/spanien/barcelona/forum/26267.aspx/spanien/barcelona/forum/26267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jmac
2004-02-24 10:39
Bopi:..........
1:an tom 4:an i La Liga går direkt till CL.
5:an o 6:an går till UC.

Jontteeeeeee:...........
Jag vill nog se Poyol på en kant istället för i mitten. Han är en typisk kant-spelare. Jag tycker att man hämmar hans löpstyrka och brytsäkerhet när han spelar på mitten i backlinjen. Innan Van Gal klev in i Barca så var han (enligt mig) bäst i värden, det är han fortfarande, men när Van Gal satte in Poyol på mitten så tyckte jag att man inte såg lika mycket av Poyols styrka. En fyrbacks linje med Poyol och (håll i er) R.Carlos på kanterna skulle sätta darr i alla motståndarlag.
Annars så tycker jag att Laguppställningen är hyfsat OK, min skulle se lite annorlunda ut.

-------------------Henry------------------
-------Robinho---Ronaldinho---Diego-------
-------------Makelele----Davids-----------
-----Zambrotta---Chivu---Nesta---Poyol----
-------------------Valdes-----------------

Omöjligt, men kul tanke. Kan R.Madrid så kan vi.
Barcelona Barca_91
2004-02-25 20:18
Majsan:
Jag håller med dig!
Barca ska inte byta Saviola och Marques var det mot Vieri.
Ok,han är bra men inte så bra.
Alla vi vet att Vieri är en grym spelare när han har en bra dag men om det går emot honom då blir han tjurig och sånt,det behöver vi inte alls i Barca för det kan komma tider i Barca då ingenting fungerar och då behöver vi någon som Davids eller Puyol!Som fortsätter att kämpa även om vi ligger under med 5-0(även om det inte händer så ofta)

Ingen Vieri!
Barcelona Barca Barca
2004-02-25 20:48
Jag vill inte ha Vieri i Barca överhuvetaget. Han är absolut ingen spelare för Barca. Vi behöver en anfallare av klass som är mellan 20 år och 27 som har spelar i Europa.

Torres/ vore underbart att se i Barca tröjan. Kanske en aning för dyr men OM Atl.Madrid accepterar ett bud på 200-250 mili så varför inte.

Trezeguet/ Kanske än sån anffalare som vi behöver. Han stor stark bra på nicka och sätter de lägen han får. En sak som jag gillar med honom. När han får bollen, antingen släpper han den direkt eller så avslutar han.

Vieri/ Jag säger bara en sak. Snälla köp inte han.

Henry/ Vilken anfallare. Snabb, strak, avslutare av rang, passningar ja han har allting. Men fågan är om Arsenal vill släppa han eller om han vill släppa Arsenal.

Sheva/ Springer mycket vill gärna ha bollen. Jobbar hårt. O tror inte nu att jag menar att han är en Gattuso, Beckham Davids eller nån. Men för att vara en anfallare så springer han mycket.

Om jag skulle få välja en av de så skulle jag ha tagit Torres. Men ett problem med Torres. Han har inte spelat Champions League.

Men Saviola har alltid varit min favorit och hoppas han stannar kvar eller bättre sagt att Laporta inte säljer honom. Vi får inte sälja han då gör vi ett stort misstag. Laporta kommer ångra sig när vi har sålt han.
Barcelona juanito
2004-02-26 10:55
Erra: Eller så kan man kontakta den svenska Barcelona-föreningen och via dom få hjälp med att köpa biljetter till Barça-matcher. Följ bara länken ovan..
Barcelona ZonD
2004-02-26 12:58
Jag sa inte att det var endast en framtids investering utan jag menade på att han fortfarande är ung och kommer att spela fotboll i minst 13-14 år till. Sergio Garcia däremot är en spelare som inte håller för tillfället. Däremot kommer han utan tvekan att bi en mycket bra spelare. Jag anser dock att en klubb som barca ska ha 3 anfallare som alla är bra redan nu.
Barcelona ZonD
2004-02-26 12:20
Juanito: Stuttgrt har stora ekonomiska problem och har redan gått ut och sagt att de blir tvungna att släppa sina nyckelspelare till sommaren.
Barcelona ZonD
2004-02-26 11:39
Ville bara ta upp det här med anfallarna igen. En spelare som jag anser redan är bra och har potential att bli ännu bättre är Kevin Kuranyi. Bra huvudspel, säker avslutare, brasilinsk teknik. Han bör heller inte kosta för mycket då han spelar i en liten klubb som stuttgart. Nu säger jag inte att det ska vara den enda spelaren som barca köper, för det vore ännu ett av de fruktade riskköpen. Det säger säger är istället att man säljer Kluivert och köper en av de anfallarna det snackas om redan nu. trezeguet osv men att man också köper kuranyi som backup och en spelare för framtiden. Då har vi 3 mycket bra anfallare och kan lägga pengar på en bra vänster atlernativt mittback
Villarreal Roger
2004-02-26 06:25
Någon som vill vara med i min damliga? id 9381!
Espanyol janne8
2004-02-26 09:10
Det har varit slutsålt sedan länge, lid ni i norra sverige dvs norr om skåne. Bor man här nere har det varit lättare att få tag i biljetter och den danska televisionen direktsänder matchen.
Espanyol janne8
2004-02-26 09:10
Det har varit slutsålt sedan länge, lid ni i norra sverige dvs norr om skåne. Bor man här nere har det varit lättare att få tag i biljetter och den danska televisionen direktsänder matchen.
Barcelona kubala
2004-11-01 12:29
Ämne: Nemo: Du kan inte ge....
Dessutom så vill jag inte ha ett lag men en STJÄRNA, utan ett LAG med stjärnor.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-26 00:14
Jag hörde att Barca satsar stenhårt på att få en bra anfallare och som jag har fattat det efter allt jag har läst så kommer det mycket möjligt att bli Treziuet som vi ska vara nöjda med. Sen har Barca lag ögonen på Shevchenko också, men milan säljer inte honom som synd för han vore en man för Barca. Men Laporta säger att han ska köpa 3 spelare inför nästa säsongen och jag skulle vilja ha En mitt back, en anfallare och en mittfältare.
Barcelona mishinio
2004-02-26 02:32
hej e det någon som vet vad kluiert hemsida heter
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 17:56
Saviola gör nog inget mål.
Jag tror vi vinner med 3-0.
L.Garcia, Ronnie och inhopparen Quaresma
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 17:56
Saviola gör nog inget mål.
Jag tror vi vinner med 3-0.
L.Garcia, Ronnie och inhopparen Quaresma
Barcelona Majsan
2004-02-25 20:00
Gabriel: Tyvärr.. "Majsan" är mitt favoritnick, och bara ett pseudonym.. Vore inte fel med lite galanta damer i fortbolls-fans-världen, så jag förstår att du frågar.

Har läst nånstans att matchen går på eurosport imorn, stämmer det? Såg nån skriva att Olearys sänder live, stämmer det? Eller är det nåt form av summerande program för flera matcher?

Vad gäller affären med Vieri, var det inte så att två Barcaspelare skulle gå till inter i byte? Har för mig det var Saviola och Motta, var det så? Vore ett dråpslag enligt mig! I så fall kan de skicka med nån mer spelare och försöka få Henry. Vieri är inte en spelare för Barca, och att byta bort två talangfulla 80-talister som denna säsong visar att de mycket väl kan ta en plats i startelvan i nästan vilket lag som helst vore en dålig investering. De kommer bara bli bättre och Vieri bara sämre, åtminstone om man ser längre fram än en säsong!
Espanyol janne8
2004-02-26 17:39
Oops vad jag tog i det blev lite mycket och jag ber om ursäkt det var inte meningen. Har bara hört TV4+ kommentatorerna tjata om detta till döddagar och det är inte vidare korrekt så jag har retat upp mig rejält och du PUYOL=Hjärta fick tyvärr en släng av sleven som sagt ber om ursäkt för detta
Espanyol janne8
2004-02-26 17:39
Oops vad jag tog i det blev lite mycket och jag ber om ursäkt det var inte meningen. Har bara hört TV4+ kommentatorerna tjata om detta till döddagar och det är inte vidare korrekt så jag har retat upp mig rejält och du PUYOL=Hjärta fick tyvärr en släng av sleven som sagt ber om ursäkt för detta
Barcelona marcus_keta
2004-02-25 20:13
redaktionen. bra att ni lägger ut om kluiverts dagbok.. och jag undrar vem rijkaart kommer spela? Saviola har visat klass nu men jag undrar om de räcker för att peta holländaren. förhoppningsvis blir de saviola.. som visat att han har klass.. nån som har viasat som får in danmark 2?.. jag tror de ivarjefall=D.. så barca-bröndby nästa...
Barcelona OrtiZ
2004-02-25 19:10
Vi spelar i morgon!
Real Madrid Ronaldo
2004-03-03 15:10
Sänds inte matchen ikväll?? mellan Barca o Brönby??? måste bara kolla på den ..för jag vill helst åka o se Barca i Uefa cup finalen i Gbg..helst mot Inter
Barcelona Hristo99
2004-03-03 09:31
Spanska föreningen har tagit bort en av Mottas gula kort som han fick mot depor, så han e med mot mallorca.
Barcelona Erra
2004-02-25 20:34
Hej! Ska ner till Barcelona i Maj o tänkte självklart passa på o se nån match där nere. Någon som vet hur man får tag på biljetter på enklast och billigast sätt?
Barcelona Tompa
2004-02-27 20:38
Så sant Alx, allt kan inte köpas för pengar även om en kusligt rik ryss tror det. Jag ser inte Cheldea som ett stort hot mot de etablerade storklubbarna. Visst, Abramovich har en nästan bottenlös kassakista men i slutändan tror jag inte Chelsea kommer få något superlag (resultatmässigt) hur mycket han än köper. Min gissning är att om Chelsea inte vinner något riktigt stort inom 3-4 år (vilket jag inte tror de kommer göra) kommer han tröttna, lämna skutan och Chelsea kommer få sälja sina stjärnor.

Sen kan jag förstå att Crespo INTE VILL att Trezeguet går till Barca eftersom han håller på Real Madrid. Men jag lovar dig Crespo, Abramovich kommer misslyckas med många av de spelarköp som det spekuleras om. Och Chelsea kommer aldrig att få samma status som Barca, Real, Mabhester United, Juventus mfl. Det vågar jag slå vad om.
Barcelona Tompa
2004-02-27 20:38
Så sant Alx, allt kan inte köpas för pengar även om en kusligt rik ryss tror det. Jag ser inte Cheldea som ett stort hot mot de etablerade storklubbarna. Visst, Abramovich har en nästan bottenlös kassakista men i slutändan tror jag inte Chelsea kommer få något superlag (resultatmässigt) hur mycket han än köper. Min gissning är att om Chelsea inte vinner något riktigt stort inom 3-4 år (vilket jag inte tror de kommer göra) kommer han tröttna, lämna skutan och Chelsea kommer få sälja sina stjärnor.

Sen kan jag förstå att Crespo INTE VILL att Trezeguet går till Barca eftersom han håller på Real Madrid. Men jag lovar dig Crespo, Abramovich kommer misslyckas med många av de spelarköp som det spekuleras om. Och Chelsea kommer aldrig att få samma status som Barca, Real, Mabhester United, Juventus mfl. Det vågar jag slå vad om.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-25 18:55
jag har hittat en halvskum sida som är nån slags Tv forum. Vet nån nån sida där du kan se matchen ikväll?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-25 18:55
jag har hittat en halvskum sida som är nån slags Tv forum. Vet nån nån sida där du kan se matchen ikväll?
Barcelona Tompa
2004-03-02 14:03
Frank de Boer:
Vad har egentligen Arsenal uträttat för att kallas världens bästa lag? Man leder visserligen P.L överlägset för tillfället (det gjorde de förra året med...)men vad har de utättat internationellt ? Inte ett dyft egentligen och det kräver åtminstone jag av ett lag som ska kallas "världens bästa". 5-1 (eller var det 5-0, minns inte riktigt) segern på San Siro mot Inter pumpades upp något förfärligt. Men hur mycket säger det egentligen? Lilla Brescia slog samma lag med 3-1 (på San Siro) i helgen och de är sannerligen ingen internationell tungviktare. Tror Barca hade besegrat Arsenal vid ett ev. möte UNDER FÖRUTSÄTTNING att Kluivert inte deltar.

Är det någon som vet när Kluivert beräknas komma tillbaka? Då han med 99,9 % säkerhet går rakt in i startelvan är jag livrädd för att Barcas allt bättre spel sista tiden kommer att komma av sig helt. Någon skrev att Kluivert har en mellansäsong men hallå, - även om han ofta spelat under all kritik den här säsongen så har han aldrig varit en målskytt i världsklass. Och framförallt så har han blivit allt ojämnare i målskyttet. De flesta målen kommer mot sämre lag och ett lag som Barca har inte råd att ha en "spjutspets" som nätar tre gånger mot ett bottenlag för att sedan vara mållös minst en månad.

Varför vill så många egentligen ha Van Der Vart? Den enda nye holländaren jag gärna sett i Barca är Nistelrooy.

Barcelona Andreas
2004-02-27 18:51
Tompa//

Ett anfall med Trezeguet-Saviola skulle var ett oehört bra anfall. Men det verkar som om väldigt mycket hänger på om Saviola får sitt omtalde EU pass eller inte. Om han nu får det och stannar i Barcelona samtidigt som klubben värvar en ny 9, till exempel Trezeguet, skulle det nog bli riktigt bra.

Man får inte glömma bort hur bra den lilla kaninen var när Antic spela honom tillsamans med Kluivert på topp. Jag tror och hoppas att om Saviola får spela som en av två anfallare på topp tillsamans med en riktig killer kommer han att gå en stor framtid till mötes.
Barcelona Tompa
2004-03-02 14:03
Frank de Boer:
Vad har egentligen Arsenal uträttat för att kallas världens bästa lag? Man leder visserligen P.L överlägset för tillfället (det gjorde de förra året med...)men vad har de utättat internationellt ? Inte ett dyft egentligen och det kräver åtminstone jag av ett lag som ska kallas "världens bästa". 5-1 (eller var det 5-0, minns inte riktigt) segern på San Siro mot Inter pumpades upp något förfärligt. Men hur mycket säger det egentligen? Lilla Brescia slog samma lag med 3-1 (på San Siro) i helgen och de är sannerligen ingen internationell tungviktare. Tror Barca hade besegrat Arsenal vid ett ev. möte UNDER FÖRUTSÄTTNING att Kluivert inte deltar.

Är det någon som vet när Kluivert beräknas komma tillbaka? Då han med 99,9 % säkerhet går rakt in i startelvan är jag livrädd för att Barcas allt bättre spel sista tiden kommer att komma av sig helt. Någon skrev att Kluivert har en mellansäsong men hallå, - även om han ofta spelat under all kritik den här säsongen så har han aldrig varit en målskytt i världsklass. Och framförallt så har han blivit allt ojämnare i målskyttet. De flesta målen kommer mot sämre lag och ett lag som Barca har inte råd att ha en "spjutspets" som nätar tre gånger mot ett bottenlag för att sedan vara mållös minst en månad.

Varför vill så många egentligen ha Van Der Vart? Den enda nye holländaren jag gärna sett i Barca är Nistelrooy.

Annons: