/spanien/barcelona/forum/26271.aspx/spanien/barcelona/forum/26271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2003-12-28 00:40
En ny target har du någon som helst koll på dagens Barca?? Det en Kluivert är bra på är att slå långa bollar mot honom som han kan ta ner och lägga till möttande spelare, som en target ska och detta är han riktigt bra på.
Espanyol janne8
2003-12-28 04:03
Visst är det så att Laporta har planer på en "modernisering" av er arena. Det kan finnas en mängd anledningar till detta men det finns bara två riktiga. Det ena är som han själv säger att den behöver moderniseras för att skapa större intäkter dvs. Höjda biljettpriser det andra är nog simpel avundsjuka på vår fina arena som askall bli klar om två år (det har dom sagt i fem nu). Skämt åsido så är den väl rätt gammal byggd 57 eller något sådant så en uppsnyggning som det skulle bli tal om är kanske nödvändig.

Har bara en undran en ny Target? vad är Kluivert om inte targetplayer. Trez är det i alla fall definitivt inte. Han är en de som ständigt jobbar med näsan mot målet i Italienska ligan så det faller väl på sin egen rimlighet? Skall sanningen fram så är det väl det som Kluivert gör bäst för tillfället nämligen ta emot och lägga ut. Det har väl alltid varit hans starka sida just detta så han gör vöäl lite nytta nu för tiden. Sedan kan jag tycka att ni blir lite tunna i straffområdet eftersom han därmed hamnar långt ner i banan men det mina herrar är en helt annan diskussion som man kan föraq i det oändliga.
Real Madrid Ronnie
2003-12-29 02:59
el madrid,

Barca har förmodligen inte tagit kontakt med honom ännu eftersom att han inte skulle vara aktuell förens till sommaren endå.
Rivaldo lever helt klart på gammla meriter.
Espanyol janne8
2003-12-28 04:04
Det blev många stavfel i den men kolla in tiden så förtår du varför, ber om ursäkt.
Barcelona Ronnie
2003-12-29 02:59
el madrid,

Barca har förmodligen inte tagit kontakt med honom ännu eftersom att han inte skulle vara aktuell förens till sommaren endå.
Rivaldo lever helt klart på gammla meriter.
Espanyol janne8
2003-12-28 04:04
Det blev många stavfel i den men kolla in tiden så förtår du varför, ber om ursäkt.
Barcelona iZe
2003-12-28 17:45
När kan Barca bli som dom var förut?? Men, men.. kämpa på!
Real Madrid Ronnie
2003-12-28 15:52
Skulle inte tro att det blir nått nyförvärv tyvärr. Men man vet aldrig...
Barcelona Xavi
2003-12-28 17:57
Ack,det var inte bra:|
Barcelona Ronnie
2003-12-28 15:52
Skulle inte tro att det blir nått nyförvärv tyvärr. Men man vet aldrig...
Barcelona Xavi
2003-12-28 16:30
Varför tror du inte det?
Barcelona Barca_91
2003-12-28 16:46
Om vi inte köper några nya spelare eller förbättrar vårt spel så kommer vi få spela mot lag som Örgryte i Intertoto cupen nästa säsong.Vi har massor av svåra borta matcher nästa år och alla dom lagen som vi ska möta borta har vi fölorat eller spelat lika mot.Vi ska T.ex möta Deportivo borta,Real Madrid borta och Valencia borta,det kommer va svårt som f*n!
Forza Barca
Barcelona Porre
2003-12-27 23:01
jag tycker som dom flesta i de här forumet...bygg inte om nou camp utan lägg pengarna på att köpa några riktiga klass spelare i stället för komplements spelare..Ronnie, jag håller med dig att saviola inte har vairt så bra men jag tror att om han får nån bra targetplayer brevid sig som tex trezuge och att barca ändrar lite spelsyetem, för jag tycker inte det nya funkar bra...men jag förstår inte, varför gick det så bra på försesongen och går som det går nu??
Barcelona Gabriel
2003-12-27 23:37
Tack der afro!
Barcelona Barca_for_life
2003-12-27 22:28
Asså varför har barca så jävla otur föra året mot real i nou camp det blev 0-0 kluivert gjorde mål men kommentatorerna på Viasat sa själva att målet inte va offside och sen i bernabiu 1-1 o där gjorde mendieta 2-1 och det va inte offside Viasat kommentatorerna erkännde själva det och nu otur igen nu är det DOMARNA SOM HATAR BARCA KAN INTE FÖRSTO VARFÖR DE HATAR OSS !!!!!

VISCA EL BARCA!
Barcelona Izquierda
2004-01-03 18:10
juanito,
Det var ju egentligen en rätt dum fråga från min sida. Det är väl ingen som förstår hur Rijkaard tänker (om han nu tänker..) och om det är någon som gör det, så bör den personen allvarligt oroa sig för sin mentala hälsa.
Barcelona marcus_keta
2003-12-27 23:22
asså självklart är det inte en utbyggnad utan arenan e gammal... lär vara en upprustning och de kan väl inte vara SÅ hima dyrt.. men visst man ska satsa de på nyförvärv istället
Real Madrid Dani
2003-12-30 21:39
Izquierda!

Håller med om att Luis Enrique varit dålig hittills. Men Luis Garcia har varit minst lika dålig, framförallt i passningsspelet. Luis Enrique bör inte spela främst för sitt fotbollskunnande, men han kan få igång Barca, laget behöver någon som tar tag i "det", någon men vilja och hjärta. Puyol kan inte göra allt själv.
Låt gå att det är ytterst kortsiktigt, men man kan inte spela med en dålig spelare som kanske blir något om två-tre år, i synnerhet inte i Barca!!!
Har hört att Enrique inte spelar nästa säsong, utan kommer att erbjudas kontrakt som tränare. Inte säker, dock.
Barcelona Gabriel
2003-12-27 21:41
Härligt att höra Maldini.

Läste någon stans att Laporta har planer på att bygga om Camp Nou. Intressant! Men är den inte tillräckligt bra som den är redan, jag menar det är bättre att lägga ut pengarna på stora spelare til sommaren. Det är iallafall vad jag tycker.
Barcelona Dani
2003-12-30 21:39
Izquierda!

Håller med om att Luis Enrique varit dålig hittills. Men Luis Garcia har varit minst lika dålig, framförallt i passningsspelet. Luis Enrique bör inte spela främst för sitt fotbollskunnande, men han kan få igång Barca, laget behöver någon som tar tag i "det", någon men vilja och hjärta. Puyol kan inte göra allt själv.
Låt gå att det är ytterst kortsiktigt, men man kan inte spela med en dålig spelare som kanske blir något om två-tre år, i synnerhet inte i Barca!!!
Har hört att Enrique inte spelar nästa säsong, utan kommer att erbjudas kontrakt som tränare. Inte säker, dock.
Barcelona Barca Barca
2003-12-30 21:35
Håller med PUYOL=Hjärta. Spelarna i Barcelona underpresterar.
Ärligtalat spelare som Saviola, Kluivert,Ronadinho,Marquez, Rustu, det är världsjänor men tyvär vi har en tränare som inte utnyttjar deras kvalitet. Kolla på Antic vad han gjorde med Barca på en halvsäsong Saviola pumpade in mål, Motta och Xavi blev bättre och bättre för varje match asså allt gick så bra, kan inte fatta hur man kunde sparka honom. Laporta måste ha druckit innan han gjorde det hehe.

Men vi behöver inte vara oroliga grabbar jag lovar er snart kommer Barca bli en världslag. Real Madrid och Valecia tror att liga guldet är över, enligt mig så är det bara början Barca kommer att hinna ikapp

Hoppas bara att år 2004 är verkilgen Barcas år.

Visca EL Barca

Gott Nytt ÅR!!!
Barcelona Barca Barca
2003-12-30 21:35
Håller med PUYOL=Hjärta. Spelarna i Barcelona underpresterar.
Ärligtalat spelare som Saviola, Kluivert,Ronadinho,Marquez, Rustu, det är världsjänor men tyvär vi har en tränare som inte utnyttjar deras kvalitet. Kolla på Antic vad han gjorde med Barca på en halvsäsong Saviola pumpade in mål, Motta och Xavi blev bättre och bättre för varje match asså allt gick så bra, kan inte fatta hur man kunde sparka honom. Laporta måste ha druckit innan han gjorde det hehe.

Men vi behöver inte vara oroliga grabbar jag lovar er snart kommer Barca bli en världslag. Real Madrid och Valecia tror att liga guldet är över, enligt mig så är det bara början Barca kommer att hinna ikapp

Hoppas bara att år 2004 är verkilgen Barcas år.

Visca EL Barca

Gott Nytt ÅR!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 18:51
Problemet med dagens barca är att för många spelare underpresterar i Laget. jag menar, Marques till exempel. Han är en underbar back som skulle kunna ta plats i många lag. I barca har han underpresterat trots att han spåddes bli kittet i barcas ihåliga 4:a. Xavi eller Motta är inte ett dugg sämre än Helguera i Real, ändå så gör helguera ett mycket bra intryck. Många här inne är aldeles för namnfixerade. Om barca får in flytet så förvandlas en hel drös med spelare plötsligt till världsklass.
Dock måste vi värva och det viktigaste är en back och en målskytt.
In med Samuel och Sjevtjenko.
RIKTIGA KLASSSPELARE

Något vi också måste är att få ut Rikjaard. Det vi behöver är en tränare utan barca-anknytning.
Vi behöver en tränare med erfarenhet, och helst inte en ex spelare. Före detta spelare är grymt överskattade. De må kunna inguta mod i ett bottenlag med enkla känslor som mod och hjärta.

Såna saker ska vi inte syssla med här. Det gäller resultat och inget annat. In med lite erfarna tränare från italien där kostymtränarna är flertaligast. rikjaard bär visserligen också kostym men han är ingen tränare. Jag vill inte ha in Stoichkov som manager och absolut inte Enrique. De kan isåfall hjälpa till på träningarna men spelaraffärerna ska fan erfarna proffs ta hand om.
Jag vet inte hur det ser ut i Barcas styrelse men jag skulle vilja se mera vinstintresse och pangakärlek. laporta och grabbarna verkar mest sörpla kaffe på sina möten.
Det är så det ser ut i dagens Inter.
Styrelsen består av en massa gamla spelare och där saknas framåtanda och pådrivningskraft.
In med vinstgalna och kräsna människor i maktens korridorer. En Alex Fergueson vore perfekt.
Barcelona Izquierda
2003-12-31 00:21
PUYOL=Hjärta,
Det är ett jättebra citat, men förra gången sa du väl att det var sagt av nåt Interfan om Milan?

Viktor Munoz,
Hellre Rochemback än Quaresma? Förutom att jag tycker att Quaresma redan har visat mer än Rochemback gjorde, så är det en lite konstig jämförelse. De spelar knappast på samma plats va?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 18:51
Problemet med dagens barca är att för många spelare underpresterar i Laget. jag menar, Marques till exempel. Han är en underbar back som skulle kunna ta plats i många lag. I barca har han underpresterat trots att han spåddes bli kittet i barcas ihåliga 4:a. Xavi eller Motta är inte ett dugg sämre än Helguera i Real, ändå så gör helguera ett mycket bra intryck. Många här inne är aldeles för namnfixerade. Om barca får in flytet så förvandlas en hel drös med spelare plötsligt till världsklass.
Dock måste vi värva och det viktigaste är en back och en målskytt.
In med Samuel och Sjevtjenko.
RIKTIGA KLASSSPELARE

Något vi också måste är att få ut Rikjaard. Det vi behöver är en tränare utan barca-anknytning.
Vi behöver en tränare med erfarenhet, och helst inte en ex spelare. Före detta spelare är grymt överskattade. De må kunna inguta mod i ett bottenlag med enkla känslor som mod och hjärta.

Såna saker ska vi inte syssla med här. Det gäller resultat och inget annat. In med lite erfarna tränare från italien där kostymtränarna är flertaligast. rikjaard bär visserligen också kostym men han är ingen tränare. Jag vill inte ha in Stoichkov som manager och absolut inte Enrique. De kan isåfall hjälpa till på träningarna men spelaraffärerna ska fan erfarna proffs ta hand om.
Jag vet inte hur det ser ut i Barcas styrelse men jag skulle vilja se mera vinstintresse och pangakärlek. laporta och grabbarna verkar mest sörpla kaffe på sina möten.
Det är så det ser ut i dagens Inter.
Styrelsen består av en massa gamla spelare och där saknas framåtanda och pådrivningskraft.
In med vinstgalna och kräsna människor i maktens korridorer. En Alex Fergueson vore perfekt.
Real Madrid Dani
2004-01-09 21:09
Det behövs absolut något nytt (som sagts femtielva gånger) på bänken...

Men det behövs även en upprensning i truppen. Efter säsongen bör man göra sig av med följande spelare: Reiziger, van Bronckhorst (bara på lån?), Cocu, Davids (lån), Luis Garcia, Overmars. Eventuellt också Gerard. Dessutom bör Luis Enrique pensioneras och erbjudas jobb som tränare (hjälptränare, alltså)... Det innebär sju spelare - åtta med Gerard - som lämnar, och de kan inte ersättas med bara cantera-spelare. Vi har cantera-spelare som håller bra klass: Navarro, Oscar, Iniesta, Motta, Sergio, men värvningar krävs. Jag är tyvärr inte insatt vilka som kan vara aktuella för A-truppen, nån som har bättre koll???

Vi får finna oss i att de allra största stjärnorna troligen är för dyra/inte intresserade, men värvningar måste göras. Frågan är bara vilka...
En mittback (gärna två) måste vi ha, men jag vet inte vem/vilka (inte van Buyten). En forward behövs. Trezeguet vore inte fel även om jag inte tror att han vill komma. En vänsterytter behövs också, gärna Vicente - men han blir nog också omöjlig...
Barcelona Dani
2004-01-09 21:09
Det behövs absolut något nytt (som sagts femtielva gånger) på bänken...

Men det behövs även en upprensning i truppen. Efter säsongen bör man göra sig av med följande spelare: Reiziger, van Bronckhorst (bara på lån?), Cocu, Davids (lån), Luis Garcia, Overmars. Eventuellt också Gerard. Dessutom bör Luis Enrique pensioneras och erbjudas jobb som tränare (hjälptränare, alltså)... Det innebär sju spelare - åtta med Gerard - som lämnar, och de kan inte ersättas med bara cantera-spelare. Vi har cantera-spelare som håller bra klass: Navarro, Oscar, Iniesta, Motta, Sergio, men värvningar krävs. Jag är tyvärr inte insatt vilka som kan vara aktuella för A-truppen, nån som har bättre koll???

Vi får finna oss i att de allra största stjärnorna troligen är för dyra/inte intresserade, men värvningar måste göras. Frågan är bara vilka...
En mittback (gärna två) måste vi ha, men jag vet inte vem/vilka (inte van Buyten). En forward behövs. Trezeguet vore inte fel även om jag inte tror att han vill komma. En vänsterytter behövs också, gärna Vicente - men han blir nog också omöjlig...
Real Madrid Dani
2004-01-09 20:18
Izquierda: Exakt! Och det händer lite för ofta, tycker jag...
Barcelona Tompa
2004-01-09 22:19
Enda som verkar fattas nu är Davids underskrift innan det är klart. Vi får se vad han får för lön men stömmer uppgifterna om 35-40 mille för resten av säsongen är det komplett vansinne. Det backar jag inte en millimeter på.

Ingen övergånngssumma, vissdt. Men hallå, har inte Barca skulder på ca 2 miljarder spänn? Har aldrig någonsin hört talas om att man betalar en sådan fantasilön till en spelare som varit bänkad hela hösten och som dessutom passerat zenit i karriären. Och vad kommer en spelare med RIKTIGT BARCAHJÄRTA (Poyol) säga? Gissar att han tjänar max 20 mille på hela året....
Barcelona Tompa
2004-01-09 22:19
Enda som verkar fattas nu är Davids underskrift innan det är klart. Vi får se vad han får för lön men stömmer uppgifterna om 35-40 mille för resten av säsongen är det komplett vansinne. Det backar jag inte en millimeter på.

Ingen övergånngssumma, vissdt. Men hallå, har inte Barca skulder på ca 2 miljarder spänn? Har aldrig någonsin hört talas om att man betalar en sådan fantasilön till en spelare som varit bänkad hela hösten och som dessutom passerat zenit i karriären. Och vad kommer en spelare med RIKTIGT BARCAHJÄRTA (Poyol) säga? Gissar att han tjänar max 20 mille på hela året....
Annons: