/spanien/barcelona/forum/26294.aspx/spanien/barcelona/forum/26294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2004-11-27 21:26
1-2 (59) George Craiveanu

Puyol misslyckas med rensningen och Crauveanu får bollen precis innanför straffområdet och sätter in bollen till höger om Valdes.

Getafe fortsätter att trycka på och skapa målchanser. Precis efter reduceringen gör Valdes en rad kvalificerade räddningar och håller kvar Barça i matchen. Som kommentatorerna uttrycker sig, "hönsgård. Och det är det verkligen. Skärpning!

Damià ersätter Belletti
Iniesta ersätter Giuly
Båda efter 64 minuter.

Eto'o fortsätter att ta emot utbuningar av Getafepubliken.
Señor Laporta
2004-11-27 21:16
Zidane_5

Det är inga speciella matchtröjor. När laget kom in bar man en gul t-shirt över matchtröjan. Det var en hyllning till Henrik, framför allt att han ska känna sig välkommen tillbaka och ge honom motivation.

Senaste från matchen...
Gio drog på sig sin fjärde varning för säsongen.
Damià värmer upp och kommer säkert att göra ett inhopp i stället för Belletti på högerbacken.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-25 02:47
Håller helt med Grumpy.
Celtic dominerar i stort sett samtliga matcher i sin liga och jag förstår deras fans till fullo. När de däremot spelar borta mot Europas kanske bästa lag just nu är det helt naturligt att de spelar defensivt. När det dessutom lyckades förra gången de var på besök finns det ingen som helst anledning att ändra på konceptet. En väl genomförd match från Celtics sida och Barça bör fundera på varför de inte klarar av att göra fler mål på ett sånt lag. Många La Liga-lag backar också hem, utan att ta poäng på Camp Nou, så någon kvalité bör ju skottarna besitta.
Lite självkritik vore smakfullt från oss Culés.
Barcelona Gabriel
2005-02-05 21:36
MrDeco20

Hallå mannen jag vill gärna ha bilderna...du kan ta min msn och skicka dom, barca_gabbe@hotmail.com
ha det nice mannen peace out BYAH

Tack på förhand !
Señor Laporta
2004-11-27 21:10
Angående Louis Saha

Saha har kontrakt med Manchester United några år framöver och har inte ens varit i klubben ett år. Saha övertygade den förra säsongen och United vet vad han går för. Saha är ingen dålig anfallare och har hård konkurrens i United. Konkurrensen är ju som bekant stenhård i United och ingen är säker på en ordinarie plats i startelvan. I United måste man producera och gör man inte hamnar man på bänken. Saha har dragits med skador denna säsongen. Bara för att han värvas till Camp Nou betyder inte det att han får mycket mer speltid här. Barça ska rikta in blickarna först och främst på Saviola, annars tycker jag att man ska satsa på lirare från canteran.
Alltså, i mina ögon är inte Saha någon jag vill se i Barcelona.

Força Barça
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-11-26 12:41
Måste också säga att den nya sidan ser fin ut!
Nice work..
Barcelona Sonde
2005-02-05 19:43
De som vill ha bilder av MrDeco20 får ta kontakt via PM.
Barcelona Rivald0
2005-02-05 00:55
Kharles_Kubala, tycker du att vi ska göra en ev. bytesaffär med ETO´Ò ?...knappast...isf kan Torres stanna i Atletico, för Eto´o går ingenstans...
Señor Laporta
2004-11-27 21:45
Vilken framspelning av Ronaldinho till Deco. Cruyff fint. Utvisning på reduceringskytten. Deco kom fri, frilägesutvisning.
Señor Laporta
2004-11-27 21:27
the_artist_formerly_known_as_Raufoss

Navarro sitter på bänken i dagens Barcelona.
Barcelona Cricce
2004-11-27 23:48
Etoó´s varning var väldigt märklig. det låg ju en spelare skadad, ska man bli varnad för att man är sportslig nu också? mycket märkligt.
Señor Laporta
2004-11-27 21:04
Puyol_20

Getafe är från Madrids utkanter. Trots att man spelar i la Liga är man bara Madrids fjärde största klubb. Efter Real Madrid, Atletico Madrid och Rayo Vallecano.
Spanien the_artist_formerly_known_as_Raufoss
2004-11-27 21:31
laporta:

hälllllllit! tack, tack!
Barcelona frío como el hielo
2004-11-27 18:45
Super-Barca självklart vill jag ha hem Saviola i första hand, men inte han kommer hade Delveccio vatt utmärkt alternativ. Vi måste ändå va realisktiska.. Rijkaard kommer inte satsa på någon ungdomsspelare om han får en möjlighet att värva/låna nån spelare i t.ex. Delvecchios klass. Alt annat är önsketänkande.

Ett bra exempel är ju Messi. Trots att bara Guly och Ronaldiho spelar ytter-anfallare (ibland Deco) så har Massi inte fått något mer än ynka få inhopp, trots att han är som gjord för en av dessa anfallsplatser.
Señor Laporta
2004-11-27 20:57
0-2 i halvlek
0-1 (20) Rafael Marquez...frispark
0-2 (23) Deco...assist Xavi

Varningar: Belletti, Marquez

Barcelona hade mest boll första 25. Sista 20 minutrarna jämnades bollinnehavet ut lite grann. Getafe var inte helt ofarliga och ett mål kan säkerligen skaka om Barça. Barça har kommit bra framför allt när man har fått kontra och det är då de farligaste chanserna skapats. Båda lagen spelar tufft och domaren har stundtals haft det svårt att hålla en jämn nivå. Eto'o hade bästa chansen att öka på till 0-3 men hans skott tog i burgaveln.

JA SON
125 000!
Barcelona Messí
2004-11-27 17:02
Det här är märkligt.

Barça som är väldigt offensiva har mer defensiva spelare än offensiva i truppen.

Defensiva spelare (Räknar inte med målvakterna):
Belletti, Marquez, Puyol, Gio, Sylvinho, Gabri, Navarro, Oleguer, Mora, Peña, Damia, Gerard, Motta och Edmilson.
Antal:14 st

Offensiva: Iniesta, Deco, Xavi, Larsson, Messi, Oriol, Ronaldinho, Giuly, Eto'o.
Antal:9 st

Som tur är så är vår offensiv nog den bästa i världen så det jämnar ut sig. :-)

Kan inte sluta tänka på vad som skulle hända om t.ex Xavi och Puyol drog på sig skador... Hemska tanke...

Tror på en tuff match idag. Getafe kommer ställa upp med en köttmur (som vanligt?), och de kommer satsa på kontringar (som vanligt?). Tror dock vi vinner med 2-0. Eto'o och Giuly gör mål.
Barcelona Astennu
2004-11-27 20:14
Det blir nog svårt att få Saha från United. Han är ju skadad för tillfället och när han är hel så är han ju ett hett alternativ för Uniteds startuppställning
Señor Laporta
2004-11-27 20:09
frío como el hielo

Skämtar du? Delvecchio, har inte hört något av honom sen EM 2000. Det var kanske att ta i. Men, nej tack!
Barcelona Der Afro
2004-11-26 12:24
Måste bara få berömma den nya designen. Snyggt och proffsigt!

frío como el hielo: Ja dom visar matchen. 19.55 börjar sändningen.
Barcelona Der Afro
2004-11-26 12:24
Måste bara få berömma den nya designen. Snyggt och proffsigt!

frío como el hielo: Ja dom visar matchen. 19.55 börjar sändningen.
Señor Laporta
2004-11-27 15:25
Sonde

Sen får man inte glömma att medier har stor inverkan på alla människor. Själv trodde jag faktist på rotationsryktet till en början, men efter inledningen på denna säsongen har jag förstått att det bara är "bullshit". Rijkaard är en mycket skicklig manager och jag tror att han vet vad han gör. Ytterbackarna är väll dom positionerna Barça har bäst bredd på. Belletti och Gabri som högerbackar. Sen finns Damià och Rodri i canteran. Damià har ju som bekant spelat två matcher från start och gjort ett inhopp. Sylvinho och Giovanni van Bronckhorst är Rijkaards alternativ till vänsterbacksplatsen. Sen finns även unge Navarro som även kan spela mittback och Pena i canteran.
Spanien the_artist_formerly_known_as_Raufoss
2004-11-27 21:21
rumänfan!

är det någon här inne som vet var fernando navarro spelar nu?
Real Madrid Zidane_5
2004-11-27 21:12
jag undrar va det e för hyllningströjjor ni spelare med ikväll
Señor Laporta
2004-11-27 20:48
Rafael Marquez har dragit på sig sin första varning i år, Barcelonas sjuttonde.
Barcelona Sonde
2004-11-27 15:12
Messí: egentligen var det väl bara tidningarna som spekulerade i att Rijkaard tänkte rotera mycket. jag har aldrig sett/hört något citat från honom själv.

Jag håller dock med er. Det enda han har roterat är ytterbackarna, vilket i och för sig är bra. Han har ju till exempel släppt in Damía, som kanske är på väg att bli hans nya "Oleguer".
Varför han vägrar rotera på mittfältet och i anfallet vet jag inte, men kanske försöker han att minska på träningen istället. Man fock ju tre dagar ledigt mitt i veckan för inte så länge sedan.

Jag föredrar dock rotation framför minskad träning. Vi får se hur han gör idag. Någon gång måste ju Iniesta få chansen.
Señor Laporta
2004-11-27 20:41
Het inledning på den första halvleken. Barça betydligt hetare än Getafe. Dock får vi inte glömma Victor Valdes mangifika räddning. Tippade bollen över ribban med fingertopparna på en nick från nära håll. Rafael Marquez tryckte in 0-1 på en stenhård frispark efter att Ronaldinho hade hoppat över bollen, 20 minuter spelade. På en kontring tre minuter senare drog Xavi några gubbar och lirade fram Deco som strax utanför straffområdet klippte in 0-2. Belletti drog på sig sin fjärde varning.
Señor Laporta
2004-11-27 13:05
Sonde

Jag har statistik ligor från denna säsongen. Skytteliga, assistliga m.m. från denna säsongen både från la Liga och Champions League.
Barcelona Kickboxer
2004-11-27 19:24
pat-w

Jag instämmer i det du säger och att Saha skulle vara ett bra alternativ om nu han är ledig. Han är nämligen HÅRT bänkad i United efter Rooney, Nistelrooy och Alan Smith.

Men många här på forumet förstår inte skillnaden mellan att LÅNA en spelare och KÖPA en spelare. Ni blir arga och säger men vi kan ta hem Saviola eller använda de unga grabbarna från canteran. Har ni tänkt på att det kanske inte går att lösa ut Saviola från sitt lånekontrakt från Monaco? Det kanske inte går eftersom man skrivit kontrakt för ett år med Monaco. Om så är fallet då kan vi inte göra mycket åt det och ni bör inte överreagera och säga: "VI VILL HA SAVIOLA". Det kanske är omöjligt helt enkelt.

Sedan till det här med spelare från canteran. Personligen så tror jag inte att de är tillräckligt bra därför de inte får chansen att kompletera de skadade A-lagsspelarna. Oki vi har fått se vissa av dem i år som fått en chans, Damia, Messi mfl. Men jag tror inte att de riktigt räcker till för en säsong med CL och la liga. Därför tror jag Laporta och CO letar efter förstärkningar från andra håll.

Jag tycker också att de flesta här inne kommit upp med bra exempel på spelare som kan bli inlånade för barcelona. Men som sagt bara LÅN och inte att vi köper några. Tommasson, Saha, Delveccio osv. är alla bra exempel på komplementspelare som barca kan låna i 6 månader. De har alla sina bra sidor och skulle alla mer eller mindre passa som backup. Men jag tycker man ska låna någon om det är totalt OMÖJLIGT att få hem Saviola!!!

Sköt om er alla culés!!!
Señor Laporta
2004-11-26 18:42
frío como el hielo

Det kan jag hålla med om att Gio inte har varit "mr. 100%" defensivt i år. Visst han har varit riktigt dålig vissa matcher, men vissa matcher har han briljerat med sitt vänsterbacksspel. Sen får vi inte glömma att han gjort 3 mål denna säsongen. Jag tror att Gio kan utvecklas mycket defensivt.
Señor Laporta
2004-11-27 14:15
Barças mittfältare Gerard opererades i förmiddags klockan 11 för den skada som han har haft problem med i snart två månaders tid.
Annons: