/spanien/barcelona/forum/26288.aspx/spanien/barcelona/forum/26288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pivote
2004-11-02 23:27
Dani

Fast det är ju samma Glenn Hysén som sa att Xavi borde släppa kanten till Belletti lite mer i första halvlek. Xavi borde söka sig längre in i banan. Jag är visserligen inte en "expertkommentator" men jag skulle väl inte direkt beskriva Xavi som en ytter som slickar linjen. Om Xavi ska vara mer central så kan han enbart röra sig i mittcirkeln...;-)

Hur som helst så är jag idag en stolt ägare av en Barcelonatröja med nr 6 på ryggen.
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-08 16:43
Jag är en Barca fan..helt klart..men ibland vill man verkligen krossa motståndarna mera än vanligt...och det vill jag att vi ska göra idag...vill att Dinho visar varför han är bäst vill att Deco ska visa varför han har vunnit CL innan vill att Puyol ska visa varför han har ett Barcelona hjärta...vill verkligen få tyst på alla naiva engelska fans...vill att det ska vara vinst för fotbollen en vinst för FC BARCELONA...som sagt.. vi har Xavi, dom har Lampard. Vi har Puyol, dom har Terry men bara ett lag har Ronaldinho, dags att visa varför han väljer Barcelona framför alla andra.
Spanien mikce renen
2004-04-23 16:57
alltså möter barca -real på sönda? visa matchen på tv4+?
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 16:23
Iskallt om Rijkaard skulle ha gjort samma sak me Marquez...hehe...underbart hade det varit!
Barcelona Der Afro
2005-03-08 14:49
Ämne: Någon som vet var de....Viasat sport 2 visar den och viasat 1 eftersänder ca 22.40.
Barcelona Der Afro
2005-03-08 14:49
Ämne: Någon som vet var de....Viasat sport 2 visar den och viasat 1 eftersänder ca 22.40.
Barcelona FORZA BARCA!!!
2004-11-03 00:09
Kujovic.......Du är nog på fel sida. Detta är BARCAS!!! JAg tror nog att många håller med mig när jag säger att Milan spelade handbollsförsvar idag. till skillnad från Barca, så spelar alltid italienska lag(utom INTER hehe) superdefensivt på bortaplan i stora turneringar.

FORZA BARCA!!!
Barcelona Kluivert9
2004-11-03 02:37
Ämne: Ämne: Hela ti....
Det spelar ingen roll om alla spelarna har offensiva positioner, de kan fortfarande spela defensivt och tvärtom.

Sen förstår jag inte vad som är offensivt spel för dig. Bara för att Kaka hade det farligaste läget i matchen så spelade milan offensivare än...eller nästan lika om jag förstår det rätt.

Annars brukar det ju vara den som försöker skapa mest målchanser som är offensivast, och sedan om man inte lyckas skapa så farliga målchanser kan det ju bero på att det andra laget hade 10 spelare som man kunde tro var mittbackar.

Laban
2004-11-02 23:40
Grattis till segern!!

Idag vann Barca rättvist mot mitt Milan
att säga något annat är att ljuger för
sig själv.Men jag tror att Milanspelarna hade "avancerar ändå vid förlust" någonstans
i bakhuvudet.

Visst spelar Barca fin och rolig fotboll
men inte så värst vägvinnande.Barca spelar
för överkonstruktivt och för mycket i sidled.
Det blir lite av en försköning men ett
offensivt Barca är en fröjd för ögat.

Om Barca skall vinna CL måste Barca spela
mer bestämmt och vägvinnande spel.Hade Barca
spelat mot ett lag som var vassare än Milan
idag i sitt kontringsspel skulle Barca fått problem.

PS..Ronaldinho vilken lirare
Barcelona Kluivert9
2004-11-02 23:23
YEEEEEEEEEEES!!!
NU kan jag dö! :D

Och äntligen har de fattat vad Xavi kan!
vill egentligen ha mer mål! :D
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:19
.. jag menar förståss 433 :)
Barcelona cheito_guacho
2004-04-19 18:08
faan va skönt det kändes igår att se barca, mycket bra av rijkaard att byta ut davids vid halvlek, vi måste ha han mot real, jag tyckter rijkaard sköter sig bra, det enda som jag tyckte va lite dåligt av han va att han inte gav kluivert speltid när matchen va säker, eller han kunde ha get quaresma speltid, men overmars han ska ju bort vi skulle inte få nytta va att ha han på plan när matchen stod 3-0 till oss.men ok annars, grabbar tycker alla vi barac fans ska vara nöjda, vi har den största stjärnan i vårt lag ronnie och en tränare som har jobbat hårt trots kritiken,inget lätt,dom andra tränarna kunde alla fall inte få barca spela så här när dom kom in i kris.
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:19
.. jag menar förståss 433 :)
Barca_Best
2004-11-02 23:08
Asså vi kunde typ vunnit med 4-1 men men vi vann ändo ;) nu tror jag det losnar för Ronnie efter det där målet,nu får han SJÄLVFörtoende!!! Äntligen hoppas nu det losnar oxå ;).Vilka mål Barca gjorde de var j*vligt snygga,spelet till målen var oxå väldigt fina =).

Håller med Dani, Ingen snacka om saken XAVI matchen lirare efter han Puyol o Eto'o.
Barcelona Apa12
2004-11-02 22:52
Skönt att se det fotbollsspelande laget vinna ikväll. Milan stog ju konstant med 11 man på egen planhalva och praktiserade något av det lägsta försvarsspel jag sett. Typiskt italienskt och så skönt att det straffade sig. Hade båda laget bjudit till så hade detta kunnat blivit en fantastisk fotbollsmatch. Nu var det bara ett lag som ville spela då stannade det vid en bra match.
Barcelona Gustaf
2004-04-19 19:20
Jag blir mer och mer kluven när det gäller Saviola. Han gjorde en kanonmatch igår men han brände två lägen som han borde satt, annars fötjänade han toppbetyg.

Det som är bra med han är att han springer runt mycket och försöker alltid vara spelbar. Han har bra spelförståelse och är mycket snabb. Trots att han gjort en del mål den senaste tiden bränner han för många chanser. Köper Barcelona en ny anfallare är nog hans dagar i Barcelona räknade, tråkigt men jag kan inte svara på om det är rätt eller fel. Han har utvecklats bra den senaste tiden.
Real Madrid Ike
2004-04-18 23:57
Juanito:
Precis det var Atic som drog upp barca ur skiten.
Bevisar ju hur mycket vissa vet.
Reijkaard har inte gjort något fantastiskt.
Han tog över en av världens bästa lag, drog ner dom i botten, men har lyckats ta upp dom till acceptal standard igen.
Overmars favoritiseras framför Quaresma, Marquez är bänkad, Laget kör defensivare än nånsin.
Det är saker som inte borde accepteras.
Vissa tycker så länge laget vinner så spelar det ingen roll, men det är ju det, det gör.
Det som gör Barcelona specielt är att dom spelat världens vackraste, bland det offensivaste fotboll.
Om man släppte in 2 mål så gjorde man 4.

Finns det någon här inne som tycker att Olguera eller Marquez inte platsar som mittbackar.
Menar hur många finns det i spanska ligan som spelat bättre igentligen?
Att dra in cocu som mittback och bänka Marqez gör man bara inte!
Varför inte dra ut Puyol till höger och förbättre offensiven avsevärt.

Reijkaards barca har lyft sig enorm sen höst perioden, men så var det Reijkaard som drog ner i gytjan till att börja med.

Mig är det väldigt svårt att övertyga att Reijkaard ska stanna kvar.
När han gång på gång bevisar att han föredrar gammla avdankade spelare(hollandare) framför unga talanger.
Real Madrid Dani
2004-11-02 23:16
Tänk om Xavi spelat i Arsenal eller Milan - hur många gånger hade han inte blivit utsedd till världens bäste?

"Xavi har tagit över Pep Guardiolas roll och kommer att bli viktig i framtidens Barca" - Glenn Hysén

Behöver jag kommentera mina åsikter om ZTV:s uppdaterade kommentatorer?

I mina ögon har Xavi gått om Puyol som den viktigaste spelaren i blaugrana... Det är en fröjd för ögat att se mottagningarna, passningarna och speluppfattningen han besitter!
Barcelona Xaviola
2004-04-23 17:20
Sändningen från matchen börjar 19.30 på tv4 plus
Barcelona Dani
2004-11-02 23:16
Tänk om Xavi spelat i Arsenal eller Milan - hur många gånger hade han inte blivit utsedd till världens bäste?

"Xavi har tagit över Pep Guardiolas roll och kommer att bli viktig i framtidens Barca" - Glenn Hysén

Behöver jag kommentera mina åsikter om ZTV:s uppdaterade kommentatorer?

I mina ögon har Xavi gått om Puyol som den viktigaste spelaren i blaugrana... Det är en fröjd för ögat att se mottagningarna, passningarna och speluppfattningen han besitter!
Deportivo Fabian
2004-11-03 13:45
Puyol 20/ Vi mötte alltså ett jätteoffensivt Milan men höll ändå nollan, ni mötte ett Milan med 2 offensiva spelare och lyckas ändå släppa in ett mål.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-22 18:13
Det som gör Torres att Torres skulle bli bättre anfallare i Barca än Saviola är att han är mycket större och har mycket bättre avslut, något som verkligen behövs om man ska vara ensam anfallare.
Skulle Saviola ha en stor anfalls partner som kunde ta emot bollarna och leverera till Saviola så skulle det funka, men som ensam forwad funkar inte han så bra +att Saviola behöver verkligen lära sig att avsluta bättre, skulle han ha satt alla frilägen som han har fått så hade han legat 2a på skytte listan.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-22 18:09
Det har ryktats mycket de senaste dagarna att Davidsär klar för Milan och jag tycker verkligen att om han vill gå dit för pengar så kan han dra verkligen och om han stannar så ät han välkommen, men vi har ju en ersättare(Rocky) så det är inte så mycket att tänka på, men det jag tycker är så synd att han kommer till Barca efter att ha varit bänkad på sista tiden i Juve och nu är en av de bästa efter att ha fått spela och han tänker inte på det.
Spanien Kujovic
2004-11-02 19:09
tror fan barca lossar ikväll
Laban
2004-11-02 17:54
Giganternas kamp del 2

Kvällen match mellan Barca och Milan
får Barca gälla som favorit pga hemmaplan.
Att springa ut på Nou Camp inför 100 000
galna spanjorer är aldrig lätt.

Spelbilden kommer vara att det är Barca som
för spelet och Milan litar på sitt solida
försvarspel och giftiga kontringar.

I och med att Milan vann på San Siro så
är Milan i praktiken klart för avancemang
i CL och har "råd" att förlora eller tappa
poäng mot Barca på Nou Camp.Och tyvär tror
jag Milan kommer att vila ett par spelare
för att vara 100 % i den viktiga matchen
mot Roma i ligan i helgen.För Milan för
inte tappa mer mark till Juve om Milan
skall försvara sitt guld från förra året.

Med detta i bakgrunden tror jag att Barca
helt enkelt vill vinna denna match mer än
Milan och jag tror att Barca vinner med
1-0 eller 2-1.Ett helmotiverat Barca på
hemmaplan är bland det svåraste motstånd
man kan möta.

Må bästa lag vinna....
Atlético Smuts
2004-11-02 22:47
Det är inte rättvist.

Barcelona skapar ingenting av värde förutom den chansen på bollen Dida tappar. Sen så kommer en blixt från klar himmel. Inte så mycket att göra åt.

Innan folk börjar snacka om dominans så bör detta klargöras: Att bolla i sidled är inte att dominera. Som sagt, Barcelona skapar ingenting i andra.

Grattis till segern.
Laban
2004-11-02 21:51
Ronnie

Ta av dig dina Barca glasögon.
Visst har Barca mest boll men att du
säger att Barca spelar ut Milan är
bara pinsamt.Barca har en del boll
men spelar plottrigt och har problem
att är tvungna att ta skott långt
utifrån.

Varför skulle Milan vara en fara för
fotbollen?Milan praktiserar ett aggresivt
försvarspel som Barca har svårt att
bemästra.
Pep Guardiola
2004-11-02 20:50
95 000 på Camp Nou i kväll, enligt Barca och Uefa, mäktigt!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-02 23:26
Älskar Futbol Club Barcelona, hittar inte ord jag är fortfarande så himla lycklig, vilken ravansh mot mitt hatlag.

BARCA ! BARCA ! BARCA !
Barcelona hej_okej_nej
2004-11-02 19:13
jag tror ändå att barca förlorar med 3-0
Annons: