/spanien/barcelona/forum/26299.aspx/spanien/barcelona/forum/26299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Killa
10/3/2005 12:16
Enligt Goal.com så vill Barcelona och Valencia lägga ett bud på Abbiati från Juventus(Lånad av AC. Milan)!
Barcelona Vbg:arn
10/3/2005 12:09
Kollade man på U17-finalen så såg man inga självklara blivande stjärnor där inte. Hade högre förväntningar på Brasilien, men lyckades inte hitta någon som stod ut över mängden på samma sätt som Ronaldo och Ronaldinho en gång gjorde.

I Mexico däremot fanns det fler intressanta spelare.
Barcelona Camparn på nou
10/3/2005 11:53
Är taggad på att se det här laget från start nästa match

------Valdés-------
Belletti--Puyol--Oleguer--Sylvinho
Xavi----Marquez----Van Bommel
Messi---Etó---Ronaldinho

Och om Ronaldinho är dålig eller blir trött in med Esquerro som har visat att han är riktigt bra när han har fått komma in
Barcelona Jopa
10/3/2005 11:31
Henke och Van Bommel måste in! Med VB så får vi även en centralmittfältare som tar löpningar i djupet! Vi måste ha spelar som gör det obekväma jobbet!Dvs tar löpningar för andra! Vi får ett alldeles för stereotypt anfalls-spel utan dessa båda spelartyper! Dessutom är VB och för att inte nämna Henke mycket bra huvudspelare!
Barcelona soodan
10/3/2005 10:44
Ämne: Henke från start och....
ha tålamod med valdes, han är en världsmålvakt och blev bland annat utsedd till spanska ligans bästa målvakt förra året.
Messi till höger istället för guily och bommel som privote.
Henke får börja på bänken, men bör få chansen i mitten på andra halvlek.
Real Madrid Mago_10
10/3/2005 09:27
Ämne: Är det någon mer än ....vilket lag o hur gammal är den där kelzo o har du nån bild lr nåt
Real Madrid King_raul
10/3/2005 09:14
La_rambla,

aaaah, cause and effect, du kan inte låta bli att bli berörd av mina inlägg, och din "korrekta" framtoning är helt klockren att läsa, ha ha.
Nej nej, inget krig, vi har inte sådan bitter ton.
Förresten varför måste alla inlägg ha så "hög" nivå, du når ju inte över första trappsteget själv med dina "barbie" inlägg. Hört ordspråket "inte kasta sten i glashus" ?
Barcelona Paninho
10/3/2005 09:12
Henke från start och en ny målvakt - Valdes är pinsam!
Barcelona Jopa
10/3/2005 09:11
Henke måste spela från start!Han löper själv mer i djupet på en match än vad Dinho och Etoo gör på en säsong! Tänk på hur matchbilden ofta ser ut!Dinho går ner och hämtar på sin kant och Etoo går ner centralt och hämtar! Kvar återstår Giuly som bara springer rakt fram på sin högerkant!In med Henke från start så kommer vi få se ett mycket rörligare anfall! Han kommer skapa yta för sig själv och framför allt för andra!Till skillnad från Etoo så är han en lagspelare och inte egoist!
Med det menar jag att Etoo inte tar många löpningar för att någon annan skall få plats!
In med Henke och ge han 2-3 matcher så kommer ni få se på anfall av klass!
Barcelona Cneemästaren
10/3/2005 02:18
Ja, jag kollar också på U17 finalen. Och ni har rätt, både dem är farligt lika Dinho - jag antar att dem har honom som förebild, vilket inte vore helt konstigt. ;-)
Och Aubri jag håller med dig fullt ut ang. ditt tidigare inlägg, men glöm inte många här som också håller en bra nivå på diskussionerna.
[Edit] - Jag tror att diskussionerna förstörs mycket bland annat p.g.a att det kommer inte mycket folk från andra lag här som bara vill provocera, och lyckas med det. Dem levererar one-liners som folk retar upp sig på och börjar tjaffsa om. Men det är självklart inte bara deras fel, antagligen så har Barca fått ganska många nya fans, och därmed unga fans iochmed guldet. Detta kan nog också vara en bidragande orsak..
Barcelona Aubri
10/3/2005 01:30
Ju jag kollar på U17 finalen..

Celso (kelzo) i Brazilien äckligt lik ronnie när han va liten
Barcelona Gabriel
10/3/2005 01:14
Är det någon mer än mig som kollar på U17 Finalen mellan Mexico - Brazil ? Okej för att Dos Santos e lik Ronaldinho i spelstilen men Kelzo från Brazil är ju riktig kopia var gäller utseendet.

haha springer ju fan tom på samma sätt !
Barcelona Gabriel
10/3/2005 00:44
Aubri

Ja det skulle vara trevligt. Men amigo, det stavas "diskussion" eller har jag fel nu ?:P Oj det skulle verkligen vara pinsamt ..
Real Madrid R_9
10/3/2005 00:35
j
Barcelona Aubri
10/3/2005 00:31
Som Barca fan så gör det lite ont, att se hur lågt vår forum håller ibland.

De flesta forum, är ofta trevligare, livligare discution. Alla's inlägg svaras och kommenteras
Det är inte massa personliga påhopp, eller förslag på diverse start elvor som folk bara slänger sig ur, --

Skärning, mer sammanhållning och andra discutioner än laguttag skulle inte skada
Här på forumet skulle man
T ex .. snacka om svagheter och styrkor hos indivuella spelare, som de visar i den aktuella matchen
T ex .. Tydligare, bättre diskussion om match analys, inte bara skylla på en spelare
T ex .. Att man motiverar tydligare, varför
man "skriver" jag tycker ETO gjorde dåligt match
eller Balleti va kass.
T ex .. diskutera fram o tillbaka, kanske i forumet utsee en gemensam matchens lirare
inte hylla ronaldinho eller puyol jämt
Här krävs också att man har HÖG nivå i sina inlägg

aja, jag vet inte.. men en skärpning på detta
forum är det jag vill komma fram till..

Ps. Kan folk sluta lägga in "denna start elva tycker jag vi ska ha" utan att tänka motivera
eller ens vara realistiska om det?

Edit: Stavning " tack Gabriel" .. hahhahaa
Barcelona luis enrique
10/3/2005 00:28
barca:s 11:a manna trupp som MÅSTE spelas.
valdes belletti Puyol Marquez GIO
Deco Bommel XAVI
Eto messi Ronny

En son uppställning då sitter d Lätt 3 mål 1:a halvlek. 4 stabila backar som inte köper korv på läktren som oluguer. mittfället messi hjärnspelare som tänker åk inte som gylli springa bara det går ej lätt att ta hand om. Deco hård åk bra avslutare. XAVI e grymm bollfördelare världsklass. bommel bra i nickdueller åk kan vinna viktiga bollar i mitten tesammans te deco HÅda boys som inte ger sig lätt. anfallet kan bara säga passa er backar om ni hinner med. tyck åk säg te om min elva. MVH luis enrique
Barcelona luis enrique
10/3/2005 00:19
hej alla barca FANS jag e 100% bara FAn. men det e en grej jag stör mig på Åk det e tränaren BYT honom.
10/3/2005 00:12
Sånt där finns i alla sporter, att storlagen skulle få någon slags fördel.

Grejen är den att storlagen är lite bättre än övriga lag, och då måste motståndarna spela mer på gränsen och ibland över för att få stopp på storlagens spelare. Därmed ser det ut som att desa lag jämt får fler straffar, frisparkar och utvisningar med sig än de mindre lagen.
Barcelona Killa
10/2/2005 23:50
Det är löjligt att man påstår att Laporta/Barcelona har köpt domarna, samma sak säger man om Juventus. Det är bara förlorare(Real fans, Inter fans) som säger sånt!
10/2/2005 23:31
La_Rambla: Menar du allvar eller? En tränare väljer väl inte spelartrupp själv? Dom har ju begränsad ekonomi och med den trupp som Moyes har nu kan han inte göra så mycket mer. Förra året lyckades han över förväntan och då tycker jag han bevisade att han är en bra tränare.

Sen borde du veta att det är skillnad på att matcha unga spelare och coacha ett lag? Med mathca unga spelare menar jag att han vet hur mcyekt och hur ofta en 17-18-åring ska spela för att utvecklas optimalt. Det har inte med coachandet av laget under match att göra.
Zaragoza Magnus Zaragoza.Red
10/2/2005 23:30
Ni såg ut att sakna Xavi. Har alltid gillat Iniesta, tycker man borde köra honom, Xavi och Deco på mitten. :P Bra spelat i lördags.
Barcelona La_Rambla
10/2/2005 22:37
Gabriel//
Jo men han har ju en sån otrolig humor och hög nivå på sina inlägg den där King_Raul. Åtminstone enligt honom själv. Inlägg så som "Hordomare", domarna är köpta av Laporta, Eto'o slickar Messi i örat och måste vara homo osv. Verkligen hög nivå på hans inlägg. För övrigt så var det inget krig, utan han som kom in och fjanta sig bara. Framöver tänker jag bara ignorera pajasen.
God natt!
Barcelona Gabriel
10/2/2005 22:18
Vaaaa, ååh fan jag missade kriget här inne, DAMN ;)

King_raul

" du känns som en 15 åring som ska leka sin pappa i målbrottet."

Haha vadå har du inget annat att gå på än att göra personliga påhopp eller ?

"Dessutom har jag hellre barbie i laget än homot etoo som slickade Messi i örat innan 2a halvlek."

Haha gå du och säg det till Ronaldo. "Dit Beckham går, går jag" Haha aooow så söt :) Han är Beckhams Hoe..

Vänta, skvallertidningarnas nyaste skvaller.
Ronaldo: "Im Becks Number 4" ;)
Barcelona La_Rambla
10/2/2005 21:50
King_raul//
Har jag ens "tilltalat" dig? Snarare du som kommer in här och spelar dryg. Ja ta och dra här ifrån är du snäll, och ta din bögnoja med dig. Det om något är ju verligen MOGET! Fjortis. :P
Barcelona L07
10/2/2005 21:12
....
-=Robinhos PadaLadaS=-
10/2/2005 21:09
King_raul //

Det är sant, vi rensar forumet för mycket med våra vita tröjor, det börjar se rent ut nu.

näh nu drar vi till vår hemmaplan King_raul !!

Real Madrid King_raul
10/2/2005 21:05
Robinho Padaladas,
Nu går vi tillbaka till vårt forum så vi inte blir påhoppade, deras hårda ord berör mig så mkt och jag blir sååå ledsen.

-=Robinhos PadaLadaS=-
10/2/2005 21:02
King_raul //

Låt honom vara, han är bara avundsjuk att Beckham har kommit igång. Han har ingen att driva med helt enkelt...

Synd att Beckham ska bli kallad Barbie hela tiden, Ronaldinho är mycket "snyggare" ju... :-)
Real Madrid King_raul
10/2/2005 21:00
La_rambla,
"blonderat sig och gjort slingor" men titta du har lite humor ändå, du som alltid "är så vuxen och mogen" du känns som en 15 åring som ska leka sin pappa i målbrottet.

Dessutom har jag hellre barbie i laget än homot etoo som slickade Messi i örat innan 2a halvlek.
Barcelona Truman
10/2/2005 20:56
nästa liga match

Valdes

Bellan Puyol Mackan Sylvinho

xavi bommel deco

ronaldinho(fri roll)

Eto Maxi
Annons: