och lägga skuld på enskilda spelare i stället för att försvara dem.
Han ska bort, bort, bort!!
Barcelona Barca_91
2004-01-09 19:09
Davids har skrivit på,enligt en som jag känner som kan spanska läs själva på länken!
Barcelona Tompa
2004-01-09 09:49
Tittar på betygen i El Mundo och de är ju inte lysande precis... Sex st ettor och inte en enda spelare fick en trea. Den enda slutsatsen man kan dra kring det är att man återigen gjorde en riktigt dålig match. Jag är verkligen orolig inför Zaragozamatchen.

F.ö är det en jätteskandal att Laporta o CO fortfarande visar orubbat förtroende för Rijkaard. Det är ju inte klokt, vi spelar som ett riktigt bottenlag f.t och högsta hönset gör ingenting när det är så uppenbart att Rijkaard inte håller måttet. Man blir så himmla frustrerad!
Barcelona Andreas
2004-04-17 15:46
Valdes//
Om tänker efter så sysselsätter inte dagens Ronaldo hela försvar själv. Den gamle Ronaldo gjorde det men inte dagens. Han står mest och väntar på en passning och när han väl får den gå han rakt på mål. Däremot skulle han nog kunna delta mer i spelet, jobba lite mer och på så sätt oroa backlinjen mycket mer. Men Ronaldo är väldigt effektiv i sina avslut.
Barcelona Birdman_09
2004-01-07 22:45
Robben är bra men han håller inte. Vi måste ha en stjärna. Jag hade satsat på Kezman istället.
Barcelona Tompa
2004-01-09 09:49
Tittar på betygen i El Mundo och de är ju inte lysande precis... Sex st ettor och inte en enda spelare fick en trea. Den enda slutsatsen man kan dra kring det är att man återigen gjorde en riktigt dålig match. Jag är verkligen orolig inför Zaragozamatchen.

F.ö är det en jätteskandal att Laporta o CO fortfarande visar orubbat förtroende för Rijkaard. Det är ju inte klokt, vi spelar som ett riktigt bottenlag f.t och högsta hönset gör ingenting när det är så uppenbart att Rijkaard inte håller måttet. Man blir så himmla frustrerad!
Barcelona Andreas
2004-04-17 15:46
Valdes//
Om tänker efter så sysselsätter inte dagens Ronaldo hela försvar själv. Den gamle Ronaldo gjorde det men inte dagens. Han står mest och väntar på en passning och när han väl får den gå han rakt på mål. Däremot skulle han nog kunna delta mer i spelet, jobba lite mer och på så sätt oroa backlinjen mycket mer. Men Ronaldo är väldigt effektiv i sina avslut.
Barcelona Gabriel
2004-04-17 10:55
Läste precis att klubben tänker att förhandla med Tiago Motta i slutet av säsongen. Hans kontrakt går nämnligen ut den 30 Juni 2005.
Txiki Begeristain och Sandro Rossel hade igår den första kontakten med Roberto Motta, Mottas pappa och hans nya agent Eduardo Ipiens.

Motta kommer antagligen att få en betydligt bättre lön ifall han skriver på nytt kontrakt eftersom han just nu tjänar lika mycket som han gjorde när han blev uppflyttad år 2002 emot Tenerife(vinst med 0-5).

Jag tycker att det är helt rätt av klubben att ge fortsatt förtroende till Motta trots att hans säsong inte varit i närheten av vad hans förra var.
Barcelona Barca_91
2004-04-17 14:56
På onsdag spelar Barca en vänskapsmatch mot Kina på Camp Nou.
Vet inte om det är det smartaste att göra precis innan matchen mot Madrid men vi kommer väl inte spela med Dinho,Saviola,Puyol och "dom andra" och det kommer väl inte vara något riktigt högt tempo.

Mellan den 26:e juli och 4:e augusti så ska Barca ha sin sommarturné i Asien i sommar.Dom ska bla möta dom bästa lagen i den Japanska ligan och den Koreanska ligan.
Mer info på länken.
Barcelona Izquierda
2004-01-09 06:42
Rille,

Nej jag inser ju att vi inte kommer att få varken Scolari eller Wenger inom den närmsta framtiden, men du frågade ju efter min drömtränare.
Just precis nu är Hector Cuper mitt val. Behåller vi Rijkaard fram till sommaren, så hoppas jag på Koeman. Fast å andra sidan...behåller vi Rijkaard fram till sommaren så är vi kanske ett segunda-lag, och ett sådant lär inte Koeman vara intresserad av att träna.
Angående Puyol, så verkade ju ryssen inte vara beredd att lägga ut de pengarna nu. Vad har hänt med honom? Börjar miljarderna sina? Han brukar ju vara beredd att betala galna priser. Hur som helst står det att han ska fortsätta att ha Puyol under uppsikt fram till sommaren. Säljer vi Puyol kommer jag att ligga hemma en vecka och lipa. Då har jag inget förtroende kvar för Laporta. Puyol är helig, och dessutom vår bäste spelare den här säsongen. Att sälja honom vore helt irrationellt.

Birdman_09,
Tack detsamma. Med Barca i med och motgång!
Aldrig, aldrig ger vi upp!!
Barcelona Valdés
2004-04-17 13:47
Tompa; Att Du och flera andra ser Ronaldo som överviktig är helt ointressant för de flesta som tittar på fotboll (och istället är det vad man presterar på fotbollsplanen som är av intresse), men kanske inte för Laporta som verkar ha en förkärlek för fotbollspelare som blir bra på bild - han hade Beckham som förstaval förra året och det här året verkar Trez mer intressant än tex Adriano ( helt oförståeligt ).

Tompa och Gustaf; Vad det gäller det här med framspelningar så är vårt lag idag aldeles för beroende av Ronaldinho, utan honom är vi ett betydligt sämre lag offensivt. Xavi presterar tex väldigt lite utan Ronaldinhos ( och Davids ) understöd. Blir Ronaldinho skadad tror jag därför att de problem som vi har idag skulle fortsätta med eller utan Trez, vi behöver fler spelare som gör en skillnad och kan skapa chanser på egen hand ( för att avlasta Ronaldinho som skulle bli ännu bättre med mindre påpassning ifrån motståndarna ).

Argumentet att Trez säkert skulle göra över 20 mål för att han gjorde 24 mål för tre år sedan är inte hållbart, tre år är LÅNG tid. Likadant att han skulle få mindre uppvakting i spanska ligan eftersom den är mer offensiv är inte heller troligt eftersom nästan alla lag spelar otroligt defensivt mot Barcelona. Att han skulle vara mindre skadad för att han går till Barcelona är inte heller hållbart - för vem vet det?

Jag vidhåller att Trez är en av världens mest överskattade forwards.

Vad det gäller finanser så vet vi alla att vi inte har något eget kapital men trots detta faktum så verkar Laporta vilja spendera 100-tals miljoner med hjälp av nya banklån på 900 miljoner (vilka i stort sett kan fördelas som klubben själv vill över tre år), dessutom tror jag att vi kommer att få se tröjreklam ( oavsett vad man tycker om det) vilket innebär 100 - 150 milj/år och så får vi några femtilappar för spelarförsäljningar. Det finns inte pengar!! men vi kommer ändå att fortsätta köpa spelare och då vill jag se få nya spelare av absolut världsklass som gör en skillnad.

Vad det gäller Torres tror och hoppas jag att man ligger lågt till säsongen är över för att då göra en storoffensiv. Klarar Atlético inte av UEFA-cupplatsen kanske man tvingas att sälja. Adriano är i mina ögon ett likvärdigt alternativ till Torres och även Drogba skulle vara en jätteförstärkning.
Barcelona älskaa barcelona
2004-03-06 15:21

nån som ska se på barca i mån..?
Real Madrid Ronnie
2004-01-09 14:09
Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare, NEJ TACK!!
Barcelona Ronnie
2004-01-09 14:09
Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare, NEJ TACK!!
Barcelona Bopi
2004-01-09 18:53
Davids ..ALVARLIGT så tror jag att han skulle vara bra för oss...
Barcelona Valdés
2004-04-17 16:12
Andreas; Visst jobbar Ronaldo inte lika mycket för laget längre men faktum kvarstår att han också gör många mål helt på egen hand och därmed ser till att skrämma skiten ur vilket försvar som helst. Han kräver mycket bevakning och är bra mycket mer irrationell än vad ex Trez är.

Tompa; Bra kompis, det är alltid kul att diskutera men just nu känns det bara som om vi upprepar oss. Vi är tydligt oense om Trez kvalitéer som fotbollsspelare. Om vi värvar honom hoppas jag dock att Du och Gustaf ( bland andra ) får rätt -för nästa säsong gäller det att vinna titlar. Det går inte längre att bara spendera en massa pengar på halvbra spelare som inte uppvisar resultat och därmed inte heller genererar några intäkter.

B_a_r_c_a; Adriano och Trez har gjort nästan exakt lika många mål i årets ligaspel. Men om man tittar på det sätt som målen har gjorts på så finns det stora skillnader. Adrianos är oftast rena klassmål medan Trez står och väntar på passning i straffområdet för att bara peta in den. Likadant så spelar Trez i ett bättre lag med fler spelare som förser honom med ordentliga passningar än vad Adriano gör.
Barcelona Gabriel
2004-04-17 15:48
Nämen ser man på. Quaresma är med i truppen emot Malaga! Vad förvånnad jag blir. I vanliga fall borde jag inte bli det eftersom Quaresma är tillräckligt bra för att vara med i Barcelonas uttagningstrupp. Skönt att se att Rijkaard antagligen lagt Quaresma uttalanden i media bakom sig för han bad ju dessutom om förlåtelse till Rijkaard.
Nu är det bara att hoppas på att han får lite speltid också.
Barcelona Valdés
2004-04-17 14:24
B_a_r_c_a; Du verkar vara lätt och övertyga, ett oavgjort resultat mot Betis och vi klarar oss utan Ronaldinho ( kom istället ihåg den totala genomklappningen i höstas när Ronaldinho var skadad ).

Ångående EU-pass tycker jag bara att man skall behålla de spelare som med säkerhet spelar i förstaelvan som icke-EUspelare. Adriano skulle vara given!
Barcelona Gabriel
2004-04-16 17:11
Spanska fotbollsförbundet har tagit ett beslut angående det mycket kontroversiella domslutet at utvisa Valdés mot Betis.
För en gång skull så står dom på Barcas sida och tar tillbaka det röda kortet. Därmed så kan alltså våran ordinarie målvakt spela vilket är en lättnad för mig eftersom Rüstü inte spelat sedan Racing Santander.

Litte bittert för Rüstü dock men så går det när man sumpar sina chanser. Han kanske inte kommer att få ett bättre tillfälle än det här för sin sista chans.
Barcelona la saeta rubia
2004-04-16 17:49
Europas 60 målfarligaste spelare.

Barcelona Barca_91
2004-01-07 21:40
Ronnie:
Här är en sida med bilder på tatueringar
http://www.boixosnois.com/web/castellano.php?s=7
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 22:47
Robben har potential att bli riktigt bra, Man Utd är tydligen ute efter honom också. Fast om han kosat 9-15 mille så är det bätter att köpa Van Der Vaart som både är bättre och billigare.
Barcelona Barca for ever
2003-12-08 10:07
jag tycker att vi inte behöver någon ny spelare och vi kan vinna allt med de spealrna vi har nu.

vi har ju: Rustu, Puyol, Gabri, Reziger,l.Enrique, l.Garcia, saviola, quarisma, overmars, maquez, också kluivert. och många andra bra spelare

men det som barca behöver är inte några nya spelare utan en riktig tränare!!
Barcelona Ronnie
2004-01-07 22:47
Robben har potential att bli riktigt bra, Man Utd är tydligen ute efter honom också. Fast om han kosat 9-15 mille så är det bätter att köpa Van Der Vaart som både är bättre och billigare.
Barcelona Farhanio11
2004-01-09 02:17
mot all fotboll så klart
Annons: