/spanien/barcelona/forum/2631.aspx/spanien/barcelona/forum/2631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-05-03 18:40
[QUOTE=Treyh]Haha om det händer stäng bara av TV direkt efter slutsignalen och tänk bara "life goes on". Gå inte in på forumet och läs inga sportnyheter efter matchen. [/QUOTE] Så brukar jag göra när det går ruttet för Barcelona, jag lägger allt bakom mig. Pysslar med helt andra saker än att kolla på olika sidor om Barcelona. Det är ingen idé att älta saker när det går dåligt, man kommer inte må bättre av det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-05-03 18:35
Startelvan för B-laget i bortamötet mot Albacete; Suárez Patric - Juste - Edgar Ié - Diagné Samper - Gumbau - Halilovic Munir - Dongou - Sandro Bänk: Ondoa, Costa, Babunski, Bicho, Cámara, Adama och Joan Roman Avspark 19.00, stream här nedanför.
Barcelona Zyzz
2015-05-03 18:34
@Barcelona 1899:

Ett skadedrabbat Bayern är fortfarande bättre än både Juventus och Real. De som hävdar att Barca är dåliga om de inte vinner mot Bayern är ute och cyklar!
Barcelona Treyh
2015-05-03 18:24
@Barcelona 1899:

Haha om det händer stäng bara av TV direkt efter slutsignalen och tänk bara "life goes on". Gå inte in på forumet och läs inga sportnyheter efter matchen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-03 18:19
@Barcelona 1899:

Vi möter Peps Bayern i en CL-semifinal, ett lag som slog oss med 7-0 för 2 år sen. Det finns anledningar att vinna den här matchen. Luchos Barca började gå in i alla stormatcher som underdogs, sen har de vunnit tillräckligt många stormatcher att de nu anses vara knappa favoriter i den här matchen. Det är dags att ta på sig samma gamla attityd som vi gjort senaste decenniet. Det är Barca som ska sätta agendan. Klubben ska aldrig nöja sig med att vara underdogs under längre perioder, jag trodde det skulle dröja ett par säsonger men Lucho behövde bara halva första säsongen på sig.

Jag tror spelarna har börjat drömma. Matchintensiteten i det här skedet av säsongen har vi saknat senaste 2 åren. Nu är det bästa elvan varje match, högt tempo och helt andra förutsättningar runt kring klubben med stabilitet på tränarbänken och klarheter kring klubbens framtid.

Det kanske inte räcker hela vägen i alla turneringar men att vi skulle ha chans på trippeln i maj trodde inte jag. Spelarna visar bra attityd och bra sammanhållning. De har allt att vinna en säsong alla verkade vara skeptiska till en början.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-03 18:17
Barcelona 1899

Vilka är alla? dina kompisar på skolgården?

I en trupp ingår det mer än 11 spelare... vi ska inte skämmas för att vi tar hand om våra spelare och andra lag *host* real etc, matchar skiten ur samma 11a hela tiden. Det är en TRUPP som vinnner bucklor, inte 11 spelare
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-03 17:39
Det äckliga är att vi inte har något att vinna.

Förlorar vi kommer alla skratta och säga, haha. Ni är så dåliga, kan inte ens slå Bayern när de har massa skador.

Vinner vi kommer argumentet, ah men Bayern hade massa skador. Det hade varit pinsamt om ni inte vunnit.

Bayern, allt att vinna. Vi? Allt att förlora. Så känns det. :(
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-03 17:34
Förstå om vi förlorar en CL final mot Real Madrid. Blir sjukskrivning från jobbet då i 3 månader. Fyfan vad hemskt.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-03 17:33
Tror också LE kommer köra med liknande elva som vi såg mot Cordoba borta.
Fast självklart kommer Ter Stegen stå i målburen istället för Bravo.

På pappret är det faktiskt den starkaste elvan vi kan mönstra på onsdag,
Hoppas spelarna är taggade till 1000% vill se hunger och att spelarna kämpar sliter och ger allt i alla närkamper.

Vamos Barca!!!

Barcelona Liunil Masse
2015-05-03 17:20
Ali G Inte en chans att Mathieu kommer spela. Med tanke på hur högt vi spelar nu så är Mascherano vital med sina snabba brytningar. Samtidigt startar spelet alltid med våra mittbackar och där är Masche mycket mer passningssäker än vad Mathieu är. Den senaste tiden har vi spelat äckligt bra matcher mot Espanyol och Cordoba och Masche har varit grym! Ter stegen Alves-Piqué-Masche-Alba Rakitic-Busq-Iniesta Messi-Suarez-Ney Något annat skulle förvåna mig.
Barcelona Erik Satie
2015-05-03 17:16
Jag tar vafan som helst, bara vi spelar FINAL i BERLIN
Barcelona Ali G
2015-05-03 17:14
@BARCA-més que un club:

Han ställer upp med samma elva som igår men att han spelar med Mathieu istället för Mascherano på grund av sin längd och fysik
Barcelona Oleeguer43
2015-05-03 17:13
BARCA-més que un club

Elvan från Cordoba-matchen med ett målvaktsbyte känns inte som en högoddsare för mig. Dvs. Ter Stegen - Alves, Pique, Masch, Alba - Rakitic - Busquets - Iniesta och MSN där fram. Starkast möjliga elva.
Barcelona Cule4life
2015-05-03 17:10
Räknar man från året 2005 till 2015 så är Barcelona världens bästa största klubb med dom bästa spelarna. Största arenan osv, det finns helt enkelt ingen klubb som kan mäta sig oss det senaste decenniet. Forza Barcelona oavsett
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-03 16:53
Jag ska bara sticka ut nacken här inne. Hate me or love me. Barca vinner med 3-0.
2015-05-03 16:49
Oleeguer43

Aja hur som helst tycker vi kanske borde fokusera oss på vår kommande match i veckan och skippa det negativa energin här inne,

Hur som helst hur tror du LE kommer ställa upp på onsdag om man får fråga ?
Barcelona Oleeguer43
2015-05-03 16:45
BARCA- més que un club

Din poäng hade nått fram även utan att nämna Ronaldo. Jag får känslan att de flesta forumskribenter på Les Rambles är trötta på att läsa om Ronaldo i vart och vartannat inlägg. Många inlägg bidrar inte med någonting och det är därför jag ryter till.
2015-05-03 16:35
Oleeguer43

Ursäkta mig men det är inte att fiska likes man ute efter men när någon filmar och dyker i straffområdet så är det det första man tänker på är den spelaren tyvärr.
Barcelona Oleeguer43
2015-05-03 16:30
Håller med om att 1 - 0 är ett väldigt bra resultat. En nolla på Camp Nou och det ser väldigt ljust ut. Gör vi ett på Allianz, vilket är troligt, så tror jag inte att dom kan återhämta sig. ---- BARCA- més que un club Varför nämna Ronaldo i något som händer i Chelsea-matchen? Suck vad like-funktionen är skadlig här på Svenskafans.
2015-05-03 16:27
Liunil

Vi är Barcaaa !! vi ska inte nöja oss med 1-0 vi ska döda mötet redan i första omgången , vi har revansch att utkräva glöm inte det.

Och i och med deras skadeläge så har vi ett ypperligt chans på onsdag att göra det .
Barcelona Barca4life98
2015-05-03 16:26
Liunil 1-0 hade varit perfekt för jag är hundra på att vi kommer göra mål på bortaplan.
Barcelona DM1982
2015-05-03 16:03
[QUOTE=Liunil Masse]Hade ni tagit ett 1-0 resultat hemma i matchen mot Bayern på förhand? Eller är det för dåligt med tanke på deras skadeläge? [/QUOTE] 1-0 hemma mot Bayern är helt ok, speciellt då de inte gör det viktiga bortamålet.
Barcelona dinho the artist
2015-05-03 15:56
Liunil
Definitivt taget. 1-0 är ett ypperligt resultat. Ett mål på allianz och matchen är vunnen i princip.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-03 15:41
Hade ni tagit ett 1-0 resultat hemma i matchen mot Bayern på förhand? Eller är det för dåligt med tanke på deras skadeläge?
2015-05-03 15:14
Hazard gjorde precis en Ronaldo filmning och fick straff så äcklig gjort.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-03 14:28
@Barca4life98:

Håller med dig 100 % där..
Bara vi får de där titlarna så skiter fullständigt hur många mål C.r gör. Man ser ju att Messi skiter i det varför ska vi bry oss?? (Ja, jag bryr mig också men kom igen grabbar). C.r är inte så dålig som ni vill framstå honom. Låt honom vara..
Ses på Onsdag..
Barcelona Krille_85
2015-05-03 13:48
Litet tips till alla fotbollsspelare mellan 13-18 år. I sommar finns det flera intressanta saker:
- Träna hos Liverpool och Manchester United.
- Var med i en tryout i Göteborg för Empoli FC
- Åk till Valencia och träna
Besök proffsliv.se för all info
(Vi har även tränarutbildningar)
Länktips: www.proffsliv.se
Barcelona FCB barcelona
2015-05-03 13:36
Ingen som kan svara angående matchbiljetterna, tror ni de släpps idag efter 12 ?
Barcelona Vampíro
2015-05-03 13:35
Precis som *hjärta* nämner så syftar jag självklart på spelarstatistik. Jag vill inte att fotbollen ska reduceras till vem som gör mest poäng och att det sjätte målet hemma mot jumbon ska vara viktigare än att vinna titlar. Sånt får de hålla på med i baseboll eller liknande, inte i fotboll. Skulle det vara fallet så hade aldrig spelare som Iniesta eller Pirlo fått den uppskattningen de förtjänar utan man hade endast haft fokus på "poängsspelarna" vilket är ganska sorgligt. Fotboll handlar inte bara om hur stark du är, hur snabbt du springer eller hur många mål du gör. Man kan vara en spelare utav världsklass trots det. Mycket utav charmen med sporten och vad som i min mening får 'oss' att sticka ut.
2015-05-03 13:03
Barca4life98

Han kommer aldrig vinna den mer så va inte rädd .
Det är Messi år detta, inte den själviska spelarens år.

Penlado tänker bara på sig själv och alla individuella priser som finns . Han vet han har max1-3 år kvar och vet att Messi är bättre så han passar på och slå och vinna alla priser innan han går i pension för han är rädd att han inte hinner med det.

Men Messi kommer ändå slå allt Cr7 försöker sig på så sorry penaldo dream on. !!!
Annons: