/spanien/barcelona/forum/26281.aspx/spanien/barcelona/forum/26281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani
2004-02-22 17:17
Olaus Petri!
Sorín var - liksom van Bronckhorst - ett lån, så jag tror inte att vB kostar speciellt mycket. Jag hade dock gärna sett Navarro - som nu är utlånad till Albacete - ta vänsterbacken istället för den oduglige holländaren.
Barcelona Alx
2004-02-27 18:53
Crespo: Allt går inte att köpa för pengar här i livet. Hur attraktiva tror du att Chelsea är egentligen? Tror du att ALLA spelare går till den som viftar med störst sedlar? Jag kan förstå att du tycker det eftersom du är Real-supporter och därmed har två riktiga peseteros i Figo och Ronaldo.
Barcelona OrtiZ
2004-02-27 22:20
Hoppas att vi inte KÖPER Trezeguet. Han är alldelles för skadebelägen!!! Skadad iallafall varannan månad!!!
Barca_Best
2004-11-02 13:02
GÄST:
LOL är i italienska ligan bättre hahaha knappast du drömmer bara elr hur? haha vilket skämt o om du ska skriva här ska du diskutera Barca!!
-------------------------------------------------
Har någon uppstälningen,kanske tidigt nu klockan är ju bara 13.00 men kan nå sen srkiva på forumet hur uppstälningen ser ut :P. tror faktiskt på vinst med 2-1.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-02 12:14
Nu ska milan få komma till vårat fort!!!

FORCA BARCA !
Barcelona Johan #17
2004-02-22 16:25
Härlig seger igår.
wiberg_88
2004-02-22 15:48
Patrik och Will//

Jag håller med Will eftersom Vieri e så pass gammal och kommer nog lägga av efter så där en 2-3 år. Så finns det ju en nackdel till med Vieri, det är ju att han e så j*vla DIVA... Såg ni hur han gjorde mot Milan när han blev utbytt!! Han blev asförbannad för att han blev utbytt!! Han brukar aldrig bli utbytt.. han har inte blivit utbytt så många gånger i år så han ska bli så förbannad! Forza Barca
Barcelona Will
2004-02-22 15:40
Patrik//

Vieri är 31 och har knappast 4 år kvar som "superforward"...Vad barca behöver är en straffområdesspelare med framtiden för sig typ Trez eller Torres.

Barcelona Majsan
2004-02-22 12:24
Jag tycker uppdatering av t.ex. matchreferat går en aning trögt, även om jag inte vill rikta någon direkt negativ kritik mot er som faktiskt lägger ned del av er lediga tid ideelt på den här sidan. Men det är strax ett halvt dygn sedan Valenciafansen hade sitt (dock norska) referat klart för läsning, och jag antar de är lika ideella de. Såg visserligen matchen, så jag är inte i något stort behov av ett referat, men det är det kanske inte alla som gjorde. Heja!
Barcelona Izquierda
2004-02-22 11:44
Jaha, då är det bara att ställa sig upp och lyfta på hatten för Rijkaard och självklart hela laget. Det här måste jag erkänna att jag inte hade väntat mig.
Att matchen inte var så välspelad tycker jag att vi skiter i. Vi har inget dreamteam som kan rulla ut topplag som Valencia på bortaplan, men igår spelade vi klokt och skickligt. Barca har faktiskt visat prov på god defensiv under större delen av säsongen (vore å andra sidan konstigt annars, med tanke på att vi i stort sett alltid har 8 defensiva spelare på plan...) och igår var den oerhört tät. Valencia hade egentligen inte särskilt många heta målchanser. Några distansskott och så förstås Albeldas jätteläge där Valdés klistrade bollen magnifikt, men i övrigt had hemmalaget det mycket svårt. Att man sen sitter som på nålar så fort motståndarlagen anfaller på vår vänsterkant är nåt man börjar vänja sig vid.
Rijkaard och Gerard är två herrar som fått ta mycket skit den här säsongen, och igår får man väl säga att de fick upprättelse. Vad jag anser om deras framtid kan vi ta en annan gång :)
Att vi kan spela så här på bortaplan är positivt, om än inte helt överraskande. Frågan är om vi kan fortsätta spela som vi gjorde i första halvlek hemma mot Atlético. Det har vi inte lyckats med många gånger under den här säsongen. Fast nu närmast Depor borta. Ny grismatch och ny uddamålsseger? Jag tror faktiskt det.
Barcelona Tompa
2004-02-22 10:59
Valdës:
Jag håller med dig helt angående Ronaldinho. Han är en helt underbar spelare men vi är på tok för beroende av honom. Tyvärr är risken stor att laget hamnar i en ny djup svacka om han blir långtidsskadad. Det har visserligen skrivits ett otal inlägg om nyförvärv till nästa säsong men får vi en riktig straffområddesspelare i absolut världsklass kommer anfallet att bli grymt till nästa säsong. Med Ronnie som förser denne nia med bollar kan laget inte misslyckas nästa säsong.

Stackars Saviola igår - snacka om otacksam uppgift! Ensam på topp max 170 cm lång och ensam på topp mot Ayala och Pellegrino. Som grädde på moset fick han dessutom mest höjdbollar att jobba med...
Barcelona Tompa
2004-02-22 10:59
Valdës:
Jag håller med dig helt angående Ronaldinho. Han är en helt underbar spelare men vi är på tok för beroende av honom. Tyvärr är risken stor att laget hamnar i en ny djup svacka om han blir långtidsskadad. Det har visserligen skrivits ett otal inlägg om nyförvärv till nästa säsong men får vi en riktig straffområddesspelare i absolut världsklass kommer anfallet att bli grymt till nästa säsong. Med Ronnie som förser denne nia med bollar kan laget inte misslyckas nästa säsong.

Stackars Saviola igår - snacka om otacksam uppgift! Ensam på topp max 170 cm lång och ensam på topp mot Ayala och Pellegrino. Som grädde på moset fick han dessutom mest höjdbollar att jobba med...
Barcelona Tompa
2004-02-22 10:05
Härligt med en ny seger och nu mot ett väldigt bra lag på bortaplan dessutom! Barca är verkligen på gång nu. Spelet har blivit mycket bättre även om det fortfarande är ganska långt till ett nytt dream-team. Jag känner mig ganska säker på att vi fixar en plats till C.L nästa säsong nu. För några månader sedan kändes det mesta ganska hopplöst men nu är det mycket positivare. Bortamatch mot Deportivo nästa helg, det är bara att hålla tummarna för en ny seger och jag tror de fixar en trepoängare till.
Barcelona Tompa
2004-02-22 10:05
Härligt med en ny seger och nu mot ett väldigt bra lag på bortaplan dessutom! Barca är verkligen på gång nu. Spelet har blivit mycket bättre även om det fortfarande är ganska långt till ett nytt dream-team. Jag känner mig ganska säker på att vi fixar en plats till C.L nästa säsong nu. För några månader sedan kändes det mesta ganska hopplöst men nu är det mycket positivare. Bortamatch mot Deportivo nästa helg, det är bara att hålla tummarna för en ny seger och jag tror de fixar en trepoängare till.
Barcelona Barca Barca
2004-02-22 09:52
giovani: Vad för väntar du dig att Barca ska göra mot Valencia. Ska de köra offensivt samaba fotboll. Glöm det. Kompis Barca har inte råd med sån fotboll mot såna stora lag speciellt på borta plan. Istället så spelar vi skönt fotboll på Camp Nou. Men på borta plan så ska man inte ta några risker. Kolla vad som hände mot Santander. Barca försökte spela offensivt snabbt passnings spel och hur slutade matchen? 3-0 till Santander. Kolla mot Sevilla Osasuna och Valencia vi spelade deffensivt säker fotboll(Det var borta matcher). Medans kolla Zaragoza, Albacete och Atl.Madrid vi spelade offensivt glad fotboll(Det var hemma matcher) och jag tycker Rijkaard gör helt rätt och ska fortsätta så.

Nästa vecka har vi Deportivo nu är Davids tibax och de bör inte vara några problem.

Visca EL Barca
Barcelona Barca_91
2004-02-24 18:35
Kolla på tv4.se och klicka på "Tv4+" sen på "Spanska ligan" och där till höger står det något om att Vieri ska komma till Barca i utbyte mot Saviola och Marques!
Barcelona Barca Barca
2004-02-22 09:52
giovani: Vad för väntar du dig att Barca ska göra mot Valencia. Ska de köra offensivt samaba fotboll. Glöm det. Kompis Barca har inte råd med sån fotboll mot såna stora lag speciellt på borta plan. Istället så spelar vi skönt fotboll på Camp Nou. Men på borta plan så ska man inte ta några risker. Kolla vad som hände mot Santander. Barca försökte spela offensivt snabbt passnings spel och hur slutade matchen? 3-0 till Santander. Kolla mot Sevilla Osasuna och Valencia vi spelade deffensivt säker fotboll(Det var borta matcher). Medans kolla Zaragoza, Albacete och Atl.Madrid vi spelade offensivt glad fotboll(Det var hemma matcher) och jag tycker Rijkaard gör helt rätt och ska fortsätta så.

Nästa vecka har vi Deportivo nu är Davids tibax och de bör inte vara några problem.

Visca EL Barca
Barcelona Barca_91
2004-02-24 18:27
Vi ska inte oroa oss för kvalet för det klarar vi säkert...utan vi ska tänka på att komma försöka att slippa kval!
Real Madrid Ninhó .5.
2004-02-22 12:54
pat w//

jag menade nästa års champions league om ni skulle komma in vilket jag tror att ni gör....
Barcelona Xavi
2004-02-22 12:50
Barca_91//

Antagligen så här

--Reiziger-----Oleguer--Puyol--V.Bronkhorst-
Barcelona Doggelito
2004-02-24 15:46
Bopi vi måste kvala
Barcelona Gaucho
2004-02-22 02:29
Fy Faaaaaaaaaaaaaaaaaan Va skönt !! (ursäkta språket)Det var länge sen jag kände mig så glad efter en Barca seger... Jag tycker att vi spelade bra och smart. Jag vill inte klaga på hur defensivt vi sepalde idag för att det går inte spela med ett lag som Valencia väldigt offensivt. Jag kommer ihåg att Real gjorde samma sak när de mötte Valencia i cupen på bortaplan, dock vann de också.

Men nu glömmer vi Real.. Jag måste bara ta och be om ursäkt för Raijkaard, för att jag trodde aldrig att han skulle vända allt det negativa som Barca hade innan Santander.. Han vände allt det och nu önsakar jag honom lycka till..

Nu är det Depor nästa vecka och där ska vi FAN ta och vinna också !!!
Barcelona Doggelito
2004-02-24 15:44
Kan vi inte köpa Drogba han är så grym
Barcelona Xavi
2004-02-27 20:19
Är det sant att i lånekontraktet med Juve om Davids att det finns en Klaseul där vi kan köpa Trez för 25 mille euro? vad säger ni, är han värd det?
Barcelona Andreas
2004-02-22 11:01
Vadés//

Jag tror att Trezeguet skulle bli en bra värvning. Detta eftersom Barcelona redan idag har så många spelare som kan slå den avgörande passningen. Vi behöver däremot anfallare som ta till vara på dessa passningar, en säker målskytt alltså och därför är Trezeguet ett mycket bra val. Dessutom är Trezeguet ruggit bra på huvudet och han kan använda båda fötterna. Sedan gör du inte 24 mål i Serie A om du inte en ypperlig målskytt.

Nu väntar Deportivo på Riazor och då är Davids tillbaka och jag tror att han kommer att behövas. Skönt förresten att A.Madrid tappade poäng i går.
Barcelona Andreas
2004-02-22 11:01
Vadés//

Jag tror att Trezeguet skulle bli en bra värvning. Detta eftersom Barcelona redan idag har så många spelare som kan slå den avgörande passningen. Vi behöver däremot anfallare som ta till vara på dessa passningar, en säker målskytt alltså och därför är Trezeguet ett mycket bra val. Dessutom är Trezeguet ruggit bra på huvudet och han kan använda båda fötterna. Sedan gör du inte 24 mål i Serie A om du inte en ypperlig målskytt.

Nu väntar Deportivo på Riazor och då är Davids tillbaka och jag tror att han kommer att behövas. Skönt förresten att A.Madrid tappade poäng i går.
Barcelona giovani
2004-02-22 01:42
Vad är det med folk?

Jag var jävligt glad att Barca vann överlycklig faktigst. Men det var långt ifrån det spel man fick se föraa veckan. Det var länge sen jag såg barca göra så här många fel pass i en o samma match. Den enda som var riktigt bra var Ronaldinho och försvarana. Men passningsmässigt sög hela laget bakifrån till längst fram. Det fanns inget spel alls.

Nu kanske man ska fråga sig vad förväntar jag mig i en borta match mot Valencia efter sån här säsong. Inte specielt mycket. Barca är på väg uppåt helt klart men jag tänker inte lura mig själv att dom spelade bra idag. Inte en chans.
Barcelona Patrik
2004-02-22 01:23
Storlaget Barcelona! fan va skönt!
Barcelona Patrik
2004-02-22 01:23
Storlaget Barcelona! fan va skönt!
Barcelona Bopi
2004-02-24 16:39
Doggelito : e du säker...
Annons: