/spanien/barcelona/forum/2626.aspx/spanien/barcelona/forum/2626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-05-28 20:18
Förstår inte hur man kan klaga på att vi "endast" kommer ha 4-5 egna spelare i startelvan. Hur många andra lag i europa kan ens mäta sig med det? Undrar verkligen om folk bara har följt Guardiolas Barça för det har knappast alltid sett ut så. Att ha nästan en hel elva full av spelare från La Masia är extremt ovanligt och historiskt sett så har Barcelona alltid blandat med värvningar vilket man även gör nu. Inga konstigheter
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2015-05-28 19:57
Det är galenskaper att vi jagar Veratti när en som Halilovic är tillgänglig. Ätligt talat man blir äcklad av att man ständigt jagar spelare varje bara för att visa andra att vi har pengar och talangerna väljer oss. Till nästa säsong ser det alltså ut såhär; Iniesta - Busquets - Rakitic Rafinha - Samper - Halilovic Nu kommer säkert en som säger; "Men Iniesta är 30 år". Ja, han är 30 år, men vampyren håller minst 5 år till.
Barcelona Shanghai
2015-05-28 19:52
Vet inte varför vi är ute efter en mittfältare när vi har talanger i Samper och Halilovic. Båda kommer nog att förflyttas upp till den kommande säsongen, då Xavi lämnar och Sergi Roberto blir möjligtvis utlånad. Någon som vet hur båda har sköt sig i ett dåligt b-lag?
Barcelona Barcanist
2015-05-28 19:36
@Leo y Cesc:

Det är nog hans luder till agent som lägger sina krav.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-05-28 19:30
@petersays:
Vi har ju en riktigt fin mittfältsuppsöttning från La Masia som jag nämnt innan. Däremot oroar jag mig för att både spelare, tränare samt ledning är tålmodiga nog och låter dem utvecklas rätt. Dagens styrelse verkar ge jack shit i våra ungdomar och vill bara ha talanger som genererar pengar. Halilovic kommer bli riktigt stor i framtiden. Vi har faktiskt riktigt fina talanger som med rätt vägledning kommer husera på vårt mittfält tillsammans. Dock är jag orolig för att någon i klubben fuckar upp det helt som de gjorde med Thiago.
Barcelona Yellow cake
2015-05-28 19:24
Coutinho förstår jag inte att folk vill ha till Barca, då skulle jag hellre se Rafinha.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-28 19:23
FC Barcelona Vs. Athletic Bilboa [Copa Del Rey Final] (05/13/2009) Full Match

Ska ladda med den här matchen de här närmaste dagarna..

Vilken president, ledning, tränaren, spelare, försvar, mittfält och anfall vi hade :-)))

Ni som vill lada inför lördag. Här ladda.. Jag ska kolla om och om igen på den här matchen...
Barcelona enkos
2015-05-28 19:19
Real har gått ut och dementerat italienska medier som har hävdat att Real lagt officiellt bud på Pogba..

Varför ljuger dagens medier så mycket är att de ska få lite uppmärksamhet. ..
Barcelona papillon
2015-05-28 19:18
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

"Laporta ledde laget ut i världen"??

Det var snarare Rijkard tillsammans med Ronaldinho som gjorde det.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona petersays
2015-05-28 19:14
"-------busquets
rakitic----------verratti

-------verratti
rakitic--------coutinho"

När jag ser mittfältsförslagen så inser jag plötsligt att det känns jääääkligt långt borta att vi kommer starta med 7-8 egna produkter om en säsong eller två. Hur "Mes que un club" är det när Pique, Alba, Busquets och Messi är våra enda egna spelare? Av vilka två dessutom redan varit ute och flummat i andra lag. Fy fan Hoppas verkligen att det stiger upp några riktiga a-lagsspelare från akademin snart.
Barcelona Coach Pep.
2015-05-28 19:09
Xavi 6 // Visca Barca Suarez har teknik som få. Det är bara det att han har en väldigt speciell bollbehandling som kommer från gatan och som gör att han ser klumpig ut, men han har 100 % koll på bollen. Om vi köper spelare efter Luchos spelsätt så kan vi köpa Gareth Bale, Shelvey, Henderson och Fellaini. Blir du nöjd då? Skämt åsido, men Verratti och Coutinho hade passat in även i Luchos system. Coutinho spelar jävligt direkt och Verratti hade kompenserat defensivt. -------busquets rakitic----------verratti -------verratti rakitic--------coutinho Vi hade blivit jävligt flexibla på mittfältet. Jag är ganska säker på att Verratti hade kunnat spelat pivote i Barca galant. Verratti är en sån där sjuk jävel som klarar av att dribbla bort spelare i de mest trängda och riskabla lägen, likt Iniesta och Busquets, fast galnare. :P De mest realistiska alternativen för Barca är Kovacic och Coutinho, men istället vill Barca spendera en förmögenhet på Pogba.. Det är inte vad jag kallar för fingertoppskänsla med värvningar.. Det är Real Madrid-style på hög nivå. Barca bör alltid rusta för att utöva fotbollskonst (possession-spel är det enda man kan kalla för fotbollskonst) med en mittfältsuppsättning av rang, men det är inte vad vi kan förvänta oss om Bartomeu vinner valet och Lucho fortsätter.
2015-05-28 19:08
Någon som har koll på denna Gerson som Barca förmodas ha köpt. Har inte riktigt förstått vad för typ av spelare han är efter att ha läst lite här och var. Hört mycket positivt om honom och han anses vara the next big thing på mittfältet i Brasilien. Kan dock tycka att det vore lite oschysst mot våra egna talanger att köpa en 18-årig brasse för 20 miljoner euro.
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-28 18:47
Man bör gå efter spelare som passar in i managerns spelsätt. I det här fallet LE. Han har anpassat vårt spelsätt efter spelarnas egenskaper. Rakitic och Suarez är väl inte de bästa tekniska spelarna utan hårt jobbande spelare. Vi har en balanserad startelva enligt mig vilket är superviktigt. Man kan bara jämföra med Real. De har släppt in betydligt fler mål p.g.a målvaktstabbar och annat. Det känns ju också jäkligt skönt att ha två klassmålvakter av världsklass/nivån under.
Barcelona Coach Pep.
2015-05-28 18:36
Thiago Alcantara är den som är mest lik Xavi där ute vad gäller playmaker-egenskaper, skulle jag säga. Verratti ser jag mer som en mix av Pirlo och Busuqets, d.v.s. att Verratti har betydligt bättre defensiva egenskaper än Xavi och har en känslig passningsfot a la Pirlo, men frågan är om han kan bli en spelmotor av Xavis kaliber.

Verratti skulle kunna i alla fall kunna bli ett litet monster i Barca med tanke på hans övermänskliga bollkontroll. En hybrid av Xavi , Busquets och Pirlo. ;D

Verratti, Kovacic och Coutinho; det är ett brott om inte Barca knyter sig an någon av dessa! Speciellt när vi patetiskt nog gick miste om både Thiago och Isco.
Barcelona Shaappaa
2015-05-28 18:22
petersays Verratti är den enda spelare som liknar Xavis fotbollsegenskaper. Har sällan sett verratti i någon defensiv, höger vänster ytter eller com Position, utan han är djupt liggande spelfördelare. Isco och verratti hade fan varit drömmen. Som de andra säger, beror på om Barca vill spela med mittfältet eller inte. Det här året är det försvarare och anfallare som bygger upp spelet, medan för 5 år sedan var det mittfältet som bygggde upp.
Barcelona Zyzz
2015-05-28 18:18
@Ali G:
Jag tror att Suarez kommer att spela CL-finalen även om han skulle få känningar från eventuellt spel i cupfinalen. Det är ju nämligen sista matchen för säsongen och han har ingen copa america efteråt heller. Jag tror att det skulle bli smärtstillande under CL-finalen och sedan rehabilitering under hela sommaren...om han nu överhuvudtaget skulle riva upp skadan igen vilket inte är säkert.
Barcelona Ali G
2015-05-28 18:09
@DM1982:

Tycker inte han borde starta i cupfinalen är rädd att han får muskelskadan igen och missar CL finalen. Låt Pedro starta och om vi behöver ett mål slänger man in Suarez eller om matchen redan är avgjord så kan han få sista 30.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-28 17:32
@DM1982:
Så orolig man har varit!!! Woohoo!!! Hoppas bara att han inte blir skadad i den matchen innan finalen i cl.. Minns den fula tacklingen Atletic B spelaren gav Suarez. Han försökte bryta sönder Suarez knä... Vilken fähund. Kolla när Suarez åker på Baskiska spelet 0:42, (slo motion repris 1:07), det är samma spelare som försöker pensionera Suarez i 5:50. Han är inte ens intresserad av bollen utan han vill skicka Suarez till sjukhuset. Vilken brutal tackling!! Hoppas att han inte spelar. Hans namn var väldig konstig, någonting md Xzc vet inte..(repris 6:05). Sen har han mage att klaga på den röda kortet...
Barcelona DM1982
2015-05-28 17:12
Luis Suarez will be able to play the Spanish cup final. He had new tests today and he would get the medical green light on Saturday. [sport]
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-28 17:08
Xavi kunde(kan) hålla i bollen och slå avgörande passningar. Meningslöst att ha en spelare som bara kan hålla i bollen och inte göra något med den.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-28 17:07
blatter ska prata idag hehe
Barcelona barca!54
2015-05-28 16:32
petersays

Okej, jag förstår hur du menar. Det beror på hur man vill att barca ska spela. Är målet att uppnå en fotboll med mycket bollinnehav så är Veratti det ultimata köpet. Såg ni hur Veratti dominerade mittfältet mot chelsea borta med en man mindre.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-28 16:28
nån som kan hjälpa mig. jag letar efter FBI pressen från igår hittar fan inte=(
Barcelona petersays
2015-05-28 16:28
La Masia har ju tyvärr inte gett oss en startspelare sedan Pedro så jag hyser inga större förväntningar på att Samper ska ta en ordinarie plats. Suarez och Halilovic som ju värvats rätt in i b-laget...ja..kanske att de får chansen, hoppas, men ingen spelare som värvats till b-laget har tagit steget upp i a-laget på mer än 10 år.

Man hade ju hoppats att Lucho skulle ha fingarna i b-lagets syltburk lite oftare än på senare år, men så verkar inte vara fallet.
Barcelona petersays
2015-05-28 16:23
@barca!54:

Jag kanske har fel, men i de PSG-matcher jag har sett tycker jag inte att Verratti har varit en spelfördelare som slår avgörande passningar. låser upp kompakta försvar och hittar de där passningarna som ingen annan hittar. Xavi i all ära, men Deco är alltid min måttstock ;)
2015-05-28 16:16
petersays

Ja, La Masia hade ju inte vart tokigt. Jag tror att Rafinha kommer växa ut till en riktig stjärna om han bara får spela kontinuerligt och komma in i sin roll som mittfältare. Annars har vi Halilovic som ser ut som en light-version av Messi i samma ålder. Sedan har vi Iniestas mest självklara ersättare sen Isco, Denis Suarez. Och sist men inte minst La Masias mest intelligente mittfältare Samper.
Barcelona barca!54
2015-05-28 16:15
Definiera klassisk Playmaker. Ingen kan ersätta Xavi som fotbollspelare. Han är unik. Veratti är den spelaren idag som kmr närmast Xavi när det gäller liknande spel egenskaper. Så jag förstår inte ditt argument att Veratti inte hade klarat av att spela bredvid Bosquets.
Barcelona petersays
2015-05-28 16:09
Men vilka namn vi ska snacka då vette tusan... Moutinho eller Oscar? Quintero eller Vitolo? Coutinho eller Firmino?
Barcelona petersays
2015-05-28 16:08
@Shaappaa:

Ja alltså, Verratti är bitvis grym. Men han är ju ingen ersättare varken för Xavi eller Iniesta. Han skulle ju bara konkurrera med Busquets. Ska vi erätta Xavi och Iniesta behöver vi en klassisk playmaker och offensiva krafter. Knappast Verrattis starka sidor.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-28 16:02
enkos

Tror du inte att FIFA är korrupta? När VM sätts i Qatar där arbetskraften i princip är slavar, så höjer det många ögonbryn. I länktips ser du hur många arbetare som har dött hittills i samband med VM 2022 förberedelser. Det handlar inte bara om vilken nation som fick VM, högt uppsatta människor inom FIFA och andra fotbollsförbund har varit inblandade i mutor, utpressning och pengatvätt.
Annons: