/spanien/barcelona/forum/26290.aspx/spanien/barcelona/forum/26290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CruzitoZ
2005-03-08 15:29
jag har tur att min kompis har viasat 2 för där vissar dom den =) hoppas det blir en bra match o vi tar det för det förtjänar vinna=)
Espanyol Ibra
2005-03-08 18:32
Tompa//
Abramovichs satsning är långsiktig, livslång enligt egen uppgift och karln är ju fortfarande ung, så det känns lugnt.
Jo, det har handlats "en del", men som sagt det tar tid att få fram egna produkter och vill vinna NU :-)
Barcelona Gabriel
2004-04-20 08:34
// Man ska självklart inte ändra på ett vinnande lag men ett generationsskifte blir så småningom nödvändigt framför allt i Barcelona, och därför är det ingen nytta att dra ut på det hela. Att sedan Rijkaard valde att byta in Overmars till fördel mot Quaresma fick mig att tvivla rejält. hur kan man byta in en 32-åring som inte bevisat något under 3 säsonger och som dessutom ska lämna efter denna istället för en av europas största talanger?
Det är just sånna här saker som får mig att ordentligt tvivla på Rijkaards kunskaper om fotboll.
Däremot så har han äntligen vågat sig på att satsa lite mera på Iniesta, och detta är mer en lättnad än en glädje från min sida.
Jag har svårt att se hur framtiden ser ut nästa säsong med Rijkaard som tränare, för man vet inte ifall han han ändrar sig. Med facit i hand denna säsongen så är det ändå så att Barcelona var riktigt dåliga första halvan av säsongen och sedan riktigt bra andra halvan av säsongen.
Jag hittar ändå mycket mer dåliga saker att säga än vad jag hittar i bra saker.
Bra med Rijkaard i Barcelona:
* Andrade spelsystemet till ett 4-3-3 som har blivit ett vinnande material.
* Blev själv tränad av Arigo Sacchi i succelaget Milan i början av 90-talet och bör ha med sig något av hans kunnanden.
*Vågat att satsa på Valdés i mål istället för Rüstü.
*Tog upp Oleguer som har visat sig att bli en viktig del av laget.
*Vågar äntligen satsa på Saviola istället för hans vän Kluivert.

Dåliga saker med Rijkaard
*Många taktiska fel under säsongen.
*Nämner saker i media som inte bör nämnas(Quaresmas uttalanden).
*Har "förstört" vissa av våra mycket lovande talanger som Quaresma, S.Garcia, O.Lopes, Motta etc.
*Väldigt orrutinerad och ung tränare som har mycket kvar att lära.
*Barcelona är hans största utmaning och första ifall man inte ränkar med EM med Holland.

Jag skulle vilja se hur Rijkaard ändrade på dessa negativa sakerna till nästa säsong då jag tvekar men ändå kanske(!) tycker att han bör få fortsatt förtroende en säsong till. Vill han stanna måste det här ändras.
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 18:27
Dani min vän, håller med dig. Låt tiden gå snabbare så vi får detta överstökat!

Otroligt jobbigt när tiden går så sakta...

Visca el Barça!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-20 00:44
kan hålla med om att i början av säsongen förstörde reijkard laget, men nu under vår säsongen ska han ha all beröm.
sen det här med unga spelare, vad är det ni vill se egentligen junior fotboll. det är redan ungt för ungt i truppen och i första elvan.
vi har ett av världens yngsta trupp och första elvan tillhör nog de yngsta med.
quaresma,iniesta,o.lopez är nog de spelare ni syftar på. quaresma har inte visat någonting på alla de inhoppen han gjort, han gör bort 2-3 spelare än sen, antingen tappar han den eller så går hans inlägg upp på läktaren. o. lopez har inte hällre imponerat på mig lite för seg känns det som, men han borde få chansen mer.
iniesta kan jag hålla med om samt sergio garcia, framför allt iniesta kille e knappt 20 men redan en stor stjärna i mina ögon.
Barcelona Puyol_21
2005-03-08 16:21
Jag räknar med att robben är med redan nu,så slipper jag bli överraskad senare.
Typisk engelsk psykokologi att missleda motståndarlaget.

Thats their way of playing =/
Barcelona mishinio
2004-04-19 23:48
det roliga är att ronaldo ej spelar s¨tyvärr kom på nått annat
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-19 23:31
Vet någon av er om Juanfran fanns med på barcas önske lista om nyförvärven till vänsterback positionen?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-08 14:26
Haha, chelsea-nördarna vägrar acceptera att man inte tar något skit. De mäktar inte med att resonera eller svara ärligt på en reaktion, utan väljer att spärra. Nåja, deras forum luktade ändå för mycket oärliga rubels.

Till alla Roman FC'ers//

Ryssardax på SB..? Ja, men ni har ju inte fått startXI:an rätt..

En tanke: Chelseas främsta hopp borde stå till att Mr.Cojones respekterar att det är internationella kvinnodagen i dag och spelar med 10 vilsna flickor i backlinjen..

Muuu-jeres oooh,oh,oh,oh
mujeres oh,oh,oh,oh
(mel. Volare)

Cheers.

Visca el Barcelonismo!
Barcelona Damia
2005-03-08 15:27
Real_4ever
vaddå stream ?
Barcelona Guily
2004-07-25 15:02
Alx:
Länken på elbarca.dk för att se en av Barcas matcher skulle funnits där.(eftersänd)
Kan du läsa om det kommer fler sådana tillfällen?
em1l
2005-05-15 01:38
_Ché_

a jag tänkte med på det:S
Villarreal Lammet
2005-05-15 11:26
ååh shit glömde matchen men ja tycket barca e värdiga vinnare
Barcelona Guily
2004-07-25 15:02
Alx:
Länken på elbarca.dk för att se en av Barcas matcher skulle funnits där.(eftersänd)
Kan du läsa om det kommer fler sådana tillfällen?
em1l
2005-05-15 00:24
livoz

ja fy fan det hade varit en underbar känsla eller tänk om man kunde stå med publiken och sjunga med:D
Real Madrid McManus
2005-05-15 03:35
Ronnie:
Hata Malmö FF? Det kan du väl inte göra?
Är du från västkusten eller?
Barcelona Cryuff
2004-04-19 22:20
hoppas reijkard låter de unga talangerna förnedra real på söndag, men om de skulle få chansen är det bäst att de tar vara på den.............VINN BARA
Spanien C.R
2004-11-03 00:27
FAN VA BÄST VI ÄR ASSÅ!!!!!!!!!!
ÅTERIGEN RONALDINHO ÄR GUDABENÅDAD HAN LYCKAS ME D SOM INGEN KAN O UNDER DEN MARKERINGEN HAN HADE UNDER HELA MATCHEN.
XAVI UNDERBAR SPELARE ÄR VÄRD GULD, SLOG NOG ALDRIG BORT EN ÄNDA BOLL.
PUYOL SÄKERHETEN SJÄLV DÄR BAK
DECO AAA MKT BÄTTRE IDA ÄN NGN ANNAN MATCH NOG HANS BÄSTA FÖR SÄSONGEN BRA PASSNINGAR VÅGADE TA INTIATIVET O GÖ NG SJÄLV O BRA DEFENSIV O OFFENSIV.

FORZA BARCA!!!!!!!!

PS:Sry Sry Sry caps lock!!
Spanien Kujovic
2004-11-02 23:58
Ämne: Vad ska man säga??? ....
ta de lugnt..fan va du ska hacka på Milan? fan vil du egentligen? Barca fick sitt revansh o de e allt..ta de lugnt
Barcelona Barca Barca
2004-04-19 20:36
juanito: Där sa du nåt riktit bra. Kan bara hålla med.

För om vi kolla på försäsongs matcherna.
Juve-Barca. Saviola gör 2 mål. Vi vinner matcher på straffar.

Milan-Barca. Vi vinner matchen med 2-0

Man U-Barcá. Kluivert spelar, Vi förlorar med 3-1

Barca-Leche(Det var nåt sånt mins inte). Kluivert startar matchen. Saviola kommer in i andra halvleken och gör 2 mål.

Och varje gång han startar matchen så vinner vi den. Killen är magisk, vi måste behålla honom.
Barcelona JORGE
2004-04-19 13:18
Hoppas att Puyol deltar mot Real Madrid.
Barcelona Barca Barca
2004-04-19 20:36
juanito: Där sa du nåt riktit bra. Kan bara hålla med.

För om vi kolla på försäsongs matcherna.
Juve-Barca. Saviola gör 2 mål. Vi vinner matcher på straffar.

Milan-Barca. Vi vinner matchen med 2-0

Man U-Barcá. Kluivert spelar, Vi förlorar med 3-1

Barca-Leche(Det var nåt sånt mins inte). Kluivert startar matchen. Saviola kommer in i andra halvleken och gör 2 mål.

Och varje gång han startar matchen så vinner vi den. Killen är magisk, vi måste behålla honom.
em1l
2005-05-15 01:15
Barcaängel

vem gör itne det:D
Barcelona Puyol_Nr5
2005-05-15 00:29
Barca liga guuld vaa sköönt !!
Pep Guardiola
2004-11-03 10:05
Mundo Deportivos spelarbetyg från gårdagen, dagen man förstod varför man håller på Barca.
****Puyol, Xavi, Ronaldinho
***Valdes, Deco, Eto'o, Rijkaard
**Belletti, Oleguer, van Bronckhorst, Marquez, Giuly, Iniesta, Larsson

Oleguer gör inte en bra match och går bort sig ordentligt vid suveräne Andrey Shevchenko's 0-1. Men när Barca fick igång sitt passningspel på ett tillslag var Milan utspelade. Deco gör sin bästa match i Barca tröjan, Xavi är helt suverän och Ronaldinho's mål är av högsta världsklass. Men manb förväntar sig mer av en spelare av Ronaldinho's kaliber.
Men igår gjorde det ju inget när Barca vann, första segern på nio dagar. Och 94 882 åskådare på Camp Nou gör inte saken sämre.
Spanien Anderground_barca
2005-05-15 01:59
Will

lätt att jag gör!
ska trotsa alla odds nu å gå ut å sätta mej på en prkbänk å hoppas på flytet å träffa på nån här som kan känna min lycka :)

ha d bra på er alla barca fans å ha det sååå jävla gött!!!! //micke

//em1l
godnatt
Barcelona kubala
2004-11-03 10:47
Ämne: Jag tycker inte att ....
Matchstatistik igår: Deco: 59 passningar. 53 rätt adresserade, 6 felaktiga.
Atlético Smuts
2004-11-03 01:58
Ämne: Hela tiden den här f....Grattis till dagens dummaste inlägg.

- Det verkar lite dumt att avslöja sin taktik innan en match, tycker du inte det?

- Två kontringsspelare sattes in på planen och två rena "förstörare", ett mindre tekniskt lag försökte spela på kontring (ACM), är det så konstigt?

- Vem har sagt att defensivt spel är bättre än offensivt? Bevis? Skojar du? Italienska lag hittar balansen mellan offensivt och defensivt, det gör inte spanska. Detta bevisar skottstatistiken, trots uselt, näst intill obefintlig offensivt spel från Milans sida så lyckas man skjuta 6 skott på mål. Kaká lyckades missa i ett läge där min farmor hade gjort mål, så farliga chanser hade inte ens Barcelona under hela matchen.

- Skulle jag vara Barcelonasupporter så skulle jag skämmas. I andra halvlek, med 63% bollinnehav, innan målet så lyckas man skapa tre skott på mål (ett hjälpte Dida till med, ett blev mål och en tog Dida sin egna retur på). Är det vad ni spanska fanboys kallar offensivt spel? Baaaah.

- Sedan skylls det också på att det filmas mer i den italienska ligan. Idag motbevisades detta, Barcelonas spelare får visserligen mycket stryk, men det var enoooormt mycket filmningar från katalanernas sida. Förresten, John Woo ringde, han ville få Deco att göra en casting för nästa actionfilm.

Men men...

Grattis än en gång, tror ändå det blir andraplatsen för er och ert "offensiva" spel.
Barcelona Sebbeee
2005-05-15 01:06
scaleo//
Vilket år sa du zinedine zidane fick det priset ?
Världens bästa spelare ?
Spanien kristian...
2004-11-03 09:10
oleguer gör en markeringsmiss men vi glömmer att han är en talang som kommer att kunna bli nåt. att låta talanger spela mot milan visar att ledningen vill framåt. visst skulle det kännas lite tryggare med en rutinerad herre bredvid puyol...
Annons: