/spanien/barcelona/forum/26270.aspx/spanien/barcelona/forum/26270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davidsito
2004-03-01 00:36
lite tankar:
Tycker domaren Oliva gör en bra första halvlek medan han helt tappar kontrollen i andra.. Vad var det egentligen som hände, varför fick Motta rött? I matcher som denna märks det ju tydligt att spelare i la liga inte respekterar domarna för fem öre.. I England t.ex. är det mycket ovanligt med sådana scener..

Att tv4+ kommentatorerna fortfarande inte kan hålla reda på spelarnamn är pinsamt dåligt.. höjdpunkten var ju när Djalminha stegade fram på en frispark men lasse eriksson om och om igen hävdade att det var Luque, inte ens på den tredje reprisern kunde han skilja Djalminha från Luque och dom är ju inte precis lika.. Men men skönt att de sänder iaf..

Lite snevriden artikel om Davids som var länkad här! Vem fan hade trott att han skulle springa runt och snacka spanska efter ett par månader i klubben.. Självklart söker han sig till sina landsmän.. Det sägs ingenting om att han faktiskt går på spanska kurser och försöker lära sig! löjligt att säga att han inte ska få nytt kontrakt för en sådan sak..Ge han lite tid.. tror de flesta håller med mig på den punkten faktiskt!!
Torres målade ikväll och gav Atletico tre poäng, Laporta öppna plånboken!
Ronadaldinho är gud!
Barcelona Alx
2004-03-04 21:17
Gaucho: Både Xabi Alonso och Mikel Arteta är basker och inte katalaner. Du har dock rätt i att Arteta släpptes av Barcelona, men Xabi Alonso har aldrig tillhört klubben. Sedan så tycker inte jag att Xabi Alonso varit så framträdande i år som i fjol, kanske bör man avvakta och se hur hans utveckling blir.
Mach1
2004-03-01 00:32
Ojoj, vilken match grabbarna gör!!
Mycket imponerande!
En av dom bästa matcherna jag sett i år. Hela fem mål, ribbträff, miss från en meter(hur f-n kan man missa en sån chans??) och mycket annat...
Och gladast var vi då..:)
Att vinna yvå borta matcher mot självaste tabell tvåa och tabell trean är grymt imponerande, hade vi spelat så här hle säsongen så hade vi f-n lett ligan nu...
Första halvleken måste jag bara berömma, för våran del förstås, mycket bra passningn spel och vi dominerade nästan hela halvleken!
Andra började j*vligt bra, vi ökar till 3-0 och har bra koll på det hela, men hel plötsligt så reducerar Pansani och det blir lite nerv, och med lite slarv av backlinjen speciellt av Reizeger så blir 3-2. Och som så många förr så kommer domaren in i dramat och förstör allting, att världens bästa kan ha så dåliga domare är helt obegripligt!! Han visar ut Motta för ingenting!! Och han blåse för frispark när det inte är frispark och inte blåser när det är frispark...
Efter två utvisningar så trodde att det var kört, men som tur så höll vi undan!!=)
Tre sköna nya poäng och fem poängs avstånd till femte platsen!!

Go Barca!!
Barcelona Barca Barca
2004-04-18 23:41
Men grabbar vi måste också ge Rijkaard beröm. Han har äntligen inset att Saviola är bättre än Kluivert och att han(Kluivert) inte har nåt med Barcas framtid att göra MEN det har Saviola. Bra Rijkaard!

Bra match av Barca, hoppas att det blir en repris nästa match. Vinner inte vi mot Real madrid så är det över, vilket jag tror att det redan är. Det verkar bli svårt att rå på Real Madrid. MEN MEN vi ska inte alls tänka så. Real ska få en känna på riktiga Barca, med Ronaldinho och Davids i spetsen.

Barcelona Barca Barca
2004-04-18 23:41
Men grabbar vi måste också ge Rijkaard beröm. Han har äntligen inset att Saviola är bättre än Kluivert och att han(Kluivert) inte har nåt med Barcas framtid att göra MEN det har Saviola. Bra Rijkaard!

Bra match av Barca, hoppas att det blir en repris nästa match. Vinner inte vi mot Real madrid så är det över, vilket jag tror att det redan är. Det verkar bli svårt att rå på Real Madrid. MEN MEN vi ska inte alls tänka så. Real ska få en känna på riktiga Barca, med Ronaldinho och Davids i spetsen.

Barcelona Andresinho
2004-04-19 00:01
HET SAVIOLA VISSAR VÄGEN!
El conejo va fan grym idag mot malaga det bevissar att han e det bästa valet för framtiden,det är han man ska satsa på och igen annan,såg ni målet och passen till Luis Garcia.
Man måste bara beröma Saviola efter allt han har haft att stå ut med sedan han kom till Barcelona.
Ronaldinho och dom andra förstår sig jätte bra med saviola och det andra e att dom jämt försöker spela snyggt och atraktivt,dom kombinerar det atraktiva med det efektiva och så e barcelona som bäst.Bra också av Rijkaard att dra ner tempot på matchen för att Malaga var för aggresiva och kunde ha skadat vem som helst.Endå nöjd med barcas första halv lek. Det vat GRYMT.
Barcelona mishinio
2004-03-02 17:09
asså ni folk som klagar på kluivert e hela
ni kan inte fotboll om ni säger att kluivert e dålig snorungar
Barcelona Xavi
2004-03-05 10:16
Varför ta Xabi när vi redan har Xavi,Motta,Davids,Gerard,Marques och Inesta på pivote rollerna.
Barcelona Tomasz
2004-03-04 20:27
Snubblade över ett inslag om Michael Laudrup när jag letade efter matchen igår. Handlar en hel del om hans tid i Barça, nästan 10 min långt, finns även ett reportage från första mötet med Bröndby. Se länk och klicka på Sporten.

RealOne Player är nog ett krav för att kunna se klippen.
Länktips: konsol.tv2.dk/
Barcelona Blaugrana_1899
2004-03-04 16:28
Hej alla Barça fan! Vad tycker vi om Celtic som nästa motstånd i uefa cupen, enligt mig så är det ett bra lag men dom passar oss bra. Vi ska vinna mot allt motstånd nu så jag får se mitt älskade Barça live vinna uefa cupen i göteborg! =) Força Barça!
Barcelona juanito
2004-03-04 14:19
Nu får Henke chansen att visa upp sig..
Barca_BEST
2004-03-02 21:00
siempre Zizou:
tack för komentarerna :P

vi vinner imorn mot brönby med 3-0 (ronnie,Saviola,xavi)

visca el barca
Barcelona Der Afro
2004-03-04 16:06
Fasen, mina två favoritlag möts redan i åttondelsfinalen :(

Men jag håller 100 ggr mer på Barca än Celtic så det blir inte svårt att välja vem man ska hålla på :)
Barcelona Der Afro
2004-03-04 16:06
Fasen, mina två favoritlag möts redan i åttondelsfinalen :(

Men jag håller 100 ggr mer på Barca än Celtic så det blir inte svårt att välja vem man ska hålla på :)
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-08 16:14
Något säger mig att signaturen under bara är ett chelsea-fan in disguise.

Löjligt.
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 11:56
Ibra

Jag har läst både på Chelseas forum och på vårat att "Lampard och Terry ska knäcka era små senoritas ben". Detta har jag läst flertalet gånger och det är tråkigt att ni förespråkar för en sådan fotboll.

Visca el Barça!!!
Barcelona JaJaJa
2005-03-08 13:14
Någon som vet var de sänder matchen
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-08 13:01
Jag skrev detta som svar till en på chelseas forum som förnedrade blaugranas färger och de vill inte låta det stå kvar där, i brist på bra svar;

"Socrates

Kul att du nämner identitet. Visst, ni kanske kan 'köpa tillbaka' er själ med [de mer eller mindre orättvist knipna resurserna] alla de fina grejerna du räknade upp, men en sak som vi har och som ni aldrig kommer kunna köpa är om inte just identitet, så historia.

Joensson

Jag vet inte om du inte vet för att du har dålig koll eller pga. färgen på din tröja, men det var i stort sett B-laget som spelade mot Abramovics (hur stavas det..?!) vänner då.

Vi är en ideologi, en symbol för ett helt folk.

Ni är.. tja, en sak är säker; Ryssen smutsade ner namnet på sådana som Terry och Lampard och hela CFC när han kom med sina rubels.

Må det bästa fotbollslaget vinna ikväll."

Som sagt, dåliga förlorare förknippas alltför ofta med Roman FC.

Barcelona Damia
2005-03-08 15:27
Kharles_Kubala/
kosatar det pengar eller ?!
Real Madrid USD
2005-03-08 10:16
Har en fråga till personen som skrev inför rapporten. Terry är världens bästa mittback. Puyol är KANSKE top 5.

Ronaldinho var ju ENASTÅENDE *host* senast vi möttes. Han är inte den främste enligt mig. Han är sjukt bra och när han är på spelhumör så är han den bäste. Men han har en tendens att hänga med huvudet när det inte går som han vill.

Må Chelsea vinna ikväll:)
Barcelona Lucho
2005-03-08 10:59
Ibra: Cruyff är en nolla som tycker attt det är bättre attt förlora med 5-4 än att vinna med 1-0.

Nja.. Cruyff uttryckte sig så här: Så man spenderar miljoner och åter miljoner av euros för att förvandla laget till en defensiv klippa för att sedan förlita sig på att ett enda skinande ögonblick i offensiven ska ge dig segern.

Cruyff talar också om att Resultat på bekostnad av allt annat. Vad tycker du? Är han helt ute och cyklar?
Barcelona Cevin
2005-03-08 11:23
Laporta: "Ronnie no tiene precio y no se vende"
Läste just på El mundodeportivo Laportas uttalande. Det finns inget pris för Ronnie och han är inte till salu:)
BigBadOla
2005-03-08 11:23
Cevin
Det ryktas att det är Ronnie
Barcelona Fabregas
2005-03-08 13:24
Ja tror att den sänds på viasat sport 2
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 11:58
King_raul

Våra bönder slog era galacticos med 3-0 och leder för närvarande La Liga med ett 8 poängs försprång. Vilka är det som är bönder då?

Visa el Barça!!!
Barcelona kubala
2005-03-08 10:47
Ämne: JAG // Cruyff är en ....
Ibr Den sorts fotboll som du förespråkar spelas också i Spanien fast i dem lägre divisioner.
Förresten, dem ända ballerinor vi såg på Nou Camp var Makelele, Lampard, Gallas och Terry som höll varandra i handen vid straffömrådet som vilsna skolflickor.
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 02:19
Håller med dig om att det var iskallt av Cruyff att säga så. Hoppas vi går vidare bara!!
Deportivo skånepåg
2005-03-08 00:22
Senaste nytt:::
Enligt BBC så tränar Mikael Forsell inför match, kan vara ett hemligt drag! Han tillhör åter Chelski, efter att ha varit utlånat till Birginham, har dock varit skadad en längre tid. Passa er för finländare som min mor sa!
Barcelona Kickboxer
2005-03-07 23:57
Jag har länge funderat över en sak, hur många vice presidenter har vi egentligen? Har läst flera gånger på Barças hemsida att den ena vice presidenten efter den andra gör det ena eller det andra. Jag kanske bara är ute och cyklar men är det inte bara Sandro Rossel som är vice president?

Det här stod hur som helst på hemsidan idag:

"Vice-president Marc Ingla and directors Xavier Faus, Josep Cubells, Jordi Moix, Alejandro Echevarría, Clàudia Vives-Fierro and Toni Rovira have joined the team and coaching staff on the trip. President Joan Laporta and vice-president Ferran Soriano have been in London since Friday."

Bara i det lilla stycket så står det 2 "vice presidents", och vi har ytterligare en i form av Sandro Rosell. Jag fattar inget, kan någon kanske förklara?

Visca el Barça!!!
Barcelona Tommaso
2005-03-07 23:17
Kära Barcafans!

Ska ner till Barca på fredag och se matchen till helgen var det tänkt. Någon som varit i staden och har några allmänna tips (pubar osv.) och nåt tips om biljetter kontra fotbollen i övrigt?

MVH
Tomas (Maila gärna)
Annons: