/spanien/barcelona/forum/26279.aspx/spanien/barcelona/forum/26279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Borg
2005-01-28 20:24
Barcelona Lucho
2005-01-28 20:17
Kharles_Kubala: Frågan är om inte Sevilla har en bättre cantera. Dom tycks ju ha en ny stjärna varje säsong nu mer..

Barça har potentialen att vara det men dom har slarvat för mycket på sistone.
Barcelona Messí
2005-01-28 17:48
Hehe, Eto'o gav en skön komentar till spansk press. På frågan om han var orolig för att Maxi Lopez köpts in så svarade han: - "Jag kommer att sova lika lugnt, det är inte Saddam Hussein vi köpt.

Hehe, Sonde, vi skickade inlägget vid exakt samma klockslag. :-)
Spanien Romano Africano
2005-01-23 19:28
Señor Laporta

Flera av er skrev att ni borde sälja han och köpa en spelar som tex Jouqin istället....

Jag kan inte fatta att ingen av er klagar på Belletti. Killen kommer upp so ofta men han gör aldrig en bra inlägg,oftas kan han inte ens få chans att slå en eftersom han springer bara rakt fram. Fast ni är vana med spelare som Reiziger så.....
Barcelona Puyol_20
2005-01-23 20:06
Romano Africano:

Belletti är verkligen inte dålig inläggarna kan bli bättre men här har vi en ytterback som e bra framåt som bakåt. När du säger att han är kass syftar du säkert på 1första mötet mot milan matchen där han gjorde en dålig match men kompenserar det med sitt slit upp o ner som gör att han drar med sig spelaren... Många som kan hålla med om han blir bättre o bättre o kom ihåg att cafu under sina unga år inte hade speciellt bra inlägg men löpte o dribblade så elegant att inläggen kom senare då han tränade på att leverara godsen.. Brukar se ditt namn i forumet rätt ofta o sällan som du har nått vettigt att säga (jaquin vet inte hur man stavar hans namn men är en yttermidfältare ingen ytterback kan du alls nåt om spanska ligan?
Barcelona EE
2005-01-23 21:11
riquelme flippade idag med ett hatrick mot valencia
Barcelona Damia
2005-01-28 20:25
Kan Maxi spela imorgon ?

Skulle gärna vilja se honom göra nått inhopp, skulle vara skoj.
Señor Laporta
2005-01-29 10:53
Kharles_Kubala

Håller med. Det är sanslöst agerande av de stryrande i Barça. Tamt agerande. De tre spelarna är egna produkter och framför allt spelare för framtiden. Pique och Fabregas är båda i senare tonåren. Skulle Barça förmåt att hålla kvar de tre spelarna skulle man spara in massor i övergångspengar. Det är ju en spelare från varje lagdel. Pique har varit riktigt bra i United, vad jag har hört, och har även fått debutera i a-laget, vilket han gjorde riktigt bra. Cesc Fabregas är en mycket lovande mittfältare som blommar ut i Arsenal och inte i Barça. Han har ju nästan spelat till sig en ordinarie plats i laget. Luis Garcia, älskar den mannen. Imponerade stort förra säsongen, kanske inte den spjutspetsen men skulle kunna rotera med Giuly. Luis Garcia gjorde 4 mål på 25 matcher på sin första a-lagssäsong. Och kom ihåg att han var Barças bäste målskytt under försäsongen med 7 mål.
Dessa talanger kunde vi haft i vårat lag om några år och inga dyra transferpengar skulle behövts lägga ut. Victor Valdes i målet. Belletti som högerback och Pique bildar mittbackspar med Puyol och Fernando Navarro på vänsterbacken. Mittfältet med Motta, Iniesta och Xavi. Fabregas som back-up. Eto'o, Maxi Lopez och Luis Garcia på anfallet. Då räknar jag med att Ronaldinho lämnar. Sen har vi Messí och Giovanni dos Santos, Sergio Garcia och Mario på bänken. Vad skulle behövas att värvas? Jo, en högerback när Belletti blir för gammal.
Barcelona Andreas
2005-02-19 18:12
Tack Mohammed!

Hoppas bara dom vet att Barcelona-matchen är flyttad, där står ju söndag 19.00.
Barcelona Andreas
2005-02-19 18:12
Tack Mohammed!

Hoppas bara dom vet att Barcelona-matchen är flyttad, där står ju söndag 19.00.
Real Madrid Fizu.
2005-01-29 23:42
Grattis till segern den var välförtjänt. Jag hoppas ni skickar Chelsea all världens väg i CL.
Valencia D?CO
2005-01-24 20:13
madridfansen påstår att deras forum är den finaste. Det må vara fin men den tar aldrig barcas sida.
Barcelona Lucho
2005-01-28 15:48
Kluivert önskar jag verkligen inte lycka till. Han förtjänar inte ett bättre öde helt enkelt. Jävla diva!

En annan sak.. Jämför man Davids och Albertini är ju holländaren överlägsen spelarmässigt men utanför planen lär han inte vara någon rolig person att ha att göra med. Det ska ju Albertini vara i alla fall.
Señor Laporta
2005-01-24 11:53
Giuly!

Jag är fullt medveten om det. Tycker det är synd att han inte fått en ärlig chans i klubben. Han fick förtroende 02-03 och gjorde bland annat två mål i Champions League. Sen har det inte blivit mycket mer för honom.
Samuel Eto'o borde skaffa sig ett spanskt pass, han har varit i Spanien över fem sex år och arbetat där, tre år är det som krävs för att ansöka om pass. Eto'o borde få det. Den platsen som blir över tycker jag Riquelme ska få.
Señor Laporta
2005-01-23 20:48
Romano Africano

Angående Belletti. Bellettis inlägg har varit av varierande klass denna säsongen. Han har fått väldigt mycket dålig, kanske välförtjänt, kritik. Till skillnad från Real Madrids, Michel Salgado, vågar Belletti komma upp i banan och har deltagit mycket i anfallet. Real Madrid förlorar väldigt mycket på att Salgado inte kommer med upp i banan. Belletti har bättre offensiva egenskaper än vad Salgado gjort, kan bero på att han är från Brasilien. Barça vinner otroligt mycket på att Belletti vågar att komma upp. Belletti drar isär motståndarnas försvar och skapar ytor. Gårdagens samspel med Giuly var stundtals exemplariskt.

Força Belletti!
Señor Laporta
2005-01-24 10:31
ex Barça, utlånade

Riquelme, hattrick igår mot Valencia. Dominerade i matchen mot Barça, men är ändå för dålig för klubben. Det går inte riktigt jämt ut. Skulle gärna se 'Roman' i laget om det inte skulle vara för en viss trio, Xavi, Deco och Andres Iniesta, som alla spelar på samma position som 'Roman'.

Javier Saviola gjorde ett mål för Monaco i 2-0 segern mot Lens. 'El Conejo' ska tillbaka till Barça! Annars visar ledning prov på handlingsförlamning.

Sergio Garcia fick noll minuters speltid i Levantes 2-1 seger över Real Sociedad.
Barcelona @lle
2005-01-24 11:55
BARÇA
Barcelona RiZzo
2005-01-23 20:48
Bopi= Kan du översätta vadomsäger fattar inget när jag läste de.
Barcelona BARCA BLOD
2005-01-23 18:01
tjaa allihoppa!
Har aldrig hörtalas om syquito i udinese, va håller barca på med.
Albertini ska inte ens vara någon av alternativen, tyvär så tror jag att han kommer att starta alla matcher fastän om edmilson,motta blir friska och to.m bänka någon av marquez,deco elle xavi SORGLIGT.
---
Pandiani är påväg bort från depor, är det inte en sån spelar typ reijkard söker. han vore perfeck stor star bra i luften mm.
Barcelona little_x
2005-01-24 01:09
jag tycker inte att man ska värva någon pivote.. Iaquinta skulle vara en perfekt värvning.. Henke har väl bara en säsong kvar o spela efter den här?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-18 10:48
Vidare skrivs det i artikeln att man funderar på att även göra samma sak med andra spelare som trivs och som vill stanna länge, bl.a. våra canteranos Puyol, Xavi, Valdés och våra cracks Eto'o och Deco (utöver Dinho). Har jag fattat rätt?

Heja Barcelonismen.
Barcelona barcalle
2005-01-24 00:34
vad gäller albertini så e det bara ett lån vad jag har förstått så det belastar inte så mkt.

sen om man vill ha riquelme som backup till ronnie e en smakfråga. jag pers tycker att det e lyx. jag vill se de roligaste spelarna spela oavsett lag och gillar inte tex chelseas sätt att värva. föredrar då att rotera med spelare som antingen e på väg upp (iniesta, messi, verdu) eller veteraner som inte glagar om dom får sitta några matcher. men det e jag!

till nästa säsong får vi inte glömma att även motta kan avlasta en av de två positionerna framför pivoten!

em1l
2005-01-23 19:35
vi får hoppas på att det där inte stämmer bopi;)

Romano Africano

jag fattar fan itne hur du kan säga att balletti e kass?
han skulle lekt sönder med erat lilla försvar med alla dribblingar?
konstigt att han då fick bäst betyg igår utav alla spelare???
Atlético Smuts
2005-01-30 05:56
Ämne: Kalla det tur eller ....
Tummen upp, det var inte bara jag som hade glasögonen på idag.
Barcelona fanatico
2005-01-30 02:43
Asså ja tycker att Xavi är Europas hetaste mittfältare för stunden lungnet,kylan passingarna
vilekn spelare min favorit.......
Barcelona Tompa
2005-01-29 23:29
Vilken härlig seger! Hade faktiskt varit nöjd med oavgjort men istället blev det en överlägsen seger. Tre riktigt tunga poäng borta mot Sevilla.

FORCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-01-29 23:29
Vilken härlig seger! Hade faktiskt varit nöjd med oavgjort men istället blev det en överlägsen seger. Tre riktigt tunga poäng borta mot Sevilla.

FORCA BARCA!
Barcelona Gabriel
2005-02-18 00:46
Det är bara naturligt att vi redan nu tänker på mötet emot Chelsea. Det är bara att hoppas att laget just nu koncentrerar sig främst på Mallorca för det sista vi klarar av är ännu en skräll av ett lag där allt verkar bli 3 p.

När vi nu pratar om chelsea och deras så kallade skador Robben och Drogba så kan man så klart se det som en strålande nyhet att dom inte kan medverka (frågetecken Drogba). Lite kaxigt måste jag ändå själv säga att jag hällst ser att dom spelar eftersom ifall vi går vidare så lär man få höra att vi hade 'tur' eller 'flyt' att vi gick vidare eftersom chelsea inte kunde spela med Robben och Drogba.

Genom att slå de bästa motståndarna med deras bästa lag så får vi stämpeln som "världens bästa lag" det kan också så klart bero på vilket sätt vi slår dom. Själv tror jag stenhårt på oss!

A Por Todos, Visca El Barça !!!
Barcelona Tompa
2005-01-30 10:50
locote:
Tack för en Madridfan här som har något vettigt att säga.
Barcelona Tompa
2005-01-30 10:50
locote:
Tack för en Madridfan här som har något vettigt att säga.
Annons: