/spanien/barcelona/forum/26252.aspx/spanien/barcelona/forum/26252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-02-08 16:52
Det här kopiera jag från tv4.se:
"Kluiverts Barcelona, Zidanes Real Madrid, Aimars Valencia och Pandianis Deportivo. Alla kämpar de om ligatiteln i Spanien och TV4 Plus direktsänder de bästa matcherna."

För det första:
Inte Kluiverts Barcelona utan Ronaldinhios Barcelona.

För det andra:
Barcelona kämpa om ligaguldet?

Det är dom som sänder ligan dom borde iallafall veta lite om den...
Barcelona BARCA BLOD
2004-02-17 22:06
att man ska kalla l.garcia talang är väll helt sjukt, han e fan 25-26, jag tycker att han borde skickas tillbaks till atl i bytte mot torres, han e inget att ha desutom kan vi ersätta den kanten med quaresma eller hämta in vaart som är tusen ggr bättre ASSÅ HAN E FÖR SEG jag blir galen när han får bollen, att han ska ta plats i ett värdslag..
Barcelona Barca_91
2004-02-08 16:48
B_a_r_c_a:
Robinho skulle inte utvecklas lika bra i Barca som han skulle göra i t.ex Milan...du ser vad som har hänt med Quaresma och Saviola dom skulle få en lysande framtid när dom kom till Barca men nu sitter dom på bänken ganska ofta...men om vi skulle skaffa en tränare som vågar spela med yngre spelare skulle det gå.
Ni såg hur bra Saviola va när Antic va tränare....
Barcelona ZonD
2004-02-20 13:10
nedanstående var riktat till cengis
Barcelona Camparn på nou
2004-02-08 20:38
RONALDINHO e min GUUUUUUUUDDDD
Barcelona Johan Cruyff
2004-02-17 23:16
Det är lätt att säga att Riquelme aldrig kommer lyckas eftersom han aldrig fick en ärlig chans.

Ni som spelat fotboll vet hur fel det känns att byta position som du spelat hela ditt liv(!). Från centralmittfältare till yttermittfältare är en stort skillnad, den som säger att han inte lyckades som "10" var ju ganska givet eftersom han inte fick spela där! Riquelme är ingen yttermittfältare han är en centralmittfältare. Dessutom så fick hans självförtroende en rejäl törn av Van Maal som sket i alla förutom sina landsman ungefär som Rijkaard.

Att V.B spelat mest matcher iår talar just sitt tydliga språk......
Barcelona Bopi
2004-02-18 02:40
läste att Cannavaro vill bort!!!...han kanske skulle vara bra i Barca!!eller?
Barcelona juanito
2004-02-08 18:38
En sak som är underlig: Kluivert, Cocu, van Bronckshit, Reiziger är fyra spelare som (förhoppningsvis) försvinner till sommaren. Ändå är dessa fyra mer eller mindre givna i startelvan. Okej om det inte hade funnits ersättare men nu gör det ju det.

* Saviola eller Sergio Garcia istället för Kluivert.
* Oscar Lopez istället för van Bronckshit
* Oleguer (förutsatt att Puyol tar hand om högerbacken) eller Oscar Lopez istället för Reiziger.
* Gerard eller Iniesta (Xavi flyttar ner ett steg) istället för Cocu.

Det är verkligen en gåta hur man kan välja att satsa på spelare som ändå försvinner till sommaren när det finns andra som ska stanna och dessutom gör jobbet bättre.
Real Madrid Dani
2004-02-08 19:58
Grunduppställningen var

-------------Saviola
------Ronaldinho----Luis Garcia
---------------Xavi
--------Davids--------Cocu-------
van B----Puyol----Marquez----Reiziger
--------------Valdes

Men nu vete fåglarna vad Rijkaard har hittat på... Reiziger vänsterback (tillsammans med van Bronckhorst, kan behövas i och för sig), Xavi som något mellan högerback och högerytter... Jag hajar inte riktigt hur de spelar....
Barcelona Dani
2004-02-08 19:58
Grunduppställningen var

-------------Saviola
------Ronaldinho----Luis Garcia
---------------Xavi
--------Davids--------Cocu-------
van B----Puyol----Marquez----Reiziger
--------------Valdes

Men nu vete fåglarna vad Rijkaard har hittat på... Reiziger vänsterback (tillsammans med van Bronckhorst, kan behövas i och för sig), Xavi som något mellan högerback och högerytter... Jag hajar inte riktigt hur de spelar....
Barcelona JAG
2004-02-09 20:16
Koeman förlängde sitt kontrakt med två år efter att Ajax åkte ut i gruppspelet i CL.
Jag skulle helst se Scolari som tränare till nästa säsong då den har en fotbollsfilosofi som jag tror skulle passa Barça utmärkt.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-09 23:07
Kom med något nytt tru2da
Barcelona Valdés
2004-02-09 19:24
Izquierda; själv blir jag nyfiken på vad som gör Cùper till en vinnare i dina ögon.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-09 22:17
B_A_R_C_A

Angående det du sa om att Kezman inte presterat på sistone kan jag upplysa dig om att han har dragits med en ljumske skada dom senaste vackorna och till större delen bara gjort inhopp då.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-09 22:15
Barca Barca

Vicente Del Bosque e väl jätte real anhängare har jag för mig
Barcelona Izquierda
2004-02-09 14:13
Zoran//

Ja, eftersom det verkar som att Laporta tar den senaste tidens positiva resultat som orsak att ge Rijkaard förtroende på lång sikt, så lär det också bli Rijkaard som (i stor utsträckning i varje fall) kommer att bestämma på värvningsfronten. Och då är det högst troligt att vi får vänja oss vid att nummer 12 också nästa säsong kommer att heta Giovanni van Bronckhorst. Och nästa. Och nästa.
Rijkaard har ju uttryckt viljan att köpa loss honom tidigare. Men vi kan ju hoppas på Juanfran. Eller kanske Ashley Cole? :)
Barcelona Valdés
2004-02-09 18:35
Izquierda; vad man framförallt vill se ett slut på är korttidslösningar. Att ersätta ett problem med ett annat löser ingenting.

Anders; Du skriver att Ronaldinho var usel men utöver det avgörande konstmålet stod han för frispelningar till; Saviola, L. Garcia, Xavi och L. Enrique vilket är fler än vad hela övriga laget skapar tillsammans på två eller tre matcher.

Att man inte ens förhandlat med Del Horno är upprörande dåligt speciellt om alternativet skall behöva vara Van Bronch. I förra veckan kunde man läsa om Txiki och Rijkaards planer på kommande spelarvärvningar. Listan innehöll 5 namn däribland Wiltord. Arsenalledningen måste ha mycket svårt för att hålla sig för skratt.

När ledning och tränare lovar en föryngring tror man på detta. På spelarbänken fanns yngre och bättre alternativ till Reiziger, Cocu och Van Bronch. Men kanske har vi gjort upp ett avtal med holländska fotbollsförbundet som säger att holländarna måste få matchträning till EM eller så är det som vad någon skrev på det danska forumet - Rijkaard är utsänd av Real Madrid för att ödelägga Barcelona.

Till nästa år hoppas jag fortfarande på Scolari.
Barcelona ZonD
2004-02-09 16:31
för er som undrar hur rijkaard egentligen ställde upp laget igår kan jag väl göra ett försök till att förklara hur det såg ut. så som JAG förstod det ska väl tilläggas.

-------------Valdes----------
----Puyol---Marquez---Reizieger---
-------Xavi--Cocu---Davids--------
----------------------v.brockhorst
Luis garcia------Ronaldinho-------
------------Saviola---------------

meningen var ett van brockhorst skulle bredda spelet på vänster sidan eftersom ronladinho spelar så centralt. Vi vet ju alla att det inte lyckades och vänsterkanten var helt död. Det var i alla fall så här jag fick för mig att det skulle se ut
Barcelona JAG
2004-02-09 16:56
Micke & Bopi:

jag ser också att det är fel men vad sägs om istället för: "Tack Thomas för en bra match matchsammanfattning"!?

Nu blev jag verkligen orolig när Del Horno förlängde sitt kontrakt. Van Bronkshit på vänsterbacken komande säsong....får mig och må illa bara tänka på det.
Barcelona fc_2002
2004-02-12 13:24
Tänkbara anfallare till nästa säsong!

Cisse (fast han vill helst till liverpool)

Torres

Treziguet

Anelka - kan få honom billigt

Henry.. kan vi bara dröma om

Ingen holländare tack.. kanske van Nistelrooy

Kezman - bra alternativ.. fast kommer inte bli billig

Barcelona Gaucho
2004-02-09 22:42
Jag ber om ursäkt för de skrivfel jag har på det jag har skrivit här nere, jag skrev lite för snabbt och glömde rätta den.
Barcelona Izquierda
2004-02-09 17:40
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Nu kan ni vara fullständigt lugna och hoppfulla, vi är snart tillbaka i rampljuset igen.

Frälsaren är på väg!! :)
http://www.soccerage.com/en/13/t1341.html
Barcelona Zoran
2004-02-09 14:07
Izquierda//

Vi behöver inte dra förhastade slutsatser, men det luktar lite åt det hållet. Men vem vet, Rijkaard, Tixi och Rosell har kanske någon helt annan vänster back i åtanke? Jag har verkligen hoppats på en liten upprensning i den holländska kollonin och tycker inte att det är värt att splasha ut 6M Euro för Gio (vill knappt ha honom gratis), men det är ju inte vi som styr och ställer. En sak verkar säker, Rijkaard kommer att ha mycket mer att säga till om in för framtida värvningar.
Barcelona juanito
2004-02-12 13:11
AS skriver att Riquelme kan ingå i en Torres-affär. Skulle vara suveränt. Riquelme och pengar till Athletico och Torres till Barça.
Barcelona Andreas
2004-02-09 14:35
Skönt med fjärde platsen. Men vad håller Rijkaard på med? Det kändes som om där inte var någon spelare på Barcelonas vänsterkant igår. Luís Garcia höll till på högerkanten och oroade i alla fall lite. Men på vänsterkanten fanns där ingen så Osasuna hade inte behövt någon högerback. Sen när man såg att Quaresma skulle komma in tänkte man att nu blir äntligen lite spel på båda kanterna men vad händer? Jo, Rijkaard byter ut LG mot Quaresma och vänsterkanten var fortfarande tom. Van Brockhorst sprang väl och yrade någonannanstans på planen.

Nästa match är mot Atlético är alltså väldigt viktig eftersom de bara är en poäng bakom oss. Det som är positivt med nästa omgång är att de övriga två lagen som hotar Barças fjärdeplats, Osasuna och Bilbao, möter Deportivo (b) respiktive Sociedad (b). Ganska svåra matcher med andra ord. Vore skönt om Barcelona kunde ha ett försprång inför matcherna mot Valencia och Deportivo.
Barcelona Andreas
2004-02-09 14:35
Skönt med fjärde platsen. Men vad håller Rijkaard på med? Det kändes som om där inte var någon spelare på Barcelonas vänsterkant igår. Luís Garcia höll till på högerkanten och oroade i alla fall lite. Men på vänsterkanten fanns där ingen så Osasuna hade inte behövt någon högerback. Sen när man såg att Quaresma skulle komma in tänkte man att nu blir äntligen lite spel på båda kanterna men vad händer? Jo, Rijkaard byter ut LG mot Quaresma och vänsterkanten var fortfarande tom. Van Brockhorst sprang väl och yrade någonannanstans på planen.

Nästa match är mot Atlético är alltså väldigt viktig eftersom de bara är en poäng bakom oss. Det som är positivt med nästa omgång är att de övriga två lagen som hotar Barças fjärdeplats, Osasuna och Bilbao, möter Deportivo (b) respiktive Sociedad (b). Ganska svåra matcher med andra ord. Vore skönt om Barcelona kunde ha ett försprång inför matcherna mot Valencia och Deportivo.
Barcelona Izquierda
2004-02-09 13:42
Zoran//

Det får bara inte vara sant. Jag har verkligen hoppats på del Horno. Om vi sumpar en sån spelare för att Rijkaard vill skriva kontrakt med van Bronckshit, ja då börjar det lukta van Gaal på allvar.
Fan, jag som trodde att vårt långa lidande skulle få ett slut när Gaspart slutade, men jag börjar ana vartåt det här barkar, och det är inte mot ljusare tider..
Barcelona Davids
2004-02-12 10:25
Bopi:
Bara så du vet så är Joaquín grymt bra på att dribbla dom matcher jag sett honom. Det här med Henry är att han har sina vrickningar å skottfinter som är livsfarliga, men du kanske mer tänker på överstegsfinter och sånt men dom måste funka också inte bara se bra ut.
Barcelona Tompa
2004-02-12 09:41
Holländaren:
Förhoppningsvis vill du bara vara ironisk...
Barcelona Barca Barca
2004-02-09 13:12
Barca_10: http://www.playsocceronline.com/barca/
på den sidan kan du se bägge målen. Hoppas den funkar.

Andres. Jag tycker att Ronaldinho var bra, han friställde Saviola samt Xavi plus att han avgjorde för oss han passa L.E och var NÄSTAN fri mot mål, hade det varit gammla L.E så hade det varit mål. Men jag håller med dig lite han dribblade och när han tappade boll så kollade han på domaren, men spelar ingen roll han har räddad oss många matcher och räddade oss igår och kommer rädda.

Tills nästa match så hoppas jag att Quaresma får chansen istället för Luis Garcia. Han blir bara bättre för varje match Quaresma.

JAG tror att vi vinner de tre kommade svåra matcherna, Atl.Madrid Valecia och Depor.

Visca EL Barca
Annons: