/spanien/barcelona/forum/26273.aspx/spanien/barcelona/forum/26273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2004-04-03 15:23
Juanito: Han gör uppenbarligen rätt. Det var inget att göra mot Celtic och där hade det snarare behövs en till holländare (Kluivert i och med att Saviola inte var med) och i ligan har vi tio raka segrar. Vet inte varför folk bråkar med Rijkaard som gör rätt.
Barcelona juanito
2004-03-30 13:23
Camparn på nou: Vicente kom från Levante till Valencia 2000..
Barcelona Barca_91
2004-04-01 15:35
Snälla redaktionen säg att ni skojar!
Barcelona juanito
2004-03-30 13:21
JAG: Tidigare spekulerade tidningarna om att Vicente var ett av alternativen tillsammans med Luque och Rothen. Efter denna säsong tror jag dock att prislappen på Vicente är ganska mycket högre på Valencia-spelaren än Luque. I somras var man ju intresserad av Vicente men då så Valencia nej. Vet dock inte hur långt förhandlingarna gick då..
Barcelona Andreas
2004-03-30 17:14
Jag tror att Trezeguet skulle lyckas i Barcelona. Han är verkligen en utpräglad målskytt. Kolla själva in hans histria:
matcher-mål
1997/98 Monaco A 27 18
1998/99 Monaco A 27 12
1999/00 Monaco A 30 22
2000/01 Juventus A 25 14
2001/02 Juventus A 34 24
2002/03 Juventus A 17 9
Imponerande eller hur?

En anfallare som lyckats i Serie A har vanligtvis mycket goda förutsättnigar att lyckas i La Liga. Man kan ta Vieri som ett exempel; när han gick från Juve till Atlético var han bra men ingen superanfallare men 24 mål på lika många matcher ändrade på det. Att gå från Spanien till Italien är däremot inte att rekommender, fråga bara Kovecevic eller Milosovic.
Barcelona Andreas
2004-03-30 17:14
Jag tror att Trezeguet skulle lyckas i Barcelona. Han är verkligen en utpräglad målskytt. Kolla själva in hans histria:
matcher-mål
1997/98 Monaco A 27 18
1998/99 Monaco A 27 12
1999/00 Monaco A 30 22
2000/01 Juventus A 25 14
2001/02 Juventus A 34 24
2002/03 Juventus A 17 9
Imponerande eller hur?

En anfallare som lyckats i Serie A har vanligtvis mycket goda förutsättnigar att lyckas i La Liga. Man kan ta Vieri som ett exempel; när han gick från Juve till Atlético var han bra men ingen superanfallare men 24 mål på lika många matcher ändrade på det. Att gå från Spanien till Italien är däremot inte att rekommender, fråga bara Kovecevic eller Milosovic.
Barcelona juanito
2004-03-30 14:49
Camparn på nou: Reizigers och Cocus kontrakt går ut i sommar. Kluivert kan gå för 20 miljoner och Motta kommer nog enbart försvinna om han används i en affär. Gerard kommer nog inte heller dra in någon större summa.

** Som jag skrev tidigare så är Geovanni på väg tillbaka till sin gamla klubb Cruzeiro för ungefär åtta miljoner. Jag hade dock fel vad gäller övergångssumman till Barça. Han kostade närmare 180 miljoner. Vilket skämt!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-03 17:57
En fråga........
Lite försenat men var det nån som skrev o klagade till GOAL när de skrev att Puyol var överskattad?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-03 17:57
En fråga........
Lite försenat men var det nån som skrev o klagade till GOAL när de skrev att Puyol var överskattad?
Barcelona Barca_91
2004-04-03 17:53
Bopi:
Vart spelar han nu?
Barcelona ZonD
2004-03-30 19:43
Camparna på nou: Det stämmer. De har sagt att de har 90 miljoner att spendera på 3 år. Pengarna är dock delvis lån

Juanito: Inför förra säsongen handlade (det i stort sett) enda samtalsämnet härinne om att köpa spelare som verkligen drömde om att spela för Barca. När nu kanske världens största talang säger att hans stora dröm är att spela för Barca så vill du inte ha honom. Hur jag än ser på det så väger det positiva långt över det negativa. Köp Robinho innan det är för sent!
Barcelona Chavez
2005-03-02 18:57
e det någon åldersgräns på "plain kitchen"??
Barcelona Gustaf
2004-03-31 20:00
Zardiac

Kontakta mig angående webcatten! Finns även på msn under samma address.

Kul det här med att Rochemback är påväg tillbaka om det stämmer. Förutsatt att han får sitt EU-pass. Han har utvecklats i Sporting och var en bra bollvinnare i Barça innan också. Och vilken bössa!
Barcelona Tompa
2004-03-30 17:58
Varför allt prat om att köpa Robinho? Visst lär han vara en gudabenådad talang men ärligt talat - hur många av oss har sett honom spela? Jag har inte gjort det annat än några dragningar i ett SVt reportage där han talade om att han gärna spelar för Barcelona.

Visst, det är möjligt att han skulle lyckas, kanske göra dundersuccé, men är Robinho (som i första hand lär vara en gudabenådad dribbler, en "ny" Garrincha) det Barca behöver i första hand? Nej säger jag. Då ekonomin inte är i något vidare skick måste de pengar som finns läggas på det vi verkligen behöver, nämlingen en anfallare, en ny mittback och helst en vänsterback med.

Tänk på det, långt ifrån alla Sydamerikaner som är hur stora som helst i sina hemländer gör succé när de kommer till Europa, läs t.ex Riquelme, Palermo. Vi kan inte stirra oss blinda på Robinho för det är inte vad Barca behöver i första hand.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-02 18:58
Sonde

Håller med. Milan har ju 1-0 till godo och kan catenaccio-spela sig vidare till kvarten om de så vill. Chelsea-Barcelona är däremot en helt annan historia, en öppen match som kan sluta hur som helt. Tror som sagt att Nordahl Jr varit i farten igen.

Edit: Gabriel, jag förstår inte hur du kan anse att Deco gjorde en bra match, om du nu gör det.. Han var ju bland de sämsta på plan och skulle bytts ut mot Iniesta om Rijkaard inte varit så lojal mot sin start XI:a.. 3:an han fick i MD är ett mysterium, men som jämförelse fick ju Fredson i Espanyol också en trea.. Konstig betygsättning.

Força Barça!
Barcelona Tompa
2004-03-30 17:58
Varför allt prat om att köpa Robinho? Visst lär han vara en gudabenådad talang men ärligt talat - hur många av oss har sett honom spela? Jag har inte gjort det annat än några dragningar i ett SVt reportage där han talade om att han gärna spelar för Barcelona.

Visst, det är möjligt att han skulle lyckas, kanske göra dundersuccé, men är Robinho (som i första hand lär vara en gudabenådad dribbler, en "ny" Garrincha) det Barca behöver i första hand? Nej säger jag. Då ekonomin inte är i något vidare skick måste de pengar som finns läggas på det vi verkligen behöver, nämlingen en anfallare, en ny mittback och helst en vänsterback med.

Tänk på det, långt ifrån alla Sydamerikaner som är hur stora som helst i sina hemländer gör succé när de kommer till Europa, läs t.ex Riquelme, Palermo. Vi kan inte stirra oss blinda på Robinho för det är inte vad Barca behöver i första hand.
Barcelona Tompa
2004-03-30 17:47
Som Andreas säger - en anfallare som lyckas göra väldigt många mål i Serie A har goda chanser att lyckas i vilken annan liga som helst. Hävdar bestämt det är mycket svårare att flytta från La liga till Serie A än tvärtom. Därför tror jag även Trezeguet skiulle lyckas och med hjälp av Ronaldinhos spelgeni tror jag han skulle bli en av världens främsta avslutare, utan vidare 25 ligamål på en säsong under förutsätttning att han inte skadar sig förstås.
Barcelona Tompa
2004-03-30 17:47
Som Andreas säger - en anfallare som lyckas göra väldigt många mål i Serie A har goda chanser att lyckas i vilken annan liga som helst. Hävdar bestämt det är mycket svårare att flytta från La liga till Serie A än tvärtom. Därför tror jag även Trezeguet skiulle lyckas och med hjälp av Ronaldinhos spelgeni tror jag han skulle bli en av världens främsta avslutare, utan vidare 25 ligamål på en säsong under förutsätttning att han inte skadar sig förstås.
Barcelona Izquierda
2004-04-03 17:32
PUYOL=Hjärta//

"Cocu o Rei har han nytta av o det ser alla som kan fotboll."

Det beror ju på vad man menar med att ha nytta av någon. Eftersom de spelar, så har han väl nytta av dem, men om jag anser att Barcas försvar skulle fungera bättre utan Reiziger (och med Gabri på högern i stället) innebär det då att jag inte "kan fotboll"?
Skulle gärna se en uppställning där varken Cocu eller Reiziger ingår.
Barcelona barcapimp
2005-03-02 18:27
Det är så dåligt stil av ZTV att inte visa barcas returmatch.Dem som såg första matchen vill även säkert följa fortsättningen.Har noll förståelse för detta.Med all respekt för Milan och Man u,men om dem nu ska sända denna match kunde dem väl sända deras första match också istället för att hoppa över som nu.Jag saknar verkligen Henke,med honom i laget tror jag att vår match hade sänts.Idag får man hoppas att Betis snor minst 1 poäng borta mot Real.
Barcelona Bopi
2004-04-03 17:49
Barca_91: han heter Cristian Ceballos...
Barcelona Izquierda
2004-04-03 17:11
edvard//

Iniesta är tyvärr förpassad till B-laget. Ett tag fick han spela ett par matcher, men det var väldigt längesen han var ordinarie nu. Rijkaard tycker det är viktigare att satsa på Cocu, Xavi och Davids på mitten.
Barcelona Gabriel
2005-03-02 20:20
Barça_best_forever

Tack så jättemycket för hjälpen :) Är rätt så säker på att jag kommer nu, ska bara ta och prata med farsan också :)
mw
2005-03-02 18:59
Kan man inte maila ZTV och klaga lite?
För själv tycker jag det är mycket dålig stil att först annonsera Chelsea - Barcelona matchen som att den ska visas och sen bara byta.
Barcelona Andreas
2004-04-03 17:01
Jag tror att det är denna killen som Bopi syftar på. Se länk.
Barcelona Andreas
2004-04-03 17:01
Jag tror att det är denna killen som Bopi syftar på. Se länk.
Barcelona Gabriel
2005-03-02 18:28
Messi

Nu tycker jag att du ska kylla ner ditt temperament lite. Du ger Rijkaard mycket mer kritik än vad han förtjänar. På 1 och en halv säsong så har han faktiskt fått oss att bli en av dom bästa och respekterade klubbarna i Europa igen, och det är bättre än vad någon annan tränare lyckats med innan. Även om det finns många andra orsaker till varför vi har kommit tillbaka till sånt slag så är iaf Rijkaard en av dessa. Glöm inte att vi just nu leder ligan med 9 poäng och har en mycket bra chans att gå vidare emot Chelsea. Vad är ditt förslag ? Du kanske skulle vilja skapa panik i laget genom att ersätta Rijkaard, jag tror inte det skulle vara ett speciellt lyckat drag. Det skulle bara leda till en enda sak och det är oro och förvirring i laget. okej det var 2 saker men vad spelar det för roll (?) harmonin skulle säkerligt och sänkas djupt. Sanningen är att spelarna kommer väldigt bra överens med Rijkaard vilket leder till en skön stämning i laget, det är viktigt att tränaren har spelarnas förtroende och det har Rijkaard dessutom har han det ifrån styrelsen.

Igår gjorde vi ingen bra match det håller jag med dig om men att ge så stor kritik till Rijkaard är ändå fel och orättvist.

Nu säger jag inte att du har fel i allt, trots allt tycker jag att du har rätt i mycket av det du säger. Precis som du nämnde så är inte Oleguer precis strålande offensivt, och mitt förstaval vilket jag även trodde var Rijkaards skulle vara att lägga in Damia som högerback eftersom Belletti inte skulle starta. Jag vet faktiskt inte hur han resonerade i detta fallet.

En bra poäng har du också i Rijkaards val i att ta ut Maxi Lopez emot Iniesta. Själv skulle jag velat att han valde att ta ut Oleguer för Belletti och Gerard för Iniesta. Dessa två spelare har aldrig imponerat på mig !

Sen, vad håller Ronaldinho på med ? Helt onödigt att gå och knuffa till en spelare på huvet som dessutom inte gjort något fel, var det inte fel spelare dessutom ? Trots allt så verkade Ronaldinho tända till efter denna händelse och började spela som han gjorde förra säsongen. Om man ska se något positivt efter denna matchen så skulle det vara just Ronaldinhos andra halvlek. Annars tycker jag inte att någon spelare höll normal standard igår. Den enda som jag tycker kom i närhet av det jag sett innan är Deco, Xavi verkar ha tappat lite av sin form. Självklart var Puyol bra också men det är jag redan van vid.

Rijkaard gjorde kanske några missbedömningar igår, men jag ser att han kan utvecklas till något riktigt bra som tränare. Framför allt vad som är bra med honom är att han verkligen pratar med spelarna. Dessutom gör han alla övningar som spelarna själva gör och tränar med dom, det är mkt imponerande. Återigen kommer jag säga det, vi leder ligan med 9 poäng, tappa inte förtroendet ännu det vore helt fel!

Var det någon annan än mig som la märke till Eto'o och Kameni igår ?
Jag läste en intervju från den katalanska tidningen SPORT några dagar innan matchen från Kameni där han sa "jag och Eto'o är som bröder".
Kameni var verkligen strålande igår och utan honom hade vi säkerligen, trots en dålig match vunnit med minst 3-0.

A Por Todos, Visca El Barça !!!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-03 11:05
Idag blir det 3-1 till barca
Mål av Ronaldinho, Saviola och kluivert.
Spanien Pelayo
2005-03-02 18:40
Barca_Best_Forever,

Ser att du bor i Göteborg. Brukar det vara mkt spansk fotboll som visas på Plain Kitchen eller som det brukar, blandad population som bråkar om vilka matcher som skall visas?

Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-02 18:14
Jag börjar misstänka att Nordahl jr tagit ett snack med ZTV ang. valet av match. Visar de inte ens matchen på någon av de andra kanalerna, live?
Annons: