/spanien/barcelona/forum/26300.aspx/spanien/barcelona/forum/26300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 18:59
och mest
Real Madrid Dani
2004-01-18 20:13
Med Motta eller Gerard brevid sig, ska det såklart stå...
Barcelona Barca_91
2004-01-18 18:57
juanito:nej jag menar inte att zaragoza har noll procent chans även om jag skrev så...men barca går vidare det är jag ganska säker på...men vi har ju inte puyol så man vet inte...
Barcelona Dani
2004-01-18 20:13
Med Motta eller Gerard brevid sig, ska det såklart stå...
Real Madrid Rille
2004-01-21 23:41
"Till Sist:Titta på TV4+ på onsdagkväll,Real kommer att visa att de inte håller klass som lag,bara för de har klassspelare!Bara de håller koll på Ronaldo Blir det roligt!
/Ridvaldo
Real Madrid Rille
"Till Sist:Titta på TV4+ på onsdagkväll,Real kommer att visa att de inte håller klass som lag,bara för de har klassspelare!Bara de håller koll på Ronaldo Blir det roligt!
/Ridvaldo
Real Madrid Rille
/Ridvaldo
Real Madrid Rille
/Ridvaldo
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 19:14
när börjar matchen ikväll?

p.s Om man vill kolla finns en rad Tv kanaler o välja på.(länken ovan)(bra kvalitet)
Länktips: www.elbarca.dk
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 19:14
när börjar matchen ikväll?

p.s Om man vill kolla finns en rad Tv kanaler o välja på.(länken ovan)(bra kvalitet)
Länktips: www.elbarca.dk
Barcelona Xavi
2004-01-21 17:27
Rust i målet.
Barcelona Izquierda
2004-01-14 20:14
PUYOL=Hjärta,
Jag vet, jag kunde bara inte låta bli att driva lite med dig, därav smileyn i slutet.
Håller helt med dig om Cocu. Han var en grym mittfältare för 3-4 år sedan, men lever nu bara på gamla meriter, som jag ser det.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 19:12
Det är skönt att fler och fler frågetecken börjar rätas ut i laget. Det verkar ganska klart vilka luckor som ska täckas och jag skull bli S J Ä L A G L A D om barca o rikjaard håller fast vid sin 4-3-3 formation.
Det var en liknande formation som skapade vårt dreamteam och har vi tur så kan vi med nyförvärv skapa en kedja som är lika bra som Stoickov-Romario-Laudrup.
Ronnie är den som har visat att han ska ta plats i denna kedja för alltid.
Saviola har inte visat allt han går för denna säsongen men skulle i framtiden kunna ta plats i mitten. De som säjer att han är för kort har visserligen rätt men se på romario. Han var centerforwad i dreamteamet och lyckades ändå bli en av tidernas bästa måltjuvar(kan inte vatt mycke längre än Saviola)

Till höger ser jag helst en Laudrup-typ.
En spelskicklig och smart spelare med hög lägstanivå. Van der Vaart vore faktiskt idealet till höger i 3-mannakedjan.

Något som vi tyvärr saknar är en stark nickspelare som kan väga upp lättviktarna i kedjan.
Detta fanns i dreamteamet och dessa löpte ofta in i boxen på inläggen.
Detta är en av anledningarna att att vi borde ha en stor tank i mitten på anfallet. Skulle gärna se Trez eller kanske Vieri, bara de gör mål.
Om vi bestämmer oss för en tank i mitten skulle vi antingen kunna köpa vaart eller plocka ut Saviola på kanten. en kedja med antingen Saviola-Trez-Ronnie eller Vaart-trez-Ronnie skulle inte vara fel.
Om vi dock låter bli att köpa loss davids skulle vi kunna flytta in en nickstark kille bredvid xavi. Xavi o Inesta känns numera heliga i mitten.
Coco skulle kunna funka men han är på tok för anonym och gammal för att ta plats i nye dreamteamet.

Spelare som skulle kunna passa i bakeros roll på mitten är Emerson eller kanske Albelda.
De skulle kunna ge sig in i boxen utan att oroa sig då spelare som Marques i backlinjen kan täcka för dem.

Något som är viktigt är att ytterbackarna kan täck stora ytor och även vara offensiva. Puyol vet vi vad han går för men jag skulle gärna se Chivu på andra kanten. (navarro duger i brist på pengar)

Som kollega i mitten till Marques ser jag helst Ayala eller Samuel.

Barcas nya dreamtaem:
VAldes

Puyol-Marques-Ayala-Navarro

Xavi-Albelda
Iniesta
VAart-trez-Ronnie

Barcelona Tomat
2004-01-15 21:35
hur kan ni säga att Cocu är en världsback! haha, han är slitvarg ingeting annat. Och vi kommer nog märka att Puyol är borta. Bäste spelaren i hela Barca tillsammans med Ronaldinho....
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 19:12
Det är skönt att fler och fler frågetecken börjar rätas ut i laget. Det verkar ganska klart vilka luckor som ska täckas och jag skull bli S J Ä L A G L A D om barca o rikjaard håller fast vid sin 4-3-3 formation.
Det var en liknande formation som skapade vårt dreamteam och har vi tur så kan vi med nyförvärv skapa en kedja som är lika bra som Stoickov-Romario-Laudrup.
Ronnie är den som har visat att han ska ta plats i denna kedja för alltid.
Saviola har inte visat allt han går för denna säsongen men skulle i framtiden kunna ta plats i mitten. De som säjer att han är för kort har visserligen rätt men se på romario. Han var centerforwad i dreamteamet och lyckades ändå bli en av tidernas bästa måltjuvar(kan inte vatt mycke längre än Saviola)

Till höger ser jag helst en Laudrup-typ.
En spelskicklig och smart spelare med hög lägstanivå. Van der Vaart vore faktiskt idealet till höger i 3-mannakedjan.

Något som vi tyvärr saknar är en stark nickspelare som kan väga upp lättviktarna i kedjan.
Detta fanns i dreamteamet och dessa löpte ofta in i boxen på inläggen.
Detta är en av anledningarna att att vi borde ha en stor tank i mitten på anfallet. Skulle gärna se Trez eller kanske Vieri, bara de gör mål.
Om vi bestämmer oss för en tank i mitten skulle vi antingen kunna köpa vaart eller plocka ut Saviola på kanten. en kedja med antingen Saviola-Trez-Ronnie eller Vaart-trez-Ronnie skulle inte vara fel.
Om vi dock låter bli att köpa loss davids skulle vi kunna flytta in en nickstark kille bredvid xavi. Xavi o Inesta känns numera heliga i mitten.
Coco skulle kunna funka men han är på tok för anonym och gammal för att ta plats i nye dreamteamet.

Spelare som skulle kunna passa i bakeros roll på mitten är Emerson eller kanske Albelda.
De skulle kunna ge sig in i boxen utan att oroa sig då spelare som Marques i backlinjen kan täcka för dem.

Något som är viktigt är att ytterbackarna kan täck stora ytor och även vara offensiva. Puyol vet vi vad han går för men jag skulle gärna se Chivu på andra kanten. (navarro duger i brist på pengar)

Som kollega i mitten till Marques ser jag helst Ayala eller Samuel.

Barcas nya dreamtaem:
VAldes

Puyol-Marques-Ayala-Navarro

Xavi-Albelda
Iniesta
VAart-trez-Ronnie

Spanien Charlie K.
2004-01-19 11:51
¿Nan som vet var man kan hitta Barças spelschema?
Daniel
2004-01-15 19:17
Ska ner till Barcelona nu i helgen och se matchen mot Athletic. Det blir mitt första besök. Ser verkligen fram emot det! Tänkte bara höra om det är någon/några som har tips på måsten inför/efter matchen? Var ska man sitta på arenan (fixar biljetter på plats)?

Tacksam för hjälp!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 22:32
här finns matchreferat bröder....... dock på danska
Barcelona Barça-fan
2004-01-16 00:03
Andersson är en värdig mittback..fattar inte varför han inte får spela..tycker han är bättre än till exempelvis Reiziger...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 22:32
här finns matchreferat bröder....... dock på danska
Barcelona juanito
2004-01-15 01:03
B_a_r_c_a: Du ska nog inte hoppas allt för mycket. Den enda gången Rijkaard tycks vara villig att ändra på laget (gäller både i medgång och motgång) är när han kan stoppa in nya holländare.

Det är fan komiskt!
Barcelona Izquierda
2004-01-18 14:36
Dani//

För min del räckte det med att se matchen igår, för att vara övertygad om att Davids med sin inställning och sitt tvåvägsspel kommer att göra stor nytta i Barca. Någon frälsare tror jag absolut inte att han blir, men vi är (fortfarande!!) i kris, och då kan nog en kille som Davids betyda mycket.
...som framtidsinvestering tror jag däremot inte på honom.

Jag undrar just vad som händer när Iniesta kommer tillbaka. Igår valde Rijkaard Davids-Cocu som pivotepar. Kommer han att fortsätta att göra det? Kommer han att bänka Xavi?
För min del spelar det ingen roll att vi slog Zaragoza. En match är ingen match. Rijkaard måste bort!
Barcelona Tompa
2004-01-18 10:23
Ingen seger, tyvärr... Det fanns ändå en hel del positivt med matchen. Inte minst insatsen av tredjemålvakten Jorquera, Vilken debut, verkligen tråkugt att han inte fick hålla nollan. Spelet i andra halvlek var riktigt bra. Davids var riktigt bra i sin debut, mycket bättre än jag förväntat mig och så Ronaldinho - vilken lirare!

Visst saknades Puyol väldigt mycket, försvaret var minst sagt osäkert. Som helhet var matchen dock bättre än det mesta som laget presterat den här säsongen. Med det här spelet så borde Barca klättra i tabellen när skadeläget förbättras.
Barcelona Izquierda
2004-01-18 11:00
Carboni//

"1-1 igår och jag tror att båda lagen får vara nöjda."
Jag vet inte riktigt vad som driver dig till att häcka här i Barca-forumet och göra ansträngda försök att få folk arga, men det där citatet är way out of bounds.
Såg du ens matchen? Man behöver inte vara hemmablind för att inse att Barca ska vara riktigt, riktigt missnöjda med det resultatet.
Barcelona Tompa
2004-01-18 10:23
Ingen seger, tyvärr... Det fanns ändå en hel del positivt med matchen. Inte minst insatsen av tredjemålvakten Jorquera, Vilken debut, verkligen tråkugt att han inte fick hålla nollan. Spelet i andra halvlek var riktigt bra. Davids var riktigt bra i sin debut, mycket bättre än jag förväntat mig och så Ronaldinho - vilken lirare!

Visst saknades Puyol väldigt mycket, försvaret var minst sagt osäkert. Som helhet var matchen dock bättre än det mesta som laget presterat den här säsongen. Med det här spelet så borde Barca klättra i tabellen när skadeläget förbättras.
Barcelona ZonD
2004-01-18 11:32
Måste få skriva av mig lite nu. Den här säsongen har det ju hänt väldigt mycket. Ny tränare, Ny president och en massa nyförvärv. allt detta på goot och ont:

Plussidan:

Målvakterna: Ommman bortser från Rustu så imponerar Barcas målvakter. Valdes har sett hur säker ut som helst i dem senaste matcherna och jorquera såg vi ju alla igår. Det jorquera saknar är spelet i luft rummet. tycke att han sååg lite klen ut där och jag föredrar trots allt Valdes i målet.

Laporta: Jag tycker att han har gjort ett strålande jobb. Att behålla Rijkaard visar på att hn vill ha mer kontinuitet i laget och jag börjar u dra om han inte gör rätt i det. Vi har trots allt börjat spela väldigt bra. Nyförvärven är kanon. De två osäkra korten; Van Bornckhorst och Mario, är trots allt bara på lån. Lönerna har sänks med ca 40% och klubben har blivit av mmed en hel del skulder. En eloge till laporta!

Marquez: Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att han verkar väldigt stabil. Matchen igår kanske inte var hans bästa men jag ser potential i Marquez och Puyol som mittlås. Det kan komma att bli ett av europas bästa med bättre ytterbackar (reiziger var för övrigt riktigt bra igår).

Canteran: Iniesta, Xavi, Segio Garcia, Motta, Oleguer, Ros, Gerard, Arteta, Oscar Lopéz, Navarro, David Garcia är bara några av de talanger som har kommit fram de senaste åren. Några av dessa vet vi ju att de inte har förvaltas på bästa sätt men det börjar bli bättre.

Rijkaard:

De senaste tiden har han faktiskt imponerat på mig och han vågar testa nya grejer. Att släppa fram iniesta och sergio garcia mer och mer är ett bra tecken på att barca kanske kan börja förvalta sina talanger på ett bättre sett. Fortsätt så här rijkaard så kanske det bli riktigt bra. För tillfället spelar vi ju gudomlig fotboll.

Minussidan:

Rijkaard: Sett över hela säsongen så har han gjort en hel del konstiga beslut och jag behöver väl knappast nämna de?

Ytterbackarna:

Van Bronck. och Reiziger har varit under alll kritik den här säsongen och nya ytterbcakar krävs. jag ser detta som en högre prioritet än en anfallare.

Barcelona Andreas
2004-01-18 11:28
I går såg man verkligen att Davids har en jäkla vilja att vinna. Såg ni Davids precis efter Kluiverts mål. Killen vill verkligen vinna. Jag tror att Barça verkligen kommer att få nytta av honom under säsongen.

Var det förresten någon som Adrianos frispark igår i slutet mot Undinese? Jag säger bara WOW!! Den gick visserligen inte in men ett sådant skott från 30 meter.
Spanien yoniiseoo
2004-01-15 13:05
Barca borde försöka locka till sig Svennis. Han har lyckats bra i sydeuropa tidigare.
Barcelona Andreas
2004-01-18 11:28
I går såg man verkligen att Davids har en jäkla vilja att vinna. Såg ni Davids precis efter Kluiverts mål. Killen vill verkligen vinna. Jag tror att Barça verkligen kommer att få nytta av honom under säsongen.

Var det förresten någon som Adrianos frispark igår i slutet mot Undinese? Jag säger bara WOW!! Den gick visserligen inte in men ett sådant skott från 30 meter.
Barcelona Nigga
2004-01-19 09:28
davids ägde mitten i matchen moy bibao
Annons: