/spanien/barcelona/forum/26260.aspx/spanien/barcelona/forum/26260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-02-11 15:30
Buffon till Barca? Nä, det är inte särskilt realistiskt så att säga. Vet inte vad Juve skulle kräva för att släppa honom men säkerligen åtminstone 500 milj kr och det är pengar som Barca inte har råd att betala för en spelare. Och även om Buffon är en väldigt bra målvakt finns det andra positioner som är mer angelägna att förstärka i första hand anfallet och mittförsvaret.
Barcelona Tompa
2004-02-11 15:30
Buffon till Barca? Nä, det är inte särskilt realistiskt så att säga. Vet inte vad Juve skulle kräva för att släppa honom men säkerligen åtminstone 500 milj kr och det är pengar som Barca inte har råd att betala för en spelare. Och även om Buffon är en väldigt bra målvakt finns det andra positioner som är mer angelägna att förstärka i första hand anfallet och mittförsvaret.
Barcelona Ridvaldo
2004-02-10 12:25
Jag är mycket nyfiken på den video som geovani hade gjort,det går tuvärr inte få fram det på länken!Finns det något annat sätt att hämta hem den?Ett alternativ är att någon som har den kan låta mig ladda den med messenger,den snälle och store BARCA fan som kan hjälpa mig kan skriva till mig på e-mail!TACK på Förhand

Måste bara säga detta:
När jag såg matchen och de kvitterade blev jag jätte förbannad och trodde att NU ÄR DET KÖRT
som så ofta för,MEN då kommer DEN STORE och gör sånt underbar mål,jag skrek som en idiot,grannarna ringde säkert polisen(men de har som tur var inga resurser)!Först när matchen var slut förstod jag att jag hade blivit riktig häss och det tog ett dygn innan det gick över!ALLT FÖR BARCA

PS Cuper tycker inte om världstjärnor och derför skulle inte passa i BARCA då det är där de födds!(ingen i hans tidigare lag har fått vara eller blir en VS)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-11 17:05
Xavi:
Alltså jag vill ha Aimar i laget för att jag tycker personligen att han har spelat bästa när han va lite på kanten, asså men tremans mittfält, för han brhöver yta och det får han inte i mitten, det e klart att han e grym på mitt mitten också men om han går lite ut på kanten och Aimar spelar i mitten och Luis Garcia på andra kanten.
Sen så har jag faktist att Mexes i Auxere har utvecklats så jävla mycket det senaste tiden, får han spela ett tag i nån stor klubb så kommer han att bli stjärna utan tveka. Av alla de medelklass backarna som finns så är han nog bäst.
Barcelona Izquierda
2004-02-11 12:15
Alx//

Visst minns jag. Jag gillar visserligen Gabri, men tycker inte att han är en man för Barcas framtida startelva. Jag ser honom mer som en utfyllnadsspelare, även om han har skötte högerbacksjobbet mycket bra innan han blev skadad.
Kan vi byta till oss en kvalitetsspelare som går rätt in i startelvan mot honom, så tycker jag det kan vara värt att överväga.

Angående Puyol så börjar han få samma heliga aura omkring sig som Luís Enrique har haft de senaste åren. Jag tycker faktiskt inte att vi ska byta honom mot någon spelare alls. Han tillhör världens bästa ytterbackar, är flexibel nog att göra bra ifrån sig som innerback också, och har ett STORT Barca-hjärta. Sådana spelare växer verkligen inte på träd, och de ska vi vara rädda om.
Barcelona Tomasz
2004-02-19 15:09
Grejen med Rochemback är att Barcelona fortfarande betalar 70% av hans lön. Är han utlånad i 3 år blir det ganska mkt pengar. Får Barça ett bra anbud tycker jag därför man ska ta det snarast möjligt. Som JAG var inne på, en bytesaffär med någon av de italienska storklubbarna vore helt klart intressant.
Barcelona Tompa
2004-02-14 10:34
Återigen en mycket viktig match imorgon där Barca verkligen behöver 3 poäng inför de mycket tuffa bortamatcherna mot Deportivo och Valencia. Visserligen har det skett en rejäl uppryckning senaste tiden om man bara ser till resultaten. Men faktum är att anfallsspelet varit allt annat än imponerande. Det finns inga linjer i spelet och en klar spelidé måste alla lag ha för att lyckas. F.t är laget på tok för beroende av individuella prestationer för att nå resultat. Det håller inte i längden. Och om vi tar t.ex Sevillamatchen kom Barca undan med blotta förskräckelsen. Har sällan sett Blaugrana så utspelade som man var sista kvarten.

Nu tror jag ändå på seger i morgon. Barca har hemmaplan och Torres är skadad - därmed är också Atleticos försvar rejält försvagat. Sergi är också avstängd om jag minns rätt. Vad tror ni andra om t.ex 2-1 till Barcelona?
Barcelona Tompa
2004-02-14 10:34
Återigen en mycket viktig match imorgon där Barca verkligen behöver 3 poäng inför de mycket tuffa bortamatcherna mot Deportivo och Valencia. Visserligen har det skett en rejäl uppryckning senaste tiden om man bara ser till resultaten. Men faktum är att anfallsspelet varit allt annat än imponerande. Det finns inga linjer i spelet och en klar spelidé måste alla lag ha för att lyckas. F.t är laget på tok för beroende av individuella prestationer för att nå resultat. Det håller inte i längden. Och om vi tar t.ex Sevillamatchen kom Barca undan med blotta förskräckelsen. Har sällan sett Blaugrana så utspelade som man var sista kvarten.

Nu tror jag ändå på seger i morgon. Barca har hemmaplan och Torres är skadad - därmed är också Atleticos försvar rejält försvagat. Sergi är också avstängd om jag minns rätt. Vad tror ni andra om t.ex 2-1 till Barcelona?
Barcelona JMAC
2004-02-19 15:11
Kan tillägga att jag var i Brasilien december 2002 och såg finalen i brasilianska mästerskapet, dirktsändt på TV. Jag och min son fick då upp ögonen för ett spjuver med namnet Robinho. Robinho var den största orsaken till att Santos vann mästerskapet. Glad, lekfull, respektlös, smidig och sanslöst teknisk. När jag såg honom där på TV så tänkte jag för mig själv att: Honom vill jag se i Barca.
Nu efter ca 1.5 år så läser jag att hans dröm är att få spela i Barca, rysligt kul att läsa. Alla som inte har läst om eller sett Robinho: Ta och forska lite så kommer ni att få se en kanon spelare.

Tips: http://www.santos.soccerage.com/users.php?k=1,124,10,5
Barcelona JMAC
2004-02-19 15:11
Kan tillägga att jag var i Brasilien december 2002 och såg finalen i brasilianska mästerskapet, dirktsändt på TV. Jag och min son fick då upp ögonen för ett spjuver med namnet Robinho. Robinho var den största orsaken till att Santos vann mästerskapet. Glad, lekfull, respektlös, smidig och sanslöst teknisk. När jag såg honom där på TV så tänkte jag för mig själv att: Honom vill jag se i Barca.
Nu efter ca 1.5 år så läser jag att hans dröm är att få spela i Barca, rysligt kul att läsa. Alla som inte har läst om eller sett Robinho: Ta och forska lite så kommer ni att få se en kanon spelare.

Tips: http://www.santos.soccerage.com/users.php?k=1,124,10,5
Barcelona Loran
2004-02-20 09:11
barca_91: Jag menar att de alla har spelat för Barca när jag säger "Arvtagaren"....
Barcelona Laudrup
2004-02-15 19:33
Vi spelar riktigt bra, Atleticos mål berodde på misstag av Cocu så målvakten ska inte klandras. Men fortsätter vi så här tror ja nästan på seger mot deportivo och valencia.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-19 16:41
Har kollat lite på anfallarna i Europas stats.
De två som är säkrast är tveklöst Ronaldo o Van Nistelrooy.
Om vi kan värva en av dessa är vår lycka gjord.
De är de som har levereat bäst målsnitt då de spelat vilken klubb de än spelat i.
De är en sån vi behöver.
Men tyvärr får vi chansa.
Barcelona Izquierda
2004-02-14 13:50
Hur kunde jag vara så naiv att jag på allvar trodde att Iniesta & Quaresma skulle få spela? Självklart får dessa nöta bänk. Jag är förvånad om Luís García får spela. Läste att Overmars är tillbaka, och det vore ju märkligt om Rijkaard skulle bänka honom.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-19 16:41
Har kollat lite på anfallarna i Europas stats.
De två som är säkrast är tveklöst Ronaldo o Van Nistelrooy.
Om vi kan värva en av dessa är vår lycka gjord.
De är de som har levereat bäst målsnitt då de spelat vilken klubb de än spelat i.
De är en sån vi behöver.
Men tyvärr får vi chansa.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-19 23:20
eh Barca_91 det var ju just det han sa
Barcelona Barca Barca
2004-02-19 14:51
JMAC: I mina ögon så är Robinho och Diego världens största talanger. Men just nu behövs inte Diego i Barca vi har redan bra spelare på han position Iniesta och även Xavi kan spela där. Men Robinho vore en underbar övergång och jag tycker att han behövs, för ibland ställs många av våra offensiva spelare en mot en situationer och trollkarlen(Robinho) löser det på ett utmärkt sätt plus han kommer att spela med hjärta för laget.
Barcelona Barca_91
2004-02-19 22:47
Loran:
Alla dom spelarna du räknade upp:
Romario-Ronaldo-Rivaldo-Ronaldinhio har spelat/spelar i Barca...om Robinho kom kunde vi bygga på våran Brasilien lista men ännu en grym spelare!
Barcelona Barca Barca
2004-02-19 14:51
JMAC: I mina ögon så är Robinho och Diego världens största talanger. Men just nu behövs inte Diego i Barca vi har redan bra spelare på han position Iniesta och även Xavi kan spela där. Men Robinho vore en underbar övergång och jag tycker att han behövs, för ibland ställs många av våra offensiva spelare en mot en situationer och trollkarlen(Robinho) löser det på ett utmärkt sätt plus han kommer att spela med hjärta för laget.
Barcelona JMAC
2004-02-19 14:16
Robinho och Diego (Santos) skulle kunna tillföra teknik och fart. Davids behövs för rutinen. Ronaldinho blommar snart ut till det ännu bätre. Poyol får inte säljas. Kluivert är trött o behöver byta klubb. Saviola har kört fast, kanske han hittar tillbaka snart. Rafael Márquez ser ut att vara en bra kille. Luis Enrique hjärta för laget behövs. Marc Overmars e tyvärr för sliten.

Detta är en analys från en som har haft TV4+ i snart 2 veckor. Viasat sport har jag haft i 4år och då hade jag stenkoll på spanska ligan.

Reaktioner på inlägget?
Barcelona JMAC
2004-02-19 14:16
Robinho och Diego (Santos) skulle kunna tillföra teknik och fart. Davids behövs för rutinen. Ronaldinho blommar snart ut till det ännu bätre. Poyol får inte säljas. Kluivert är trött o behöver byta klubb. Saviola har kört fast, kanske han hittar tillbaka snart. Rafael Márquez ser ut att vara en bra kille. Luis Enrique hjärta för laget behövs. Marc Overmars e tyvärr för sliten.

Detta är en analys från en som har haft TV4+ i snart 2 veckor. Viasat sport har jag haft i 4år och då hade jag stenkoll på spanska ligan.

Reaktioner på inlägget?
Barcelona JAG
2004-02-19 14:57
Izquierda: ja, det skulle vara jävligt illa och låta en sådan spelare glida ur våra händer, men tyvärr är sanningen så att vi just nu prioriterar och är större behov av en annan lagdel än kanske den Rochemback spelar på. Om han skulle ingå i en affär mot Juves Trezuguet, Nedved eller hans försäljningspengar mot At. Madrids Torres så visst hade det varit bra och gynnat oss.
Frågan är om Laporta vill ta tillbaka en spelare som värvades under Gasparts tid. Vad tror du?
Annars förstår jag precis vad du menar.
Barcelona Majsan
2004-02-19 17:22
Nån pub i sthlm då alltså...
Barcelona Barca Barca
2004-02-10 18:03
Izquierda: Men det spelar ingen roll det viktigaste är att vi har ett Champions League plats=)

vi kommer att vinna alla 3 kommande matcherna.
Barcelona Barca Barca
2004-02-10 18:03
Izquierda: Men det spelar ingen roll det viktigaste är att vi har ett Champions League plats=)

vi kommer att vinna alla 3 kommande matcherna.
Barcelona Barca_91
2004-02-10 17:41
jag vet att alla är trötta på laguppställningar men skulle den här fungera mot At Madrid?
Läste nånstans att Valdes är avstäng mot At.Madrid så jag vill har Jorquera om han spelar som mot At.Bilbao.

----------Jorquera----------
----------------------------
Puyol------Marques------Reiziger--
----------------------------------
L.Garcia-----Xavi-----Davids---GVB
---------------Ronnie-------------
------Quaresma------Saviola-------

Jag ville ha L.Garcia som yttermittfältare för hans fina inlägg.
GVB som riktigt defensiv mittfältare för att han är bra offensivt också.
Ronnie ska vara släpande forward han ska försöka göra inspel till Quaresma och Saviola som man gör på handboll...
Davids ska såklart vara den som sliter som en terrier efter bollen.

Den här laguppställningen bara ploppade upp i huvet så den kanske inte är den mest genomtänkta...
Som sagt Jorquera i mål om Valdes är avstängd...
Barcelona Izquierda
2004-02-12 22:20
juanito//

Det var som fan. Det hade jag faktiskt ingen aning om, men tack för upplysningen.
Då var PUYOL=hjärtas uppställning inte så dum då, men jag vill nog varken se Vieri eller Riise i Barca.
Mina önskemål om vänsterback:

1. Cole
2. Zambrotta
3. Juanfran

...och ska jag nu ta hänsyn till de ekonomiska aspekterna (och det ska jag väl), så blir det bara Juanfran kvar.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-12 21:13
Det är definitivt värt att låta Saviola stanna ett tag til. Det är fel att byta nästan hela anfallet och om han får en anfallare bredvid sig så kan han göra rätt för sig.

Om han får självförtroende som kommer han på nytt bli en symbol för Barca.
Jag skulle gissa att Saviola o Ronnie säljer mest tröjor åt oss.
Kan bara kaninen få en center bredvid sig så kommer han att lyckas.
Självförtroendet kommer med åren och vi kan nog forma ett nytt Barcahjärta med tanke på hans ålder.

I övrigt behöver vi bara 2 nya backar och skyffla ut holländarna ur klubben.

Valdés
Puyol Marquez Ayala Riise
Xavi Davids
Quaresma Ronnie
Saviola Vieri
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-12 21:13
Det är definitivt värt att låta Saviola stanna ett tag til. Det är fel att byta nästan hela anfallet och om han får en anfallare bredvid sig så kan han göra rätt för sig.

Om han får självförtroende som kommer han på nytt bli en symbol för Barca.
Jag skulle gissa att Saviola o Ronnie säljer mest tröjor åt oss.
Kan bara kaninen få en center bredvid sig så kommer han att lyckas.
Självförtroendet kommer med åren och vi kan nog forma ett nytt Barcahjärta med tanke på hans ålder.

I övrigt behöver vi bara 2 nya backar och skyffla ut holländarna ur klubben.

Valdés
Puyol Marquez Ayala Riise
Xavi Davids
Quaresma Ronnie
Saviola Vieri
Spanien RONALDINHO
2004-02-13 13:16
BARCA är bäst och vi kommer att ta 9 poäng på dessa tre kommande matcherna,tro mig
Annons: