/spanien/barcelona/forum/26282.aspx/spanien/barcelona/forum/26282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-03-02 18:44
En rolig sak.
Ronnie sköt sönder ett kyrkofönster när han spelade in en reklamfilm.Det var regissören som sa att han skulle skjuta så hårt han kunde så han råkade skjuta sönder ett fönster.
Barcelona SportingC
2004-02-27 12:05
Tänka sig inte ens i uefa cupen får Quaresma chansen.....jaja skönt med vinst iallafall!!
Barcelona Tompa
2004-03-02 18:17
Synd att Marquez skadade sig (visserrligen inte så allvarligt men ändå). Tycker han spelat allt bättre under vintern. F.ö bävar jag inför Kluiverts återkomst. Ingen kan ju ha undgått och se att Barca presterat mycket bättre anfallsspel sista tiden utan holländarens närvaro på planen.

Inte för att jag har några som helst illusioner om att Rijkaard kommer fortsätta satsa på Saviola (som bevisligen är i mycket bra form) när Kluivert kommer tillbaks men man vill ju så gärna att Rijkaard ska ta sitt förnuft till fånga. Fast som sagt - jag blir MYCKET, MYCKET överraskad om Kluivert inte går rakt in i startelvan och kaninen därmed återvänder till bänken.
Barcelona Tompa
2004-03-02 18:17
Synd att Marquez skadade sig (visserrligen inte så allvarligt men ändå). Tycker han spelat allt bättre under vintern. F.ö bävar jag inför Kluiverts återkomst. Ingen kan ju ha undgått och se att Barca presterat mycket bättre anfallsspel sista tiden utan holländarens närvaro på planen.

Inte för att jag har några som helst illusioner om att Rijkaard kommer fortsätta satsa på Saviola (som bevisligen är i mycket bra form) när Kluivert kommer tillbaks men man vill ju så gärna att Rijkaard ska ta sitt förnuft till fånga. Fast som sagt - jag blir MYCKET, MYCKET överraskad om Kluivert inte går rakt in i startelvan och kaninen därmed återvänder till bänken.
Barcelona Barca_91
2004-02-27 14:56
Ronaldinhio verkar vara den som var bäst mot Bröndby enligt röstningen,jag kan bara hålla med.

Men hur många tror att "Ronnie" får priset "Guld Bollen" nästa år?
Real Madrid Ike
2004-03-02 18:52
vill ha, walter samuel, chivu, adriano... :)
ge alla våra spelare som ska slängas till roma å ta dom 3 spelarna :)
Barcelona Gabriel
2004-02-25 17:48
Barca_91

Nej det kommer han inte att få det pågrund av att han redan representerat Juve i Champions League bland annat mot Real Sociedad.

Barcelona Tomasz
2004-02-28 22:01
Ekholm...

"Deportivo har hållit nollan 5 matcher irad.
Deportivo har inte förlorat i år ännu."

Så Bilbaos vinst och Yestes mål räknas inte?
Barcelona _Martin90_
2004-02-25 18:10
visste du inte det??
Barcelona Gaucho
2004-02-25 12:04
FC_2002 -- Jag tror faktiskt inte att det finns nåra biljetter kvar. Jag tänkte oxå oåka ner till Danmark å titta på den, jag har även en kusin som bor Köpenhamn ooch när jag bad honom om att köpa biljetter till mig så sa han att de va slut.
Barcelona fc_2002
2004-02-25 14:52
Fan va härligt!!!!!

Brönby - Barca sänds direkt på TV2 danmark.. imorron kväll

Kul för oss som har kanalen :)
Barcelona juanito
2004-03-02 15:32
Det vore direkt vansinne att spela med Kluivert i Mallorca-matchen. En spelare som varit borta en månad får bara inte gå direkt in startelvan (så länge han inte heter Puyol eller Ronaldinho). När det nu står klart att Sergio Garcia fortsätter i klubben vore detta ett gyllne tillfälle att ge honom chansen. Fast å andra sidan är ju Rijkaard inte känd för att tänka långsiktigt och han har inte direkt agerat modigt tidigare så vi får nog dras med världens bästa målsumpare.
Real Madrid Ike
2004-03-02 17:21
Jag ser heldre Luque än V.der vaart i barca, billigare och bättre alternativ i vårt spel tycker jag.
Att det fortfarande finns folk som vill ha kvar kluivert förstår jag inte :)
Sälj han och gör det fort!
Henry, Shevchenko eller Adriano vill jag helst ha men det lär ju aldrig hända iof...
Barcelona jcb
2004-02-27 15:37
Ronaldinho-magic :)
Barcelona juanito
2004-02-27 10:30
I början av säsongen, när Cocu användes som back, var Gerard pivote. Tycker att han skötte sig bra då. Innan Davids kom var han den enda som visade prov på¨agressivitet på planen.

Men men.. eftersom att Cocu fortsätter ett år till och är intocable är det väl ingen idé att ha så många defensiva mittfältare i laget och därför kan jag nog hålla med om att Gerard är den som ligger sämst till. Hade Rijkaard emellertid inte favoriserat Cocu så mycket och om Motta haft en högre lön hade jag däremot sett att Gerard stannade.
Barcelona maykel
2004-02-27 19:12
Nästa möte när de möter bröndby, så tycker jag att rijkard borde vila xavi,ronaldinho,reiziger,
luis garcia och lägga in gerard,iniesta,gabri,
quaresma. Eller kör med bästa uppställningen och vinn med 5-0.
Barcelona Porre
2004-02-27 23:18
jag vill bara säga att Cissé är klar för liverpool så det är inte så aktuellt tror jag...
Barcelona arvid
2004-02-27 14:05
det är lungt
Real Madrid Dani
2004-02-27 16:26
Kan någon lyckligt lottad som såg matchen live i Danmark (själv fick jag nöja mig med Eurosports sammandrag) redogöra lite för sådant som inte framkommer i tv? T.ex. uppställningen (en del säger 4-3-3, men jag tycker att det oftast liknar 4-2-3-1), spelarkritik och positionsspel (hur man täcker upp för varandra i olika lägen, vem som täcker upp för vem, och vilka som pressar respektive faller, samt platsbyten/kantbyten).
Sådant ser man nämligen överlägset om man är på plats, eftersom man då ser hela planen och inte bara just den spelaren som har bollen... Fotboll ska ses live!
Ojdå, vilka krav jag ställer... Jag skulle uppskatta om någon orkar =)
Barcelona Dani
2004-02-27 16:26
Kan någon lyckligt lottad som såg matchen live i Danmark (själv fick jag nöja mig med Eurosports sammandrag) redogöra lite för sådant som inte framkommer i tv? T.ex. uppställningen (en del säger 4-3-3, men jag tycker att det oftast liknar 4-2-3-1), spelarkritik och positionsspel (hur man täcker upp för varandra i olika lägen, vem som täcker upp för vem, och vilka som pressar respektive faller, samt platsbyten/kantbyten).
Sådant ser man nämligen överlägset om man är på plats, eftersom man då ser hela planen och inte bara just den spelaren som har bollen... Fotboll ska ses live!
Ojdå, vilka krav jag ställer... Jag skulle uppskatta om någon orkar =)
Barcelona Xavi
2004-02-27 17:00
Saviola behöver en 9 brevid sig, så här

Nästa Säsong

--------Xavi--------------Motta/Davids------------

-----Qauresma/Inesta/L.Garcia-------Ronaldiniho---

-----------Trez------------Saviola----------------
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-02 16:14
Hur kan vissa vilja ha både Luque och van der vart?? Båda har i prencip samma position och van dert vart kan spelar som offensiv mittfältare men där har vi ronaldinho så han behövs inte +att luque skulle passa bättre i vårt spel. Sen varför ska vi köpa två vänster ytter när vi behöver en anfallare? Luque är ett bra köp och det skulle vara ännu bättre med Torres också. Sen backar tycker jag fortfarande och står att vi ska köpa två ytter backar och låta puyol fortsätta i mitten för han har spelat hela säsongen nu som mitt back och jag tycker att han ska fortsätta för ingen gör det lika bra. Zambrotta och Ferreira skulle vara de bästa yttrarna. Med tanke på alla som ska säljas och som kan bytas så skulle vi kunna få de här spelarna.
Barcelona Gustaf
2004-03-03 10:13
Nej, Chivu är inget lån. Roma hade först inte råd med han så det blev ett 6 månaderslån men ganska snart så köpte de loss honom så han kan vi nog bara drömma vidare om. Plus att han är en "icke-EU". Nä, lägg pengarna på en offensiv vänsterback och en centertank.
Real Madrid Ronnie
2004-03-02 17:13
Van Der Vaart är en mycket bra forward, och det vore en synd att inte köpa honom tycker jag. Personligen ser jag hellre honom än Luque.
Barcelona Ronnie
2004-03-02 17:13
Van Der Vaart är en mycket bra forward, och det vore en synd att inte köpa honom tycker jag. Personligen ser jag hellre honom än Luque.
Barcelona Gaucho
2004-03-02 15:09
Tompa:
Kluivert ´beräknas vara tillbaka tills Mallorca matchen tror jag, för att i en intervju förra veckan så sa han att han kommer inte kunna vara med i Brändby matchen och inte heller mot Depor, däremot så sa han att han skulle kunna tänka sig vara tillbaka i returen av UEFA-Cup matche.

Undrar vem Rijkaard ska lämna ut ur truppen nu när Kluivert kommer tillbaka. Han tog ju inte me Quaresma till Deportivo.. Kanske är det Iniesta som ska tillbaka till B-laget för att ge plats till Kluivert ? Man vet aldrig med Rijkaard, jag skulle inte bli förvånad om han gjorde så, men hoppas han inte gör det!
Barcelona Gaucho
2004-03-02 15:12
det skulle kännas för jävligt om Kluivert hoppar in direkt i startelvan när Saviola är i storform, han gör ju mål i nästan varje match nu..
Barcelona Barca Barca
2004-02-25 15:43
Alx: kan du sammanfatta den artiklen, Tack=)
det stog nånting om aresterad eller nåt?? Babelfish är sämst på översätta.
http://www.sport.es/Barsa/article.asp?id=83048

På tal på Härnstam mycket bra kommentator. Han är inte bara bra utan en mycket kunnig. Önskar alla kommentatorer var som han.
Barcelona Barca Barca
2004-02-25 15:43
Alx: kan du sammanfatta den artiklen, Tack=)
det stog nånting om aresterad eller nåt?? Babelfish är sämst på översätta.
http://www.sport.es/Barsa/article.asp?id=83048

På tal på Härnstam mycket bra kommentator. Han är inte bara bra utan en mycket kunnig. Önskar alla kommentatorer var som han.
Real Madrid Dani
2004-02-25 15:27
Gudfadern och andra,
personligen tycker jag att de flesta här överdriver betydelsen av Davids. Förvisso har Barca börjat vinna efter att han kom, men det var i ett ganska tacksamt läge. Efter en mängd förluster, och dessutom strax efter vinteruppehållet, har alla spelare tagit sig i kragen, och de lag Barca vunnit mot är lag som man ska klara av.
Då har jag inte räknat med Valenciamatchen, men då var Davids som bekant avstängd efter en riktigt korkad utvisning. Faktum är, att jag tycker att Motta skötte sig minst lika bra som Davids hittintills gjort, dessutom mot bättre motstånd.
Jag vill inte se en förlängning av Davids kontrakt, eftersom jag inte ser någon framtid för honom i Barca. Han är 31 år gammal och borde därigenom ingenting annat än vara, än en högst temporär värvning.
Dessutom har vi hans passningsspel som lämnar en hel del övrigt att önska och hans humör, som det finns en mängd exempel på; hans galna tacklingar som rätt ofta renderar i röda kort (t.ex. senast och flera gånger i Juventus) samt hans del i motsättningarna i det holländska landslaget.

Därmed inte sagt att han är en dålig spelare, utan snarare en hyfsat bra spelare på väg nedåt i karriären.
Annons: