/spanien/barcelona/forum/26276.aspx/spanien/barcelona/forum/26276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-12 20:32
Laget ska absolut inte ändra spelsystem. Det vore dåraktigt.

Jag är ganska så positivt inställd till Iaquinta. 6 mål på 14 matcher betyder 0,43 i målsnitt, och i en så defensivt inriktat liga som den italienska och i ett lag som Udinese. Men det låter faktiskt inte som att han kommer till Camp Nou, om inte ledningen pungar ut 70 miljoner för honom som hans klubb kräver.
Señor Laporta
2005-01-12 16:29
I och med Decos varning, i den bedrövliga förlustmatchen, mot Villarreal så nådde portugisen gränsen för antalet varningar, fem stycken. Deco är därmed avstängd i mötet mot Real Sociedad på söndag. Det blir Andres Iniesta som ersätter honom. Hittils i år är det bara Iniesta, Puyol och Xavi som har spelat alla tävlingsmatcher. Iniesta har till skillnad från Puyol och Xavi bara startat sex matcher och gjort inhopp i resten av matcherna.
Barcelona Scorpius_Cx
2005-01-14 14:50
jag väntar fortfarande på en ny spelare till truppen...sover våran ledning eller...real har sålt och köpt redan...valencia är nära med Edu...och vi då...dom som sägs vara på väg till oss håller inte världsklass....aj aj aj...Laporta kan bråka med rosell sen...de måste ta tag i detta nu innan det är försent.
Barcelona hammabarça
2005-01-14 14:13
på elmundo står det att iquanita pressar sin klubb udinese för att spela för barça sen står det nåt om davids komma tillbax
Javi Garcia
2005-01-12 21:40
Är det nån spelare som är nära att komma till?
För ni skulle väll köpa in 2-3 spelare nu i vinter och jag minns rätt!
Barcelona Fabregas
2005-01-11 23:33
Är det någon som vet nåt om Udinese:s Vincenzo Iaquinta
Barcelona Scorpius_Cx
2005-01-11 22:24
aj då...hade hoppats på Morientes...men verkar som Liverpool fick han till slut...han kommer göra stor nytta där...de e jag säker på...bara att leta vidare för laporta och gänget...sen så undrar jag hur det går med solari ryktet..???

Barcelona Lucho
2005-01-11 20:25
Näe, Carew känns inte så jätteintressant. Han har missat en rad lägen i matchen mellan Malmö och Besiktas. Marcus Rosenberg däremot... ;-)
Barcelona Puyol_20
2005-01-11 19:20
Kharles Kubala: Bra sagt angående våra alver heheh
Du sprider glädje forsätt hehe
Barcelona Messí
2005-01-12 19:17
(Redaktionen får gärna ta bort det här inlägget, råkade klicka två gånger.)
Barcelona Messí
2005-01-12 19:17
Om jag förstått artikeln rätt så fick Ronaldinho avbryta träningen idag p.g.a en skada (tror det är ankeln). Det är osäkert om han kan spela mot Real Sociedad. Om han inte gör det, vem ska då spela?! :-/ Messí är ju borta i Sydamerika och spela U-20 VM.
Barcelona Sonde
2005-01-12 17:35
B_a_r_ç_a: KÄLLA! (hur lyckas alla ständigt glömma det?)

Jag har för övrigt kollat lite på MD själv utan att hitta något om Dagoberto.
Barcelona Messí
2005-01-11 22:19
Vieri? Nja, tror inte han skulle vara särskilt glad över att sitta på bänken. Han har ju gjort några mindre bra "saker" i Inter. Tror han vägrade att hoppa in i match förut.

Däremot är den där Caveghni väldigt intressant. Har inte sett honom spela så mycket men av det jag hört så är han en riktigt bra spelare.
Barcelona Puyolinho
2005-01-12 17:36
Jaaa ? Varför värvar vi inte Björn Runström ?
Eller varför inte Självaste Andreas Yacob Haddad ?

B_a_r_ç_a

Lägg av ! Tänk på att det är FC Barcelona du tänker på ! Inte Juventus eller Real Madrid..

Och sen så äre konstigt det du säger !

"Shit jag blir galen av att se Barca spela dåligt nu senast och istället för att ledningen ska hämta nån STJÄRNA som kan få upp stämningen så förhandlar dem med riktigt dåliga spelare"

Så du menar att Rosenberg är Stjärna och inte Carew och Iaquinta...

Och sen så är inte Iaquinta 4:e valet..
Han har precis som Sonde gjort 6 mål på 14 matcher ?
Barcelona livoz
2005-01-12 14:40
jag vill åka ner till barcelona den 23feb o se på Champions League matchen fast jag har inte beställa biljetter.. min första fråga är kan man köpa biljetter utan för paln?
hur mycket kostar det?
nån som ska ditt den 23februari?
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-12 16:40
Helt ärligt så ser jag hellre Rosenberg i Barca än Carew och Iaquinta. Carew missade värsta frilägen mot Malmö och han va dålig. Sen va ska vi med Udineses 4e anfallare till om han kostar 8 mil euro. Shit jag blir galen av att se Barca spela dåligt nu senast och istället för att ledningen ska hämta nån stjärna som kan få upp stämningen så förhandlar dem med riktigt dåliga spelare.
Förresten det har inte varit något snack om Dageberto som enligt MD spelar är klar för Barcelona. En ung brasilianare som spelare på högermittfältet som spelade halva säsongen i brasilanska ligan och blev skadad sen,men lyckades göra 13 mål.Han är 84a eller 85a och är lite i kroppen men han är en av brasiliens stora talanger va jag har hört och han är helt frisk nu från skadan och han va i Barcelona för ett tag sen men har itne hört så mycket efter det men han har fransk pass oxå tror jag.
Barcelona Puyol_20
2005-01-11 19:56
Väkommen marcos =)
Barcelona Sonde
2005-01-12 17:26
SÅS: Att han skulle vara fjärde forward i Udinese har jag svårt att tro (även om jag misstänker att du har bättre koll på Serie A än jag). 6 mål på 14 matcher tyder väl ändå på ett visst förtroende.

Livoz: Kolla informationsidan här på Barcelonasidan.
Barcelona Tista
2005-01-11 17:11
Men Motta e snart tillbaka så nån Gravesen behöver vi inte och det där me Carew är konstigt tycker jag hur kan dom välja en norsk jättte istället för en egen talang som Messi? men jag antar att dom har nån bra anledning att köpa han om det nu blir så???
Barcelona Rivald0
2005-01-12 15:45
livoz pappa,kusinerna å kusinens systers man och ja ska ner på Chelsea matchen...men ja palla inte dra ner dit igen så syrran fick åka med istället för mig..fick den som födelsedags present....
Barcelona Barcelona_4Life
2005-01-12 12:29
vicenzo iqunita är klar för barca omrking 6-8 miljoner euro :)

jävlit bra spelare i staffområdet och bra teknik
Barcelona Marcos
2005-02-16 19:46
Bopi

Han gjorde 2 mål och spelade gudomligt i senaste matchen mot arsenal... Det borde räcka. Jag skulle vilja se C.Ronaldo i barca. En mycket skicklig spelare som skulle passa in i vårt spelsystem, Han och Deco skulle kombinera på ett nästan övernaturligt sätt. det är jag nästan säker på. Dessutom skulle han vara ett starkt komersiellt namn...
Señor Laporta
2005-02-16 22:21
Milans Adriano Galliani vill ha Ronaldinho till San Siro.
Nu är källan skysports så ta detta med en, ganska rejäl, nypa salt!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-13 23:38
Intressant artikel på MD som säger att Rijkaard är den som minst är benägen att använda sig av spelarna på bänken under matchens gång. Klicka på bilden under fliken "Infográficos". Intressant fakta.

RM anno 04 någon..?

Jag ser hellre Kavenaghi i Barcelona än John Carew, även om det skulle betyda att klubben var tvungen att köpa loss honom från Spartak Moskva. Carew verkar ha tappat stinget. Han var en stor talang, och har inte riktigt fått till det än. Vad tyder på att han får det i Barcelona?.

Laporta och co. Halva månaden har snart gått. Tic tac..
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-14 00:31
Rosell verkar vara på väg bort från Barca efter säsongen kanske. Rosell va killen som hämtade Ronaldinho och Deco till klubben +att han har försökt värva spelare som Adriano till klubben men klubben ville inte. Jag tycker pesonligen att han vet bäst i klubben vilka spelare som ska hämtas till Barca och han har en bra relation till många topp spelare i europa och i Brasilien genom hans gamla jobb. Hoppas att han stannar och får mera föörtroende av Laporta som nu inte har nån bra förhållande till Rosell och det sägs vara orsaken till Rosells avgång.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-02-15 22:01
Hej, tråkigt att inte tv4+ visar matchen.
Ni som har tillgång till den arabiska kanalen AL-JAZIRA kan se matchen där, för jag är nästan säker på att dom sänder matchen på den kanalen, dom visade Zaragoza-Barça senast iaf.
Barcelona Messí
2005-02-15 20:22
Tror att vi har blivit lite bortskämda av Tv4+. Barçamatch i La Liga, då har man nästan alltid vetat att Tv4+ visar matchen. Tv4+ sa ju innan säsongen började att de skulle visa alla våra matcher p.g.a Larsson. Nu när han är skadad så kanske vi inte prioriteras lika högt, men vi är nog nummer ett hos Tv4+.

Trots allt så är det ju "bara" Mallorca vi möter. Om det hade varit t.ex Real Betis så skulle jag bli förbannad... Får hoppas att de visar Numancia borta nästa helg annars kommer jag bli lite sur.

Hellre utvilade spelare till C.L än se en match som på pappret är en klar trepoängare!
Barcelona Camparn på nou
2005-02-15 19:56
Hur jävla pantade kan tv4 plus vara!!!
Barcas match flyttas till Lördagen kl 10 av spanska fotbollsförbundet. Då istället för att visa Barca match och ta bort en av söndags matcherna. Så väljer de att istället visa "skitmatchen" Santander-Valencia på söndag kl 19.
Alternatvit kunde de visa fyra matcher under helgen ( Real-Bilbao kl 8 på lördag ).
Jävla amatörer börjar nästan hoppas på att visatsport tar tillbaka sändningsrättigheterna.

Barcelona barcapimp
2005-02-15 18:19
King_raul
Haha,den var bra men risken finns att någon i publiken slänger tillbaks den.
Barcelona el diablo
2005-02-15 22:08
intressant nästa match Barca-Mallorca...
Etoo lär inte fira något mål särskilt högt eller inte heller bete sig som en apa som alla tycks vilja att han ska göra med tanke på alla vänliga ord han fått höra av alla så kallade fotbollsfans...
Annons: