/spanien/barcelona/forum/26280.aspx/spanien/barcelona/forum/26280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2005-01-21 11:14
--Folk; För ett ç håll in alt sen trycker
--ni 0231, svårare än så är det inte..!

Det fungerar inte på alla tangentbord. Tex inte på min specialare. Trist men sant.
Señor Laporta
2005-01-21 15:05
Skulle dock hellre se att man köpte en viss procent eller första option på Maxi Lopez i stället för att värva honom direkt. Skulle mycket väl kunna bli en Romario eller Ronaldo effekt. Spela något år i Europa först och sen...Succé i FC Barcelona.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-20 22:12
Messí

Ja det stämmer. Andra spelare som Puyol, Eto'o och Deco valde att avstå från kommentarer..

Kul för våran Mario att få vara med och sänka marängerna. Undrar om han fortsätter i Valladolid nästa år med.. Någon som har en länk till den gamla silly season sidan här på sf..?
Barcelona Fabregas
2005-01-21 22:00
Är det någom som vet nåt om hur det går för Lionel Messí i U-20 VM och hur många mål han har gjort,,
Tacksam för svar.

Visca EL Barca
Barcelona hammabarça
2005-01-20 22:00
som man har läst på de spanska sidorna senast så verkar det bli Iaquinta och Albertini
Barcelona Sonde
2005-01-21 18:24
Valdés: Tack.

Ja du, jag komemr inte på någon så här på rak arm. Mycket av hans spel bygger på hans styrka och han gör väl knappast de vackraste målen man har sett.

PÅ sätt och vis påminner han lite om Vieri (kanske lite långsökt). Han uttnyttjar sin fysik, och trots sin storlek är han rätt snabb på korta sträckor. Bra på huvudet. Vågar inte säga för mycket då jag bara sett honom spela ca 5 matcher.
Spanien Romano Africano
2005-01-21 15:11
Alx:

Saviola är målfarlig det är bara att han aldrig fått en helsässong som starter, Van Gaal bänkade en halvsässong efter det gjorde han 13 mål vårsässongen,vad dåligt;).Det var samma sak föra sässongen också. Du kan inte jämföra en spelare D.Villa men en kille som har spelat bra när han fick chansen i Barca och är starter i argentina med en kille som inte hade gjort nåt specielt förutom ett mål mot real....
Barcelona Sonde
2005-01-21 17:49
Alx: David Villa vore faktiskt ett intressant alternativ. Lite klen i luften, annars är det en ruggig talang. Han har imponerat den här säsongen, och hur många mål är han uppe i egentigen. Han började ju målskörden bra (bland annat mot "oss").
Dessutom har han retat gallfeber på Real och deras fans. Sånt gillar vi.
Barcelona fanatico
2005-01-21 13:58
Vilken spelstil har Albertini vet inte mycke om han kommer han att passa in i Barça.......hoppas på Maxi.L
Spanien Romano Africano
2005-01-21 10:43
Anelka har skärpt sig de senaste åren,så det skulle vara en utmärkt lån eller köp för han har lugnt skickligheterna att kunna lyckas i barca plus han har inte spelat i Cl.

Han är också enda spelare som har fått chelsea förlora också,kan vara bara att ha mot de;)
Chevantón
2005-01-21 17:25
Varför Iaquinta? Han är inte ens bäste anfallare i Udinese då både Di Michele och Di Natale är bättre. Jag vet inte, men enligt mig har den här Iaquinta alltid varit en överskattad anfallare. Visst, han gör några mål, men han är varken en storskytt eller stor spelare.

Ni hostar dessutom upp alldeles för mycket pengar för honom. Udinese är ganska giriga när det gäller sådant, och det är svårt att pruta ner priserna de satt upp. Jag hade i alla fall sett mig om och köpt någon annan anfallare istället för Iaquinta.

Succé eller flopp? Något mittemellan skulle jag tippa på.
Spinbad
2005-01-21 14:36
Inte sett Albertini i år, men i Lazio förra året spelade han i början på säsongen för att under senare delen av säsongen sitta fastgjuten på bänken (om inte jag minns fel nu...).
Barcelona Valde$
2005-01-21 20:24
Jag hoppas att M.lopez kommer till Barca.
Barcelona jaxx
2005-01-21 22:38
sondo///de e lite tråkigt att man inte får skriva sin egen åsikt utan att du raderar bort texten,
Barcelona Alx
2005-01-21 18:24
Ämne: Alx:

Saviola är m....
David villa jag gjort mer än så. I min mening var det han, Galletti och Milito som låg bakom succén i copa del rey när Zaragoza slog Real Madrid i finalen. Tyvärr så sänds inte många matcher med Real Zaragoza numera, men är inte David Villa alltid bra?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-20 22:29
Han var med på deras mittfält igår och ändå förlorade dom mot Valladolid. Jag tror inte att Gravesen är den som kommer att lösa Real Madrids problem.
Barcelona jaxx
2005-01-21 16:05
Señor Laporta ///Varför yttrar du dig så mycke angående Anelka,,,hur kan du säga så dumma saker som att Anelka inte platsade i Arsenal,,,Då kan jag säga till dig om nån var given på den tiden så var det han,,,och du som inte vet varför han flyttade från arsenal,,så var det för att han själv ville bort,,inte för att han inte platsade,,kan hålla med dig om en enda sak och de e att han har attitydproblem,,,
Spinbad
2005-01-23 15:54
Är det någon här som överhvudtaget sett Maxi Lopez spela? Det brukar finnas några på svenskafans som håller koll på sydamerikansk fotboll. Jag har inte sett honom alls men hans storlek är i varje fall positiv. En stor stark anfallare har vi saknat som är ett alternativ om det övriga spelet låser sig.

Jag har varit kritisk mot Belleti ibland men igår var han löjligt bra och hans eviga löpande gör oerhört mycket för vårt spel. I båda våra förluster i ligan har Belleti varit borta.

Visst är det tidigt, men vad tror ni det kan bli för värvningar tills nästa år? Jag skulle vilja ha en snabb mittback brevid Puyol, gärna Milito som det ju ryktats om tidigare. Visserligen kommer Edmilson tillbaka (men han har jag sett för lite av för att bedöma) och Marques kanske spelar mittback nästa år. Oleuger vill jag helst inte ha i startelvan, tycker han är för långsam, klumpig och dålig med bollen. Dock en bra huvudspelare. Annars borde väl en ny högeranfallare vara aktuell om inte Guily får igång sina avslut (hans spel har dock blivit bättre och bättre sista tiden tycker jag). Bojinov borde vara intressant, oerhörd talang! (han har redan gjort mål idag.)

Vilka spelare sitter på utgående kontrakt? Gerard va? Några mer?
Spanien Romano Africano
2005-01-23 16:42
Undrar hur många av er vill sälja Ronaldinho nu.....

Att ens tveka på Ronaldinho är löjligt,ni borde tacksamma att ni har en så bra spelare som spelar bra även när han inte går för fullt som han gjorde igår.

Jag är irreterad på Belletti och Giully,för ena var bra och sprang upp och ner men han gjorde inte enda bra inlägg förutom när han Xavis chans rensades på mållinjen och Giully missade tre,fyra chanser han borde ha gjort mål på.
Señor Laporta
2005-01-23 18:28
Barca Blod

Rafael Marquez är första val till pivote rollen. Och jag tycker att han ska fortsätta att få starta som pivote ytterligare en månad efter Edmílson och Motta kommer tillbaka så dom inte åker på en skada direkt. Albertini skulle inte peta någon ur trion Marquez, Deco och Xavi. De tre har varit helt otroliga, fantastiska. Inte en chans att Albertini petar någon utav dem. De har varit bofasta i startelvan hela året, det skulle vara idiotiskt av Rijkaard och byta ut en ingrediens ur ett framgångsrecept.
Barcelona Puyol_20
2005-01-20 22:37
Barça ville ha han på lån då man vill sattsa på motta..Fanns ingen chans att låna graveson då han va nära bosmanfall så ett köp va enda sättet o real hann före...
Barcelona Jopa
2005-01-20 15:37
Är inte Igor Tudor ett bra lån för vårt Barca?!
Han kan spela def mittfältare och framför allt så är han en mittback som är ljusår bättre än Marquez och Oleguer?! Detta är en kille som är otroligt vass på fasta situationer.Har för mig att han är en av de försvarare som gjort flest mål på fasta situationer(läs nickar) i Italien de senaste 6 säsongerna. Kanske ett bra lån för oss?
Nickstark defensivt och offensivt! I dagsläget har vi bara Puji som behärskar detta.
Barcelona @lle
2005-02-18 18:21
BARÇA
Barcelona Camparn på nou
2005-01-20 19:13
Här under kommer en artikel från tv4.se la liga avdelning.

Udinese accepterar Barca-bud på Iaquinta

BARCELONA Udinese skall nu enligt spansk media ha accepterat Barcelonas bud på åtta miljoner euros för anfallaren Vincenzo Iaquinta. Den 25-årige italienaren skall ersätta skadade Henrik Larsson på topp men Udinese vill inte sälja förrän en ny anfallare hittats.

Det är spanska Marca som hävdar att budet nu slutligen har accepterats. Barça bjöd till en början fyra miljoner Euro men den Italienska ligatrean ville ha det dubbla, cirka 73 miljoner kronor. Nu har de fått det och affären är i stort sett klar. Iaquinta själv är väldigt angelägen att snarast möjligt få lämna Italien och ansluta sig till den spanska storklubben. Det är en chans man inte få många gånger i sin karriär men Udinese måste alltså först hitta en ersättare till han som skall ersätta "Henke". Om affären mot förmodan inte skulle bli av står norrmannen John Carew från Besiktas som nummer två på listan. Om elva dagar stänger transferfönstret.

CHRISTER RYDERFELT

TV4

Barcelona Sonde
2005-01-20 14:47
Cedhamre: Japp...fixar det på en gång om ingen anna hunnit före mig. Ta det via mail eller PM nästa gång :)

Du kan skicka PM till mig genom att trycka på tröjan bredvid mitt namn. Tryck på "skicka". Du ser om du fått svar genom att tita till höger där din prfil syns. På SF hvudsidor står ditt namn och nya meddelanden högst upp. Du måste givetvis vara inloggad först.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-23 14:12
Härligt med 3 nya välspelade poäng, fast vi borde kanske vunnit med 8-0. Ronaldinho gjorde ett läckert mål, hoppas detta får igång honom på allvar nu. Hoppas på en traditionell Madrid-Mallorca match idag, men tyvärr för ö-laget så spelar ju Eto'o för oss nu. Jag tipper 1-3 seger åt Mallorca.

Messí fortsätter att briljera i U20 VM. Han hoppade in i andra halvlek och var med i förarbetet som ledde till kvittering, 1-1 mot Colombia.

Om nu Maximilliano Lopez är klar så är jag glad att den här rykteskarusellen tar slut snart. Jag väntar dock med att kalla honom "den nya Mario Kempes". Tror dock att Albertini värvningen kan gå hem.

Att Gerard spelade striker har jag svårt att förstå, han var ju inte med i spelet nånting.. Tror knappt jag såg honom röra bollen de 10min han var på planen.. Jag hoppas ivf att han inte skadar sig mer. Kanske kan han spela upp sig till ett nytt kontrakt?

gäst

Köp en playstation handkontroll till datorn då.. :-P
Barcelona Puyol_20
2005-01-20 17:28
Tarrak:

Alla får får utrycka sina åsikter =)
Vad skulle vi vinna me att sälja ronaldinho o mitt under en sesång dessutom förklara det?

Hur fattig tror du att Barca e igentligen?
Innan dem redovisat spelarna tycker ja man ska ha tålamod, inte har ledningen gjort oss besvikna än så länge rätta mig om jag ha fel?

Hur pålitlig e sidorna som påstår att Ronaldinho flörtat med andra klubbar (chelsea) ja menar känns som Ronaldinho måste utrycka sin kärlek till klubben om o om igen för att tvivlarna ska vara säkra på hans lojalitet.
Ja tycker du får ta fram mer bevis angående Ronaldinho´s flörtande me andra klubbar som du uttryckte dig...

Ledningen planerar att inskaffa två spelare def midfältare/Anfallare (Fakta ifrån Barcas egen hemisa .com o dk) innan transfer marknaden stängt o noggrant letar dem efter nya spelare så det e bara ta o vänta ...

Skälet till att ja reagera till mess va eftersom ja tycker det varit för mycket negativt snack angående Ronnis nu tar vi o inväntar nyförvärven!
Barcelona RiZzo
2005-01-23 14:42
Sonde kan du skriva lite mer om barcelona + en sammanfattning om matche igår.
Kul o läsa de du skriver;))
Kan man ladda hem något me maxi lopez nån länk eller såå??
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-20 18:20
Ämne: Bra krönika Cedhamre....
mw

Jag håller med dig. Vad är det för jolle folk verkar ha förväxlat med FC el BarÇa..?

Folk; För ett ç håll in alt sen trycker ni 0231, svårare än så är det inte..!

Se länk f.ö.

Jag har sett Tudor en gång den här säsongen, och det var i Kroatiens landskamp borta mot Sverige där han spelade i trebackslinjen. Visst imponerade hans huvudspel, men jag tror inte att han är den spelartyp Barcelona behöver. Marquez är bättre än honom och Oleguer har utvecklingspotential.

Señor Laporta

Kan det inte vara så att folk som främst hänger på andra forum har Barcelona som sin "Spanien-tröja"..?
Barcelona Messí
2005-01-23 15:03
Ämne: Märkte att Ronaldinh....Se länken.

-

Vad snåla EMD var med betygen! Belletti borde fått minst en fyra...
Annons: