/spanien/barcelona/forum/26286.aspx/spanien/barcelona/forum/26286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Johan #17
2004-03-02 13:08
Curtz

Skärp dig! Köpa Henry för hur mycket som helst bara för att Kluivert har en mellansäsong.
Barcelona juanito
2004-03-02 12:21
Majsan: Kan hålla med dig om att det är onödigt att stärka positioner där det redan finns fullgoda alternativ. En fördel med Luque är dock att han är flexibel. Värvas han så skulle han nog inte enbart ses som en offensiv yttermittfältare utan även som ett anfallsalternativ.
Barcelona Tompa
2004-04-18 14:09
Valdés:
Det är ju uppenbart att vi inte är ense om Trez så låt oss koncenterar oss på lite annat.Du skriver b l a följande:
"Det behövs långsiktighet, inte ständiga korttidslösningar som inte gör någon riktigt glad." Håller med helt, Jag vill för allt i världen inte ha Hoijdoonk till klubben och jag är tveksam till Zlatan med då han (i mina ögon) inte är den utpräglade nian jag anser vi behöver för att bli bäst(det behövs annat med men nian är väldigt viktig) Jag är jäkligt trött på Gaspartköp men tvärtemot dig så anser jag inte Trez (om han nu kommer) är något Gaspartköp. Vad vi behöver är spets i anfallet och jag har svårt att se varför du sågar en spelare så som gör så mycket mål i Europas mest försvarsinriktade liga.

Kan vi få Adriano så välkomnar jag honom med öppna armar men hur i hela världen ska vi få fram 50 milj. Euro till en spelare som du själv talar om vi nu ligger back 2 miljarder? Det rimmar inget vidare. Tvärtemot dig så tror jag inte vi har råd att "vänta tills vi får tag i det allra bästa" på anfallsfronten. Gör vi inget åt anfallet vågar jag slå vad med dig att det inte blir några titlar nästa år heller. Barcelonas anfall anno 2004 väger f.t alldeles för lätt för att vi ska kunna vinna både ligan och C.L
Barcelona Majsan
2004-03-02 11:22
Jag tycker att det vore hemskt om Barca valde att värva van der Vart och Luque. Varför inte satsa på Quaresma och Luis Garcia? De håller båda minst lika hög klass som Vart och Luque och ingår ju redan i truppen. Vad menar ni att dessa två skulle tillföra som saknas hos de två befintliga?
Det enligt mig självklara att göra nu är att satsa på supertalang och superstjärna, och inget däremellan. Värva en stark back och en stark central anfallare i kombination med att rensa ut gammla lönelyftare som inte är tänkt (eller borde åtminstone inte) till en plats i laget, t.ex. Overmars. Jag ser som alla andra här allra helst Torres i laget, då han är ung, har redan tagit steget från talang till stjärna och är dessutom redan etablerad i den spanska ligan.
Barcelona Izquierda
2004-02-26 21:28
Barca_91//
Ja det gjorde han, men det var en situation där han fick sträcka sig fram för att nå den före målvakten, och det var inte helt lätt att sätta den.
Barcelona Tompa
2004-04-18 14:09
Valdés:
Det är ju uppenbart att vi inte är ense om Trez så låt oss koncenterar oss på lite annat.Du skriver b l a följande:
"Det behövs långsiktighet, inte ständiga korttidslösningar som inte gör någon riktigt glad." Håller med helt, Jag vill för allt i världen inte ha Hoijdoonk till klubben och jag är tveksam till Zlatan med då han (i mina ögon) inte är den utpräglade nian jag anser vi behöver för att bli bäst(det behövs annat med men nian är väldigt viktig) Jag är jäkligt trött på Gaspartköp men tvärtemot dig så anser jag inte Trez (om han nu kommer) är något Gaspartköp. Vad vi behöver är spets i anfallet och jag har svårt att se varför du sågar en spelare så som gör så mycket mål i Europas mest försvarsinriktade liga.

Kan vi få Adriano så välkomnar jag honom med öppna armar men hur i hela världen ska vi få fram 50 milj. Euro till en spelare som du själv talar om vi nu ligger back 2 miljarder? Det rimmar inget vidare. Tvärtemot dig så tror jag inte vi har råd att "vänta tills vi får tag i det allra bästa" på anfallsfronten. Gör vi inget åt anfallet vågar jag slå vad med dig att det inte blir några titlar nästa år heller. Barcelonas anfall anno 2004 väger f.t alldeles för lätt för att vi ska kunna vinna både ligan och C.L
Barcelona Gabriel
2004-03-02 01:22
Nicolas

Nu har du nog blandat ihop det hela. Ronaldo spelade aldrig i Real Madrid när vi förlorade mot dom hemma i semi finalen i champions league.

Ronaldo gjorde mål mot oss i år i ligan. ad jag har fr mig så spelade inte Coco särskilt mycket i Milan, utan man ansåg att Coco lyckades relativt bra i Barcelona. Coco ville själv stanna men så blev inte fallet.
Barcelona Izquierda
2004-02-26 20:46
Jaha kamrater. Vad säger ni om matchen så här långt? Tycker ett par spelare visar mycket bra inställning. Puyol som vanligt förstås, men också Xavi visar fighting spirit. Han smäller på när det behövs, vill se sånt oftare från honom. Kul att se att också van Bronckhorst har börjat bra.
Ronaldinhos genomskärare till Luís García höll världsklass, synd att den senare inte förvaltade läget bättre.
Barcelona BARCA BLOD
2004-02-26 21:23
kan inte se matchen, men TACK äntligen har ni/många förståt att luis garcia inte duger, gillar verkligen inte han, måste ersätta han om vi ska bli ett topp lag....
Barcelona Gabriel
2004-02-26 21:10
vet någon vart man kan lyssna på matchen eftersom jag inte längre kan se den?
Barcelona juanito
2004-02-26 19:17
Majsan: Torres håller jag med dig om, han är mer än välkomen nästa säsong! Förstår dock inte varför man ska värva Robinho. Du skriver att man inte har råd att vara utan honom. Jag tycker snarare att man inte har råd att satsa på honom. Varför?

*** Sydamerikas hetaste spelare kommer att bli dyr!

*** Det finns andra positioner som är viktigare att stärka. Eftersom att Rijkaard endast använder två offensiva mittfältare duger det med Iniesta, Luis Garcia, Quaresma och Ronaldinho i truppen inför nästa säsong.

*** Det är onödigt att värva icke europeiska spelare om dom inte helt säkert kan gå direkt in i startelvan.. (typ Samuel, Sheva osv).
Barcelona Valdés
2004-04-18 13:23
Gustaf; jag fortsätter diskussionen eftersom jag brukar vara överens med Dig men det vi nu diskuterar handlar inte bara om Trez utan om något mycket större av existentiell karaktär.

Vi vill båda vara vinnare och vad man då måste fråga sig när man önskar se Trez, Zlatan, och Van Hoijdonk ( de två sistnämnda är inte dina utan andras förslag på nyförvärv som förekommit här på forumet ) är om man tror att dessa kommer att göra att vi vinner ligan och Champions league vilket måste vara målet. För utan vinster, inga glada fans och inte heller några intäkter ( Laporta måste vara grymt besviken på Frank oavsett vad han säger - åka ut i kvartsfinal i såväl spanska cupen som i UEFA-cupen, många sköna slantar som gick förlorade ) för fortsatta investeringar.

När Du skriver att..."Trez är det bästa vi kan få" så visar Du att Du inte tror att vi kan köpa de aldra bästa MEN vi skall ändå fortsätta handla - man skall alltså köpa för att köpa, vilket är precis vad man har gjort under ett stort antal år. I så fall säger jag stop och belägg!! Jag hoppas att nuvarande ledning har lärt sig av tidigare lednings misstag. Bara med den trupp vi har idag är vi bland de fyra främsta i ligan och nu behöver vi ha spets - bara de aldra bästa vilka möjliggör titlar ( och genererar intäkter ). Kan vi inte få någon av världens bästa forwards till nästa år tycker jag att vi väntar med att förstärka denna position, för att istället förstärka andra positioner som inte kräver lika mycket pengar. Det behövs långsiktighet, inte ständiga korttidslösningar som inte gör någon riktigt glad.

Vad det gäller Inter och långsiktighet så finns ju inte den. Ingen annan klubb ( kanske i viss mån vi och Liverpool då ) köper och säljer spelare som vad de gör ( Crespo bland många andra blev inte långlivad ). Jag tror därför inte att det är en omöjlighet att köpa Adriano. Istället för att köpa både Trez och Luque skulle jag gärna vilja se EN ordentlig förstärkning i Adriano ( Om vi inte kan köpa TORRES ) och detta tror jag inte skulle kräva mer pengar än vad man behöver lägga ut för att värva Trez och Luque.

Kul att Du tror Dig veta att alla härinne är överens om att Adriano är att föredra framför Trez.

Med risk för att bli tjatig - jag ser helst få nyförvärv av Ronaldinhos kaliber, framför många av Riquelmes. Krävs det då att man lägger ut 40 eller 50 miljoner euro på en spelare så anser jag fortfarande att det är bättre än att köpa 3 betydligt sämre för 15 just eftersom allt handlar om att bli vinnare igen ( för att på så sätt också öka intäkterna ).

Jag drömmer om fred på jorden också/AMEN
Barcelona Barca Barca
2004-02-26 20:52
Izquierda: Bra at du säger vad som händer i matchen för kan tyvär inte se den;)
Barcelona Barca Barca
2004-02-26 20:52
Izquierda: Bra at du säger vad som händer i matchen för kan tyvär inte se den;)
Barcelona Tompa
2004-02-27 09:29
Izquierda:
Jag håller helt med dig om Gerard. Han har absolut nada att tillföra i ett lag som har ambitionen att vara världens bästa. Att han sedan har en astronomisk lön gör inte saken bättre. Om det han uträttar verkligen är värt 5 milj euro om året borde Ronnie ha minst 30-40 milj.

Skönt i alla fall att det blev en seger igår.
Barcelona carlos_18
2004-02-26 20:44
ja det är gratis...:)
Barcelona Tompa
2004-02-27 09:29
Izquierda:
Jag håller helt med dig om Gerard. Han har absolut nada att tillföra i ett lag som har ambitionen att vara världens bästa. Att han sedan har en astronomisk lön gör inte saken bättre. Om det han uträttar verkligen är värt 5 milj euro om året borde Ronnie ha minst 30-40 milj.

Skönt i alla fall att det blev en seger igår.
Barcelona carlos_18
2004-02-26 20:29
www.tv2.dk/....gå in här om ni vill se matchen....tryck på live på net-tv....
Barcelona marcus_keta
2004-02-27 15:58
Ännu en gång var det Ronaldinho som avgjorde.. men jag tyckte inte han spelade så bra igår... såg att nån skrev om underskattning.. visst inte på det viset.. men barcelona borde ha skjutit mera och inte bara försöka göra allt så jävla snyggt...

läste nånstans på sport att barcelona har en clause i trez att få honom för 25 mille när man skaffade sig davids... låter konstigt... men jag har alltid litat på sport.. såå: Trez? när öppnar transfer fönstret?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-26 20:10
Barca_91
Det funkar tyvär inte.
Barcelona Izquierda
2004-02-27 07:43
juanito//

Det slog mig igår (återigen) att Gerard inte tillför någonting. Han är en medelmåtta, en utfyllnadsspelare, och sådana ska definitivt inte uppbära en sån lön. Jag vet inte när Gerard senast imponerade på mig, men det var inte den här säsongen. Han är överflödig och hans plats kunde gära få tas av en yngre (även om han inte är lastgammal), hungrigare och mer ekonomiskt försvarbar spelare. Motta var allt annat än bra igår, men jag vägrar ge upp hoppet om honom. Han var strålande förra säsongen och han bör kunna bli det igen.
Barcelona maykel
2004-02-27 11:39
grabbar, jag såg matchen går LIVE jag glömde att säga till er. jag kunde se den i internet, hemsidan heter tv2.dk. nästa gång säger jag till då, förlåt
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 20:40
Evigt tacksam för Carlos 18´s tips.
Funkar verkligen skitbra.
Är det gratis?
Zeimar
2004-02-26 23:49
Ni hade tur att ni fick Ronaldinho och inte Beckham...Han var återigen bäst på plan...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 20:40
Evigt tacksam för Carlos 18´s tips.
Funkar verkligen skitbra.
Är det gratis?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-26 19:43
Eller vet nån hur man kan se matchen på något annat sätt, snälla skriv om ni kan.
Barcelona Barca_91
2004-02-26 20:25
B_A_R_C_A:
Det verkar vara lite problem med den sidan just nu men den visar ganska många Barca matcher.
Men gör som jag läs minut för minut rapporter på eurosport.com
Barcelona Gabriel
2004-02-26 21:06
Ortiz

går det inte för dig heller?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-02 00:02
Ronnie:
Hur kan du säga att det är omöjligt att byta Rochemback mot Zambrotta, Juve är i stort behov av en ersättare till Davids och de har skickat folk som har kollat på när Rochemback spelade och de visade intresse. jag tror att det är en mycket möjlig affär. Sen juve har börjat värva nya unga spelare så jag tror att de kommer att sälja många av sina spelare till nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2004-02-26 20:25
alx

jag vet att du kan hur man kan lyssna på matchen, kan du eller någon annan hjälpa mig?
Annons: