/spanien/barcelona/forum/26284.aspx/spanien/barcelona/forum/26284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2005-03-08 18:52
Ibra: Jag är förstås bara en av dem som ser till "ytan". Att Chelsea har kvar vad som skulle kunna kallas för själen är möjligt, men det känns som att den här alla-kämpar-för-varandra-mentaliteten som Mourinho infört främst handlar om att förstöra myten om att ett lag med bara köpta spelare inte kan visa samma moral som andra. Dyker inte några canteranos upp i truppen inom ett tag känns det som att det hela kan mattas lite.

Men vad vet jag.

edit:

Super C: Vad menar du egentligen med:

"En sto eloge ska alla här i Barcelonaforumet ha, för att man inte behöver vara registrerad för att skriva en del ord här"

Är det jag som missförstår eller har du missat den första meningen i forumreglerna? :S
Barcelona larson power
2005-03-08 17:49
Är de gratis
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:13
.. detta va inte precis den bästa förklaringen till va tänker mej, så om nån undrar om nått fråga
Barcelona Bopi
2004-04-20 15:19
Oleguer e en bra mittback...vi behöver bara en vänsterback!!!....

juanito : jag hörde att den Real-kandidaten du pratade om..Ville köpa Ronalddinho..ville göra en affär där vi får Ronaldo + pengar!!!
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:09
Vilken härlig halvlek vi gör i går!!

Inte mycket att klaga på.
Reiziger var underbar. Rätt underskattad tidiare tycker jag.. bra högerback.
Oleguer bra, men synd att Puyol blev skadad.

En sak störde jag mig på Saviolas oförmåga att få till avsluten. Det har kostat oss i flera täta matcher tidigare, men det var tur att vi va så överlägsna igår. Så om Reijkard vill fortsätta att köra med en topp-forward så måste man in nån som är säkrare. Vilket jag föredrar i stället för tvåmanna-anfall. Vieri skulle, trots sin ålder sitta fint. PÅ väg att lämna inter.

Tycker absolut att vi inte ska köra 442.. no way! Och den enkla förklaringen är att vi inte har material till det !!!!
Om kör det så får vi endast ha en offensiv mittfältare (Ronaldinho) förrutom de två anfallarna. 442 leder då till att Xavi enbart måste jobba som Def mittfältare och att kanterna faller ner i banan. Vilket särskillt inte gynnar Lusi Gercia.. vilket vi såg i först halvan av säsongen.
För att vi ska köra tex. 442 nästa säsong krävs det nytt spelarmaterial. Som ny forward och en ny ytter istället för luis garcia och många här inne har redan nyförvärv på G ;O)

Jag tycker alltså att vi ska bänka Saviola till nästa säson och skaffa oss en riktig center och satsa mer på Quaresma... men, men

En ny vänsterback hade oxå oxå suttit fint...
em1l
2005-05-15 00:22
fy fan vilken underbar känsla det e nu:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D så jävla glad
Campione, Olé olé oléCampione, Campione, Olé olé oléCampione Campione, Olé olé oléCampione, Campione, Olé olé oléCampione
Barcelona livoz
2005-05-15 00:42
emil
det tror jag säkert
Barcelona fc_2002
2004-04-20 01:24
Tro mej... Ronaldo är tillbax tills matchen på söndag.. För de e han som kommer göra 2-2 målet.. Ni får helt enkelt lita på mej ;O)
Barcelona Gabriel
2004-04-20 08:34
I diskutionen om Rijkaard ska få förtsatt förtroende nästa säsong är frågan helt öppen om man frågar mig. Hade det varit efter första halvan av säsongen så hade jag inte ens tvekat på att jag ville göra mig av med honom, men nu när laget minst sagt imponerat på ett sätt som jag inte minns dom ha gjort på otroligt länge så känns det ändå lite svårt att sparka honom. Har laget vunnit 13 matcher av 15 och inte förlorat någon av dessa så måste det ju ändå betyda att Rijkaard har gjort något rätt. Dessutom undrar jag hur laget skulle känna sig om man sparkade honom efter det här, ger knappats någon kontinuerligtet.
Däremot kan det spekuleras en heldel i om det är Rijkaards förtjänst att laget helt plötsligt vänt till att bli en ångande vinstmaskin. Jag tror faktiskt inte att det har så mycket med honom att göra då Barcas senaste framgångar mest handlat om enskilda spelare så som Ronaldinho, Davids och Xavi har lyft sig rejält efter första halva av säsongen(även om Davids inte spelade i Barca då och Ronaldinho var långt ifrån dålig).
Att sedan Barca bara vunnit en enda match utan Ronaldinho på hela säsongen bevisar också hur otroligt mycket vi är beroende av honom...tyvärr om jag får säga det eftersom jag tycker att Barcelona aldrig borde vara beroende av en enda spelare.
Dessutom förtjänar våran president Laporta att få en mycket beröm. Det var hans drag att låna Davids (ändå om detvar Rijkaards önskning) och utan Davids ankomst så har jag mycket svårt att tänka mig att vi skulle ha vunnit så många matcher som vi gjort. Dels skulle vi inte kunna lyfta upp Xavi till en mycket offensivare position som han har nu. Med Davids ankomst har det gett en trygg defensiv där mittfältet känner att man kan följa med offensivt utan att vara rädda för att få snabba baklängesmål, och dels så vågar våra ytterbackar att följa med mycket mer offensivare nu än vad de vågade innan Davids spelade i Barcelona.
Däremot var det Rijkaards drag att ändra spelsystemet till 4-3-3 och det kan ingen ta ifrån honom. Precis som många andra så tvekar jag enormt på Rijkaards taktiska kunnanden då många av hans felaktiga drag i matcher kunnat bli avgörande ifall inte Ronaldinho varit på planen.
Även om dock laget börjat att vinna mycket på sistonde så tvivlar jag ännu mer på att han är rätt man för Barcelona på många år då han inte verkar vågar satsa på våra talanger.

??fortsättning följer.
Barcelona Younies
2005-05-15 14:22
Äntligen !!!!!
Efter 6 långa år så är guldet nu hemma i barcelona.
Synd bara att man inte kan vara där och fira det.
Ingen som vet om svenska barcelona penyan har åkt ner eller ska åka ner nästa vecka ?

Fan va skönt !!!!!!!

Äntligen grabbar !

Barcelona Ronaldiniho-Puyol
2005-05-15 00:16
Hell yeah 04-05 Ligavinnst:D
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-19 22:28
jag själv personligen vill inte se reijkard som tränare i barcelona av någon anledning hur bra än det går. men jag måste säga att han har gjort ett riktigt bra jobb. att inte förlora på 14 raka matcher säger ju mycket, trotts skadorna osv.
satt o tänkte hade vi klara oss bra med någon anna tränare? lite tveksam.
för mig var det förväntat att det skulle gå dåligt i början av säsongen. spelar man med cocu som mittback, overmars och kluivert mfl i start elvan gör det givet. men om man ska endast bedöma vår säsongen har reijkard gjort bra jobb trotts spelar materialet. jag tycker fortfarande att vi har för tunn trupp.
jag har alltid varit saviola fan, men måste ändå säga att han har varit riktigt dålig boll mottagare oftast missar han bollen eller slår han bort den men matchen igår var han perfekt, hoppas att han forttsätter på samma sätt.
Barcelona AlexC
2005-05-15 00:37
Detta är så underbart. Det har varit något speciellt med laget Barcelona hela året. Vunnit luriga matcher med uddamål ofta. Visat hjärta rakt igenom. Må detta laget bara bli bättre.
Saluden a los campeones!
Barcelona fc_2002
2004-04-19 23:44
lyssna grabbar.. de bilr 2-2 mot Real!!!

Ronaldo kviterar (1-2 till 2-2)

en sak till...

KOM IHÅG VEM SOM SA DET FÖRST!!!!
Spanien Aimar#21
2004-04-20 13:27
VEM TROR ATT DEPORTIVO LA CORUNA SLÅR UT PORTO OCH DÄRMED TAR SEJ TILL CHAMPIONS LEAGUE FINAL??
Barcelona Fiskespö
2004-04-20 10:31
matchen i söndags när barca van med 3-0 mot typ malaga var en riktig bra match!! eller??
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:37
Ibra:
Abrammovich livslånga engangemang tror jag beror mycket på hur mycket Chelsea vinner. När han pumpar in så ofantligt mycket pengar kommer han att kräva MÅNGA titlar för att inte tröttna. Har förövrigt läst rykten om att han har planer på att ta kontrollen över Deportivo med. Om det stämmer är nog inte kärleken till Chelsea så djup som ni Chelseafans tror.
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:37
Ibra:
Abrammovich livslånga engangemang tror jag beror mycket på hur mycket Chelsea vinner. När han pumpar in så ofantligt mycket pengar kommer han att kräva MÅNGA titlar för att inte tröttna. Har förövrigt läst rykten om att han har planer på att ta kontrollen över Deportivo med. Om det stämmer är nog inte kärleken till Chelsea så djup som ni Chelseafans tror.
Barcelona MrDeco20
2005-05-15 12:28
GRABBAR GULDET ÄR VÅRT.
VI MÅSTE HA DEN GALNASTE FORUMET ASSÅ..TITTA BARA TILLBAKA PÅ S.3 SÅ FÅR NI SE! HAHAHHAA
VI ÄR ÖVERLYCKLIGA!
Barcelona Gustaf
2004-04-19 22:46
BARCA BLOD//

Man kan väll inte förklara Rijkaard genom att säga att det gick dåligt för att Cocu var mittback. Vem tar ut startelvan?

Är säker på att Rijkaard flyttar bak Cocu som mittback om Puyol är borta. Gerard eller Motta (om han är tillbaka efter skada) tar hans plats på mitten. Detta försämrar både mittfältet och mittförsvaret. Med Márquez i backlinjen och Cocu på mitten skulle vi vara starka bakåt och vunnit mittfältet. Suck...
Kid Congo Powers
2005-03-08 18:27
Nervös är man, minst sagt. Det här kan nog gå hur fan som helst. Spelar grabbarna som de gjort i ligan på sistone så räcker det nog knappast...

Det kan dock passa Barca ganska bra att det är Chelsea som måste gå till anfall. Herrar Giuly och Eto'o är ju inte direkt långsamma när det vankas kontring...
Barcelona Puyol_21
2005-03-08 16:20
Maxi_Tamudo:
Varför var den matchen tråkig tror du?
Espanyol 4-3-2-1 säger allt,ville ni ens vinna den matchen lr?

ivan de la pena tog gult kort för att missa just drabbningen mot Barca varför gjorde han det för?
Rädd för att bli överkörd kanske,,aja men oavgjort blev det tack vare grym försvars spel för en gång skull samt kameni vilken målis.

Barcelona Tompa
2005-03-08 18:28
Ibra:
Visst köper ALLA storlag mycket spelare. Men sedan ryssen tog över har Chelsea gått några steg längre. Ni har väl köpt ihop minnst två startelvor sedan förra sommaren och det är verkligen EXTREMT. Samtidigt som man tänker på att ni hade varit utfattiga om inte ryssen pumpat alla sina miljarder i klubben. Vad händer om Abramovich inte tycker det är kul längre att leka med miljarder i Chelsea?
Barcelona mishinio
2004-04-19 23:06
vet nån hur man fixar oaket pris till real-barca matchen
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:28
Ibra:
Visst köper ALLA storlag mycket spelare. Men sedan ryssen tog över har Chelsea gått några steg längre. Ni har väl köpt ihop minnst två startelvor sedan förra sommaren och det är verkligen EXTREMT. Samtidigt som man tänker på att ni hade varit utfattiga om inte ryssen pumpat alla sina miljarder i klubben. Vad händer om Abramovich inte tycker det är kul längre att leka med miljarder i Chelsea?
Barcelona Xavi
2004-04-19 19:46
Hoppas Saviola tar titeln "världens bästa inhoppare" nästa säsong.
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:23
Avsparken närmar sig, spänningen stiger...

Realistiskt slutresultat: 1-1 och Barca är i kvartsfinal!
Espanyol Ibra
2005-03-08 18:06
Kickboxer//
Jag har varit stolt Chelseafan i 30 år och aldrig svikit. Klart vi är glada nu när vi har ett lag som är med och krigar i toppen.
Ett lag i motgång "förlorar" en del av sin själ , men den har verkligen återkommit till Chelsea på alla nivåer, kan jag försäkra.
ALLA lag köper väl ihop sina lag.
Jag är inte så bevandrad i alla Barcas spelares bakgrund, men Du kan säkert berätta för mig om alla egna produkter som startade i pojklaget !
Realistiska tips inför kvällen i nu nämnd ordning.
1) 1-0
2) 2-1 , oviss förlängning
3) 1-1 , tyvärr fullt möjligt

Låt oss inte kivas som småbarn utan hålla stilen.
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 18:35
Ibra

Ni har självklart en god chans att ta er vidare, men det blir svårt tror jag då vi har bra kontringspelare och det är ni som måste trycka på.

Angående ditt tips, så tycker jag att alternativ 3) 1-1 ser ganska bra ut. Inte bara att det ser bra ut för Barça, utan för att det ser realistiskt ut.

Kul att ni börjar få en bra ungdomssektion. Jag anser att det är ungdomarna från de egna leden som blir "lagets hjärta" när de får chans i a-laget. De vet hur klubben fungerar, och vet vad klubben satsar på. De spelar oftast även med mer hjärta än de inköpta spelarna.

Visca el Barça!!!
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:23
Avsparken närmar sig, spänningen stiger...

Realistiskt slutresultat: 1-1 och Barca är i kvartsfinal!
Annons: