/spanien/barcelona/forum/26263.aspx/spanien/barcelona/forum/26263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid REAL MCF
2004-02-21 23:45
Ett stort tack för Barca grabbarna, bra match...
undra va de kommer att hitta på för förlusten
Barcelona Izquierda
2004-02-22 22:52
Det viskas om att Cannavaro är på väg bort från Inter. Jag tycker inte att vi ska tveka här, han hade gjort sig utmärkt bredvid Márquez. Med Cannavaro i försvaret får vi ett högklassigt mittlås och kan flytta ut världens bäste högerback till sin rätta position. På så sätt blir vi starkare både offensivt och defensivt.
Barcelona arvid
2004-02-22 20:30
Forward diskutionen:

Köp fernando morientes så tror jag att vi skulle klara oss mycket bättre.
En annan bra anfallare tror jag skulle vara adriano.
Barcelona Gabriel
2004-02-17 00:25
Precis som jag trodde så kommer vi att överklaga båda Edgar Davids kort som han drog på sig i matchen mot Atletico Madrid. Det var väldigt väntat enligt mig eftersom Davids har haft en tydlig inverkan på Barcas "reaktion" i ligan.

Nu gäller det bara att vänta på ett beslut som kommer tas under veckan och förhoppningsvis så stryks hans första gula kort, däremot så tror jag att det andra kvarstår.
Real Madrid Ronnie
2004-02-21 23:35
Takiskt underbar match av Barca. Saknaden av Davids blev inte så stor tycker att Motta gjorde en bra match likaså Gerard! Nu tror jag segrerna kommer trilla in...
Barcelona Ronnie
2004-02-21 23:35
Takiskt underbar match av Barca. Saknaden av Davids blev inte så stor tycker att Motta gjorde en bra match likaså Gerard! Nu tror jag segrerna kommer trilla in...
Barcelona Zoran
2004-02-23 10:01
Tompa:
Adilton börjar också närma sig bäst före datum, han fyller 31 i juni. Dessutom har han haft ett målsnitt på 12-14 mål dom senaste 3-4 säsongerna och blommat ut lite väl sent. Jag vidhåller det jag sa tidigare om Torres, han har gjort 7st spel mål den här säsongen, det ligger ung. på det Saviola och Kluivert presterat. Detta målsnitt bör vi inte punga ut 30M Euro för, men jag tycker att han emellanåt ser smått fantastisk ut när han spelar och vem vet hur många mål han dunkar in per säsong om han spelar i en bättre klub?

//Zoran

//Zoran
Real Madrid Ninhó .5.
2004-02-22 09:41
Grattis till eran seger igår....

En seger som var både positivt för oss och för er.

Tycker för övrigt att det var rikitgt nice att se Ronaldinho vänta och inte röra på sig innan försvararen gjort det första steget.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-22 10:56
Här ät två lämkar till de som inte kan se matchen.
Kolla tex på updateringen på fcbar...... o videomålet.

www.fcbarcelona.dk
www.elbarca.dk gå till "radio"
Barcelona Andreas
2004-02-20 18:26
Enligt Sport har Valencias tränare Benítez kallt ihop 19 spelare inför lördagen match. Detta på grund av osäkerheten med Aimar.

Och denna truppen har Rijkaard tagit ut(också enligt Sport):

Rustu, Valdés, Oscar López, Oleguer, Márquez, Puyol, Van Bronckhorst, Xavi, Cocu, Motta, Gerard, Iniesta, Luis Enrique, Ronaldinho, Quaresma, Luis García, Overmars, Saviola.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-22 10:56
Här ät två lämkar till de som inte kan se matchen.
Kolla tex på updateringen på fcbar...... o videomålet.

www.fcbarcelona.dk
www.elbarca.dk gå till "radio"
Barcelona Andreas
2004-02-20 18:26
Enligt Sport har Valencias tränare Benítez kallt ihop 19 spelare inför lördagen match. Detta på grund av osäkerheten med Aimar.

Och denna truppen har Rijkaard tagit ut(också enligt Sport):

Rustu, Valdés, Oscar López, Oleguer, Márquez, Puyol, Van Bronckhorst, Xavi, Cocu, Motta, Gerard, Iniesta, Luis Enrique, Ronaldinho, Quaresma, Luis García, Overmars, Saviola.

Barcelona Barca_91
2004-02-22 00:07
Vet någon av er en bra sida med fakta om Katalonien?
Jag jobbar nämligen med det(Katalonien) i skolan.
Valencia Benni Tess
2004-02-21 23:45
Ni spelade lite valencianskt så att säga ;D. Mycket bra spel av er och man såg lite likheter med Valencia Madrid matchen. En liten skillnad finns dock då hemmalaget inte fick gratis straffen ;). Nej, det är bara att applådera erat spel och kanske ska man lägga ner allt tjat på Rijkiard (stavning?)?. Nu tätnar det i topp 4 och förhoppningsvis sporrar lagen varandra att komma ikapp Real Madrid!.
Barcelona juanito
2004-02-25 12:11
Izquierda: Och särskilt tydlig blir väl hans favoriserng av holländare när Kluivert kommer tillbaka. För det är väl ingen som på allvar tror att Saviola kommer att få fortsätta då..? Det krävs väl hattrick i varje match av argentinaren för att Rijkaard ska börja lita på honom.
Real Madrid Dani
2004-02-21 23:33
Puyol=Hjärta!
Håller faktiskt med! För första gången har Rijkaard gjort rätt! Gratulationer till honom!!!
Hela laget spelade stabilt! Det är i sådana här matcher som Cocu kommer till sin rätt, inte i sådana där barca är det klart bättre laget! I stort sett klockren defensiv, man släppte inte till många lägen, och de lägen Valencia hade redde Valdes och Xavi upp...
Något negativt hittar jag inte, förutom Valdes krock med Marquez som resulterade i att den sistnämnde blev skada. Hoppas bara att det inte är allvarligt.
Förresten, är det någon som saknar Davids? Inte jag i alla fall =)) Motta gjorde ett kanonjobb så länge han orkade!

Samtidigt är det svårt att inte tycka lite synd om Valencia: Förra matchen stal domaren två poäng, idag gör de en perfekt defensiv match - förutom Gerards hörnmål... That's life!!!
Jag är dock klart mer imponerad av Valencia än Real Madrid!!!
Barcelona Gabriel
2004-02-22 00:06
!WHAT DID I SAY WERE BACK IN THE GAME...SO COME ON BECOUSE BARCA GOES ON!

Det kanske inte vore så smart att skriva just nu efter matchen eftersom jag just nu inte vet vad jag ska säga för jag är så himla glad.

Men helt klart är att Barca överbevisat alla tvivlare på att man är på väg uppåt och inte neråt..

Att vinna borta mot Valencia var det inte många som trodde på, och framför allt inte när man efter At.Madrid vinsten fick reda på att Davids överklagan ej gått igenom.

Och även om jag hade en känsla på att vi skulle vinna mot Valencia idag så kunde jag aldrig tro på att de skulle göra det på detta imponerande sett.

Sist måste jag säga att Rijkaard förtjänar en klapp på axeln...han har fått ta mycket skräp och det vore rätt envist att inte gratulera honom nu.

Det är bara att gasa på nu bensin finns så det räcker...

AUPA BARCA!
Barcelona Dani
2004-02-21 23:33
Puyol=Hjärta!
Håller faktiskt med! För första gången har Rijkaard gjort rätt! Gratulationer till honom!!!
Hela laget spelade stabilt! Det är i sådana här matcher som Cocu kommer till sin rätt, inte i sådana där barca är det klart bättre laget! I stort sett klockren defensiv, man släppte inte till många lägen, och de lägen Valencia hade redde Valdes och Xavi upp...
Något negativt hittar jag inte, förutom Valdes krock med Marquez som resulterade i att den sistnämnde blev skada. Hoppas bara att det inte är allvarligt.
Förresten, är det någon som saknar Davids? Inte jag i alla fall =)) Motta gjorde ett kanonjobb så länge han orkade!

Samtidigt är det svårt att inte tycka lite synd om Valencia: Förra matchen stal domaren två poäng, idag gör de en perfekt defensiv match - förutom Gerards hörnmål... That's life!!!
Jag är dock klart mer imponerad av Valencia än Real Madrid!!!
Real Madrid Dani
2004-02-21 22:23
Som jag ser det är (den största) skillnaden mellan Barca och Valencia idag, att Valencia vårdar bollen när man vunnit den i försvarsläge, medan Barca bara slår ifrån sig (funkar ibland med Kluivert, men inte med Saviola) varpå bollen snart kommer tillbaka i ett Valenciaanfall.
Skönt att Ronaldinho är med mer i spelet än han brukar.
Oleguer sköter sig mycket bättre sedan han fick gå in som mittback när Oscar kom in för Marquez.
Frågan är om det inte "hänger" en Valenciastraff "i luften"???

Detta var några korta stressade reflektioner på den underhållande första halvleken...
Barcelona Dani
2004-02-21 22:23
Som jag ser det är (den största) skillnaden mellan Barca och Valencia idag, att Valencia vårdar bollen när man vunnit den i försvarsläge, medan Barca bara slår ifrån sig (funkar ibland med Kluivert, men inte med Saviola) varpå bollen snart kommer tillbaka i ett Valenciaanfall.
Skönt att Ronaldinho är med mer i spelet än han brukar.
Oleguer sköter sig mycket bättre sedan han fick gå in som mittback när Oscar kom in för Marquez.
Frågan är om det inte "hänger" en Valenciastraff "i luften"???

Detta var några korta stressade reflektioner på den underhållande första halvleken...
Barcelona Holländaren
2004-02-21 23:50
Sällan har väl ett Barcelona varit bättre defensivt än idag. Det såg helt bergsäkert ut, utom kanske på Gio's kant men han var å andra sidan rätt delaktig offensivt tillskillnad från Oleguer.

Cocu såg pigg ut idag, likaså Luis Garcia. Men det är verkligen inte rätt att använda sig av Saviola när två stycken enorma mittbackar ska spela. Då ser jag hellre kanske Enríque i en anfallsposition eller Kluivert när han är frisk. Xavi var också helt felfri idag, trevligt.

Nästa säsong så satsar vi på ligan!
Barcelona Viktor Munoz
2004-02-21 23:46
Såg tyvärr inte matchen, men av den matchrapport jag fick så ska vi vara nöjda med 1-0. Vi(Riijkard) har hittat en bra balans till slut. Visserligen saknas två av våra bättre spelare men att laget ändå spelar så balanserat som rapporten säger lovar gott för framtiden. Hoppas att alla Riijkard hatare/belackare lugnar ner sig lite. Han hade alla kvaliteér som spelare för att bli en mycket bra tränare. (Jag vet att det inte betyder allt, men min intuition säger mig att med tålamod kan det här bli riktigt bra.) För jag vill att Barcelona ska åka till Mestalla och föra matchen och dit är det en bit kvar. Gläder mig förresten att höra att Motta varit bra. Lite av en favorit för två år sedan. Hoppas att utvecklingen för honom kan ta fart igen. Nu måste vi vara ett av de formstarkaste lagen i världen...
Barcelona Viktor Munoz
2004-02-21 23:46
Såg tyvärr inte matchen, men av den matchrapport jag fick så ska vi vara nöjda med 1-0. Vi(Riijkard) har hittat en bra balans till slut. Visserligen saknas två av våra bättre spelare men att laget ändå spelar så balanserat som rapporten säger lovar gott för framtiden. Hoppas att alla Riijkard hatare/belackare lugnar ner sig lite. Han hade alla kvaliteér som spelare för att bli en mycket bra tränare. (Jag vet att det inte betyder allt, men min intuition säger mig att med tålamod kan det här bli riktigt bra.) För jag vill att Barcelona ska åka till Mestalla och föra matchen och dit är det en bit kvar. Gläder mig förresten att höra att Motta varit bra. Lite av en favorit för två år sedan. Hoppas att utvecklingen för honom kan ta fart igen. Nu måste vi vara ett av de formstarkaste lagen i världen...
Barcelona Jontteee
2004-02-25 14:44
kan ni sluta önska er värsta spelarna till barcrelona.. De kommer inte komma till nästa sesong.. Istället kan man önska sig medel bra spelare MEN som kan bli värlsstjärnor...
Kluivert#9
2004-02-28 20:35
e Quaresma skadad??
Barca_BEST
2004-02-22 07:17
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
ÄLSKAR GERARD YESSSSSSSSSSSSSSSSs

nu vågar jag säga att vi är bäst!!!!!!!!!!!!!!!¨

visca el baca!!!!!
Barcelona Barca Barca
2004-02-21 23:51
Håller med er om att vi måste berömma Rijkaard. Jag minns efter Santander matchen när han sa jag kommer att vända på det här. Det flesta här inne skrattade åt det, jag var en av de. Vi har inte förlorat EN ENDA match vunnit alla och spelat en lika. Rijkaard fökänar beröm.

Även Laporta förkänar beröm att han inte sparkade Rijkaard. Han gav honom(Rijkaard) självförtroende och lungt och ro. Hade det varit Gaspar så hade han bytit fem olika tränare denna säsongen.

Hela laget förkänar beröm, de spelar med vilja och hjärta. Tycker faktis Van.B förkänar beröm han har lyft sig en hel del.
Real Madrid Ronnie
2004-02-22 01:58
Det är skilland att spela mot Valencia borta än Athl Madrid hemma, Valencia som spelar med 6 defensiva spelare går det inte att tok anfalla mot. Tycker det är underbart att Barca kan spela taktiskt.
Barcelona Barca Barca
2004-02-21 23:51
Håller med er om att vi måste berömma Rijkaard. Jag minns efter Santander matchen när han sa jag kommer att vända på det här. Det flesta här inne skrattade åt det, jag var en av de. Vi har inte förlorat EN ENDA match vunnit alla och spelat en lika. Rijkaard fökänar beröm.

Även Laporta förkänar beröm att han inte sparkade Rijkaard. Han gav honom(Rijkaard) självförtroende och lungt och ro. Hade det varit Gaspar så hade han bytit fem olika tränare denna säsongen.

Hela laget förkänar beröm, de spelar med vilja och hjärta. Tycker faktis Van.B förkänar beröm han har lyft sig en hel del.
Barcelona Ronnie
2004-02-22 01:58
Det är skilland att spela mot Valencia borta än Athl Madrid hemma, Valencia som spelar med 6 defensiva spelare går det inte att tok anfalla mot. Tycker det är underbart att Barca kan spela taktiskt.
Annons: