/spanien/barcelona/forum/26275.aspx/spanien/barcelona/forum/26275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Espanyol janne8
2004-02-26 14:31
Självklart visar dansk TV matchen sändningen börjar 18.25 och varar en halvtimme. 19.00 - 20.00 är det nyheter och regionala program sedan rullar det på fram till matchstart klockan 20.25
Kanalen är alltså danska TV2 ingen zulu betal eller sådant skit bara att glo och njuta de brukar ha excellenta kommentatorer också.
Espanyol janne8
2004-02-26 14:31
Självklart visar dansk TV matchen sändningen börjar 18.25 och varar en halvtimme. 19.00 - 20.00 är det nyheter och regionala program sedan rullar det på fram till matchstart klockan 20.25
Kanalen är alltså danska TV2 ingen zulu betal eller sådant skit bara att glo och njuta de brukar ha excellenta kommentatorer också.
Spanien Hazze
2004-02-26 16:26
Jag hoppas Verkligen att Barca vinner ikväll!!!!
Första ggr på ett år jag tippar på Barca igen, förra året var inte precis någon höjdare´´
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 16:11
Nån som vet nåstans man kan se matchen på nätet?
Jag bor på öland och inte riktigt in Dr2.
Ibland när det är störningar i atmosfären så kommer danskt Tv med bra bild.
Men nu är det dött.
Funkar det klassiska förlänga-antennen-knepet?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 16:11
Nån som vet nåstans man kan se matchen på nätet?
Jag bor på öland och inte riktigt in Dr2.
Ibland när det är störningar i atmosfären så kommer danskt Tv med bra bild.
Men nu är det dött.
Funkar det klassiska förlänga-antennen-knepet?
Barcelona Erra
2004-02-26 18:12
Tack för tipsen om biljetter till Nou Camp! När bestäms det förresten om en match spelas på Lördag eller söndag? Står söndag 16:e maj på matchen barca-racing på barcas hemsida men högst upp på sidan står det att det lika gärna kan vara på en lördag. Problemet e att jag kommer ner till Barcelona sent på lördagkvällen...
Barcelona juanito
2004-02-26 12:17
Med Barças årliga transferbudget på runt 300 miljoner kr skulle en värvning av Kuranyi inte möjliggöra något annat spektakulärt köp. Till skillnad från ZonD tror jag nämligen inte att Stuttgart är villiga att släppa tysk fotbolls stora talang speciellt billigt.
Barcelona Brolinho
2004-04-19 09:38
Vet ni om man kan se på Barcelonas matcher via internet TV gratis ?

Parmas matcher går ifall att se live via internet.
Barcelona Izquierda
2004-03-02 08:12
Litet tillägg:
Jag tillhör visserligen de som tycker att Gabri har varit riktigt bra som högerback den här säsongen, och visst skulle vi kunna klara oss med honom till höger och Puyol+Márquez som mittbackar, men om det är ett nytt dreamteam vi ska bygga så har jag svårt att se Gabri ta en plats, och därför förespråkar jag ett köp av en världsklassmittback till sommaren.
Barcelona ZonD
2004-02-26 12:19
"har inte du och andra som förespråkar Bojinovs och Robinhos..."

Du skämtar va?!??!

Tror inte att jag någonsin sagt ett gott ord om att värva bojinov och har troligtvis inte sagt ett ord över huvudtaget angående robinho.

Angående Kuranyi så skrev jag att han inte var den enda anfallaren man skulle köpa utan man skulle förstb och främst lägga pengar på en etablerad anfallare. Dessutomm, det som gör att kuranyi inte räknas som som en supertalang i torres klass är att han spelar i tyska ligan och stuttgart. Tyska ligan är inte uppmärksammad och då är givetvis inte spelarna i den tyska ligan heller uppmärksammade. För mig är det en lika stor risk att köpa torres som att köpa kuranyi. Enda skillnaden är att Kuranyi är billigare
Barcelona maykel
2004-02-26 14:03
grabbar, jag tror de visar matchen i DR2 eller DR1, därför de visade köpenhamn - mallorca så de kanske visar matchen. JAG VILL INTE HA VIERI
Barcelona Nicolas
2004-03-01 23:01
b_a_r_c_a:
Håller helt och hållet med dig. Jag tror att marquiz kommer bli ännu bättre nästa säsong nu när han funnit tryggheten, samt av vad jag har sätt i år så tycker jag puyol tillhör de 5 bästa mittbackran i världen.. kommer bara på nesta o ayala som kanske är snäpppet bättre just nu.. Såg ferreira mot man utd, riktigt bra.. med lite mer defensiv disciplin så kan han bli en världs back ala thuram i forna dar. Zambrotta vore underbart att få men varför floppade coco så fruktsanvärt=?
Länktips: www.uefa.com
Barcelona Izquierda
2004-03-02 08:10
B_a_r_c_a & Nicolas//
Jag håller inte ens med er lite grann.
Visst har Puyol spelat bra som mittback, men det finns gott om mittbackar som skulle sköta jobbet lika bra (Nesta och Ayala är två, Samuel och Chivu är ytterligare två...)
Jag kan däremot inte komma på en enda högerback som skulle vara bättre och mer komplett än vad Puyol är på den positionen. Jag har nog inte sett Ferreira mer än en gång, så honom ska jag inte uttala mig om, men jag vet hur bra Puyol var som högerback och tycker det är ett slöseri med resurser att ha honom i mitten. Jag förstår Rijkaard och Antic, för vi har inte haft tillräckligt bra mittbackar på sista tiden, men jag hoppas att vi ska införskaffa det i sommar, så att allas vår hjälte åter får spela på sin naturliga position.
Som mittback går vi miste om Puyols fantastiska offensiva egenskaper. Han är bollskicklig, teknisk, slår fantastiska inlägg och är löpvillig. Han kan lyfta vår offensiv ytterligare ett snäpp, men det får han inte chansen att göra som mittback.

Ronnie//
Att vi skulle plocka hit BÅDE Luque och van der Vaart ser jag som osannolikt. Med tanke på att vi behöver både center, mittback och vänsterback, är det nog inte troligt att vi dessutom skulle värva TVÅ yttrar.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-01 23:57
juanito:
För det första så ska reizeger slängas till nästa säsong och Gabri inte är nån höger back och okej han kanske ha spelat där o klarat av det men jag ser inte honom som en ordinarie som högerback i startelvan, sen Lopez är jätte duktig men han är inte så bra i offensiven och barca ska spela offensivt så som de kör och då behövs en sån spelare i laget.
Real Madrid Ronnie
Att vi skulle lyckas byta Rochemback mot Zambrota är nog ännu omöjligare än att köpa Henry.
Hoppas vi kan värva Luque han är en kanon spelare. Han är inte omöjlig att värva och han håller klass, med honom och Van Der Vaart + en riktig anfallare i laget har vi den i särklass bästa truppen i världen...
Jag tycker inte att försvaret behöver förstärkas det som behövs är att rätt spelare får spela.
Barcelona Ronnie
Att vi skulle lyckas byta Rochemback mot Zambrota är nog ännu omöjligare än att köpa Henry.
Hoppas vi kan värva Luque han är en kanon spelare. Han är inte omöjlig att värva och han håller klass, med honom och Van Der Vaart + en riktig anfallare i laget har vi den i särklass bästa truppen i världen...
Jag tycker inte att försvaret behöver förstärkas det som behövs är att rätt spelare får spela.
Barcelona juanito
2004-03-01 23:13
Nicolas: Coco floppade inte fruktansvärt. Han var inte ens dålig. Däremot gjorde han ingen dundersuccé.

Sen frågar jag mig varför man ska köpa en högerback. Det finns tre alternativ på den positionen i dagens Barça som övertygat mer eller mindre denna säsong. Gabri, Oscar Lopez och Reiziger är dom jag tänker på. Om det är någon position som vi inte behöver förstärka så är det just högerbacken.
Barcelona juanito
2004-04-19 00:20
s.w.a.t: Nej! Jag är livrädd för att släppa in Kluivert i startelvan. Rijkaard skulle nog mer än gärna låta sin polare spela men ledningen vill nog inte det. Visst, Saviola är inte så där vass som man skulle önska att han var men han gör ofta ett mål här och där. Kluivert kan gå mållös flera matcher i sträck och sedan göra hattrick. Dessutom ser jag gärna att man bänkar Kluivert då han inte är en spelare som man ska satsa på nästa säsong. Han har ju inget marknadsvärde som ändras. Oavsett om han gör tio eller noll mål under dom sista matcherna så går han ändå för 20 miljoner. Jag säger som jag alltid har gjort. Satsa på spelare som ska vara kvar! Utnyttja Kluivert på nåt annat sätt istället. Han drar ju in en hisklig summa. Låt han vara bollkalle eller vattenbärare och jobba för sina pengar.
Barcelona juanito
2004-02-26 13:38
ZonD: skulle vara intressant att höra varför Sergio Garcia inte håller..
Atlético Ronaldinho_10
2004-04-19 06:46
FC Barcelona-Málaga CF
3 0
BARCELONA MÁLAGA
Valdés ** Calatayud ***
Reiziger ** Gerardo *
Puyol ** F. Sanz *
Oleguer *** Josemi *
Van Bronckhorst ** Valcarce *
Cocu *** Edgar *
Xavi ** Romero **
Davids *** Leko **
Luis García *** Insúa *
Ronaldinho **** Diego Alonso *
Saviola *** Salva *
Sustituciones: Márquez (2) por Puyol (45'+1); Iniesta (2) por Davids (46'); Overmars (s.c.) por Luis García (83') Sustituciones: Alexis (2) por Gerardo (61'); Iznata (2) por Valcarce (74'); Manu (s.c.) por Salva (81')
Entrenador: Entrenador:
Frank Rijkaard *** Juande Ramos *
Goles: 1-0, Saviola (19') 2-0, Luis García (24') 3-0, Cocu (35') Estadio: Camp Nou Espectadores: 48.813 Tarjetas amarillas: Gerardo (44') Josemi (57')
Árbitro: Iturralde González (Colegio vasco) --** * Mal ** Regular *** Bueno **** Muy Bueno
Atlético Ronaldinho_10
FC Barcelona-Málaga CF
3 0
BARCELONA MÁLAGA
Valdés ** Calatayud ***
Reiziger ** Gerardo *
Puyol ** F. Sanz *
Oleguer *** Josemi *
Cocu *** Edgar *
Xavi ** Romero **
Davids *** Leko **
Luis García *** Insúa *
Saviola *** Salva *
Sustituciones: Márquez (2) por Puyol (45'+1); Iniesta (2) por Davids (46'); Overmars (s.c.) por Luis García (83') Sustituciones: Alexis (2) por Gerardo (61'); Iznata (2) por Valcarce (74'); Manu (s.c.) por Salva (81')
Goles: 1-0, Saviola (19') 2-0, Luis García (24') 3-0, Cocu (35') Estadio: Camp Nou Espectadores: 48.813 Tarjetas amarillas: Gerardo (44') Josemi (57')
Árbitro: Iturralde González (Colegio vasco) --** * Mal ** Regular *** Bueno **** Muy Bueno
Atlético Ronaldinho_10
FC Barcelona-Málaga CF
3 0
BARCELONA MÁLAGA
Valdés ** Calatayud ***
Reiziger ** Gerardo *
Puyol ** F. Sanz *
Oleguer *** Josemi *
Cocu *** Edgar *
Xavi ** Romero **
Davids *** Leko **
Luis García *** Insúa *
Saviola *** Salva *
Barcelona juanito
2004-02-26 12:46
ZonD: Men varför köpa en spelare som Kuranyi och se honom som en framtidsinvestering?! Som sagt, Barça har en budget på 300 miljoner varje år och då känns det fel att lägga ner stora pengar på en backup-spelare. Är det inte bättre att låta Sergio Garcia vara backup-spelaren för framtiden i så fall?

Jag tror inte att dom kommer att rea ut Kuranyi. Även om Stuttgart har stora ekonomiska bekymmer så kommer deras stora stjärna inte att gå för någon struntsumma. Dessutom har Kuranyi skrivit på nytt kontrakt efter försäljningsryktena vilket är ett tecken på att man ser en framtid för honom i klubben.
Barcelona juanito
2004-02-26 12:13
ZonD: Jaa! Låt oss göra samma misstag som vi gjort hundra gånger tidigare, dvs köpa spelare som inte är tänkta för startelvan. Allvarligt talat.. har inte du och andra som förespråkar Bojinovs och Robinhos insett att det i Barça inte är någon idé att värva spelare som inte i första hand är tänkta för startelvan utan för framtiden. Det är bättre att satsa på säkra kort. Nu är förvisso Kuranyi ingen rookie utan är hyfsat etablerad men det är inställningen som jag stör mig på!
Barcelona Barca Barca
2004-04-18 23:34
Ej jag svär Rijkaard är rolig. Overmars??? Snälla vem e han? Gjorde han nåt, NEJ. Eller vad säger jag, jo han gjorde sin otrolig svårlästa fint som vanligt nämligen sjuta bollen 7000000000 meter framför sig sen spirnga.
Barcelona Barca Barca
2004-04-18 23:34
Ej jag svär Rijkaard är rolig. Overmars??? Snälla vem e han? Gjorde han nåt, NEJ. Eller vad säger jag, jo han gjorde sin otrolig svårlästa fint som vanligt nämligen sjuta bollen 7000000000 meter framför sig sen spirnga.
Barcelona Holländaren
2004-04-18 23:35
Hörde att Cocu var bra idag? Fan, det är väl en härlig spelare :)
Barcelona Barca_91
2004-04-18 22:19
Davids kommer bytas ut mot Iniesta tror jag.
Skönt att vi gör mål även fast Malaga har La Ligas sämsta försvar.
5-1 tippar jag!
Barcelona Majsan
2004-02-26 09:34
Erra: En bra väg är nog att bli medlem i Gent del Barca på deras hemsida. Jag ska själv troligen åka ner, och det lutar åt Barca-Espanyol den 2:e Maj. Dock suger Barcas hemsida, så det är riktigt lurigt att veta hur man ska göra för att gå med. Men när man blivit medlem tror jag det går ganska lätt att boka biljetter till bra pris. Men jag är väldigt osäker, kan säkert gå på andra sätt. Om du förbeställer din biljett för att få den på hotellet får man räkna med att de vill göra vinst på den och kanske betala 500-700, vilket kanske inte är så kul för de sämre biljetterna..
Barca_BEST
2004-04-19 06:44
Positivt
vi vann med 3-0 en bra match........

Negativt
puyol skadad missar matchen mot REA fan!!! :(
står så på fcbarcelona.com
Annons: