/spanien/barcelona/forum/26292.aspx/spanien/barcelona/forum/26292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ike
2004-04-24 11:55
satt och läste lite nyheter här och där, och ständigt ser man att spelare säger att deras dröm är att spela i barcelona! värmer i hjärtat :)

Det hör med owen ryktet som börat.
Om nu det stämmer att ledningen är intreserade av honom så.. har vi Owen Treseguet och Saviola.
Skulle blir väldigt väääldigt missnöjd, om Saviola bänkades igen.
Menar verken Owen eller treseguet lär ju sitta på bänken, och det blir Saviola som får lida igen.
Verkar som det inte spelar roll hur bra Saviola spelar då, han hamnar alltid på bänken till slut.
Vilket är en tragedi.
Saviola och Treseguet, skulle vara ett underbart anfalls par.
Om Owen nu kommer till Nou Camp, så ska han slå sig in i startelvan, inte bli placerad där!
Barcelona Gaucho
2004-04-24 11:46
Roma är på väg att sälja Emeroson. Hans agent mötte romas sport direktör och de gick med på agentens förslag att sälja Emerson, han vill bort från klubben...

Jag tycker att vi ska ta chansen försöka ta Emerson to Camp Nou! ta behöver vi kanske Davids, Emerson vill ju till barca. Om Totti lät kosta tunt 25 så kommer Emerson´s pris ligga rung 15-20.
Han har ju EU-pass också, hans fru är från Italien tror jag!

Emerson 15
3ZG 10-15
Och en mittback runt 10-15
40-45 miljoner kommer vi väl ha råd med!
Barcelona jcb
2004-04-22 15:28
Kärt barn har många namn...ett annat namn för Ronaldinhos fint är "glue on shoe" :)
Real Madrid Ike
2004-04-22 13:01
fc_2002:
Som ja sa.. han är inte mycket äldre..
Barcelona Ham$inHo11
2004-04-24 08:58
jag är ocå nöjd med laget som vi har...vi har en rätt bred trupp, men AYALA som jag tycker just nu är världens bästa back skulle sitta bra, och en väsnter back och Drogba som skulle tror jag kosta lite mindre än trez, men endå bättre...då skulle de va bäst..=D=D.....

--- Valdes --
--Ayala Marques--
Puyol ------ D H
---- Rocky -----
-Xavi ---- Davids-
-- Ronaldinho --
-Saviola - Drogba-

Det här laget med vädigt offensiva ytterbackar,,,
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-29 20:06
Polisen:

Till stor del håller jag med.
Barcelona har en fantastisk ungdomsverksamhet och bara storlag som Real Madrid o något till kan mäta sig med oss.

Angående Real-Madrids stärngalleri är detta inget som i sig stör mig.
Vi har till och med haft bättre uppställningar en gång i tiden(kanske även idag).
Men det som gör Barcelona annourlunda från Real madrid är att få av de "stjärnor" som spelade för oss var superstärnor då de köptes.
Stoichkov bla var en ganska okänd Bulgar som utveklades till stjärna i klubben.
Real Madrid har värvat färdiga världstjärnor som var mycket, mycket större en tex Ronaldinho då han värvades.
Kom ihåg att Ronaldinho inte hade spelat för en storklubb innan han kom till oss.
Men REAL?

Figo, Barcelona
Beckham, Man Utd
Zidane, Juve
Ronaldo, Inter

Dessa spelare var redan färdigväxta spelare.

Hade Real bara bestått av Rauls, Carlos, Helgueras, Cassillas så hade jag inte klagat, men strategin att värva en färdig storstärna varje år köper inte jag.
Detta är en av anledningarna att jag hellre ser att vi värvar tex Torres, Zlatan, Kezman eller Robinho, en att vi köper ett gäng färdiga stärnor.
Se hur det gick när vi köpte Overmars o Petit.
Ett av Barcelonas adelsmärke är att vi har köpt klart lovande och även presterande spelare på väg uppåt, så att dessa ska kunna växa med klubben, inte så att klubben ska växa med spelarna.
Barcelona Xavi
2004-04-24 15:02
Rille//

Saviola kan inte gå i närheten av honom p.g.a hårvaxet.
Real Madrid Rille..
2004-04-24 12:39
Sluta dröm, vi såg hur det gick sist och då var det samma snack innan matchen.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-29 20:06
Polisen:

Till stor del håller jag med.
Barcelona har en fantastisk ungdomsverksamhet och bara storlag som Real Madrid o något till kan mäta sig med oss.

Angående Real-Madrids stärngalleri är detta inget som i sig stör mig.
Vi har till och med haft bättre uppställningar en gång i tiden(kanske även idag).
Men det som gör Barcelona annourlunda från Real madrid är att få av de "stjärnor" som spelade för oss var superstärnor då de köptes.
Stoichkov bla var en ganska okänd Bulgar som utveklades till stjärna i klubben.
Real Madrid har värvat färdiga världstjärnor som var mycket, mycket större en tex Ronaldinho då han värvades.
Kom ihåg att Ronaldinho inte hade spelat för en storklubb innan han kom till oss.
Men REAL?

Figo, Barcelona
Beckham, Man Utd
Zidane, Juve
Ronaldo, Inter

Dessa spelare var redan färdigväxta spelare.

Hade Real bara bestått av Rauls, Carlos, Helgueras, Cassillas så hade jag inte klagat, men strategin att värva en färdig storstärna varje år köper inte jag.
Detta är en av anledningarna att jag hellre ser att vi värvar tex Torres, Zlatan, Kezman eller Robinho, en att vi köper ett gäng färdiga stärnor.
Se hur det gick när vi köpte Overmars o Petit.
Ett av Barcelonas adelsmärke är att vi har köpt klart lovande och även presterande spelare på väg uppåt, så att dessa ska kunna växa med klubben, inte så att klubben ska växa med spelarna.
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-05-15 00:45
hoppas henke får lite speltid nu när titeln är säkrad. det förtjänar han efter han skada.
Real Madrid Rille..
2004-04-24 14:50
Barca_91, han går inte på pysslingar!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-24 12:46
Rille,,,
Du borde själv se anledningen att vi är optimistiska nu.
Förra mötet var vi under isen.
Vi ställde upp med 8 defensiva på uteplan.
Kluivert spelade på topp och Rikjaard var allmänt dum i huvet. vi saknade Davids. Cocu spelade mittförsavar och såååååååååå vidare.
jag hoppas verkligen att Rikjaard inte går på vårat så kallade lillebrorskomplex o ställer upp med en massa defensiva spelare idag.
Mardrömmen:

Reiziger Cocu Puyol GVB
Gerard Motta Xavi Davids
Kluivert Dinho

NÄ, fortsätt med samma elva som vi har kört under våren.

Ps Något som alla barcafans borde läsa är repotaget "Luis Figos värsta vecka" ur OFFSIDES samlingsbok "Fotbollsfeber"
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-24 17:58
Enligt Barcas hemsida så finns Quaresma inte med på matchen mot real, hur fan kan man inte ta med honom nu när L.Garcia inte äns är med?
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:51
GULDET ÄR HEMMA I KATALONIEN!!!!!!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-24 12:46
Rille,,,
Du borde själv se anledningen att vi är optimistiska nu.
Förra mötet var vi under isen.
Vi ställde upp med 8 defensiva på uteplan.
Kluivert spelade på topp och Rikjaard var allmänt dum i huvet. vi saknade Davids. Cocu spelade mittförsavar och såååååååååå vidare.
jag hoppas verkligen att Rikjaard inte går på vårat så kallade lillebrorskomplex o ställer upp med en massa defensiva spelare idag.
Mardrömmen:

Reiziger Cocu Puyol GVB
Gerard Motta Xavi Davids
Kluivert Dinho

NÄ, fortsätt med samma elva som vi har kört under våren.

Ps Något som alla barcafans borde läsa är repotaget "Luis Figos värsta vecka" ur OFFSIDES samlingsbok "Fotbollsfeber"
Real Madrid Rille..
2004-04-24 13:33
Var realistiska så blir ni inte besvikna efter matchen.
Barcelona Öööh
2005-05-14 23:50
Hur länge är det kvar, vad händer?
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:48
webmaster@fcbarcelona.se

Åsa.....heter jag...
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:47
Barça rullar mest boll nere hos Puyol & Co.
Real Madrid {Alex B}
2005-05-14 23:51
JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:21
Öööh//
Ja, men nu står det 1-1. Nickmål av Eto'o.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-14 23:44
mrs marquez: jag är ochså intresserad.
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:19
ETO'OOO!!!!!!!!!!!
Barcelona Will
2005-05-15 01:00
VI ÄGER SPANIEN...LAGET ÄR GENOMGÅENDE FANTASTISKT...DETTA ÄR BARA BÖRJAN, STARTEN PÅ EN NY ERA...TACK LAPORTA....TACK REIJKAARD...TACK BARCELONA!!!!!
Valencia Benni Tess
2004-04-24 14:00
Ni får ju hitta på nån kul kontring till omröstning som Real Madrid har på ssin sida här på SvenskaFans.com :-D
Barcelona hammabarça
2005-05-15 00:13
äntligen är längtan över!
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-05-15 00:17
Så jävla skönt! 6 år utan titel, nu e den hemma i Katalonirn igen, där ska den växa fasst!
em1l
2005-05-14 23:48
mrs markuez vart kan man maila dig?
Barcelona hammabarça
2005-05-15 00:09
TÅRÖGD
Barcelona Will
2005-05-15 00:33
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

ÄNTLIGEN.......ÄLSKAR ALLA BARCELONASPELARE
RONALDINHO FY FAN VILKEN KILLE....ÅHHHH JAG ÄLSKAR ER ALLA

VISCA