/spanien/barcelona/forum/26257.aspx/spanien/barcelona/forum/26257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-18 17:11
PUYOL=Hjärta:
Mexes är mitt back och Riise spealr som vänsterback och det de menar är att han är offensiv mittback och jag har sett massa av honom och ja han är en offensiv mittback.
Barcelona Jónathan
2004-02-18 20:26
Håller med Dani fullkomligt. Tycker faktiskt man ska ha någon form av åldersgräns för att bli av med orelevanta meddelanden. Nivån här inne är inte hög, därför har säkert flera äldre, seriösa forum-medlemmar slutat att använda sig av detta som skulle kunnat vara ett superbt forum.
Spanien Christian
2004-02-18 15:28
hur mycket skulle Fernando Torres kosta om de skulle sälja honom?
(antar att det är han ni menar)
Barcelona JAG
2004-02-08 03:28
Alx: Ja, fantastiska nyheter! Dessutom möter ett "formstarkt" Barça ett formsvagt Atletico de Madrid redan nästa omgång. Men först är det Osasuna som har släpt in näst minst mål i ligan hittils. Spelarna verkar laddade iaf. Tror du/ni vi grejjar det?
Barcelona penta
2004-02-08 14:42
Släng bort van Bronckshit och köp nån ny vänster back som maxwell i ajax eller wendell från cruzeiro som är otroligt skicklig och offensiv
Barcelona Izquierda
2004-02-15 11:21
Fan, det stämde alltså att Cocu tillfrisknat snabbare än väntat. Trevligt för honom, men illa för laget. Jag som hade sett fram så mot att få se Motta igen. Jaja, jag står fast vid mitt tips: 2-0 (0-0)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-08 12:06
Davidsito: Jag tycker att vi verkligen borde köpa Robihno, de andra har kanske inte har "lyckats" men de flesta Brasilianarna som har haft barca tröjan har lyckats.

Till vilket lag är Tortolero utlånad??
Barcelona _Martin90_
2004-02-08 11:42
ingen Ronaldinho i din drömelva?????
Barcelona Xavi
2004-02-08 10:08
Barca Barca//

Ja med Rijkaard som tränare kommer nog Saviola lämna oss i sommar:( synd.
Barcelona Zoran
2004-02-09 12:05
Alx;

Håller fullständig med, har sett Robinho ett par gånger. Han har väldigt fin teknik, men jag har inte sett honom stråla i någon av matcherna. Dom flesta på forumet vill väll ha honom för dom fina dribblingarn som visades på svt. Jag tycker att det är bättre och vänta och se om han blir den stora spelaren som alla hoppas att han skall bli, han vill ju till Barca, så det skall inte bli för stora problem att värva honom senare i kariären. Alla ni som tycker att han skall köpas och lånas ut, är det så man bygger ett nytt lag, har vi inte tillräckligt många utlånade spelare redan?
Barcelona Izquierda
2004-02-09 18:11
...och om det nu ligger någon sanning i Cúper-ryktena, så slipper vi nog den avdankade Rui Costa också. Cúper har dissat honom förr, ser det ut som:
http://www.soccerage.com/en/13/q8388.html
Barcelona Kim
2004-02-09 11:42
Det första som slår mig är varför ni envisas med att köra med en skala mellan 1 och 5 när ni ändå ska ha med halva betyg.

Hur van Bronckhorst och Luís García kan få samma betyg som Puyol, och till och med bättre betyg än Cocu, är för mig en gåta. Van Bronckhorst var totalt osynlig 89 minuter av matchen. Luís García var, enligt mig, inte värd 2,5. Klart sämre än så. Faktum var att han var rent ut sagt dålig. Kom ingenstans och några inlägg alternativt skott blev det inte tal om.
Barcelona Izquierda
2004-02-09 13:39
Kim//

Jag kan bara hålla med. Jag försökte verkligen, men blev aldrig klok på hur Rijkaard egentligen hade tänkt att laget skulle spela. Någon riktig formation kunde jag inte urskilja. Ta en spelare som van Bronckhorst. Jag är fortfarande inte riktigt säker på vilken position det var meningen att han skulle ha. Han sprang omkring planlöst, såg det ut som. Det känns som om jag gnäller på honom i vartenda inlägg jag skriver, men det är faktiskt rejält oroväckande att en spelare som ALDRIG övertygar ändå är ordinarie i VARJE match.

Jag är inte så trendig av mig, så jag skiter helt enkelt i att sätta några spelarbetyg, men Xavis framspelning till Saviolas mål måste jag nämna. Den kan jag se hur många gånger som helst. Där snackar vi världsklass!
Barcelona Xavi
2004-02-09 10:12
Zlobban//

En ensam anfallare måste göra minst 22 mål per säsong.
Barcelona Gabriel
2004-02-10 17:03
Barca Barca

Tack för det;)

Izquierda

Jag skrev väll att defensiven med Davids ankomst har blivit bättre(orkar inte gå ner och kolla;)?
Hur som hällst så håller jag med dig om att vi får se om vi är på gång på riktigt de tre kommande matcherna.
Barcelona Zlobban
2004-02-09 09:34
Skönt med ännu en seger igår!! Och glädjande är att Saviola fortsätter att göra mål! Som sagt, om han fick förtroende varje match så skulle han LÄTT göra minst 15 kassar per säsong...Och avsaknaden av spelidé är ett problem, och tyvärr blir detta problem tydligt belyst varje gång Ronaldinho spelar...Alla förväntar sig att han ska göra allt, Ronnie ska hela tiden ha bollen i alla moment, vilket tyvärr gör att vissa spelare inte tar sitt ansvar fullt ut!! Dock, Ronaldinho är en väldig tillgång (inte tu tal om nåt annat) men han måste f-n lära sig att bärdera situationerna bättre, och inse att han inte skall/kan göra allt själv!!

Gott med 3 friska pinnar, nu har vi startat vandringen mot toppen!!!
Barcelona Anders
2004-02-09 12:57
Fast å andra sidan är det ju en del av hans storhet! han kan va dålig en hel match för att blixtra till en kort stund!
Barcelona Jónathan
2004-02-09 13:26
Det var otroligt viktigt att vi tog 3 poäng. Men spelet måste förbättras.

Hursomhelst så verkar det vara inne att betygsätta laget så därför tänkte jag själv också göra det. Betygsystemet bygger jag på skalan 1-10.

Valdes: 7, gjorde lite turligt en kanonfin räddning på Valdos friläge. Liten tabbe dock i det senare momentet när han rev ner Valdo som resulterade i straff. Hade i övrigt inte så mkt att göra förutom en del vältaimade luftturer.

Puyol: 7, Visar gång på gång hur säker han är. Denna match var han dock lite ringrostig. Speciellt då Valdo kom fri första gången. Annars klart godkänd.

Van Bronckhorst: 5, Blev bortgjort mer än en gång. Rensningarna var inte av högklass och han såg ofta bortkommen ut. Gjorde dock viktigaste brytningen i matchen.

Reiziger: 7, Har spelat bra den här säsongen, förvånande. Spelade relativt godkänt, en svag 7a.

Marquez: 8, En väldigt stabil insats. Hans bästa match hittils i Barcatröjan sen hans ankomst. Nicksäker, brytningssäker och duktig på att ställa om spelet med snabba passningar.

Cocu: 6, Inte inblandad i någonting alls, syftar då på offensiven. Hans jobb är att spela bra defensivt och det gjorde han ganska godkänt i sin tysthet. Syntes knappt.

Davids: 8, Visar ännu en gång hur ettrig han är. Gjorde verkligen skäl för sitt smeknamn "terriern". Lite turligt när hans försök till skott blev en perfekt passning till Ronaldinho.

Xavi: 7, Spelade till och från bra. Fin passning till 1-0 målet. Visade ingen kyla alls när han brände läget som skulle gett oss en 3-1 ledning.

Luis Garcia: 6, sprang fint och öppnade luckor som han sedan själv totalt klantade bort.

Ronaldinho: 9, Även om det var få chanser som Barca skapade så var det Ronaldinho som skapade allt. Allt utom 1-0 målet då det var Xavi som stod för passningen. Visar enorm spelglädje och hans fantasi är obegränsad. Komplett spelare offensivt.

Saviola: 7, Kunde gjort två mål men visade tama avslut. Även hans mål var lite turligt då han tunnlade Osasunas målvakt.

Enda inhopparen som är värd att nämna var Quaresma. Grabbens teknik är otrolig. Visade dock lite negativa sidor då jag syftar på stämplingen som verkligen var ful.

Kommentera gärna med era egna personliga betyg..

Barcelona Barca_10
2004-02-09 12:29
SNÄLLA!!
Det är nämligen så att jag missade matchen igår eftersom att jag inte var hemma. Och jag bara måste få se Ronaldinhos mål. Så är det någon som vet vart jag kan se det och på vilken hemsida?

SNÄLLA SVARA!!
FORCA BARCA
Barcelona Tompa
2004-02-09 11:17
Jätteskönt med en seger men spelet måste bli bättre! Det saknas helt linjer i spelet och det går aldrig i långa loppet få någon topplacering med så tafatt anfallsspel. Nu väntar riktigt tufft motstånd framöver och trots de segrar som man tagit så kommer spelet som presterats hitills inte räcka långt på bortaplan mot Valencia och Deportivo.
Barcelona Zlobban
2004-02-09 11:26
Personligen tycker jag att Saviola blir lite misshandlad av Riijkard, tyckte att han förtjänade att få spela vidare hela matchen igår!!! Tycker dessutom att det vore illa som tusan om han lämnar klubben, jag menar killen är ju ung och vi behöver bygga ett nytt lag!! Saviola är en klasslirare, och såna behövs!
Barcelona Tompa
2004-02-09 11:17
Jätteskönt med en seger men spelet måste bli bättre! Det saknas helt linjer i spelet och det går aldrig i långa loppet få någon topplacering med så tafatt anfallsspel. Nu väntar riktigt tufft motstånd framöver och trots de segrar som man tagit så kommer spelet som presterats hitills inte räcka långt på bortaplan mot Valencia och Deportivo.
Jompdinho
2004-02-09 11:33
Här är betyg från matchen igår(1-5)Med korta kommentarer....
Valdes 3 Agerade stabilt och så en del svettiga räddningar
Reiziger 2,5 Gjorde inget större väsen av sig och även han agerade stabilt och lugnt.
Marquez 3,5 Gjorde underbara perfekt tajmade glidtacklingar och även kung i luften.
Puyol 2,5 Kämpa och slet precis som vanligt fast dock lite ringrostig.
van Bronckhorst 2,5 Defensivt var han bra offensivt alldeles för slarvig i uppspelen
Cocu 2 Gjorde vad han skulle absolut INGET mer
Davids 3,5 Var dominant från sin position och van n matchen i matchen mot Alfredo
Xavi 3 Lite väl osynlig ibland men när han fick bollen gjorde han inga fel, underbara pass också
Luis Garcia 2,5 Gjorde en hyfsad match gjorde sig spelbar hela tiden men fick inte så mkt uträttat.
Ronaldinho 4 Jag behöver nog knappast kommentera hans insats det räcker att bara säga KUNG..Målet var VÄRLDSKLASS....
Saviola 3 Kul att det börja lossna med målskyttet gjorde annars en bra match fick bra bollar att jobba på och gjorde det bra...

Macthens Artist: Utan tveken Ronaldinho

Nå vad tycker ni om mina bedömningar kom gärna med synpunkter...

Barcelona Anders
2004-02-09 12:57
Hmm.. förstår inte riktigt alla här som vill få det till att Ronaldinho gjorde en bra match igår! bortsett från målet var han rent utsagt usel! han hade ju inte rätt på planen, varje gång han fick bollen blev han av med den och då tittade han bara på domaren och ville ha frispark!
Barcelona Barca_91
2004-02-19 16:46
Kolla länken den handlar om Davids avstängning!
Barcelona marcus_keta
2004-02-07 19:40
BARCA BLOD... adu? han är en spelare jag INTE vill ha inköpt.. han har inget att göra i framtidens barcelona... mittfältet prioriterar jag minst av allt.. vårt mittfält e bra som det är.. han är en bra avbytare. Däremot är en spelare som aimar är alltid välkommen!

jag tror barcelona försöker skaffa sig kezza o aimar.. óch jag förstår deras prioriteringar.. med dom två har vi ett GRYMT lag.. och vet att vissa inte vill ha Aimar... men han e världsklass. Backar kan vi vänta med då oleguer o marques kan visa hur bra dom egentligen är.. ge dom denna och nästa säsong... SEN kan vi klaga! däremot en vänster back.. del horno!

Och angående van der Vaart... tyvärr går hans kontrakt ut 2006 :/
Barcelona Jónathan
2004-02-07 15:11
Gå in på Parmas sida på Svenskafans och läs om deras tragedi. Tycker att det är så jävla synd.
Alla som gillar fotboll borde på något sätt kunna hjälpa dem. Ber för Parma just nu, det känns så sorgligt.

Matchen imorgon måste vi bara vinna. Tar vi en trea där så ser det otroligt mkt ljusare ut för framtiden. Osasuna har släppt in näst minst mål i hela ligan men vi ska se till att de för alltid kommer minnas dagen de mötte F.C.Barcelona!

Barcelona Izquierda
2004-02-07 10:22
Holländaren//

När man gör en sån grov indelning/generalisering som jag gjorde, så är det underförstått att jag inte är särskilt mån om att nyansera. Gränsen mellan generationerna är t.ex. i allra högsta grad godtycklig.
Jag säger att den förlorade generationen (95:orna) misslyckades, och det tycker jag att man kan säga överlag, även om sedan enstaka spelare har lyckats bra i sina klubblag. Landslaget vann inget, de hann t.o.m. med ett och annat rejält magplask, och det var många av de här spelarna som INTE lyfte sina klubblag, det vet vi Barcafans alltför väl.
Du har en poäng i skillnaden mellan Ajax-gänget och PSV-spelarna, även om det egentligen inte bestrider mitt resonemang. Cocu och Zenden må ha lyckats i perioder, men jag jämför med kejsarna Guillit, van Basten, Rijkaard och Koeman. Dessa dominerade världsfotbollen genom att vinna EM-guld och genom att ta sina respektive lag till stora framgångar i de europeiska cuperna.
Brist på hunger är dock en underskattad effekt inom fotbollen. Det är bara att se på VM -90, då holländarna fortfarande hade ett grymt lag (förutom de fyra jag nämnde hade man van Breukelen, Wouters och vandenBourg som alla var kvalitetsspelare, jag glömmer säkert flera), men såg loja ut och åkte redan i åttondelen. Visserligen mot blivande världsmästarna, men ändå.

Personligen ser jag gärna att Hollands-epoken är över för Barcas del. Jag tycker inte att en klubb ska satsa så hårt på att köpa in spelare från ett visst land. Vi ska prioritera katalaner högre än andra, av hänsyn till klubbsjälen, men i övrigt ska vi välja det bästa vi kan komma över, oavsett nationalitet.
Vad som kan hända om man skaffar sig ett helt gäng spelare från en nation såg vi under van Gaal, och vi ser det den här säsongen.
Av de unga holländare du nämner, så skulle jag egentligen inte ha nåt emot Robbens, van der Vaart eller Sneijder, men det finns lika bra spelare från andra länder och de nämnda ska inte ha förtur för att de är holländare.
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-02-10 16:55
barca kommer denna säsong att knipa en fin CL plats,det är jag övertygad om!!
spelarna har blivit mer samspelta nu och alla kommer att höja sig ännu ett snäpp
Barcelona Barca_91
2004-02-07 11:04
Vi Barca fans som har klagat på tv4+ borde vara riktigt glada för dom har visat varenda match Barca spelat sen Barca-Real....
Och imorgon visar dom Osasun-Barca och nästa helg visar dom Barca-At Madrid...

Bra att ni visar så mycket Barca tv4!!!
Annons: