/spanien/barcelona/forum/26272.aspx/spanien/barcelona/forum/26272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Gudfadern
2004-02-25 14:13
Barcas fem raka segrar inger hopp. Barca ser ut att vara på gång igen efter en enorm svacka. Nu kanske det längre inte är så många som vill få Rijkaard sparkad?. Rijkaard visade på finger topps känsla när han värvade Davids. Davids var exakt det Barca behövde. Många var ju kritiska till om Davids skulle kunna lyfta spelet för Barca men jag tycker att han gjort det. Sen ligger det mesta ansvaret på spelarna. Det är dom som främst bör hyllas. Rijkaard har ju tagit ut rätt startelva eftersom man vinner men det är ändå på spelarna det mesta ansvaret ligger. Jag hoppas att Barca tar en fjärde plats så att dom kan representera Spanien i Champions Leauge.

Borde en storklubb som Barca vara nöjda med en fjärde plats?. Jag vet inte riktigt. Målsättningen med säsongen var ju först att göra upp om La Liga titeln. Efter ett tag stod det klart att Barca inte hade det som krävdes för att vinna La Liga. Ronaldinho var den som var tänkt att pusha på dom andra spelarna och bli en ledare inom klubben. Själv tycker jag att Ronaldinho till viss mån har lyckats i Barca men han har fortfarande mycket kvar att ge. Jämför man eran nyaste galactico ( Ronaldinho ) med våran ( Beckham ) så har Beckham varit mycket viktigare för vårat lag. Han har även lyckats bättre.

Vilka namn kan tänkas vara aktuella för Barca inför nästa säsong?. Under sommaren bör Barca främst förstärka i anfallet och försvaret. Ni har redan ett ganska brett mittfält med en massa spelare. Nu när Davids har anlänt behövs det ingen mer mittfältare i Barca. Istället bör man lägga allt krut på att värva en anfallare/försvarare. Då skulle Barca kunna utmana om La Liga titeln igen.
Barcelona fc_2002
2004-02-25 11:49
.. glömde bara säga att ja behöver 2 biljetter HELST!!
Barcelona pat-w
2004-02-25 15:26
fc_2002/

kan man ha tv2 danmark på com hem..typ bland
åtta favoriter??
Barcelona Gabriel
2004-02-25 17:25
majsan, bara en liten fråga om det är ok? Är du tjej med tanke på ditt namn, inte för att det skulle vara något speciellt men det är inte ofta man ser någon tjej på forumet.
Barcelona Gaucho
2004-02-25 14:46
Barca förhandlar just nu med Saviola och Rustu för att de ska ansöka om dubbellmedborgarskap. Det här kanske betyder att de inte vill sälja Saviola hoppas jag, men jag vet inte varför de tvingar Rustu detta. Det är så att Nihat i Sociedad har fått spansk medborgarskap och Laporta vill att Rusta gå samma vägen som Nihat.

De förhandlar även med COCU om en eventuellt kontrakt förlängning för att han har varit så bra iår.

Allt om detta läs på planetfootball.com eller länken här ovan..
Barcelona Camparn på nou
2004-02-25 15:43
Gudfadern ´´

Jag håller med om det mesta du har skrivit i ditt inlägg men en sak fångade min uppmärksamhet.
Du skriver att Beckham i Real har varit viktigare för sitt lag och lyckats bättre än vad Ronaldinho har gjort i Barca det tycker jag är rent sagt goja
Ronaldinho i barca spelar fram till mål, skapar ytor åt sina medspelare och får dom att prestera bättre se bara på Xavi och Luis Garcia han är även ett ständigt orosmoment för motståndarlagets försvar pga sin otroliga teknik och irrationella spelstil.
Beckham å andra sidan jobbar mer för laget nu än vad han gjorde i Man Utd men han slår färre avgörande passningar och gör inte lika många frisparksmål längre.
Jag anser att det hade varit bättre spelmässigt för Real Madrid att behålla Makelele som var den defensiva motorn än att köpa Beckham som jag ändå tycker har överaskat positivt sen han kom till Spanien.
Barcelona Izquierda
2004-02-26 21:53
Barca_91//
Ronaldinho drog en frispark i undersidan av ribban, bollen kom tillbaka till honom inne i straffområdet, där fintade han innåt och drog på ett skott upp i nättaket.
Atlético R.Quaresma_20
2004-02-26 21:45
Ronaldimho spelar otroligt bra han matar in fina passas. Brönbys målvkat är också väldigt bra
Atlético R.Quaresma_20
Ronaldimho spelar otroligt bra han matar in fina passas. Brönbys målvkat är också väldigt bra
Atlético R.Quaresma_20
Barcelona marcus_keta
2004-04-18 22:05
grattis cocu... din 200 matchj för barca... och mål=D
Barcelona juanito
hmm.. inga klagomål på cocu heller i fortsättningen från min sida kanske. :-P
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 21:16
ALLA HÄR KAN NI SE MATCHEN!
www.tv2.dk

Gabriel, förklara ditt problem.
Jag hade problem menfixa det med att ta bort en del filer i datorn. jag kanske kan hjälpa dig.
Real Madrid rrr
3-0!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 21:16
ALLA HÄR KAN NI SE MATCHEN!
www.tv2.dk

Gabriel, förklara ditt problem.
Jag hade problem menfixa det med att ta bort en del filer i datorn. jag kanske kan hjälpa dig.
Barca_BEST
2004-02-26 21:15
vilken sida kan man se matchen
Real Madrid rrr
3-0!
Barcelona Alx
2004-02-25 13:26
Der Afro: Tack för den informationen! Det är glädjande att se att vi även kommer att kunna ha ljudet på eftersom det är Härenstam som kommenterar :D.
Barcelona marcus_keta
2004-02-27 15:59
menade underskattning om bröndby...
Barcelona Der Afro
2004-02-25 13:03
En liten tröst för oss som inte fick tag på biljetter till matchen i Köpenhamn men som har Eurosport:

Torsdag den 26 februari 2004
22:00 UEFA Cupen
3:e omgången - 1:a matchen
Höjdpunkter och mål från kvällens matcher i den 3:e omgången av UEFA Cupen. Huvudmatcher i kvällens sändning är Brøndby - Barcelona och Auxerre - Panathinaikos.
Kommentator SE: Chris Härenstam
Barcelona Der Afro
2004-02-25 13:03
En liten tröst för oss som inte fick tag på biljetter till matchen i Köpenhamn men som har Eurosport:

Torsdag den 26 februari 2004
22:00 UEFA Cupen
3:e omgången - 1:a matchen
Höjdpunkter och mål från kvällens matcher i den 3:e omgången av UEFA Cupen. Huvudmatcher i kvällens sändning är Brøndby - Barcelona och Auxerre - Panathinaikos.
Kommentator SE: Chris Härenstam
Barca_BEST
2004-02-26 21:49
friskparken under ribban sen ronnie på ruturen yesssssssssssssssss
Barcelona Izquierda
2004-02-25 11:47
Trevligt att läsa att Gabri är tillbaka från sin skada. Jag har saknat honom.
Frågan är väl om han går in i startelvan. Jag är rädd att Rijkaard även i fortsättningen kommer att spela Reiziger som högerback, och att Gabri kommer att få finna sig i att nöta bänk.
Rijkaard sa någongång när krisen var som djupast att laget saknade balans, och att han verkligen ville ha tillbaka Gabri och Motta, eftersom dessa var spelare som bidrog till att skapa balans (hans resonemang om balans var för övrigt en smula förvirrat). Nu är både Gabri och Motta tillbaka från sina skador, men jag tror nog att båda kommer att få se sig besegrade av de betydligt äldre holländarna Reiziger och Cocu.
Tyvärr.
Barca_BEST
2004-02-26 21:48
MÅLLLLLLL ronnie
Barcelona abbe
2004-02-26 22:05
barca borde skjuta mer
Barcelona juanito
2004-04-18 21:54
I klagomål på Luis Garcia fortsättningen.. förstått? ;-)
Barcelona Gustaf
2004-04-18 18:47
Valdés: Ja det kanske är dags att lägga ner den här disskusitionen, vi har olika åsikter och jag lägg iaf inte ge mig ;-).
___

Blir mer o mer förbannad på Rijkaard som inte vågar satsa på Quaresma. Om han hade fått chansen kanske vi inte hade behövs köpa Luque eller någon annan på LG's position. Om han inte hade lyckats då hade det varit en annan sak.

Jag ser faktiskt hellre en högerfotad spelare på den positionen nästa säsong. Då har vi förhoppningsvis en duktig huvudspelare i straffområdet och då hade t.ex. Quaresma kunnat mata honom med inlägg. Med en vänsterfotad spelare (Luque, Vecente, Van der Vaart, Luis García) har vi inte den möjligheten. Då måste vi förlita oss på ytterbackarna till 100%.
Barcelona Izquierda
2004-02-26 22:11
Iniesta får sju minuter. Trevligt att han får spela i alla fall. Tycker inte det ser ut som att Bröndbyspelarna har krafter kvar till en slutforcering.
Dagens spelare-som-inte-behövs-i-Barca: Gerard!
Barcelona Gaucho
2004-03-02 13:28
Nu ryktas det att Barca är intresserade i Luque, inte illa jag alltide ville se honom i Barca. Jag är inte säket på att vi har råd å köpa både honom, Van der Vaart, En mittback och en vänsterback. Vi har inte tillräckligt med pengar.

Men det kan man också lösa, det blir kanske Gerard och Luis Garcia + pengar för Luque. Medans Van Der Vaart lär kosta mycket om inte hans kontrakt går ut i sommar som nära här påstodd för ett tag sen.

Jag håller med Izquierda att Puyol hör hemma på högerbacks platsen, det finns ingen bättre än honom på denna position.

De spelarna vill jag se i Barca nästa säsong (om vi har råd)

Luque
V. D. Vaart
Mexes (han kostar bara 3,4 miljoner ? och har en lysande framtid framför sig)
En vänsterback (en bra sådan ska man försöka hitta, kanske Aurelio från Valencia men han har tyvär varit skadad hela säsongen. Men vilka frisparkar han slår asså, han har dessutom eu-pass) Jag drömmer om Zanbrotta, och jag lär göra det länge för att han lär kosta skit mycket.

Och bort ska:
Kluivert
Overmars
Cocu
Reiziger
Bronkhorst
Rustu
Gerard
Luis Enrique(han har tyvärr börjat bli gammal)
Luis Garcia (Om vi ska köpa Vaart coh Luque så måste han bort, vi kommer även kankse tjäna lite pengar om vi inte byter bort honom med Luque, hellre vill jag se honom såld än på bänken)
Barca_BEST
2004-03-02 14:26
håller med Tompa!!!
Annons: