/spanien/barcelona/forum/26313.aspx/spanien/barcelona/forum/26313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:47
Både Betis och Villareal är långt ifrån säkra att gå vidare i CL. Varför skulle Villareal låna Maxi, visserligen har de en förkärlek för argentinare men de har väl det rätt så välbeställt på anfallsfronten? Betis kan jag förstå, men deras öde avgörs innan transfer öppnar i januari, så de lär nog vara lika intresserade av Maxi trots han deltagit i CL OM de alls har ett intresse kvar. Men det är nog så att Barça inte tar några risker, håller alla dörrar öppna. Säkert har Santi, Henke och Maxi blivit informerade om Eto's Afrika-planer vilket jag faktiskt tror blir av till våren.
Barcelona Saforcada
2005-11-21 20:46
Jämnförelsen mellan Xavi och Guti tyder ju på att Xavi är sjukt underskattad av vissa...
Barcelona el Flaco
2005-11-21 20:45
Förutom Deco och Giuly så brukas det också snackas mycket om att vi behöver en ny vänsterback. Även om jag är rätt så nöjd med Gios och Sylvinhos insatser iår så borde vi ändå planera för framtiden. Många höjer sina röster för få över Ashley Cole från Arsenal men helt ärligt så har denne aldrigt imponerat på mig. Hans möte med Mourinho bl.a. visar att han har ingen lojalitet mot sin klubb och såna personer vill jag inte ha i Barca. Istället tycker jag vi borde köpa Fabio Aurelio eller möjligtvis Evra från Monaco som jag såg i Champions League finalen för nåt år sen. Annars skulle vi kunna lösa vänsterbacks-diskussionen med att få upp en talang från la cantera.
Barcelona Kharles
2005-11-21 20:40
Truppen mot Werder;

Valdés, Jorquera, Puyol, Iniesta, Edmílson, Sylvinho, Oleguer, Deco, Giuly, Belletti, Larsson, Motta, Etóo, Gabri, Van Bronckhorst, Ronaldinho, Márquez and Ezquerro.

Ingen Maxi. Detta betyder nog att han lånas ut till Betis eller något annat lag (i CL -Villareal?).. Messi och Xavi vilas.
Barcelona el Flaco
2005-11-21 20:38
THOMAS JUNEBORG//
Tack så mycket för en underbar artikel. Fin gest att du gav beröm till de övriga i laget. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-21 20:35
-------Jorquera-----
Belletti-Marquez-Oleguer-Gio
---Gabri---Edmilson--Motta
Ezquerro---Maxi----Messi

Så vill jag se uppställningen mot Bremen. Skulle egentligen vilja ha Gabri på högerbacken, men Belletti behöver komma tillbaka från skadan. Sedan tycker jag att Messi och Santi kan skifta kant och Larsson hoppa in. Alternativt kan man spela med Messi på mittfältet (hans naturliga position), Larsson, Maxi o Santi på topp. Gabri ner till backen då och Belletti kan hoppa in.
Skulle bli väldigt glad om vi fick se ett B-Lag mot Bremen. Jag älskar att se de spelarna minst lika mycket, med tanke på att de nästan aldrig får spela. Aja.. Hoppas man kan se matchen någonstans iallafall.
Barcelona Lucho
2005-11-21 20:34
För övrigt känns det här snacket om att Xavi är underskattad lite överdrivet. Särskilt i det här forumet är ju han en av dom (med all rätt) som hyllas mest och i spanska medier får han ju också sin beskärda del av berömmet. Dessutom var han ju med som kandidat till Balon D'Or vilket om något är ett erkännande. Att inte Sportbladet fattat Xavis storhet är knappast överraskande och inte heller speciellt intressant.
Barcelona Sonde
2005-11-21 20:30
La Rambla:

Oj oj oj Kharles, underbar video med den musiken. Fick f-n ståpäls!

Snälla red, inte spärra mig för snusk nu bara. ;)

Du blandar nog ihop det med ståfr*s ;)

Messí och Xavi vilas imorgon. Maxi petas. Det senare innebär väl, som jag var inne lite på i införrapporten, att en utlåning är aktuellt trots allt. Vilket i sin tur förhoppningsvis innebär att Eto'o inte drar på afrikaresa ändå.

Om Maxi endast är utanför truppen på grund av petning så är det ett sinnesjukt beslut av Rijkaard.
Kaká#8
2005-11-21 20:22
Ämne: Ta nu det lilla lugn....
jag instämmer.Deco har varit sämst i Barcelona iår.Men det betyder inte att han har varit kass.Vi e ju jävla grymma så att Deco insats hittils e ju helt ok.Men man förväntar mer av han.
Barcelona Gabriel
2005-11-21 20:20
Xavi är underskattad överallt förutom i Barcelona eller oss barçafans
2005-11-21 20:18
Kharles
!Folk verkar ha glömt vem som skaffade fram bollen till El Mejor innan han satte sina två baljor i skeppsvraket.!

Det var ju inga geniala pass. Dinho fick bollen på mittfältet och gjorde ALLT själv!

Det är ingen här som dissar Deco. Tvärt om. Jag tycker att Deco har visat helt klart att han är en mycket bra spelare. Dock var han inte i sin toppform i lördags och slog bort ovanligt många passningar på mittfältet vilket man inte är van att se. De felpassningarna orsakar farliga situationer och därför verkar han nonchalant. Men han har kommit tillbaka från en skada och jag förväntade mig inte att han ska storspela med tanke på att han var dålig i förra veckans match, katalonia kuppen.

Sen tycker jag att det är sjukt många som underskattar Xavi, men Att Xavi jobbar mer än Deco kan man inte säga heller. Skillnaden är att Xavi jobbar ofta hem och vinner bollar som backarna egentligen ska ta. Deco vinner bollar lite högre upp på mittfältet, men båda jobbar mycket bra. Men att påstå att Deco gör mer nytta än Xavi tycker jag är fel.
Barcelona Gabriel
2005-11-21 20:17
Bra artikel om Ronaldinho Thomas :) !

En sak med Ronaldinho är annars att han är lika stor stjärna utanför planen som han är på planen. Idag ser man en helt annan stämning och glädje i vårat lag där alla älskar varandra som en familj och ställer upp för varandra oavsett vem som spelar. Detta är Ronaldinhos förtjänst. Han medför glädje i vårat lag och det smittar av sig på alla spelarna, man blir verkligen tårögd när man ser vilken otrolig laganda han har infört i laget. Den typiska vanan innan matchstarten när "Ronnie" går fram till ALLA spelare och kramar om dom är så underbart.

Ronaldinho no es un crack, es EL Crack ! Gracias Dinho !
2005-11-21 20:16
Kharles
!Folk verkar ha glömt vem som skaffade fram bollen till El Mejor innan han satte sina två baljor i skeppsvraket.!

Det var ju inga geniala pass. Dinho fick bollen på mittfältet och gjorde ALLT själv!

Det är ingen här som dissar Deco. Tvärt om. Jag tycker att Deco har visat helt klart att han är en mycket bra spelare. Dock var han inte i sin toppform i lördags och slog bort ovanligt många passningar på mittfältet vilket man inte är van att se. De felpassningarna orsakar farliga situationer och därför verkar han nonchalant. Men han har kommit tillbaka från en skada och jag förväntade mig inte att han ska storspela med tanke på att han var dålig i förra veckans match, katalonia kuppen.

Sen tycker jag att det är sjukt många som underskattar Xavi, men Att Xavi jobbar mer än Deco kan man inte säga heller. Skillnaden är att Xavi jobbar ofta hem och vinner bollar som backarna egentligen ska ta. Deco vinner bollar lite högre upp på mittfältet, men båda jobbar mycket bra. Men att påstå att Deco gör mer nytta än Xavi tycker jag är fel.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-21 20:14
TACK KHARLES, Änu en gång räddar du mitt liv!!
Barcelona Kharles
2005-11-21 20:11
Kolla in den då. Av Tomaz Bradesko.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:10
GaBod//
Detta är ett forum, om du följer historiken bakåt lite så upptäcker du hur många gånger det har frågats och besvarats.

Följ länk, regitrera dig på forumet och så hittar du var.
Länktips: fbtz.com/forum/
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:08
Edmílson: “Ronaldo me comentó que disfrutaba con este Barça”

Ronaldo till Edmilson efter matchen: Jag gillar detta Barça och är imponerad. Ja du Ronnie, vem gör inte det. :)
GaBod
2005-11-21 20:06
Nån som vet vart man kan få tag på matchen i lördags
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:06
Plus att Bremen måste ha ett bra resultat när det är så jämt om 2:a platsen. De kommer gå frammåt alla gånger.
Barcelona Kharles
2005-11-21 20:02
Lucho

Kan bara instämma. Werder kommer att anfalla, de är ett lag som spelar fin fotboll och de pressade Bayern på deras egna hemmaarena och borde enligt mig fått oavgjort. I en sån match passar Giuly bättre då han kan få ytor att löpa på bakom motståndarnas backlinje.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:54
Oj oj oj Kharles, underbar video med den musiken. Fick f-n ståpäls!

Snälla red, inte spärra mig för snusk nu bara. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:50
Señor.
Barcelona Lucho
2005-11-21 19:49
Kan gärna tänka mig ett anfall bestående av Maxi som central anfallare och Ezquerro och Henke på kanterna i matchen mot Werder Bremen.

Fast vill man se Messi i matchen mot Racing Santander så kanske det vore på sin plats att Giuly spelar istället för Henke. I hemmamatcher där man vet att motståndarna enbart går in för att inte förlora (dvs nästa ligamatch) tycker jag faktiskt att Giuly är det sämsta valet av dom alternativ vi har där. Helst av allt Messi eller Iniesta och om så inte är fallet så ser jag faktiskt hellre Henke eller Ezquerro i en sådan match. Racing kommer förmodligen att leka handbollsförsvar hela matchen och då behövs spelare som kan hantera bollen och förhoppningsvis hitta på något kreativt med den och är det något som Ludo bevisat att han inte kan så är det just det. När man sedan möter lag som spelar så att det uppstår lite ytor bakåt så kan Giuly få spela men annars tycker jag att han ska bänkas.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-21 19:48
Alltså grabbar, kan någon bifoga länk där man kan se på målen förutom FCB-VIDEOS.com och FBTZ.com, snälla!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:43
Det stämmer, plus att de lag som lär gå vidare knappast är några av de klubbarna som är aktuella ändå. Ser tex svårt ut för Betis. Tror att han hade gjort sig bra i Betis faktisk. Perfekt miljö för honom där. Ganska otroligt med vilken iver både Maxi och Santi så gärna vill stanna kvar trots bristen på speltid, kan det tyda på harmoni i truppen eller. :)
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:39
De flesta klubbarna är ändå inte med i CL. Men Rijkaard har nog ändå informerat honom om det. Tack för länken.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-21 19:35
kan nån av er nån namntitel på en barca film.
tex dokumentär eller nåt sånt.
tacksam för svar.?

visca la barca !!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:33
Kolla länken Kharles, de latinamerikanska spelarna får betyg.

Angående Maxi är jag lite tveksam, eftersom han har bud ifrån många klubbar är det ett minus att han deltagit i CL? Även om han tydligen under inga omständigheter vill iväg på lån.
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:29
Rambla

Var hittade du den fina delen om Roberto Cuntos? :-D

Ska bli kul att se Maxi spela igen. Det förtjänar han samtidigt som Eto'o förtjänar att vila.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:27
Ronaldhinos, Puyols, Eto'os, Messis, Xavis, Henkes felpass i fel lägen är lika frustrerande. End of story...
Annons: